Zoals de naam zegt twijfel ik enorm over wat te doen n.a.v. klachten die ik bijna 10 jaar na mijn BV heb gekregen..
Bijna 10 jaar geleden liet ik protheses plaatsen nadat ik erg mager was geworden en er geen borst meer over was. Helaas zit het in de genen dat de vetjes als eerste weg gaan in het borstgebied en op de heupen blijven ze plakken.
Laatst kwam ik tijdens het opruimen een info boekje tegen over mijn protheses; Allergan / Natrelle
3 jaar terug ben ik al eens bij de chirurg geweest omdat de protheses rimpelig waren. Dit zie je aan de zijkant door de huid heen. Volgens de chirurg was dit normaal en kwam dit ook door mijn dunne huid.
Vorig jaar heb ik mijn 2e kindje gekregen en na het stoppen van borstvoeding en het kwijtraken van de zwangerschapskilo's valt mij een flinke plooi op in het midden van de rechter prothese. Deze prothese ziet er niet helemaal rond meer uit. Deze is ook wat hoger geplaatst dan de ander. Mijn huid wat meer gaan zakken (als gevolg van de borstvoeding denk ik) en hierdoor zit mijn tepel rechts meer onder de prothese dan er recht boven op.
Ik dacht: ach, ze moeten binnen nu en een paar jaar toch vervangen worden en wie ziet dat nou.
Maar sinds een paar weken heb ik met vlagen erg veel pijn in mijn linker borst. Ik voel het de hele dag en het ene moment heb ik meer pijn dan het andere moment. Soms doet het flink pijn tijdens het slapen en in mijn werk in de zorg voel ik het continu.
Mijn huisarts heeft me doorverwezen en a.s. woensdag heb ik dan eindelijk de afspraak bij de chirurg van Bergman Clinics.
Eén ding is zeker, ze moeten eruit.. Maar wat dan? Ik wil geen protheses meer.. maar explantatie en lipofilling wordt enorm duur...
De afgelopen dagen zijn een emotionele rollercoaster. De spanning neemt met de dag toe ..
Ik probeer mezelf telkens te zeggen dat ik een mooi mens ben en blijf, maar toch kan ik mezelf er nog niet van overtuigen..
Tot zover mijn verhaal ...
Liefs Twijfelaartje