Nina34 schreef: β14 sep 2022 15:41
Hai Luna,
Is het ook mogelijk dat mijn eigen internist een verwijsbrief maakt voor een andere internist?
Dat zou een hoop gelazer schelen. Zijzelf wil zich er niet in verdiepen dus je zou denken... het minste wat ze kan doen
Sorry als je sommige dingen al benoemd hebt hoor. Mijn hoofd is af en toe echt een zeef.

Lieverd, nooit sorry zeggen voor de hulp die je vraagt of omdat je denkt dat je teveel vraagt of iets al had gevraagd!
Wij zijn er om jullie te helpen. En ik kan me heel goed voorstellen dat er heel veel op je af komt. Ik overlaad jullie ook met veel informatie en ik weet dat het soms teveel is. Dus het spijt mij!
Ik vind het altijd zo moeilijk hoe jullie moeten struggelen en vechten

Doet me echt verdriet en daarom kan ik het ook nooit loslaten. Zo zielig dat je liever een andere internist wilt en dit je bijna onmogelijk wordt gemaakt!
Ik weet niet of zij je zal willen verwijzen....al mag het volgens de regels wel degelijk. Ik denk dat je dan moet aangeven dat je dat graag wilt, omdat je je niet gehoord voelt bij haar.
Gelukkig kan dokter Nio je ook naar een internist verwijzen voor de brief naar de verzekering, dus dat stukje zit wel goed. Hij zal eerst onderzoeken of je geen scheur of baker 4 hebt en als dat niet zo is, zal hij je verwijzen. Alleen duurt alles dan wat langer, bij je eigen internist was het natuurlijk veel sneller gegaan.
Ik weet dat het nu een hele moeilijk tijd is om van (huis)arts te veranderen, maar je kunt het wel proberen, want een goede relatie tussen patiΓ«nt en (huis)arts is heel belangrijk. Je kunt eventueel het
Nationale Zorgnummer bellen en kijken of ze je ergens mee kunnen helpen.
Heb je iets aan mijn advies lieverd? Laat maar weten. Je mag me ook
mailen als je dat prettiger vindt.
Heel veel liefs, sterkte en succes!