Explantatie Dotje - Dr. Theunis

Deel je ervaringen en foto's
Lena38

Ongelezen bericht 24 mar 2018 18:52

dotje schreef:Nee 2 weken terug niks gekregen idd. Zijn helaad oplosbare hechtingen. Ze wilde het draadje van de hechting er gister uit peuteren maar ik heb het vriendelijk geweigerd. Er is weer vocht /bloeding ontstaan links, moet nu zorgen dat ik volgende week een afspraak vast krijg aangezien niemand mij ermee verder kon helpen op spoed. Rusten is de boodschap voorlopig.
Oh wat erg meid.
Rust goed uit.

Heel veel sterkte

Liefs
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 mar 2018 12:48

Heb je nu wel iets gekregen dan?
Dit is echt niet goed voor je weefsel en de genezing van je wond.
Wat een narigheid zeg!
Heb je ook jeuk?
Het vervelende is dat de boel zo ook kan gaan infecteren.
Ik ga er wel van uit dat ze je niet zomaar wegsturen en dat ze weten wat ze doen.

Sterkte lieverd!!!!!!!!!!!

Heel veel kusjes!!!!!!

En meld je ziek aub!!!!!!!!
dotje

Ongelezen bericht 26 mar 2018 11:54

Ik moet het met vettige betadine gaasjes afplakken. Gaat wel een stuk beter nu. En heb inderdaad jeuk af en toe, maar dat is een teken van genezing toch? Het lijkt alsof de zwelling flink aan het afnemen is. Zou goed zijn want zit niet weer op spuitjes in mijn borst te wachten.
Sol

Ongelezen bericht 26 mar 2018 12:07

Wat een gedoe dotje!!

Ja laten we hopen dat je het nu gehad hebt.
En jeuk kan idd wijzen op genezing. Maar dan moet het zaakje wel eerst goed dicht zitten. Hou het natuurlijk in de gaten maar we gaan voor een goede afloop :D

Liefs en hug

Sol
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 mar 2018 12:16

Bij een allergische reactie ontstaat heel veel jeuk, branden en zwelling. Maar als je een echte allergische reactie hebt, dan had je daar medicijnen voor gekregen. Het kan zijn dat je wond vanbinnen en vanbuiten is gaan irriteren door wrijving, druk beweging (armen strekken enz) en warmte. Dit is wat anders dan allergie en daar krijg je geen medicijnen voor. Rust en zorgen dat de boel schoon blijft is dan het belangrijkste. Helaas is de ervaring dat veel artsen geen kennis hebben van huidreacties of allergieën. Dat is ook mijn eigen ervaring. Maar ik ga ervan uit dat de arts die jou heeft gezien je niet zomaar naar huis stuurt. En dat de zwelling weer wat afneemt is natuurlijk een heel goed teken.
Ik denk zelf dat er iets anders aan de hand is dan een echte allergische reactie. Ik denk eerder geïrriteerd weefsel. Zat je bh niet te strak? Je hebt natuurlijk ook echt teveel van jezelf gevraagd lieve schat. 2 weken na een operatie aan je borsten meteen 12 uur achtereen werken is gewoon teveel. Je weefsel binnenin is geïrriteerd geraakt. Daarom krijg je ook een zwelling.
Ik hoop dat je het advies van de arts ter harte neemt en een grote stap terug zet. Laat je werkgever weten dat het te snel was om te beginnen met werken. Vooral ook omdat je al complicaties aan de borsten had. Normaliter zou je wel al een beetje meer kunnen, maar 12 uur werken is voor iemand die geen complicaties had al teveel, laat staan voor iemand die dat wel had. Een zwelling zorgt ervoor dat je weefsel langer over de genezing doet en jij had behoorlijke zwelling na de operatie.

Ik wens je alle sterkte toe lieverd!!!!

X Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 mar 2018 13:15

Wanneer ben je eigenlijk geopereerd? Ik lees dat je al 4 weken geleden bent geopereerd klopt dat? Dan nog is 12 uur werken echt teveel. Ook omdat je complicaties hebt gehad. Het borstweefsel doet er veel langer over om te herstellen wanneer je een complicatie hebt. En volgens mij ben je ook te vroeg begonnen met het smeren van een zalf.

Trouwens, dit is ook vaak de reden dat een sportbh vaak niet eens zo goed is na de operatie. Helaas komt de band tegen je littekens aan en dat doet zeer. Ik lees dat je daar ook last van had. Je had duidelijk een veel te strakke bh aan.

Nogmaals voor dames die dit lezen: de bh mag niet te strak zitten!!!! Koop verschillende maten voor je operatie en zorg ervoor dat je de anderen mag ruilen. :!:
dotje

Ongelezen bericht 28 mar 2018 22:44

Vandaag controle gehad, vocht is eindelijk van zichzelf aan het wegtrekken dus ze zijn er nu vanaf gebleven. Goed nieuws dus.

Betreft het litteken, het is wel degelijk een allergie en mijn lichaam drukt de draadjes naar buiten. Gisteren een stuk van 2cm eruit gehaald. Er kunnen nog draafjes uitkomen maar het ziet er al iets beter uit.

@Luna, ik draag nu al 10 dagen de ava compressie bh en dat gaat echt super, dus daar kan het niet direct (meer) aan liggen. Deze drukt helemaal niet op de littekens.

Deze week heeft hij mij nog ziek gegeven, volgende week moet ik weer beginnen. (Hier in belgie schrijft de arts voor hoelang je thuis zit).

Het gaat wel echt stukken beter, ben zo blij dat het vocht eindelijk van zichzelf aan het wegtrekken is.. ik heb ook weinig tot geen last van pijn, op af en toe steken na. Ik kan ook al voorzichtig op mijn zij slapen, wat een heerlijkheid is dat zeg! Ik heb het idee dat ik toch enorm vooruit gegaan ben nu op die paar dagen.

Ik zal toch voorzichtig moeten blijven zijn en mijn rust pakken.. komt goed allemaal...uiteindelijk ;)
Sol

Ongelezen bericht 29 mar 2018 08:57

Top om te horen dotje :D
Lena38

Ongelezen bericht 29 mar 2018 09:49

dotje schreef:Vandaag controle gehad, vocht is eindelijk van zichzelf aan het wegtrekken dus ze zijn er nu vanaf ....
Fijn dat het beter met je gaat.

Wat is dat fijn he als je weer op je zij kan slapen. Kan het me zo voorstellen. ;) Je heb in ieder geval nog een week de tijd gekregen om te herstellen. Hoop dat je hechtingen gauw weg/ opgelost zijn. Wat een ondingen zijn dat voor jou.

Lekker rusten en relaxen.

X
Liefs
Lena
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 mar 2018 10:26

Lieve Dotje,

Heel blij te horen dat het de goede kant op gaat! :D Wel raar dat ze je niks hebben gegeven als het om een allergie gaat. Ze zouden je dan bijvoorbeeld tavegyl moeten geven om de symptomen te verlichten. De hechtingen laten vanzelf los.
Ik vind het frappant dat ze je niks hebben gegeven tegen de allergie, echt heel vreemd verhaal dit.
Gelukkig gaat het de goede kant op, maar ik blijf er echt bij dat je te snel teveel hebt gedaan mop. Ook al had je een allergie. Symptomen kunnen juist verergeren als je je niet aan de rust houdt.
Ik snap niet zo goed dat een bedrijfsarts je na een operatie gewoon weer meteen 12 uur laat werken. Het is beter als je langzaam terugkeert naar werk. Dus de eerste paar dagen 4 uur en dan 6 uur en dan 8 enz. En dan kijken hoe je je voelt en hoe het met je weefsel gaat en daarna pas weer fulltime werken als je dat aankunt. Ik zou dat wel bespreken met je bedrijfsarts. Ik vind het echt raar dat je meteen het diepe in wordt gegooid. Mensen en artsen hebben gewoon geen benul wat siliconen met je lichaam doen en wat een explantatie inhoud. Gelukkig vallen je klachten door de siliconen nog redelijk mee denk ik dan, want anders was het echt moeilijker om zo snel zo veel te werken, want veel vrouwen worden ontzettend ziek na de explantatie. Er is vaak wel goed in te schatten wie dat zijn, want dan heb je bepaalde klachten die de kans daarop vergroten. Ik weet eigenlijk niet precies welke klachten jij door de jaren heen ontwikkelde. Maar ben in ieder geval zo zo blij dat je 1 van de "gelukkigen" bent die zeker een grote kans maakt op een zeer goed herstel. Daar gaan we van uit hoor!!!!
Nogmaals doe alsjeblieft heel erg rustig aan ok. En blij om te horen dat de bh nu fijner zit. Als de zwelling minder is dan kan je ook meer hebben en past de bh natuurlijk beter.
Heel veel kusjes en rust goed uit!

<3 Luna
dotje

Ongelezen bericht 29 mar 2018 11:18

Dankje allen!

Ik had eigenlijk helemaal geen klachten op voorhand, alleen moeheid maar dacht dat dat door werk en luiheid kwam :lol: . Ik kon echt 12 uur slapen en nog moe zijn haha.

Ja ik mag inderdaad wel heel blij zijn met alles. Ik zal strakjes nog eens fotos erop zetten. 5 weken po nu, nog minstens 3 te gaan alvorens ik kan gaan hardlopen.. kan echt niet wachten maar moet eerst genezen zijn!

Ik hoop dat ik niet nog klachten ga krijgen van het siliconen lek. Maar ik blijf positief, dat houd me op de been.

Veel liefs allen!

X
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 mar 2018 19:23

Ik geloof niet dat jij lui bent! ;)
Moeheid is een van de hoofklachten, dus zou niet raar zijn dat jij dat door diet troep hebt. En ik weet zeker dat je straks weer gewoon de oude bent en je energie terug hebt.

Ik ga toch weer de bezorgde mama uithangen: pas zoals je zegt inderdaad nog wel even op met hardlopen hihihi. En houd je aan de paar weken die nodig zijn voor herstel. Vooral omdat je zoveel narigheid hebt gehad met zwelling enz. Bij jou duurt het 2 keer zo lang als normaal hierdoor. Maar je lijf zal je vanzelf wel terugroepen als je te snel gaat, dus het komt vast wel goed.

Houd ons vooral op de hoogte over je herstel en hoe snel je weer ging hartlopen en fulltime werken en hoe dat ging, zodat andere dames daar iets aan hebben.

Ik wens je een heel mooi Paasfeest mop!

X Luna
dotje

Ongelezen bericht 13 apr 2018 22:55

Even aanvulling nog van de formele zaken.

Protheses:
Afbeelding

Echo verslag:
Afbeelding

Explantatie verslag:Afbeelding

Voila, voor degene die nieuwschierig zijn ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 apr 2018 10:38

Wat goed van je, Dotje!
Je had een gescheurd implantaat, daarom betaalde je ook veel minder dan normaal.
Nu denken de meiden misschien dat dat ook voor hun geldt.

Dames, houdt er rekening mee dat Dotje minder betaalde, omdat haar prothese gescheurd was!
Ik weet niet of jullie dat hadden gezien of gelezen.

X Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 apr 2018 10:40

Dotje, ik zie dat jij jouw foto's op een externe site hebt gedaan en daarna hier ingevoegd.

Ik zal jouw foto's bewaren zodat ik ze ook weer terug kan halen ok?

X Luna
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”