Geplande explantatie (gescheurde prothese) maar nu ook harde knobbel naast borst

Lees wat de risico's zijn en deel je ervaringen.
Twijfelaartje

Ongelezen bericht 19 jun 2022 13:25

Hoi allemaal...

Ik ben een tijdje niet actief geweest op het forum.
Bij mij is een intracapsulaire ruptuur vastgesteld dmv een echo. 29 augustus word ik (eindelijk) geopereerd door dr v Selms. Naast explantatie word er ook lipofilling gedaan.

Nu heb ik al een tijdje een harde knobbel rechts naast de gescheurde prothese. Hier kwam ik een tijd na de echo achter. Als ik mijn arm omhoog doe, verdwijnt de knobbel ergens in de buurt van de prothese. Als ik m'n arm weer langs m'n lichaam hou voel ik hem weer. De knobbel begint nu groter te worden.. Je ziet hem ook zitten onder mijn huid.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet.
Ik heb Allergan geruwde protheses... Overal lees ik dat mijn klacht ook een symptoom kan zijn van BIA-ALCL..

Is er iemand die me advies kan geven over of ik hier wat mee moet? :shock:

Liefs !!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jun 2022 20:43

Twijfelaartje schreef:
19 jun 2022 13:25
Hoi allemaal...

Ik ben een tijdje niet actief geweest op het forum.
Bij mij is een intracapsulaire ruptuur vastgesteld dmv een echo. 29 augustus word ik (eindelijk) geopereerd door dr v Selms. Naast explantatie word er ook lipofilling gedaan.

Nu heb ik al een tijdje een harde knobbel rechts naast de gescheurde prothese. Hier kwam ik een tijd na de echo achter. Als ik mijn arm omhoog doe, verdwijnt de knobbel ergens in de buurt van de prothese. Als ik m'n arm weer langs m'n lichaam hou voel ik hem weer. De knobbel begint nu groter te worden.. Je ziet hem ook zitten onder mijn huid.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet.
Ik heb Allergan geruwde protheses... Overal lees ik dat mijn klacht ook een symptoom kan zijn van BIA-ALCL..

Is er iemand die me advies kan geven over of ik hier wat mee moet? :shock:

Liefs !!!
Hoi lieverd, ik zou dit meteen laten nakijken, omdat je zegt dat hij groter wordt. Dit is geen goed teken. Morgen meteen ha bellen.

Sorry als ik je laat schrikken. 9 van de 10 keer is er niets om je zorgen over te maken, dus blijf positief hoor!🌈

Zitten jouw protheses trouwens onder of op de spier?

Sterkte meissie, alles komt goed🙏

Ik moet nu stoppen ben zo extreem moe dat helder nadenken niet eens meer lukt. Zo extreem moe😔

Al mijn lieve liefs, Luna

❤❤❤LOVE❤❤❤

Laat snel weten wat de ha zei!
Twijfelaartje

Ongelezen bericht 24 jun 2022 10:07

Dag lieve Luna,

Bedankt dat je zo snel reageerde!
Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest. Hij vermoed dat het een stukje sillicoon is wat ingekapseld is, maar zeker weten kan dat niet vanaf de buitenkant. Aanstaande dinsdag heb ik gelukkig al(weer) een echo..

Ik houd je op de hoogte!🙏🏻

Liefs!
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 jun 2022 13:23

Twijfelaartje schreef:
24 jun 2022 10:07
Dag lieve Luna,

Bedankt dat je zo snel reageerde!
Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest. Hij vermoed dat het een stukje sillicoon is wat ingekapseld is, maar zeker weten kan dat niet vanaf de buitenkant. Aanstaande dinsdag heb ik gelukkig al(weer) een echo..

Ik houd je op de hoogte!🙏🏻

Liefs!
Oke, gelukkig heb je snel weer een echo!🙏

Ik hoop ook dat het ingekapselde siliconen zijn🙏

❤❤❤Denk aan jou!❤❤❤
Susana

Ongelezen bericht 27 jun 2022 08:36

Niet fijn dit Twijfelaartje, bah! Ik hoop ook dat ingekapseld is.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Nicole

Ongelezen bericht 27 jun 2022 14:31

wat verschrikkelijk ik wens jou sterkte en wil je ons laten weten hoe het afloopt.
grt Nicole
Twijfelaartje

Ongelezen bericht 29 jun 2022 15:38

Ik heb de uitslag. De silliconen hebben al een weg naar de lymfeklier gevonden. Het is een lymfeklier vol met silliconen. De radioloog sprak over een beeld van sneeuwstorm. Bah... Ook dit voelt niet fijn, maar gelukkig geen bia-alcl. Ik weet even niet of ik gerust gesteld moet zijn met deze uitslag.

Pff nog exact 2 maanden wachten... :(

Liefs ❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jun 2022 17:48

Twijfelaartje schreef:
29 jun 2022 15:38
Ik heb de uitslag. De silliconen hebben al een weg naar de lymfeklier gevonden. Het is een lymfeklier vol met silliconen. De radioloog sprak over een beeld van sneeuwstorm. Bah... Ook dit voelt niet fijn, maar gelukkig geen bia-alcl. Ik weet even niet of ik gerust gesteld moet zijn met deze uitslag.

Pff nog exact 2 maanden wachten... :(

Liefs ❤
Hoi lieverd,

Helaas is dit de harde realiteit van het hebben van borstimplantaten. Wat ons als stichting en meldpunt boos maakt, is dat men (o.a. de NVPC en het RIVM) beweert dat er geen bewijs is dat deze gelekte siliconen in lymfeklieren, voor problemen kunnen zorgen. In 2019/2020 zaten we in een commissie om het concept voor de richtlijnen voor borst chirurgie, na te kijken en onze expertise als patiëntenorganisatie in te brengen. Ook daar kwam dit onderdeel ter sprake. Wij hebben toen gepleit voor o.a. periodiek preventief onderzoek naar lekkage bij implantaat draagsters, juist vanwege dit probleem. Dat is afgewezen. Lekkage zorgt niet per definitie voor problemen, is hun standpunt. Wij hebben dit met vele onderzoeken proberen te weerleggen, zoals we dat bij meer onderdelen hebben gedaan, maar we worden niet gehoord.

We hopen dat de rechtszaak tegen Allergan een nieuwe impuls zal geven aan de strijd die wij al sinds 1992 voeren. Er is heel veel schade bij vele vrouwen. Wij horen ze. De verhalen die ik al meer dan 10 jaar voorbij zie komen op het forum en achter de schermen, zijn soms echt om te huilen. Ik zal je zeggen dat ik na al deze jaren, nog geregeld geëmotioneerd voor mijn scherm zit. Iedere keer is het alsof je iets voor het eerst hoort. De wanhoop van vrouwen met hun verwoeste levens is hartverscheurend.

Ik ben ook blij dat het geen BIA-ALCL is, het nare aan dit verhaal is dat BIA-ALCL dus ook vanuit gelekte siliconen in lymfeklieren kan ontstaan. En er kan nog veel meer ontstaan. En wij hopen dat met de hulp van BCW te zullen bewijzen bij de rechter. Jullie verhalen en dossiers zijn daarom heel belangrijk. Dus meld je alsjeblieft aan! We kunnen dit niet alleen.

Laat je goed adviseren door de pc die je opereert. Soms kan een klier worden verwijderd. Het hangt van de plek af. En de hoeveelheid siliconen.

Sterkte lieve schat!!!🙏🌠

❤❤❤Ik denk aan jou!❤❤❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jun 2022 19:01

Lieve Twijfelaartje, heb je topic verplaatst naar 'Wat je moet weten over siliconen borstimplantaten' > 'Risico's, lekken, scheuren, zweten'

Fijne avond en schrik alsjeblieft niet van mijn tekst. Alles komt goed! Allemaal hebben we siliconen in de klieren zitten en overal zitten. Die troep migreert overal naartoe.

Grote hoeveelheden gelekte siliconen hopen zich na verloop van tijd altijd op en dit kan ook het voordeel hebben dat ze dan verwijderd kunnen worden. Verspreide siliconen kunnen dat niet. Opgehoopte siliconen zullen altijd ingekapseld worden. Dit beschermt je lichaam deels. Tegelijk zal dit kapsel er ook voor zorgen dat je immuunsysteem actief blijft. En vanuit daar kunnen systemische klachten in stand worden gehouden. In het ergste geval ontstaat ALCL. Maar geloof me, de kans is vele malen kleiner dan het ontstaan van ASIA. Echt veel vrouwen hebben knobbels en geen BIA-ALCL ontwikkeld.

Slaap lekker straks😘💕😴💖
Twijfelaartje

Ongelezen bericht 12 dec 2022 20:30

Lieve allemaal,

Het is alweer bijna 4 maanden geleden dat ik mijn protheses (waarvan rechts gescheurd) liet verwijderen.
Dokter van Selms zei dat hij alles heeft schoon kunnen maken en dat hij geen lymfeklier vol met silliconen had gevonden...

Nu lag ik te ontspannen in bad en ben ik weer eens de lymfeklieren gaan checken. Tot mijn verbazing voel ik nog steeds die enorme harde lymfeklier naast mijn rechter borst. Dit maakt me angstig... Alles in mij zegt dat die lymfeklier met silliconen er nog zit...

Ik wil morgen direct de huisarts bellen voor een verwijzing voor een echo.
Die lymfeklier moet naar mijn idee verwijderd worden! Zo blijft die rommel in mijn lichaam.

Heeft iemand hier ervaring mee? :(

Liefs xxx
Nicole

Ongelezen bericht 13 dec 2022 10:29

Verschrikkelijk die onzekerheid , ik weet net als velen van ons wat je nu doormaakt en het ergste is dat je geen erkenning krijgt van vele dokters die eraan verdienen.
En dan bedoel ik de artsen die echt voor hun eigen portemonnee gaan,en niet het beste voor de patiënt.
Sterkte Twijfelaartje🥰
Kaatje61

Ongelezen bericht 13 dec 2022 11:14

Twijfelaartje schreef:
12 dec 2022 20:30
Lieve allemaal,

Het is alweer bijna 4 maanden geleden dat ik mijn protheses (waarvan rechts gescheurd) liet verwijderen.
Dokter van Selms zei dat hij alles heeft schoon kunnen maken en dat hij geen lymfeklier vol met silliconen had gevonden...

Nu lag ik te ontspannen in bad en ben ik weer eens de lymfeklieren gaan checken. Tot mijn verbazing voel ik nog steeds die enorme harde lymfeklier naast mijn rechter borst. Dit maakt me angstig... Alles in mij zegt dat die lymfeklier met silliconen er nog zit...

Ik wil morgen direct de huisarts bellen voor een verwijzing voor een echo.
Die lymfeklier moet naar mijn idee verwijderd worden! Zo blijft die rommel in mijn lichaam.

Heeft iemand hier ervaring mee? :(

Liefs xxx
Hoi Twijfelaartje

Ik heb aan twee kanten zwelling. Het is een akelig idee dat de protheses er uit zijn en dat er toch nog een opeenhoping van siliconen in je lichaam zit. Morgen heb ik een afspraak met mijn internist, daar ga ik het ook bespreken.
Sterkte!

groetjes
Kaatje
10-11-1994 borstvergroting met 225 cc PIP voor de spier
Explanatie en lipofilling door Dr Roossink JvG 28-09-2022
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 dec 2022 11:49

Lieve meiden, we weten wat jullie doormaken en de gedachte dat die troep er nog zit is heel erg naar. Helaas is dit de realiteit van velen. Wij hebben bijna allemaal siliconen in de lymfeklieren. En helaas zijn die niet altijd te verwijderen...

Ik wijs jullie op een topic: viewtopic.php?f=248&t=2116 (Ik moet het topic nog even updaten, sorry!)

Het is goed als je dit via echo laat onderzoeken. Sterkte lieve schatten!

Al mijn liefs, Luna <3 <3 <3
Twijfelaartje

Ongelezen bericht 14 dec 2022 09:31

Iedereen bedankt voor de snelle en lieve reacties!

Ik ben dus niet de enige. Als ik de tijd toch kon terugdraaien... Morgenochtend zie ik mijn huisarts. Ik hoop dat hij weer mee wil werken net als de voorgaande keren, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Ik merk ook geen verschil qua grootte in die bekende klier, hij is niet minder groot dan voor de explantatie, toen de kapotte prothese er nog naast zat.

Ik heb al wel heel veel gelezen over ontgiften etc., maar er is zoveel informatie over te vinden. Wat kan ik doen/nemen om die siliconen deeltjes aan te pakken?
En als die siliconen in de lymfeklier zitten, is het dan wel wijs om bijv. naar de sauna etc te gaan en veel te zweten?

Weer een heleboel vragen... :oops:
Bedankt alvast ;)

Liefs xxx
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 dec 2022 18:59

Lieve schat, hoop dat het goed ging bij de ha.
Ik heb barstende hoofdpijn en erg moe.
Ik schrijf morgen!

Kusss!😘💕
Plaats reactie

Terug naar “Risico's, lekken, scheuren, zweten”