toch even voorstellen (Diana)

Protheses vanwege cosmetische reden.
diana1967

Ongelezen bericht 18 jan 2019 17:48

Hoi Kiki,

Hij opereert voor explantaties etc (waar geen risico voor is) in het Jan van Goyen

Vandaag bij dr van de Kar van Boerhaave geweest; erg vriendelijke arts die duidelijkheid geeft en de risico's bespreekt.
In het verleden heeft hij met dr Tervaert gewerkt in het zuiden. Hij is wel duidelijk in: zolang er geen wetenschappelijk bewijs is,
is alles lastig te herleiden, maar hij erkent wel dat er vrouwen zijn die klachten hebben. Hij geeft natuurlijk geen garantie dat je
daarna klachtenvrij bent of dat de klachten verminderen. Wel liep ik de deur uit toen een andere vrouw bij een andere dokter eruit kwam en net 1 week geleden een BV had gedaan.....maar ja, dat doen ze volgens mij allemaal, zelfs dr Kappel plaatst nog BV-en.
Woensdag naar dr Niessen en dan de beslissing maken.

Bij Boerhaave blijf je, bij explantatie en lift, 1 nacht overnachten. Dr van de Kar verwijdert zoveel mogelijk kapsel. Hij staat ook open om jouw kapsels te laten zien.

Al met al een goed gevoel;hij had wel andere benaming voor mijn borst, geen bobbledouble, dan ligt de prothese eronder en je eigen weefsel erboven, maar een waterval... :D

Tot zover even een update. Oja, hij kan met zo'n 5 weken opereren. Ik hoef alleen voor die tijd niet naar een anesthesist....is dat raar??
kiki

Ongelezen bericht 18 jan 2019 18:45

Hoi Diana,
Ja alle pc blijven borstvergrotingen doen, dat is ook normaal, omdat er ook vrouwen zijn die er niet ziek van worden, alleen dr kappel gebruikt geen siliconen maar de mono bloc , Dr van selms heeft mij de protheses mee gegeven, en ook weefsel naar patholoog gestuurd, Ik zou niet kiezen voor een arts die het eigenlijk nog ontkend, is fijn als een arts toegeeft dat je ziek Kán worden, Het is erg vreemd Diana dat je niet naar anesthesist hoefd, is wel belangrijk
Groeten kiki
diana1967

Ongelezen bericht 18 jan 2019 18:58

Hi Kiki,
dat lijkt me ook, of zou dit meer in een ziekenhuis zijn? bij de bergman kliniek moest ik ook langs anesthesist voor bloeddruk meten etc, toen ik aan mijn voet werd geopereerd. Dat ga ik dus ook aan dr Niessen vragen, hoe het daar gaat
groetjes
Linnie74

Ongelezen bericht 21 jan 2019 17:10

Hee Diana,

Hoe gaat het nu met jou?
Heb je inmiddels een keuze kunnen maken?
Ik ben inmiddels bij van Selms geweest. Aanvraag is gedaan en zoals verwacht afgewezen. Ik heb in mei een afspraak in het Vu.
Ik kan en wil niet tot mei wachten en ga zsm mijn explantatie doen ( door van Selms, JvG)en daarna mijn bezwaar indienen.( heb het volste vertrouwen aangezien mijn medisch dossier uitpuilt van de onderzoeken sinds mijn bv en er niets is uitgekomen en ik uitbehandeld ben).
Volgende week even de puntjes op de i en dan zal het waarschijnlijk eind februari worden. Ik hou het bij de explantatie, mijn huid ziet er goed uit, borsten hangen niet en volgens arts zal het plat zijn tot vergelijking met nu.
Ik ben nieuwsgierig naar jouw beslissing!

Linnie
kiki

Ongelezen bericht 21 jan 2019 18:53

Diana, ik hou zo wie zo niet zo van privé klinieken, in ziekenhuis veiligste, sommige locaties vind ik niets, beperkt personeel, telefoniste is ook operatie assistente, ik ben vorig jaar bin Ali Pirayesh geweest, vreselijk kundige arts, een van de beste, ik heb permanente fillers in gezicht, die knobbels geworden zijn, blijkt dat dit spul ,bio alcamid, puur vergif is, ook die troep moet eruit, het kan je kaak aanvragen, maar kost 4000 euro, en privé kliniek, ik durf dat niet aan, en ben nog op zoek naar arts die dat in ziekenhuis doet, helaas is er maar 1 die hier de nodige ervaring mee heeft, maar ik durf niet
Gr kiki
diana1967

Ongelezen bericht 21 jan 2019 20:39

Hoi Kiki en Linnie
Ja, ik zou liever ook in een ziekenhuis geopereerd willen worden, alleen ik vind geen goede PC (dr Van Loenen is helaas weg bij Slotervaart). En de rest van PC's zeggen dat de klachten niet van implantaten kunnen komen. Dus dat moet wel uitwijken worden naar een privekliniek. Ik vind het ook doodeng, maar het moet gewoon. Bij mij zal het zelfs met lift worden, ben ik bang, mijn borsten hangen echt heel erg (tepels wijzen naar mijn tenen). Daarom ga ik woensdag, op advies van enkelen hier, naar dr Niessen; hij schijnt ook veel ervaring met littekenvorming (zo min mogelijk) te hebben.
Ik hoop snel geopereerd te kunnen worden, volgens 3 artsen die ik nu heb bezocht, wordt het niet vergoed, maar dat is oke, ik heb gespaard (ben er al jaren mee bezig namelijk).
Ik laat woensdag weer van mij horen
lieve groetjes
Diana
kiki

Ongelezen bericht 21 jan 2019 21:11

kiki schreef:
21 jan 2019 18:53
Diana, ik hou zo wie zo niet zo van privé klinieken, in ziekenhuis veiligste, sommige locaties vind ik niets, beperkt personeel, telefoniste is ook operatie assistente, ik ben vorig jaar bin Ali Pirayesh geweest, vreselijk kundige arts, een van de beste, ik heb permanente fillers in gezicht, die knobbels geworden zijn, blijkt dat dit spul ,bio alcamid, puur vergif is, ook die troep moet eruit, het kan je kaak aanvreten maar kost 4000 euro, en privé kliniek, ik durf dat niet aan, en ben nog op zoek naar arts die dat in ziekenhuis doet, helaas is er maar 1 die hier de nodige ervaring mee heeft, maar ik durf niet, en mag ook niet omdat ik tevens hartpatiënt ben
Gr kiki
Onzeker

Ongelezen bericht 22 jan 2019 12:34

Ik ben nog maar net nieuw hier, maar lees al dat de meeste hier met de zelfde gevoelens worstelt.
Ik had zelf het idee om ook een consult te doen in het OLVG bij dr. Nio. Ik heb over hem veel goede verhalen gelezen en de resultaten van een lift bij hem vind ik zelf erg mooi. Ik heb geen dingen gezien waarbij hij ook inplantaten heeft verwijderd, maar het is verder een goed chirurg. Weet je misschien wat de kosten zijn in OLVG om deze ingreep te doen? Nio werkt ook in het parkkliniek, maar weet dat met borstvergrotingen daar wel veel prijsverschillen in zaten of je naar parkkliniek ging of OLVG.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
diana1967

Ongelezen bericht 23 jan 2019 21:20

Nou, vandaag bij dr Niessen geweest. Ook een erg aardige arts.

Lang verhaal kort: hij is de eerste die zegt dat ik baker 3 en baker 2 heb; anderen hebben het over baker 1. Ook hij doet geen aanvraag bij zorgverzekeraar, behalve als blijkt dat ze gescheurd zijn. Dr Niessen adviseert explantatie, lift en lipofilling in 1x. Omdat ik anders te weinig eigen weefsel boven de tepel heb. Maar is dit niet teveel? Geen overnachting. Kosten voor alle3 zijn: 4950 euro, ex BH, broek (lipofilling) en littekencreme en excl overnachting
Kosten explantatie en lift zijn 3950
Als ik nu alleen expl en lift doe, en over tig maanden of jaren de lipo, dan kost de lipo los ook 3950 euro
Volgens dr Niessen heb ik systemische klachten.

Dr vd Kar bij Boerhaave: erg fijne arts ook, krijg bij hem, voor zover ik begreep, een groter ankervormig litteken. Kosten 4500 incl overnachting, littekencreme en bh. Is voor lift en explantatie. Dr van de Kar zal pas van klachten overtuigd zijn als het wetenschappelijk bewezen is maar hij wijst het niet af.

Maar iedere arts zegt wat anders? Dr vd Kar: 2 weken niet douchen. Andere PC's, gelijk douchen.

Fijne van dr Niessen is dat je een heel programma krijgt om je lijf voor te bereiden. Dus hij is er echt mee bezig.
Dr Niessen is samen met dr Nakynara er steeds meer van overtuigd dat niet de siliconen, maar het lichaamsvreemde (in dit geval: implantaat) de eigenlijke oorzaak van alle klachten, net als dat je een splinter hebt, dan gaat het zweren, omdat je lichaam de spinter wilt verwijderen. Ons lichaam wil de imlantaten eruit gooien, vandaar alle reacties/klachten in ons lichaam.

Maar goed, ik dwaal af, wat is nu wijsheid?
Dr Niessen, met expl/lift of expl/lift/lipo?
Of dr vdKar, met expl/lift/overnachting?

Zoveel verschillende info van verschillende PCs'; ik weet het niet meer
Esthertje

Ongelezen bericht 23 jan 2019 21:30

Hi Diana

Volg je gevoel. Waar heb jij vertrouwen in, wat voelt goed voor jou. Welk verhaal van de arts(en) past het meest bij jou.
Daar hou ik me aan vast.

Ik vond dr Niessen een prettig persoon en geloof dat hij kundig is en echt passie heeft voor z’n vak en ook veel ervaring met deze ingreep,

Hij schetste mij een realistisch beeld vsn de ingreep en het resultaat. Dat voelde voor mij prettig. Ik ga met dr Niessen in zee.
Nu verwijzing regelen en aanvraag bij verzekering indienen.

Succes met je keuze en bedankt voor het delen van je ervaring.

Liefs Esther
Bloem

Ongelezen bericht 24 jan 2019 00:25

Goedenavond dames,

Ook ik was vandaag bij dr Niessen. Diana misschien heb ik jou even kort gesproken in de wachtkamer? Ik was met mijn dochter.

Ik heb hier nog niet eerder geschreven, was vooral bezig met overleven de afgelopen maanden, het hele bewegingsapparaat lag plat, nu gaat dat weer wat beter en ben ik afspraken gaan maken. Ik heb 10 jaar geleden de implantaten gekregen, en heb eigenlijk al na 2 jaar de eerste klachten gekregen. Inmiddels heb ik dus ernstig systeem klachten. Erge tinnitus. Duizeligheid. Concentratie problemen, Artrose. Rare ontstekingen etc. Het laatste jaar zijn de klachten in een hoge versnelling verergerd. On top is ook mijn linker anatomische implantaat gekanteld, zit al bijna 5 jaar ondersteboven. Ik heb besloten dat de implantaten eruit gaan. Alleen hoe weet ik nog niet. Afgelopen maandag dr. Kappel gezien en vandaag dr. Niessen. Had in het contact een beter gevoel bij Niessen. Niesen gaf me het gevoel echt mee te denken en op te willen lossen. Was echt gesprekspartner. Wist ook waar hij het over had. Van Kappel weet ik dat ze grondig en goed te werk gaat wat betreft het kapsel. Maar aan de telefoon is ze best bot en breekt ze het gesprek af. Terwijl ik nog met voor mij belangrijke en bepalende vragen liep. Hoe was jouw ervaring vandaag Diana? En Esthertje jij hebt het gesprek vandaag ook als prettig ervaren schrijf je, dat begrijp ik heel goed.

Groetjes,
Annet
Nynke

Ongelezen bericht 24 jan 2019 12:03

Dag Dames,

Dr. Niessen en Dr.Kappel hebben allebei tijdens de consulten aan mij uitgelegd dat lichaamsvreemde objecten OOK kunnen zorgen dat je lichaam zo op hol slaat en ontstekingsreacties gaat vertonen. Al helemaal als je allergie gevoelig bent / aangeboren allergieën hebt. Beide sluiten daarmee niet uit dat siliconen OOK een reactie (kunnen geven). Niessen geeft zelfs aan dat hij vervangende monobloc's vaak na een jaar ook weg haalt omdat de klachten niet verdwijnen na nieuwe implantaten.

Niessen is inderdaad een prettiger gesprekspartner maar hij verwijderd liever geen kapsel, of zo min mogelijk omdat hij (zonder onderbouwing zegt hij zelf) denkt dat het verwijderen ervan meer schade kan aanrichten dan laten zitten. Daarom koos ik voor Kappel, ze is kort en krachtig en inderdaad niet liefelijk en weinig geduld maar ik koos voor kapsels zoveel als mogelijk weg. Mocht een week niet douchen! Maandag haalt ze de pleisters eraf. Kappel gebruikt overigens de oude/originele littekens. Ook krijg je bij Kappel drains, deze zorgen voor een vacuüm trekking en verwijderen de achtergebleven restjes siliconen, kapsel en natuurlijk vocht en bloed. Niessen doet dit niet.

Succes met kiezen dames, volg je gevoel!

Liefs Nynke

PS ben 1,5 week geleden geopereerd voor vragen PM me maar hoor....
Bieberd

Ongelezen bericht 24 jan 2019 16:04

diana1967 schreef:
23 jan 2019 21:20
Nou, vandaag bij dr Niessen geweest. Ook een erg aardige arts.

Lang verhaal kort: hij is de eerste die zegt dat ik baker 3 en baker 2 heb; anderen hebben het over baker 1. Ook hij doet geen aanvraag bij zorgverzekeraar, behalve als blijkt dat ze gescheurd zijn. Dr Niessen adviseert explantatie, lift en lipofilling in 1x. Omdat ik anders te weinig eigen weefsel boven de tepel heb. Maar is dit niet teveel? Geen overnachting. Kosten voor alle3 zijn: 4950 euro, ex BH, broek (lipofilling) en littekencreme en excl overnachting
Kosten explantatie en lift zijn 3950
Als ik nu alleen expl en lift doe, en over tig maanden of jaren de lipo, dan kost de lipo los ook 3950 euro
Volgens dr Niessen heb ik systemische klachten.

Dr vd Kar bij Boerhaave: erg fijne arts ook, krijg bij hem, voor zover ik begreep, een groter ankervormig litteken. Kosten 4500 incl overnachting, littekencreme en bh. Is voor lift en explantatie. Dr van de Kar zal pas van klachten overtuigd zijn als het wetenschappelijk bewezen is maar hij wijst het niet af.

Maar iedere arts zegt wat anders? Dr vd Kar: 2 weken niet douchen. Andere PC's, gelijk douchen.

Fijne van dr Niessen is dat je een heel programma krijgt om je lijf voor te bereiden. Dus hij is er echt mee bezig.
Dr Niessen is samen met dr Nakynara er steeds meer van overtuigd dat niet de siliconen, maar het lichaamsvreemde (in dit geval: implantaat) de eigenlijke oorzaak van alle klachten, net als dat je een splinter hebt, dan gaat het zweren, omdat je lichaam de spinter wilt verwijderen. Ons lichaam wil de imlantaten eruit gooien, vandaar alle reacties/klachten in ons lichaam.

Maar goed, ik dwaal af, wat is nu wijsheid?
Dr Niessen, met expl/lift of expl/lift/lipo?
Of dr vdKar, met expl/lift/overnachting?

Zoveel verschillende info van verschillende PCs'; ik weet het niet meer
Lastige keuze! Ik zou ook zeggen volg je gevoel! Doe wat voor jou het beste aanvoelt. Ik heb morgen gesprek bij dr Niessen. Ben erg benieuwd! Succes met het maken van je keuze!
diana1967

Ongelezen bericht 24 jan 2019 16:33

Lieve Luna,
Ik begrijp je, en ik WEET dat je het met al je liefde voor ons allemaal schrijft, om ons te helpen, om ons te ondersteunen. Je steekt er zoveel tijd en liefde in, dat wil ik echt even jou zeggen. En blijf jezelf. Ik ben heel blij met jou en Sol
Liefs
Diana

Lieve anderen,
Ja Bloem, ik heb jou inderdaad even gesproken. Ben je er al uit?
Ik heb echt vertrouwen in dr Niessen, heb nog wat vragen gesteld via de mail, maar verder wil ik alles in gang gaan zetten.
Misschien heb ik het verkeerd verwoord, op papier is toch ook zo anders dan het live kunnen zeggen en uitleggen. Dr Niessen weet dat lichaamsvreemde stoffen een reactie geven, dus ook siliconen. Zo bedoelde ik het dus; hij heeft het omgedraaid maar absoluut niet tegen gesproken.

Ik vind het lief dat jullie allemaal meedenken en meeleven, geeft mij heel veel steun.
Morgen word ik terug gebeld door Belinda, assistente van dr NIessen; helaas zit ik dan in Engeland, dus zo even bellen. Ik wil alles in gang gaan zetten, wacht alleen nog even het antwoord van dr Niessen af, maar dat hij mijn PC in deze wordt, dat is voor mij 100% zeker
Linnie74

Ongelezen bericht 24 jan 2019 16:46

Hi Diana,

Ben er er al uit? Ik heb je update gelezen en best een heftig voorstel explantatie, lift èn lipofilling in één keer.
Het belangrijkste is uiteraard dat je een goed gevoel hebt bij diegene wie je opereert. Het enige wat mij doet verbazen bij dr. Niessen is dat hij het kapsel laat zitten ( als ik dat goed heb gelezen ) . Persoonlijk wil ik kapselverwijdering, sterker nog ik wil een foto van mijn implantaten met kapsel! Ik wil weten hoe het eruit ziet en de dikte.
Groetjes,
Lin
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”