Evaringen Canoli met BRAVA (nooit implantaten gehad en vond resultaten tegenvallen)

Deel je ervaringen en foto's.
Canoli

Ongelezen bericht 25 mar 2014 00:46

Luna, het klopt inderdaad dat dit verzoek is ingediend voor vrouwen na borstamputatie, maar ik schrijf nu al een brief naar mijn zorgverzekeraar omdat mijn huisarts verbaasd was dat zoiets niet (deels) vergoed wordt voor mij. Fingers crossed!

Verder ben ik al een paar dagen bezig met BRAVA, wat een onding zeg! Morgen ga ik proberen ermee te slapen maar ik zie dat niet helemaal goedkomen omdat het motertje ieder uur start om de druk op te voeren en dat is niet helemaal de bedoeling. Ook voel ik er veel druk (kan het niet echt pijn noemen, maar het ademen wordt wel bemoeilijkt) op mijn borstbeen, dus ik ga de consulente nog even contacten en vragen of dit gewenning of gewoon fout is.

Zijn er hier andere vrouwen die BRAVA gebruiken? Zoiets heeft echt een speciaal forum nodig om elkaar te coachen, want dit vergt zooooveel discipline, die ik als studente niet altijd heb ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 mar 2014 10:02

Heel goed van je dat je het toch probeert bij de verzekering! GOOD_LUCK

Fijn dat je je ervaringen met ons deelt! Zo belangrijk voor anderen die na jou komen.
Ik heb zoals je ziet een apart subforum gemaakt voor het onderwerp. Blijf schrijven!!! Je bent de eerste die Brava gebruikt hier.

Heel veel succes verder met alles. Lijkt me zelf zoooo pijnlijk! :x

Veel liefs, Luna LOVE3
Canoli

Ongelezen bericht 27 mar 2014 13:52

Ah fijn, een eigen ik-heb-een-haat-liefe-verhouding-met-brava-topic :)

Wel, ik heb nu dus enkele nachten geslapen met Brava, en het valt best mee. Het eerste uur is nog even afzien omdat er echt goed aan je huid en ribben getrokken wordt, maar vreemd genoeg lijkt die druk erg te verminderen zodra je ligt. Afgelopen nacht werd ik vlak voordat ik in slaap viel opgeschrikt door de motor, en rond 8 uur 's ochtends heeft de motor me weer gewekt. Of de motor 's nachts ook aan is gegaan om de druk te reguleren weet ik niet, ik heb het althans niet gemerkt.

Maar het doet wel goed pijn om de cup van mijn borst te halen 's ochtends zeg! En het geluid van het vibrerende motortje in combinatie met mijn gehijg en gepuf van de pijn klinkt erg opmerkelijk, gelukkig zijn mijn huisgenoten op de hoogte van mijn brava experiment :lol:

Ik moet zeggen dat ik nu al merk dat de borst iets groter en vooral harder is geworden. Zelfs een paar uur nadat ik Brava af heb gedaan zie en voel ik een duidelijk verschil. En dit is nog maar week 1 van de 8! Ben ontzettend benieuwd!
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 apr 2014 14:17

Canoli,

Hoe gaat het nu met je? En je BRAVA ervaringen? Deel ze met ons alsjeblieft! Ze zijn erg waardevol!

Dikke X Luna
Canoli

Ongelezen bericht 06 mei 2014 12:54

Inmiddels ben ik al geopereerd! De tijd vliegt echt voorbij, ik heb nou niet het gevoel dat ik al 6 weken Brava draag. De komende twee weken Brava zullen ook vast snel gaan. Ondanks dat er nog steekgaatjes van de lipofilling zitten is het prima te doen om de cup over de pleisters heen te doen. En verder ben ik zo gewend aan de druk dat ik het echt niet meer voel (waardoor ik soms denk dat ie het helemaal niet meer doet!)

Wat de operatie zelf betreft; er zat een enorm verschil in vorm en volume tussen de twee. De grote borst is wat opgetrokken en de kleine is opgevuld. Het is helaas echter niet dusdanig opgevuld dat ze qua volume even groot zijn. En dit is nog maar week 1 na de operatie; er zal de komende weken nog vet verdwijnen. Ik draag dus Brava om die vetoplossing tegen te gaan, maar het is afwachten of Brava ook daadwerkelijk haar werk heeft gedaan. Maar als ik de grootte van nu behoud ben ik al tevreden, ik zal niet vergeten wat mijn beginsituatie was!

En dit volgende wil ik ook nog met jullie delen: toen ik klaargemaakt werd voor de operatie op de uitslaapzaal, werd er net een vrouw binnengereden die enorm veel pijn had. Ze was net wakker maar kon al schreeuwen van de pijn. Ik was tot die tijd wel relaxed, maar toen ik haar hoorde werd ik echt bang; zou ik ook zo zijn na mijn operatie? Dus ik vroeg het aan de chirurg die ik nog vlak voor de operatie te zien kreeg. Bleek dat deze vrouw net haar prothesen en kapsels had laten verwijderen, wat kennelijk een pijnlijke operatie kan zijn. Wat was ik toen blij dat ik voor Brava en lipofilling had gekozen en niet voor implantaten!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 mei 2014 13:20

Hé, het is achter de rug wat geweldig! Klappen
GEFELICITEERD!

Hoe lang geleden ben je geopereerd? En hoe voel je je nu?

Hoe ging het qua pijn na de ingreep enz. Pijn in je benen en borsten, zwelling, blauwe plekken?

En waar ben je eigenlijk geopereerd? In het VU of de Jan van Goyen?

Ben heel erg blij dat je nu al zo tevreden bent en misschien kun je over een tijdje gewoon nogmaals gaan zodat alles wel gelijk is. Wie weet toch?

Erg voor die vrouw zeg die zoveel pijn had. Echt zo zielig! :( Misschien was het 1 van onze leden wel.
Ik herinner me dat de explantatie inderdaad geen pretje was, maar dit gaat wel snel over. Meestal is de ergste pijn na een paar uur alweer weg.
Hoop zo dat dames die nog moeten niet schrikken van je berichtje. +BIDDEN+

Heel veel sterkte met je herstel lieverd! !Vrolijk!
Ben heel blij dat je niet voor de implantaten hebt gekozen maar dit "gezondere" alternatief.

X Luna
Laura

Ongelezen bericht 06 mei 2014 13:50

Wow super dat het achter de rug is.

Maar ik heb zelf dus echt 0,0 pijn gehad na verwijderen implantaten en kapsels dus het hoeft niet :D
Janneke

Ongelezen bericht 06 mei 2014 14:41

Worried Gelukkig Laura , je laat me er aan denken dat ik eigenlijk al 2x geexplanteerd ben (1991- 2 x een borst) en dat de pijn toen meeviel.behalve de drains verwijderen, dat herinner ik me nog heel goed :/ @ Canoli Fijn dat 't achter de rug is ! Blij dat je niet voor implantaten hebt gekozen ! De vrouw ,die je hoorde ,maakte het even duidelijk ! En @ deze mevrouw, mocht u meelezen : Van harte beterschap, Liefs Janneke FLOWER
Canoli

Ongelezen bericht 06 mei 2014 19:59

Ik ben bijna een week geleden geopereerd, inderdaad in Jan van Goyen. Volgens mij wordt Brava icm lipofilling alleen daar, bij Werner Beekman en in Kliniek Amstelveen gedaan toch? Althans toen ik het veld aan het verkennen was, waren deze de enige klinieken die het aanboden. Ik heb wel van andere artsen gehoord dat dit helemaal up and coming is en dat het nog wat groots gaat worden ook.

Ik heb na de operatie helemaal geen pijn gehad. Het eerste dat ik zei toen ik wakker werd was; ik heb honger, ik wil eten! Ook nog anderhalf uur in de auto gezeten, nergens last van gehad. Op dat punt waren mijn benen blauw en zat er wel wat zwelling op mijn benen en in de grote borst (door de tepelcorrectie) maar de kleine borst niet. Ik had pijnstillers op recept die wel goed werkten, maar de tweede dag kreeg ik zo'n maagpijn dat ik daarmee gestopt ben. Met paracetamol was de pijn prima te verdragen. Opstaan en zitten was pijnlijk in de eerste dagen, nadat de narcose was uitgewerkt, maar als ik rustig bleef liggen voelde ik bijna geen pijn. Wel ben ik bijna flauwgevallen de tweede dag, maar dan kwam omdat ik wat inspannends deed en te snel opstond. Beetje mijn eigen fout ook. Ik moet 4 weken nog een compressiebroek dragen, en om dat steeds aan en uit te doen tijdens het toiletteren is wel vermoeiend, daar had ik wel hulp bij nodig. Ook bij het traplopen en douchen. Het was allemaal vermoeiend, maar niet pijnlijk. De pijn die ik voelde (en nog steeds soms voel) kwam door de tepelcorrectie, niet zozeer door de lipofilling/suctie.

Nu voel ik me wel goed. Ik kan het gewone administratieve werk al oppakken en ik ben alweer scherp genoeg voor de studie. Ik loop nog steeds vreemd, omdat mijn benen wat gezwollen en verkleurd zijn. De pijn is te vergelijken met spierpijn na een lange dag sporten. Ook draag ik nog een week een sportbeha. Ik ga straks zelfstandig douchen, kijken of ik dat ook al kan. Over Brava, ik had het al eerder gezegd, maar zelfs na de operatie is het prima te doen. Het jeukt wel enorm als ik het op heb, en het is naar dat ik al bijna 7 weken op mijn rug moet slapen en me niet eens kan omdraaien, en de huid raakt wel enorm geirriteerd en de tepel ziet er ongezond uit en vervelt in een rap tempo, maar het is allemaal te verdragen. Ik ben ook erg benieuwd naar wat Brava op lange termijn kan doen, en of er echt meer vet overleeft. Binnenkort heb ik de eerste controle, dus even afwachten wat de chirurg ervan zal zeggen.

Ik weet niet of ik er een tweede sessie achteraan ga doen. Ik heb haast het gevoel dat er opzettelijk minder vet is ingespoten juist om een tweede operatie te moeten doen, want ik had echt wel genoeg vet om het verder op te vullen, en het was direct na de operatie al zichtbaar dat de kleine borst nog steeds veel kleiner dan de grote borst was. Het is maar een vermoeden. Maar een tweede sessie is enorm prijzig en het vergt weer flink wat tijd, die ik me voorlopig niet kan veroorloven. Ik ben eigenlijk ook wel tevreden als er een cupmaat verschil tussen blijft zitten, ik was namelijk begonnen met maar 1 borst dus dan is dit al een prima vooruitgang en makkelijker te accepteren. Als ik het maar van me af kan zetten en me kan focussen op de belangrijkere zaken in het leven!
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 mei 2014 08:57

Lieve Canoli,
Dank je voor je uitgebreide verhaal!! Hier hebben anderen wat aan!

Ik denk trouwens dat de arts minder heeft ingespoten dan je wilde of wat je aan vet overhad, omdat hij gewoon echt niet meer kon inspuiten. Het is namelijk zo dat als er teveel wordt ingespoten, je allemaal hoopjes krijgt die kunnen gaan ontsteken en ook gaat er dan veel meer vet verloren. Ik geloof echt niet dat het opzet was hoor, dus maak je daar maar geen zorgen over. De arts is gewoon heel erg voorzichtig geweest.

Heel veel sterkte met je verder herstel!
Zo blij dat je tevreden bent! Over een kleine 3-4 maanden zie je het eindresultaat. We zijn reuze benieuwd!

Ben je bereid foto's met ons te delen?

Dikke X Luna
Janneke

Ongelezen bericht 07 mei 2014 15:20

Thx voor je verslag Canoli heel veel sterkte verder ! Knuff. Janneke FLOWER
Laura

Ongelezen bericht 07 mei 2014 22:14

Oh wow wat fijn dat je amper pijn had.

Ik heb ook duidelijk gezegd tegen dr spuit zoveel mogelijk vet in mijn borsten want ik kom niet voor een tweede keer :lol:
Canoli

Ongelezen bericht 09 mei 2014 00:14

Thanks allemaal!

Ondanks dat het verder wel goed met me gaat, heb ik vandaag blaren gekregen op de borst waarop ik Brava gebruik. In de handleiding staat dat ik er dan mee moet stoppen en contact moet opnemen met de consulente. Maar er staat ook dat wanneer je een nachtje overslaat je een week nodig hebt om het in te halen. Ik zal morgen pas contact op kunnen nemen met de consulente dus dat is wel balen. Het jeukte ook zo erg sinds de operatie, misschien dat dit een gevolg ervan is. Ook kan het zijn dat de bovenlaag van de silicone rand aan het slijten is, waardoor er hard tegen de borst geschuurd wordt. De jeuk is zo erg dat het pijnlijk begint te worden :?

Daarbij komt dat ik net een kleine pleister heb verwijderd die over de gecorrigeerde tepel zat -> auw!! Er zitten er nog zo'n 10 dus ik denk dat ik er per dag een paar af trek omdat het best veel pijn doet. Er zit namelijk gedroogd bloed tussen de pleister en de wond, en als ik dat wegtrek is dat pijnlijk! Wat ik er nu wel van kan zien is dat het er best onnatuurlijk uitziet, omdat de overgang van huid naar tepel zo plotseling is, het is niet de natuurlijke overgang op een normale borst. Ook zit de tepel lager of dieper dan de huid eromheen. Heeft iemand ervaring met een tepelcorrectie/borstlift? Zal dit ooit van zichzelf goed gaan zitten?
Canoli

Ongelezen bericht 09 mei 2014 00:31

Oh, en ik kreeg tijdens de eerste controle te horen dat 50% van het ingespoten vet zal verdwijnen, hetzelfde percentage dat verdwijnt bij een behandeling met alleen lipofilling... waarvoor draag ik die &#% Brava dan???
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 mei 2014 11:00

Ooh, wat vervelend om te horen dat het zo slecht gaat met je borsten!!!
Plaats je vraag over de borstlift even bij het topic borstlift na explantatie of stuur 1 van de leden die zo'n ingreep hebben ondergaan een pm.
Het brava systeem wordt gebruikt om de huid op te rekken zodat er meer vet ingespoten kan worden. Als je in een strakke huid vet inspuit, dan kan er veel minder ingespoten worden. Spuit je er teveel in, dan komt er teveel spanning op de borst te zitten en gaat er veel meer vet verloren. Door brava komt er meer ruimte en kan er dus meer vet in. Door het oprekken van de borst wordt deze ook beter doorbloed dat is de gedachte achter het gebruik van brava. Dus 1 oprekken huid voor meer ruimte voor vet en 2 betere doorbloeding van het weefsel. Denk maar aan die penispompen voor mannen hahaha even stom voorbeeld.
De overleving van vet bij het gebruik van brava is over het algemeen iets groter dan zonder brava, maar het blijft altijd de vraag hoeveel er precies overleefd. Dat verschilt bij iedere vrouw. Ik denk dat de arts gewoon uit gaat van de slechte scenario zodat je ook niet teleurgesteld bent straks. Ik denk zelf dat er minimaal 70% zal overleven, maar dat weten we niet.
Ik heb gelezen dat er vrouwen zijn die een soort allergische reactie krijgen door de siliconen cups op dat ding. Zou dat het zijn? Of komt het gewoon door irritatie van de huid? Blaren komen denk ik eerder bij irritatie anders had je meer iets als eczeem of zo. Denk echt dat de cups niet meer goed zijn Hoop dat je inmiddels contact heb opgenomen met de consulente en dat ze je verder heeft kunnen helpen.
Ik las bij Cynthia dat zij ook erg veel last had van jeuk de eerste 2 weken na de lipofilling. Misschien is het een normaal proces bij de genezing? Weet dat Kaylie ook veel jeuk had in de benen. Of ze dat ook in de borsten had weet ik niet. De jeuk hoort natuurlijk geen pijn te doen. Kun je niet naar de kliniek bellen? Of de arts weer een mail sturen eventueel met foto's van je beide borsten?
Laat ons alsjeblieft even weten hoe het verder gaat met je.

Sterkte lieve schat!! +beterschap+ Luna
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”