Operatie dr. Kappel in de planning

Protheses vanwege cosmetische reden.
Maggie

Ongelezen bericht 15 jan 2014 20:16

Hallo
Ik ben Maggie 41 jaar, na heel wat uurtjes hier rond gesnuffeld te hebben, toch maar mezelf hier voorstellen!!
Mijn eerste borstvergroting was in 2000 boven de spier , daarna in 2006 onder de spier met borstlift en een heroperatie in 2007 i.v.m te grote pockets en lelijke littekens.
Ik ervaar al wat jaren vervelende klachten en heb nooit gedacht dat het wel eens door de protheses zou kunnen komen.
Nadat ik de klachtenlijst ingevuld had, kwam ik erachter dat ik toch wel heel veel klachten had die met siliconen in verband gebracht kunnen worden.
Afgelopen maandag ben ik bij Dr.Kappel geweest op aanraden van SVS en mezelf gelijk op de wachtlijst laten zetten, het was een ontzettend positieve ervaring.
Eenerzijds blij omdat ik verlost word :D
Anderzijds bang, omdat ik niet weet wat ik moet verwachten over hoe het eruit gaat zien en ook wel een beetjee bang voor de operatie, ik heb nl al eens een flinke bloeding gehad in 2006 een paar uur na de operatie en dat was geen pretje. :cry:
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jan 2014 11:25

Lieve Maggie FLOWER Welkom! FLOWER

Een hele wijze beslissing om ze te verwijderen!
Maak je geen zorgen over hoe het eruit zal zien, dr. Kappel is een kunstenaar hoor. En je borsten kunnen zich wel degelijk goed herstellen qua vorm. Als je niet veel eigen weefsel overhoud, dan zal dr. Kappel je dat wel gezegd hebben. Komt goed hoor, maar heb wel geduld, want alles heeft tijd nodig om weer een beetje in model te komen.
Zorg ervoor dat je goed voorbereid bent op de operatie. Gebruik geen aspirine houdende middelen in de weken voor de operatie en ook geen visolie tabletten of andere middelen die je bloed verdunnen. Heb je je slechte ervaring met dr. Kappel gedeeld? Zij zal er alles aan doen om dit goed te laten gaan heeft heel veel ervaring.
Zorg er ook voor dat je de juiste voedingssupplementen heb voor na de operatie om weer aan te sterken.
Laat je ons weten wanner je moet?

Heel veel sterkte in het wachten op de operatie!

Heel veel liefs, Luna +Liefs+
Maggie

Ongelezen bericht 18 jan 2014 10:27

Hallo Luna, bedankt voor je lieve berichtje.
Ja ik heb zeker mijn ervaring van de bloeding gedeeld, en ik vertrouw Dr.Kappel compleet :D het is meer de onderliggende angst.
Ook de angst van hoe het eruit gaat zien, en dat is meer omdat ik niet meer zou weten hoe het er uit zag, ik heb al 13 jaar protheses en was toen nog een jonge meid Het contract is terug gestuurd en ik begreep dat het ergens eind maart gaat worden dat ik geopereerd word.
De voedingssupplementen haal ik ook bij Dr.Kappel dus dat moet wel goed zitten.
Ik hoop zo dat mijn klachten na een poosje minder worden of verdwijnen ik heb vaak zoveel last van nek en schouders en daarbij hoofdpijn, oogpijn en gevoelsmatig een band die strak getrokken word om mijn hoofd dat ik niet kan functioneren, daarbij heb ik krachtverlies in mijn armen.
Ben er helemaal klaar mee!! en klaar voor!!
Liefs Maggie
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 jan 2014 11:47

+Thumbs+Up+ Go for it!
Maggie

Ongelezen bericht 27 jan 2014 19:44

Ik heb een operatie datum!! het word zaterdag 22 februari.
Pff opluchting en angst mengen zich nu door elkaar, maar ik ben er klaar voor.
Groetjes Maggie
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2014 12:17

Party time We are HAPPY!

!!!feest, feest, feest!!!

sterkte met de laatste loodjes meis.

x luna
Mousje

Ongelezen bericht 31 jan 2014 21:50

Hoi Maggie,

Ik lees net dat jij 1 dag na mij geopereerd gaat worden.
Spannend he... Het gevoel van angst enerzijds en opluchting anderzijds speelt ook bij mij hoor.
Ben zo benieuwd naar het resultaat, zeker omdat ik voor de BV niets had.
Maargoed, het niets hebben weegt niet op tegen de klachten die ik ervan heb.
Ben nu er wel 24/7 mee bezig hoor... jij?

In ieder geval is het nog iets minder dan 1,5 week en we zijn weer puur natuur. Aftellen....

Liefs,
Mousje
Mousje

Ongelezen bericht 31 jan 2014 21:51

ik bedoel 1,5 week na mij hihi ;)
Maggie

Ongelezen bericht 02 feb 2014 10:44

Hoi mousje
Hahaha ja dat klopt ik ben pas 22 februari aan de buurt!!
De klachten maken zeker dat je er zo snel als mogelijk vanaf wilt zijn maar ook ergens wel de angst van wat als er niets verbetert en de klachten niet aan de siliconen hebben gelegen!!
Maar dan nog ook al had ik geen klachten dan wilde ik ze toch er uit hebben, zeker na al die verhalen die ik hier lees.
Ik snap dat je er 24/7 mee bezig bent, ik probeer het niet te zijn maar ik merk dat het de hele dag door mijn hoofd spookt en vooral s,avonds ben ik er mee bezig en boezemt het ook wel in angst in.
Nou op naar puur natuur en natuurlijk wens ik je heel veel succes met de operatie!!
Luna heel erg bedankt voor de opbeurende woorden, Thanks!!
Veel liefs Maggie
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 feb 2014 11:24

Lieve schatten, twijfel nooit aan het feit dat de klachten door de siliconen komen. Siliconen zitten vol met giftige stoffen! Schadelijk voor mens dier en milieu!

Ze worden als chemisch afval verwerkt wisten jullie dat? En dat stoppen ze in onze lijven!

Je zult zien dat je klachten zullen verminderen. Je kunt wel een tijdelijke verergering ervaren, maar daarna wordt je wel steeds beter. Ok, klachten kunnen blijven bestaan, dat zeker, maar deze zullen beduidend minder zijn dan eerst tenzij je zo ver heen bent en een auto-immuunziekte hebt gekregen. Maar soms kunnen zelfs vrouwen die autoantistoffen in hun bloed hadden, herstellen!!! Dus er is altijd hoop!!!

Het komt echt goed hoor, dit is de enige juiste beslissing. Hoe langer je ermee rondloopt, hoe meer siliconen er in je lijf terecht komen en hoe meer klachten je zult ervaren. Onze lichamen staan voortdurend onder stress, want er zit iets in wat er niet hoort. En dat zorgt voor klachten.

STERKTE MEIDEN MET HET AFTELLEN!!!

_Omhelzing LUNA
Maggie

Ongelezen bericht 04 feb 2014 22:26

Hoi Luna
Ik twijfel er niet aan dat de siliconen ziek maken, maar er kunnen natuurlijk ook altijd klachten ontstaan die er niets mee te maken hebben en die klachten zullen dan niet verdwijnen na verwijdering.
Nou heb ik eigenlijk wel een vraagje over het verwijderen van het kapsel, ik heb nl 2 keer een borstvergroting gehad 1 keer op de spier en 1 keer onder de spier, hoe zit het dan met het kapsel van de eerste keer?? blijft dat wel zitten of hebben ze dat gedeeltelijk weer gebruikt bij de volgende bv??
Want dat zou betekenen als je meerdere bv,s hebt gehad op en onder de spier dat er altijd 1 van de 2 blijft zitten, ik weet niet precies hoe ik het moet uit leggen maar ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel.
En dat zou ook betekenen dat je dus nooit meer helemaal siliconen vrij zou kunnen zijn als er een kapsel blijft zitten.
Liefs Maggie
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 feb 2014 15:11

Hoi Maggie,
Het kapsel is een reactie van je eigen weefsel op de prothese. Deze wordt altijd gevormd als je iets implanteert. Normaal gesproken hoort een arts bij een wissel het kapsel te verwijderen, maar vaak gebeurd dit gewoon niet, omdat artsen er geen gevaar in zien om het te laten zitten en ervan uit gaan dat het lichaam het wel weer opruimt. Maar steeds meer komen er bewijzen dat het kapselweefsel helemaal niet wordt opgeruimd en dat het zelfs voor heel wat narigheid kan zorgen en dan vooral bij vrouwen die klachten krijgen door siliconen. We hebben wat onderzoeken hoierover gevonden kijk maar bij het subforum 'explantatie'.
Kun je niet uitzoeken of je vorige pc het kapselweefsel had weggehaald bij je? Ik hoop het van wel anders blijf je inderdaad siliconen in je lijf houden.
Als je na verwijdering heel lang klachten blijft houden dan moet je dit even laten uitzoeken door middel van MRI.
Hoe lang had je de vorige protheses Maggie? Hoe langer hoe meer er wegzweet natuurlijk.
Liefs, Luna
Maggie

Ongelezen bericht 05 feb 2014 20:52

Hoi Luna
Mijn aller eerste bv was in 2000 en die heb ik gehad tot 2006, daarna nieuwe geplaatst.
Ik heb hier het operatie verslag, er staat:Doorklieven subcutis tot aan het kapsel, verwijderen van prothesen van 180g rechts en 180g links McGhan rond, merk, prepectoraal.
Creeren van een nieuwe pocket in een retropectoraal vlak.
Als ik dit zo lees dan lijkt het me dat het kapsel is blijven zitten!?
Groetjes Maggie
Laatst gewijzigd door Maggie op 05 feb 2014 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 feb 2014 11:03

zo te zien wel ja. wat vervelend zeg!!
laat je opereren en zie het even aan. als je veel klachten blijft, houden kun je een mri laten uitvoeren.

sterkte met alles mop!

_Omhelzing luna
Maggie

Ongelezen bericht 15 feb 2014 20:56

Ik heb een operatie tijd 8.00uur, en ongeveer 7.15uur aanwezig zijn.
Ben wel blij met deze tijd, als eerste aan de beurt dus ook niet te veel tijd om er over na te denken hahaha.
Ik heb wel de zenuwen en merk dat ik af en toe angstig word, dit probeer ik te verdringen maar het steekt wel af en toe de kop op, vooral s,avonds als ik op bed lig +SAD+
Maar het moet nou eenmaal, ik wil er van af, dus ff doorbijten!!
Groetjes Maggie
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”