Voorstellen - Klachten na bijna 10 jaar..

Protheses vanwege cosmetische reden.
Twijfelaartje

Ongelezen bericht 07 feb 2022 22:40

Hallo iedereen,

Zoals de naam zegt twijfel ik enorm over wat te doen n.a.v. klachten die ik bijna 10 jaar na mijn BV heb gekregen..
Bijna 10 jaar geleden liet ik protheses plaatsen nadat ik erg mager was geworden en er geen borst meer over was. Helaas zit het in de genen dat de vetjes als eerste weg gaan in het borstgebied en op de heupen blijven ze plakken.
Laatst kwam ik tijdens het opruimen een info boekje tegen over mijn protheses; Allergan / Natrelle :(

3 jaar terug ben ik al eens bij de chirurg geweest omdat de protheses rimpelig waren. Dit zie je aan de zijkant door de huid heen. Volgens de chirurg was dit normaal en kwam dit ook door mijn dunne huid.

Vorig jaar heb ik mijn 2e kindje gekregen en na het stoppen van borstvoeding en het kwijtraken van de zwangerschapskilo's valt mij een flinke plooi op in het midden van de rechter prothese. Deze prothese ziet er niet helemaal rond meer uit. Deze is ook wat hoger geplaatst dan de ander. Mijn huid wat meer gaan zakken (als gevolg van de borstvoeding denk ik) en hierdoor zit mijn tepel rechts meer onder de prothese dan er recht boven op.
Ik dacht: ach, ze moeten binnen nu en een paar jaar toch vervangen worden en wie ziet dat nou.

Maar sinds een paar weken heb ik met vlagen erg veel pijn in mijn linker borst. Ik voel het de hele dag en het ene moment heb ik meer pijn dan het andere moment. Soms doet het flink pijn tijdens het slapen en in mijn werk in de zorg voel ik het continu.

Mijn huisarts heeft me doorverwezen en a.s. woensdag heb ik dan eindelijk de afspraak bij de chirurg van Bergman Clinics.

Eén ding is zeker, ze moeten eruit.. Maar wat dan? Ik wil geen protheses meer.. maar explantatie en lipofilling wordt enorm duur...

De afgelopen dagen zijn een emotionele rollercoaster. De spanning neemt met de dag toe ..
Ik probeer mezelf telkens te zeggen dat ik een mooi mens ben en blijf, maar toch kan ik mezelf er nog niet van overtuigen..

Tot zover mijn verhaal ... ;)

Liefs Twijfelaartje
Laatst gewijzigd door Twijfelaartje op 08 feb 2022 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Susana

Ongelezen bericht 08 feb 2022 07:26

Welkom hier lieve mens,
Heel herkenbaar je verhaal voor vele hier, het is een proces van acceptatie en zelfliefde.
Blijf met ons delen, dat helpt enorm!
Ik wens je heel veel warmte, kalmte en liefde tijdens deze proces.
Liefs,
Susana
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Liek

Ongelezen bericht 08 feb 2022 10:54

Welkom Twijfelaartje...
Ja tis lastig meid, en zo herkenbaar de Achtbaan van emoties!!
Kan voor nu alleen maar zeggen, blijf hier vooral veel lezen , vragen en schrijven. Ook al is het lezen en zien van alle nare dingen soms heftig, denk dat het je gaat steunen en helpen in jouw beslissing.
Liefs Liek
Twijfelaartje

Ongelezen bericht 09 feb 2022 22:02

Hallo iedereen,

Ontzettend bedankt voor de lieve berichtjes❤

Zojuist bij de chirurg geweest.. Prof dr B van der Lei van Bergman Kliniek.

Ik weet het gewoon even niet meer...
Hij heeft de protheses bekeken, gevoeld en hij voelde geen scheuren of kapselvorming.
Mijn pijnklachten kon hij niet verklaren, mogelijk wat irritatie van de prothese.
Hij vroeg wat ik wilde en ik gaf aan dat ik van mijn pijnklachten af wilde, dus dat de enige optie eruit halen was. Ik werd emotioneel, dit is zo moeilijk voor mij...

Ik vertelde dat ik zit te denken aan lipofilling, dan maar de volle mep betalen.
Hij was heel eerlijk en vertelde dat dat echt zonde van mijn geld is. Hij vertelde dat het resultaat minimaal is, omdat je vet in een lege holte spuit en dat ik zelf ook maar heel weinig borstweefsel heb.
De enige optie waarbij ik borsten wilde houden was volgens hem prothese wissel met nieuwe (silliconen) implantaten..
Ik heb gevraagd hoe het zit met zweten van deze 'nieuwe' protheses. Hij gaf aan dat deze dat ook doen, maar op minimaal niveau. Hierna vroeg ik of die deeltjes ook naar je organen gaan.. Zijn antwoord was ja, maar niet zo veel dat je er ziek van wordt....

Ergens denk ik.. hoe kan je nou van de buitenkant zien dat de protheses lek zijn? Ik heb zelfs pijn aan het litteken links.
Er is niet gesproken over een echo of scan. Ik denk er aan om naar de huisarts terug te gaan en alsnog een doorverwijzing te vragen voor een echo of mri scan.
Misschien moet ik toch ook een internist bezoeken?

Ik heb aangegeven dat ik echt alles moet laten bezinken en na wil denken over hoe nu verder...

Ik kreeg vast info op de mail over explantatie, maar ook over een prothese wissel. Bij dat laatste stond dit beschreven:

Levensduur van implantaten
De levensduur van nieuwe borstimplantaten is niet bekend. Uiteindelijk zal ook het omhulsel van het nieuwe
implantaat kapotgaan. U zult daar meestal niets van merken omdat de siliconengel tegenwoordig steviger is en
aanvankelijk alleen binnen het eigen lichaamskapsel (dat zich altijd vormt rond het implantaat) zal blijven. Soms
krijgt u als eerste teken dat een implantaat kapot is, een opgezette lymfeklier in de oksel of in de omgeving van de
borst. Wanneer dit gebeurt of wanneer bij onderzoek blijkt dat een borstimplantaat kapot is, is het verstandig de
borstimplantaten te laten vervangen.

Dit is toch bijzonder, dus ze gaan echt niet eeuwig mee...
Ik heb er een raar gevoel bij ..

Pfff wat veel stof tot na denken...

Liefs!
muszika

Ongelezen bericht 10 feb 2022 10:13

Lieve twijfelaartje,

Je lichaam waarschuwt je door pijn dat er iets is, dus niet aan twijfelen , gewoon naar een ander plastische chirurg bijv. naar dr Selms gaan en laat deze implantaat verwijderen. Pas als je tot rust komt en zonder pijn bent dan kan je verder over lipo nog beslissen. Volgens mij je plastische chirurg een rare mening over lipo heeft. De vet wordt nooit in dat lege wond ingespoten, maar heel licht onder de huid.

Veel sterkte en liefs
Muszi
Liek

Ongelezen bericht 10 feb 2022 12:29

Pffff twijfelaartje ..ik kan zo boos worden. Tis een verdorie heel lastig proces, je hebt de protheses destijds met een reden laten plaatsen...en de stap naar weer zonder is een grote stap.
Bedenk je dat de belangen van de kliniek heel anders zijn dan jou belangen.
Heb het zelfde meegemaakt en zou haast gaan overwegen om een wissel te doen, puur door de manier waarop ze praten.!!
En dan, over een x aantal jaar,...sta je weer op t zelfde punt als nu.
Laat je niet gek maken, blijf bij jou buikgevoel.
Sterkte, liefs Liek
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 feb 2022 13:26

Lieve Twijfelaartje,

Goed dat je verslag doet van je consult. Walgelijk hoe deze arts te werk gaat. Hij zou je op z'n minst een echo moeten laten doen. Aan de buitenkant en door voelen kunnen scheuren absoluut niet worden uitgesloten.

Verder vind ik zijn verhaal en tekst over de nieuwe soorten ook vreselijk! Ze zweten net zo veel en hard. En cohesieve gel zegt niks, zie foto's verwijderde implantaten. Daarbij is bij het zweten de gel inmiddels veranderd in olie. Er zweet nooit cohesieve gel uit, want dat kan niet door de intacte envelop heen. Wat uitzweet is siliconen olie. Kaarsvetachtig spul.
En bij scheuren heb je ook niks aan cohesieve gel. Dat gaat net zo hard de lymfeklieren of weefsels in. Er is een onderzoek dat aantoont dat er in principe geen verschillen zijn.

Dan over lipofilling. Deze arts heeft daar duidelijk geen verstand van. Plaatst liever implantaten dan gebruik te maken van deze mooie, tot nu toe veilig bevonden techniek. Ik raad je echt aan om naar een arts te gaan die bekend is met lipo. Bijvoorbeeld Kappel, Niessen of 1 van de artsen bij de Jan van Goyen. De eerste 2 ken ik persoonlijk en zijn goede artsen en mensen. De Jan van Goyen is een heel goede kliniek. Die ken ik ook goed.

Je kunt beter geen nieuwe nemen, want dan moet je over een tijdje weer terug...

Sterkte in je weg!❤

Ik reageerde nu pas, want gaat niet goed met mij. Maar beter zo, want nu heb ik gelezen hoe jouw consult ging.
Ik ga dit ook aan mijn collega doorgeven en notitie van maken. Dit kan écht niet! Implantaten controleren op tast en uiterlijk🤨

Veel liefs, Luna
😘
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Twijfelaartje

Ongelezen bericht 10 feb 2022 22:18

Lieve allemaal,

Wat heb ik veel aan jullie berichten, deze zijn echt helpend❤

Ik ben bang, boos en verdrietig tegelijk..De klachten die ik heb staan ook in het lijstje van symptomen van een scheur..
Hóe kan het dat ik geen echo of mri aangeboden krijg?
Gister was ik overrompeld, maar het onderbuik gevoel klopt altijd...

Ik wil geen implantaten meer. Ik wil van mijn pijn af...
Ik heb een prachtig gezin en het is mij het niet waard om weer gezondheidsrisico's te nemen.
Erg vreemd inderdaad dat mijn vraag om lipofilling gewoon is afgewezen...

Kappel zit in Zwolle, dat is heel dichtbij! Volgens mij las ik wel her en der dat er een grote wachttijd is?

Ik heb ook een afspraak verzoek gedaan bij van Goyen. Ik heb daar ook prachtige foto's van voorbij zien komen.

Luna, wat vervelend om te horen dat het niet goed gaat.. Hoe is het nu? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Nogmaals bedankt voor de fijne berichtjes allemaal 💕
Twijfelaartje

Ongelezen bericht 12 feb 2022 16:40

Even een update: 2 maart heb ik al een afspraak bij dr van Selms bij de Jan van Goyen kliniek! Dat is snel :)

Zelfs voor alleen Explantatie wil ik niet meer terug naar Bergman, ik heb er geen goed gevoel bij. Een goed gevoel bij zoiets emotioneels vind ik belangrijk..

Ik ben erg benieuwd!

Fijn weekend iedereen, liefs ❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 feb 2022 19:12

Twijfelaartje schreef:
12 feb 2022 16:40
Even een update: 2 maart heb ik al een afspraak bij dr van Selms bij de Jan van Goyen kliniek! Dat is snel :)

Zelfs voor alleen Explantatie wil ik niet meer terug naar Bergman, ik heb er geen goed gevoel bij. Een goed gevoel bij zoiets emotioneels vind ik belangrijk..

Ik ben erg benieuwd!

Fijn weekend iedereen, liefs ❤
Fijn dat je naar van Selms gaat! En best snel ook👍

Liefs! 😘💕
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Essi

Ongelezen bericht 13 feb 2022 00:51

Heel goed dat je verder bent gaan zoeken. Ik weet zeker dat je bij van Selms een luisterend oor zal vinden.
Succes.
Liefs essi
Twijfelaartje

Ongelezen bericht 24 feb 2022 09:31

Nadat ik een ontzettend naar gevoel overhield aan het consult bij vd Lei van Bergman Clinics, ben ik terug gegaan naar mijn huisarts.
Hij was niet te spreken over de manier van handelen van deze chirurg.
Ik heb een doorverwijzing gekregen voor een echo, deze staat vanmiddag om 15:45u gepland.
Ook al zou er niets uit de echo gekomen, mijn keuze staat vast en ze moeten eruit.

Het is zo raar. Links ziet er nog rond uit maar doet pijn. Rechts is de prothese niet meer rond en voel ik allerlei oneffenheden en harde randen.
Ik ben benieuwd of er iets uit de echo komt...

Ondertussen aan het aftellen naar het consult van 2 maart bij van Selms :)

Emotioneel gezien gaat het iets beter, ik heb het idee dat ik iets meer rust vind in de keuze die ik voor mezelf heb gemaakt.. Ik krijg meer vrede bij het proces.
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 feb 2022 11:45

Twijfelaartje schreef:
24 feb 2022 09:31
Nadat ik een ontzettend naar gevoel overhield aan het consult bij vd Lei van Bergman Clinics, ben ik terug gegaan naar mijn huisarts.
Hij was niet te spreken over de manier van handelen van deze chirurg.
Ik heb een doorverwijzing gekregen voor een echo, deze staat vanmiddag om 15:45u gepland.
Ook al zou er niets uit de echo gekomen, mijn keuze staat vast en ze moeten eruit.

Het is zo raar. Links ziet er nog rond uit maar doet pijn. Rechts is de prothese niet meer rond en voel ik allerlei oneffenheden en harde randen.
Ik ben benieuwd of er iets uit de echo komt...

Ondertussen aan het aftellen naar het consult van 2 maart bij van Selms :)

Emotioneel gezien gaat het iets beter, ik heb het idee dat ik iets meer rust vind in de keuze die ik voor mezelf heb gemaakt.. Ik krijg meer vrede bij het proces.
Zo blij dat je huisarts een luisterend oor was!🙏
Goed dat je vandaag een echo krijgt!👍
Ze zullen je vast een mammografie willen aansmeren, dus wees voorbereid. Niet doen!
Zie: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... m.php?f=89

Heel veel succes straks lieverd en al snel naar van Selms!🥳👍

😘💕💕💕
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Twijfelaartje

Ongelezen bericht 24 feb 2022 19:47

Pfff.. Even een mentale inzinking.. waar ik bang voor was is waar...

De uitslag van de echo:

Status na mamma augmentatie.
In de mammaprothese rechts multipele foldings zichtbaar met beeld van intracapsulair gelegen sneeuwstorm artefacten. Geen bijzonderheden van de mammaprothese links. Conclusie: Status na mamma-augmentatie beiderzijds. Beeld van intracapsulaire lekkage.

Ik kan wel huilen..Hoe lang loop ik hier al mee.. Ik ben bang.. Wat betekent sneeuwstorm artefacten? :(

En wat een WAARDELOZE chirurg van Bergman Clinic dat hij durfde te zeggen dat ze niet lek zijn door alleen te voelen!! Bah..

Dit verklaart de vervorming rechts.
En dat links pijn doet...; ik geloof er zeker in dat m'n lichaam zelf aangeeft dat het er uit moet.
Liek

Ongelezen bericht 24 feb 2022 21:55

Hi Twijfelaartje,
Vreselijk zulke berichten, ook al houdt je er rekening mee, het zet je wereld op zijn kop. Ik ken het helemaal, en ook opmerkingen antwoorden van de Plastisch chirurgen 👎.
Wat jou echo uitslag precies inhoudt weet ik niet maar bv Luna zal het heus uit kunnen leggen.
Veel sterkte meid😘
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”