Explantatie en lipofilling

Protheses vanwege cosmetische reden.
Dance

Ongelezen bericht 04 feb 2021 16:53

Hai dames!

Ik zal me even voorstellen.

Ik heb in 2006 borstimplantaten genomen. Veel klachten maar niet volledig duidelijk welke klachten van de implantaten komen. Ik wilde de implantaten in juni vorig jaar al laten verwijderen maar hoopte op een kans op vergoeding. Dus na mijn afspraak bij dr Niessen ook een afspraak gemaakt bij dr Beekman. Dr Beekman steunde mij en heeft mijn dossier besproken met dr Spit en ik ben doorgestuurd. Dr Spit steunt ook het idee dat mijn klachten deels kunnen komen door breast implant illness. Inmiddels heeft dr Niessen een verzoek tot vergoeding naar mijn zorgverzekeraar verzonden. Fingers crossed ๐Ÿคž๐Ÿคž

Ik weet het zeker: de implantaten moeten eruit! En zo snel mogelijk. Maar ik vind het ook erg spannend! Niemand weet dat ik implantaten heb (behalve mijn ouders) en niemand zal me dus ook kunnen steunen na mijn operatie (zeker mijn ouders niet!!) Ik ben single en aan het daten; het lijkt me verschrikkelijk om dit met mijn toekomstige date te moeten delen. En hoe moet dat met de seks, ik hou van hard en ruig; wanneer mag hij รผberhaupt weer aan mijn borsten zitten en wanneer weer wat ruiger (ben zooooo bang dat de lipofilling verpest wordt ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…)?

En dan mijn kinderwens; ik zou bij een relatie het liefst zo snel mogelijk zwanger worden. Maar ook zonder relatie denk ik aan alleenstaande mama worden!! Ik verlang zo naar een kindje, al zo lang! (Ik ben 38, bijna 39). Wat raden jullie aan, hoe lang hiermee wachten na de operatie?

Ik weet dat er veel informatie te vinden is op dit forum maar ik zie door de bomen het bos niet meer (ook hevige vermoeidheidsklachten en concentratieproblemen bemoeilijken het inlezen). Ik heb hier in juni al uren rondgestruind en ook nu weer....

Zo dankbaar voor alle moedige dames die hier foto's delenโค Dat is echt heel waardevol!!

Ik zie niet op tegen de operatie en ook niet tegen het herstel. Alleen tegen die verdomde (grote) littekens ๐Ÿ˜ช (en dus ook het daten maar ook bijvoorbeeld met vrienden naar de sauna gaan, dat zal wel even duren voordat dat "ongemerkt" weer kan).

Groetjes ๐Ÿ™‹โ€โ™€๏ธ
Susana

Ongelezen bericht 04 feb 2021 21:12

Welkom Dance ๐Ÿฆ‹๐Ÿ’
Wat fijn dat de protheses worden verwijderd!

Over seks en zwangerschap...nou dat hangt af van hoe snel je herstelt.
Je hebt minimaal 12 weken nodig om goed te herstellen.
De littekens, dat valt reuze mee...die zijn dun en worden met de tijd bijna hetzelfde kleur van je huid.
Ik zou me eerst gaan focussen op de operatie en herstel....dat is al een hele proces. Na de operatie en afhankelijk hoe je je herstel, kun je beginnen met "voelen" wat het beste voor jou is.

Ik wens je veel succes tijdens deze proces ๐Ÿ’œ๐Ÿฆ‹
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 ๐Ÿ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl ๐Ÿ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ ๐Ÿฆ‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ โœ๏ธ
Dance

Ongelezen bericht 05 feb 2021 11:18

Bedankt voor je berichtje Susana!! ๐Ÿ˜˜
Marie

Ongelezen bericht 05 feb 2021 12:09

Lieve Dance,

Welkom en heel goed van je dat je ze laat verwijderen! Ik heb zelf ook een kinderwens en dit besproken met dr. Kappel (zij gaat mij binnenkort opereren). Zij adviseerde om eerst de protheses te laten verwijderen, op z'n vroegst een half jaar na de operatie pas zwanger te raken, en op het moment dat ik uitgekinderd ben (en klaar ben met borstvoeding) een lipofilling te laten doen indien ik dat wil. Een lipofilling kan ik helaas niet betalen, dus dat gaat 'm niet worden, maar dit is wat dr. Kappel mij vertelde. Misschien heb je er iets aan.
Je borstweefsel verandert namelijk tijdens zwangerschap en borstvoeding. Dit kan invloed hebben op de lipofilling als je het dan al hebt laten doen. Vandaar dat zij adviseert om daar dan nog even mee te wachten.

Succes met het hele traject!

Liefs Marie
Dance

Ongelezen bericht 05 feb 2021 12:48

Bedankt voor je berichtje Marieโค

Ik ga dit sowieso even met dr Niessen bespreken!

Jij ook sterkte met de operatie en je herstel ๐Ÿ€๐ŸŒน
Marie

Ongelezen bericht 05 feb 2021 13:17

Dance schreef: โ†‘
05 feb 2021 12:48
Bedankt voor je berichtje Marieโค

Ik ga dit sowieso even met dr Niessen bespreken!

Jij ook sterkte met de operatie en je herstel ๐Ÿ€๐ŸŒน
Dank je wel!
Wat ik trouwens nog wil toevoegen is dat het ook afhankelijk is van hoe erg de schade is. Mijn protheses lijken intact, dus dat is gunstig, maar stel dat je protheses helemaal kapot zijn, dan duurt het herstel erna ook langer. Je lijf heeft dan echt ruim de tijd nodig om zoveel mogelijk troep weg te werken na de operatie.
Dance

Ongelezen bericht 05 feb 2021 13:27

Mijn protheses zijn nog heel, geen scheuren en geen lekkage te zien op de mri (in de borst en oksels)๐Ÿ™

Ik ga duimen dat dat bij jou ook het geval is ๐Ÿคž
Roos1210

Ongelezen bericht 05 feb 2021 14:43

Hi Dance,

Wat een keuzes allemaal he. Ik heb in september mijn protheses laten verwijderen en lipofilling gehad. Gedaan door dr. Niessen. Hij zei dat ik gewoon weer zwanger mag worden. Heb gevraagd of ik een bepaalde periode moest wachten maar was niet het geval
Dance

Ongelezen bericht 05 feb 2021 16:41

Hai Roos, bedankt voor je berichtje ๐Ÿ˜˜

Dat is goed om te horen!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 feb 2021 18:17

Welkom Dance!๐Ÿฆ‹
Hier topics met informatie over zwanger worden na explantatie https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... m.php?f=11
Bij het deel 'Lipofilling' informatie over sex na lipofilling.
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 146&t=2044
Zou de eerste paar weken wel rustig aan doen๐Ÿ˜‰

Graag ook nog even het Welkomsbericht lezen. Dank je!
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 208&t=2033

Veel sterkte en succes in de weg die je bewandelt!๐Ÿ€

Liefs, Luna๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•๐Ÿ’•
Dance

Ongelezen bericht 05 feb 2021 18:37

Bedankt Luna โค๐Ÿ˜˜
Dance

Ongelezen bericht 11 feb 2021 15:23

De wachttijd bij dr Niessen is behoorlijk toegenomen.
Ik kan pas over 10 weken terecht ๐Ÿ˜ข
Wat een teleurstelling!
Dance

Ongelezen bericht 23 feb 2021 16:32

De zorgverzekering heeft een goedkeuring gegeven voor de behandeling๐Ÿฅณ Dr Niessen is niet gecontracteerd en de behandeling van de verwijdering van de protheses zal voor 65% worden vergoedt (van een gemiddeld genomen bedrag, dus dit zou nog wat lager kunnen uitvallen dan die 65%). Weer een stap verder ๐Ÿ˜
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 feb 2021 19:21

๐Ÿฅณ
Essi

Ongelezen bericht 23 feb 2021 20:18

Dance schreef: โ†‘
23 feb 2021 16:32
De zorgverzekering heeft een goedkeuring gegeven voor de behandeling๐Ÿฅณ Dr Niessen is niet gecontracteerd en de behandeling van de verwijdering van de protheses zal voor 65% worden vergoedt (van een gemiddeld genomen bedrag, dus dit zou nog wat lager kunnen uitvallen dan die 65%). Weer een stap verder ๐Ÿ˜
Yeahhhh ๐Ÿ™Œ๐Ÿ™Œ๐Ÿ™Œ
Plaats reactie

Terug naar โ€œStel jezelf voor (cosmetisch)โ€