Twijfelaartje schreef: ↑29 jun 2022 15:38
Ik heb de uitslag. De silliconen hebben al een weg naar de lymfeklier gevonden. Het is een lymfeklier vol met silliconen. De radioloog sprak over een beeld van sneeuwstorm. Bah... Ook dit voelt niet fijn, maar gelukkig geen bia-alcl. Ik weet even niet of ik gerust gesteld moet zijn met deze uitslag.
Pff nog exact 2 maanden wachten...
Liefs ❤
Hoi lieverd,
Helaas is dit de harde realiteit van het hebben van borstimplantaten. Wat ons als stichting en meldpunt boos maakt, is dat men (o.a. de NVPC en het RIVM) beweert dat er geen bewijs is dat deze gelekte siliconen in lymfeklieren, voor problemen kunnen zorgen. In 2019/2020 zaten we in een commissie om het concept voor de richtlijnen voor borst chirurgie, na te kijken en onze expertise als patiëntenorganisatie in te brengen. Ook daar kwam dit onderdeel ter sprake. Wij hebben toen gepleit voor o.a. periodiek preventief onderzoek naar lekkage bij implantaat draagsters, juist vanwege dit probleem. Dat is afgewezen. Lekkage zorgt niet per definitie voor problemen, is hun standpunt. Wij hebben dit met vele onderzoeken proberen te weerleggen, zoals we dat bij meer onderdelen hebben gedaan, maar we worden niet gehoord.
We hopen dat de rechtszaak tegen Allergan een nieuwe impuls zal geven aan de strijd die wij al sinds 1992 voeren. Er is heel veel schade bij vele vrouwen. Wij horen ze. De verhalen die ik al meer dan 10 jaar voorbij zie komen op het forum en achter de schermen, zijn soms echt om te huilen. Ik zal je zeggen dat ik na al deze jaren, nog geregeld geëmotioneerd voor mijn scherm zit. Iedere keer is het alsof je iets voor het eerst hoort. De wanhoop van vrouwen met hun verwoeste levens is hartverscheurend.
Ik ben ook blij dat het geen BIA-ALCL is, het nare aan dit verhaal is dat BIA-ALCL dus ook vanuit gelekte siliconen in lymfeklieren kan ontstaan. En er kan nog veel meer ontstaan. En wij hopen dat met de hulp van BCW te zullen bewijzen bij de rechter. Jullie verhalen en dossiers zijn daarom heel belangrijk. Dus meld je alsjeblieft aan! We kunnen dit niet alleen.
Laat je goed adviseren door de pc die je opereert. Soms kan een klier worden verwijderd. Het hangt van de plek af. En de hoeveelheid siliconen.
Sterkte lieve schat!!!

❤
❤❤❤Ik denk aan jou!❤❤❤