Hallo ik ben Nina

Protheses vanwege cosmetische reden.
Nina34

Ongelezen bericht 05 sep 2022 19:12

Goedenavond allemaal.

Ik ben Nina. Ik ben 38 jaar en ik heb sinds april 2018 Eurosilicone.
Met de tijd heb ik de nodige, blijvende klachten gekregen.
Ik heb nu sinds een jaar of 3 een auto immuunziekte (graves, schildklier) Ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik dat door de implantaten heb gekregen :(
Ik heb zo een spijt dat ik aan die dingen begonnen ben. Ik heb vaak hoofdpijn, vergeet veel, ben vaak moe of grieperig. Ook doen mijn borsten en tepels eigenlijk altijd pijn.

Ik ben me aan het verdiepen om mijn implantaten te laten verwijderen.
Ik heb mijn borstvergroting laten doen bij Parkkliniek in Rotterdam door dr. Nio.

Vandaag heb ik hem een bericht gestuurd over hoe nu verder. Hij heeft toen mijn borstplooi verlaagd dus ik maak me mega zorgen over hoe het er hierna uit zal gaan zien als mijn borsten gelift zijn. Ik vraag me ook af of Nio überhaupt explantaties doet.

Ik loop al wat jaren bij een internist voor mijn auto immuunziekte.
Wordt het eigenlijk vergoed als je kan aantonen dat je na de protheses ziek bent geworden?

Lieve groet,

Nina
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 sep 2022 19:38

Lieve Nina, welkom!🌸

Naar dat ook jij ziek werd😢

Ik ben onbeschrijfelijk moe nu, dus ik schrijf even kort oke? Sorry😔

Jij hebt wel degelijk recht op vergoeding. En als je al bij een internist loopt, kun je hem vragen een brief voor de verzekeraar te schrijven waarin hij aangeeft dat explantatie medisch noodzakelijk is. In het topic over vergoeding lees je meer informatie.

Lees dat topic even goed door en stel morgen je vragen als het niet duidelijk is. Het is de bedoeling dat jij jouw arts informeert over de regels en voorwaarden van het Zorginstituut Nederland, want de meeste internisten weten het nog steeds niet ondanks onze inspanningen.

Ik weet niet of dokter Nio de aangewezen arts is voor explantatie, maar je kunt het proberen. Explanteren kan hij wel, er waren meer dames, maar meer in de zin van erkennen van klachten en je op je gemak voelen om dit te kunnen delen. Wacht gewoon even zijn reactie af. In ieder geval heb je dus wel een brief van een internist nodig voor de vergoeding tenzij je een scheur of baker 4 hebt.

Ik moet nu echt stoppen. Ik had een drukke dag buiten de deur en dat sloopt mij echt. Kan niet eens meer nadenken 😔

Heel veel liefs en tot morgen! 🙏 😘💕💕💕
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Nina34

Ongelezen bericht 05 sep 2022 22:04

Hallo Luna,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik wacht Nio zn reactie af en ondertussen verdiep ik mij in artsen waarvan de reviews goed zijn.
Ik vind het emotioneel ook erg zwaar.
Hopelijk kan ik geholpen worden en dan het liefst alleen met explantatie en een lift.

Er is hier genoeg te lezen en onderzoek te doen.
Heel fijn deze site!
Bedankt hiervoor!

Groetjes Nina
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 sep 2022 07:56

Nina34 schreef:
05 sep 2022 22:04
Hallo Luna,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik wacht Nio zn reactie af en ondertussen verdiep ik mij in artsen waarvan de reviews goed zijn.
Ik vind het emotioneel ook erg zwaar.
Hopelijk kan ik geholpen worden en dan het liefst alleen met explantatie en een lift.

Er is hier genoeg te lezen en onderzoek te doen.
Heel fijn deze site!
Bedankt hiervoor!

Groetjes Nina
Lieve Nina, ik begrijp je, het is een zwaar proces. Maar ik ben heel erg trots op je dat je dit gaat doen. Het vergt veel moed.

Een mooi kaartje voor jou en alle andere lieve, moedige meiden ❤️

IMG_20220906_073634.jpg

We zijn veel sterker en veel moediger dan mannen💪😉

Het is bijna volle maan. Maak gebruik van haar kracht🌕

Kusss😘
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Nina34

Ongelezen bericht 07 sep 2022 11:44

@Luna MKS ,

Je bent lief! 😘

Even een update.. geen idee of het zo goed gaat, maar ik heb een email naar dr Niessen en naar dr Nanayakkara.
Ik heb mijn verhaal aan dr Nanayakkara even uitgelegd qua auto immuunziekte enz.
En dr Niessen heb ik om advies gevraagd qua explantatie enz 🙈

Ik dacht ik moet ergens beginnen.

Met mijn eigen arts heb ik ondertussen ook contact gehad. Bij hem krijg ik zwaar de indruk dat hij er allemaal geen zin in heeft.
Qua explantatie heeft hij inderdaad niet veel ervaring.

Luna, kan ik jou ook prive sturen ?

Groetjes Nina 🌹❤️
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 sep 2022 13:05

Nina34 schreef:
07 sep 2022 11:44
@Luna MKS ,

Je bent lief! 😘

Even een update.. geen idee of het zo goed gaat, maar ik heb een email naar dr Niessen en naar dr Nanayakkara.
Ik heb mijn verhaal aan dr Nanayakkara even uitgelegd qua auto immuunziekte enz.
En dr Niessen heb ik om advies gevraagd qua explantatie enz 🙈

Ik dacht ik moet ergens beginnen.

Met mijn eigen arts heb ik ondertussen ook contact gehad. Bij hem krijg ik zwaar de indruk dat hij er allemaal geen zin in heeft.
Qua explantatie heeft hij inderdaad niet veel ervaring.

Luna, kan ik jou ook prive sturen ?

Groetjes Nina 🌹❤️
Lieve Nina,

Wat goed van je dat je zoveel stappen zet!👍

Je kunt mij via het contactformulier mailen.

Liefs!❤️
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Nina34

Ongelezen bericht 08 sep 2022 10:15

Bedankt Luna.

Ik kreeg net een bericht terug van dr Niessen.
Hij zegt dat ik contact op moet nemen met dr Beekman. Zij gaat dan vaststellen of ik het ASIA syndroom heb.
Als dit het geval ik krijg ik een brief waarmee dr Niessen een aanvraag kan doen bij de verzekering. Hij zegt dat er dan een gedeelte vergoed wordt.
Maar de explantatie wordt dan over het algemeen sowieso vergoed toch?
Ik snap dat een lift op lipo extra zou kosten, maar het zou wel fijn zijn als de explantatie in ieder geval vergoed zou worden.

Ik hoop het zo.

Groetjes Nina ❤️
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 sep 2022 11:34

Nina34 schreef:
08 sep 2022 10:15
Bedankt Luna.

Ik kreeg net een bericht terug van dr Niessen.
Hij zegt dat ik contact op moet nemen met dr Beekman. Zij gaat dan vaststellen of ik het ASIA syndroom heb.
Als dit het geval ik krijg ik een brief waarmee dr Niessen een aanvraag kan doen bij de verzekering. Hij zegt dat er dan een gedeelte vergoed wordt.
Maar de explantatie wordt dan over het algemeen sowieso vergoed toch?
Ik snap dat een lift op lipo extra zou kosten, maar het zou wel fijn zijn als de explantatie in ieder geval vergoed zou worden.

Ik hoop het zo.

Groetjes Nina ❤️
Lieve schat,

Deze informatie, kon je lezen in het topic over vergoeding bij de link die ik in mijn eerste reactie had geplaatst. Daar staan uitgebreide aanwijzingen. En omdat je al bij een internist onder behandeling bent, is het goed als je het eerst bij hem/haar probeert. We hebben een ernstig tekort aan internisten die hiermee aan de slag gaan en zijn van mening dat dit echt snel moet veranderen. We zetten ons al jaren in om dit voor elkaar te krijgen en hebben meerdere malen de Nederlandse Internisten Vereniging aangeschreven, maar zonder resultaat. We sporen dus alle vrouwen die al een internist hebben aan om het eerst via die weg te proberen, omdat er anders steeds meer lange wachtlijsten ontstaan bij de andere 3 internisten. De vrouwen die heel ziek zijn, komen daardoor in de problemen.

Lees het topic heel goed door en maak gelijk een afspraak bij je eigen internist om dit allemaal te bespreken. Of stuur hem/haar via jouw patiëntendossier een bericht. Tegenwoordig kun je makkelijk digitaal contact hebben met je artsen.

De explantatie wordt alleen vergoed als je baker 4 hebt, aangetoonde scheur of een verklaring van een internist dat je ASIA klachten hebt en er dus een medische noodzaak bestaat voor de verwijdering. Bij jouw is er sprake van een ziekte die mogelijk is ontstaan door de implantaten en ook dat geeft recht op vergoeding. Los van het feit of de ziekte daardoor is ontstaan, heb je ook recht op vergoeding, omdat je ASIA klachten hebt. Dat staat in het standpunt van het ZiN en dat lees je in het topic. Punt 3 is voor jou van toepassing. Vrouwen met bestaande auto-immuunziekten of een genetische aanleg hiervoor, krijgen eerder klachten door siliconen.

Lees het topic even en laat weten of je vragen hebt.

Heel veel liefs, Luna❤️
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Nina34

Ongelezen bericht 08 sep 2022 12:19

Hai Luna,

Ik heb dat hele topic netjes gelezen hoor 🤗

Ik ga het eerst via mijn eigen internist proberen. Al heb ik er een hard hoofd in dat ze luisterd, want qua hulp bij de graves is het ook al weinig tot niks..
Maar ik ga het proberen.
Misschien dat ze erdoor geïnteresseerd raakt en zich erin gaat verdiepen.

Groetjes Nina 🌹
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 sep 2022 12:25

Nina34 schreef:
08 sep 2022 12:19
Hai Luna,

Ik heb dat hele topic netjes gelezen hoor 🤗

Ik ga het eerst via mijn eigen internist proberen. Al heb ik er een hard hoofd in dat ze luisterd, want qua hulp bij de graves is het ook al weinig tot niks..
Maar ik ga het proberen.
Misschien dat ze erdoor geïnteresseerd raakt en zich erin gaat verdiepen.

Groetjes Nina 🌹
Ohh wat goed van je! Ben je heel erg dankbaar!!!

Stuur haar de benodigde info, zie 'Informatie voor artsen'.
We hebben op onze website ook onderzoeken over schildklieraandoeningen en implantaten

Succes en laat maar weten hoe dat ging!

Knufff🤗
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 08 sep 2022 21:52

Lieve Nina, vergeet niet dit document te sturen maar je internist. Daarin staat precies hoe ze de brief moet samenstellen.

Welterusten😘😴
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Nina34

Ongelezen bericht 09 sep 2022 17:48

Luna MKS schreef:
08 sep 2022 21:52
Lieve Nina, vergeet niet dit document te sturen maar je internist. Daarin staat precies hoe ze de brief moet samenstellen.

Welterusten😘😴
Dank je wel Luna,

Zoals ik al verwacht had heeft mijn internist mijn bericht wel gelezen, maar niet beantwoord.
Dit gebeurt helaas 9 van de 10 keer.
Ze is niet zo een hardloper.
Ik heb vandaag met mijn huisarts gebeld en gevraagd om een verwijsbrief.
Deze ga ik woensdag met haar bespreken/invullen.
Ik begreep dat het op deze manier ook kan dus dan probeer ik het zo. Ik heb meer aan mijn huisarts als aan mijn internist.

Lieve groet Nina❤️
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 sep 2022 17:57

Nina34 schreef:
09 sep 2022 17:48
Luna MKS schreef:
08 sep 2022 21:52

Welterusten😘😴
Dank je wel Luna,

Zoals ik al verwacht had heeft mijn internist mijn bericht wel gelezen, maar niet beantwoord.
Dit gebeurt helaas 9 van de 10 keer.
Ze is niet zo een hardloper.
Ik heb vandaag met mijn huisarts gebeld en gevraagd om een verwijsbrief.
Deze ga ik woensdag met haar bespreken/invullen.
Ik begreep dat het op deze manier ook kan dus dan probeer ik het zo. Ik heb meer aan mijn huisarts als aan mijn internist.

Lieve groet Nina❤️
Hé Nina,

Je hebt van je huisarts een verwijzing nodig voor de plastisch chirurg, maar je huisarts kan geen brief schrijven voor de verzekeraar, dat kan alleen een internist of immunoloog doen. Maar het is inderdaad wel goed om alvast de verwijzing voor de pc te halen en naar een pc te gaan. Ondertussen zal jouw internist je mail wel gelezen hebben lijkt mij, en dan kun je haar vragen voor jou een brief voor de verzekeraar samen te stellen aan de hand van de vragen die ze moet beantwoorden.
Het is dus niet de bedoeling dat ze bij vraag 4 antwoord dat jouw klachten door Graves verklaard kunnen worden, want zo krijg je geen vergoeding. Ze moet aangeven dat jouw ziekte is ontstaan na de plaatsing van de borstimplantaten en dat vrouwen die een genetische aanleg hebben voor het ontwikkelen van auto-immuunziekten, of een auto-immuunziekte hebben, eerder klachten ontwikkelen door siliconen borstimplantaten, omdat het immuunsysteem scherper staat afgesteld en sneller reageert op lichaamsvreemd materiaal. Dit is wat uit wetenschappelijke onderzoek naar voren komt. En wat ook wordt gezien bij vrouwen die klachten melden.

Succes mop!

Veel liefs, Luna ❤️

Vergeet niet je klachten bij de overheid te melden, dank je!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Nina34

Ongelezen bericht 09 sep 2022 18:45

Ik begrijp je helemaal Luna,
Alleen denk ik echt niet dat mijn internist mij gaat helpen.
Dit doet ze eigenlijk nooit 😔
Ik stond ook precies op het punt om van internist te gaan wisselen.
Nu dacht ik gewoon ik geef het toch een kans, wie weet is ze nu wel wat meelevender.

Denk je niet dat het toch slimmer is om met een andere internist te gaan praten ?

Liefs Nina 🥰
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 sep 2022 19:06

Nina34 schreef:
09 sep 2022 18:45
Ik begrijp je helemaal Luna,
Alleen denk ik echt niet dat mijn internist mij gaat helpen.
Dit doet ze eigenlijk nooit 😔
Ik stond ook precies op het punt om van internist te gaan wisselen.
Nu dacht ik gewoon ik geef het toch een kans, wie weet is ze nu wel wat meelevender.

Denk je niet dat het toch slimmer is om met een andere internist te gaan praten ?

Liefs Nina 🥰
Als ze niet meewerkt, zou ik dat wel doen ja, anders verlies je alleen maar meer tijd.
Wat vervelend dat ze zo dwars zit 😔 Weet dat je altijd een melding kunt doen bij de klachtenafdeling van het ziekenhuis, mocht je dat willen, of bij het Landelijk Meldpunt Zorg.

Liefs en een heel fijn weekend! 🥰
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”