Explantatie Mousje door dr. Kingma

Deel je ervaringen en foto's
Mousje

Ongelezen bericht 30 sep 2013 15:11

Lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje terug dat ik op dit forum ben geweest, maar ik heb na lang nadenken en dubben definitief de beslissing genomen: mijn siliconenbommen gaan eruit! Ik heb ze nu zo'n 13/14 jaar (McGhan) en voelen hard aan, doen pijn en lijken te gloeien in mn lichaam. Dat gecombineerd met gewrichtsklachten (vooral aan mijn handen/ vingers) en een enorme moeheid de hele dag, maakt dat ik de keuze nu toch heb gemaakt. Of de verzekering nou vergoedt of niet, ze gaan eruit :cool:

Op 6 december 2013 ga ik op consult bij dr. Loenen of dr. Kingsma in het Slotervaart (na het lezen van de ervaringen hier op het forum heb ik uiteindelijk voor het Slotervaart gekozen). Ik wil een explantatie met verwijdering van de kapsels.

Ik ben aan de ene kant ontzettend benieuwd naar, maar ergens ook bang voor het resultaat na de explantatie (had voor de bv AAA, dus eigenlijk niets). We wachten af... :roll:

Groetjes,
Mousje
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 okt 2013 15:37

goed van je dat je het gaat doen mousje. echt waar, want je zult anders alleen maar zieker worden.

in het slotervaart zit je perfect! beide artsen zijn geweldig!! heb ze beiden ontmoet. loenen deed de operatie. jammer dat het nog zo ver weg is. kan het niet eerder?

succes en sterkte de tijd er naartoe!

liefs, luna
Mousje

Ongelezen bericht 15 okt 2013 20:36

Hoi Luna,

Dank je wel voor je lieve berichtje. Ik zou 18 oktober al terechtkunnen, maar ik kan dan zelf niet. Voor mij was 6 december de eerste mogelijkheid.
Ben reuze benieuwd hoe de intake gaat verlopen.
Weet iemand of er nog dingen zijn waar ik extra op moet letten of naar moet vragen?

Liefs,
Mousje
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 okt 2013 09:35

Lieve Mousje,

Jammer dat je zelf niet eerder kon. Maar gelukkig tikt de tijd snel door.
Je kunt je voorbereiden door dit stuk even door te nemen. http://klachtensilicon.forum2go.nl/info ... -t182.html Kijk even welk vragen voor jezelf belangrijk zijn. Weet dat ze bij het Slotervaart inmiddels heel wat explantaties hebben verricht, dus de eerste paar vragen hoef je niet te stellen hoor.

_Omhelzing Luna
Mousje

Ongelezen bericht 12 dec 2013 10:20

Lieve allemaal,

6 december was het zover, mijn afspraak met dr. Kingsma in het Slotervaart.
Wat een geweldige vrouw is dat! Alles rustig doorgenomen en gelijk een afspraak gemaakt voor de operatiedatum. 11 februari ga ik onder het mes.
Ik mag een fotocamera meenemen, zodat zij foto's maakt tijdens de operatie. Altijd handig, want je weet maar nooit.

Spannend, spannend. Heb overigens nu wel een dubbel gevoel hoor. Het idee dat ik straks weer plat ben. Dat is het enige waar ik tegenop zie. :roll:

Liefs, Mousje
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 dec 2013 09:44

Lief Mousje, je bent al geweest en ik heb je niet eens succes gewenst. Oooh, ik was vergeten de datum in ons lijstje te plaatsen!!!
Ik zal meteen je operatie datum erbij doen want dat mogen we NIET vergeten!!

Ben heel blij dat je zo'n goed gevoel had bij het Slotervaart. Op naar de volgende stap!

Heel veel liefs, Luna +LOVE+
Mousje

Ongelezen bericht 16 dec 2013 11:09

Hoi Luna,

Geeft helemaal niets hoor ;) Ja ik heb ook echt het gevoel dat ik daar op de goede plek ben. Was gisteren nog even op het forum alles aan het doornemen voor het hoe en wat voor/tijdens en na de operatie en moet zeggen dat ik erg blij ben met zoveel informatie die jullie geven!!

Ik ben ergens best zenuwachtig voor de operatie, met name hoe de implantaten eruitkomen/ eruitzien en als ik lees dat de klachten in eerste instantie kunnen verergeren ... maar aan de andere kant kan het niet snel genoeg komen! Ik wil er gewoon vanaf zijn.

Ben wel benieuwd of er nog meer mensen onder het mes gaan binnenkort?
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 dec 2013 10:50

Er hebben zich nog geen dames gemeld die binnenkort moeten, maar misschien dat het na dit nieuws verandert.

Het is altijd fijn als er een groepje is zodat je er niet alleen voor staat. Dus dames met klachten: zoek een goede pc op en laat ze verwijderen!
Joke MKS

Ongelezen bericht 18 dec 2013 11:03

Dat wisten wij natuurlijk allang !

De nadruk wordt gelegd op vrouwen die -al een allergie hadden-.
Zodat de indruk gewekt kan worden dat het dús aan die vrouwen ligt, maar wij weten wel beter. De implantaten deugen niet.

Wat zit erin, dát moeten van ieder implantaat bekend maken.

Het Meldpunt /SVS heeft daar onderzoek naar gedaan.
https://www.stichtingsvs.meldpuntklacht ... he-stoffen

DE GESCHIEDENIS:

https://www.stichtingsvs.meldpuntklacht ... -deze-site

groet,

Joke
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 dec 2013 11:59

Mousje, je staat er niet meer helemaal alleen voor. Irene gaat ook binnenkort onder het mes. We weten alleen nog niet wanneer.
+LOVE+ Luna
Mousje

Ongelezen bericht 31 dec 2013 11:35

Jaaaaaaa goed nieuws!!! Ik krijg de explantatie vergoed!!! Ik ben zo opgelucht! Ik heb afgelopen week al wat dingen gekocht voor voor en na de ingreep zoals 2 post-operatieve BH's (ik heb Carefix model Anna aangeschaft), nu maar hopen dat die strak genoeg zitten. Ook heb ik wat vitaminepillen, visolie en de chlorella gekocht die ik op het forum gelezen had, dus nu hopen dat ik me straks ook beter ga voelen... want de pijn en moeheid slopen me ondertussen echt... Kan alleen bijna geen vitaminenpillen vinden zonder siliciumdioxide... ook die van orthica en de pillen van de natuurwinkel bevatten dit antiklontermiddel... maakt dat wat uit om die toch te slikken?

Enne.. inderdaad Joke, je hebt helemaal gelijk. De enige allergie die ik heb is hooikoorts, nah, hoeveel van de mensen hebben wel ergens een allergie voor... slaat compleet nergens op nee. De siliconen deugen gewoon niet en het is niet voor niets dat die kerel van PIP het gevang in moet. Zou echt door allergieën komen... sure... Krijg een allergie van de hele siliconenindustrie die alles doen voor winst en nogal wat vrouwen heel veel ellende bezorgen. Bah..
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 jan 2014 14:17

Het is niet zo heel vreemd dat juist vrouwen met een allergie gevoeliger reageren, maar daarmee mag nog niet gezegd worden dat alleen vrouwen met een allergie klachten krijgen en andere niet!!! Siliconen zitten vol giftige stoffen die voor geen enkel levend wezen oke zijn. Siliconen worden niet voor niets als chemisch afval verwerkt.
Vrouwen met allergieën hebben sterkere afweerreacties logisch toch dat ze dan ook sterker reageren en sneller zieker worden en deze groep overheerst. Ze doen er gewoon alles aan om de "schuld" weer bij de vrouwen te leggen en niet bij die troep. Laat ze eerst maar uitzoeken wat er in zit en kijken waar we ziek van worden.

Mousje, je operatie had toch wel vergoed moeten worden uiteindelijk, want het onderzoek is er niet voor niets geweest natuurlijk. Maar ben wel heel, heel erg blij voor je dat het bij jou zo snel ging hartstikke GEWELDIG!!

Mop, koop bonusan producten!!! Daar zit géén siliciumdioxide in!

Ik bestel hier: http://www.gezondheid-aanbiedingen.nl/bonusan
En hier: http://www.vitadvice.nl/BONUSAN

Deze winkels zijn goedkoper.

Bij de eerste winkel zijn de bezorgkosten lager, maar moet je tot 35,- bestellen voor gratis bezorging. Bij de andere winkel betaal je meer bezorgkosten, maar hoef je maar 25,- te bestellen voor gratis bezorging.
Beide webwinkels goede en snelle levering. Vooral de eerst is supersnel, volgende dag in huis.

-kiss- Luna
Mousje

Ongelezen bericht 21 jan 2014 15:15

Hoi Luna, dank je wel voor de winkels, ik ga ze daar dan bestellen als de potjes die ik nu heb op zijn (duurt niet zo lang meer).
Ben nu 3 weken bezig met de esterC, de vitamine B12, visolie en D6, maar eerlijk gezegd merk ik er nog niet veel van. Maar ik blijf ze braaf doorslikken :)

Ik heb afgelopen zondag (na maaaanden) eindelijk tegen mijn schoonmoeder durven vertellen dat ik over 3 weken onder het mes ga... uff.... alleen mijn zus en mijn vader/ moeder wisten ervan en dat vond ik eigenlijk wel genoeg. Maar mijn vriend wilde er ook met iemand over kunnen praten omdat het hem ook bezighoudt. Heb heel wat heftige discussies gehad met hem hierover omdat ik vond dat het MIJN ding was. Ik heb geen problemen met mijn schoonmoeder, echt, ze behandeld me als haar eigen dochter, maar toch... het is zoiets privé en van jezelf... en ik wil niet gezien worden als een of andere siliconen-bimbo.

Ergens had hij wel gelijk. Als ze me dalijk helemaal plat zien, en ik mag niets tillen of doen, dan komen er toch wel vragen en dan misschien dat ze denkt: jeez ik doe alles voor haar en dit vertelt ze me niet... dus ja... toch maar vertellen. Was supernerveus. Haar eerste reactie was ook direct waarom ik die rotzooi in mn lijf had laten zetten en waarom mijn ouders mij niet hebben tegengehouden? Tsja, wat doe je als je 19 bent, elke dag huilt omdat je je geen vrouw voelt, jaren niet hebt gezwommen omdat je jezelf schaamt omdat je niets hebt, geen bikini's en bh's kunt vinden in maat aaa en alle leuke mode aan je voorbij ziet gaan en dik verpakt de zomer doorgaat?? Dan lijkt dit de enige oplossing...
Uiteindelijk snapte ze mijn beweegredenen wel, maar ze is fel tegen deze dingen en zei dat ik ze zo snel mogelijk eruit moest halen. Gezondheid gaat voor alles.
Ze steunt me 100% en vroeg zelfs of ik wilde dat ze een vliegticket boekte om ook mee kunnen te gaan naar het ziekenhuis om me te ondersteunen (zo lief!) Dus uiteindelijk ergens wel blij dat ik het heb verteld.

Moet wel zeggen dat ik iedere dag nu met die explantatie bezig ben, hebben jullie dat ook (gehad)?? Nu helemaal nadat ik het tegen iemand heb verteld die niet wist dat ik ze had (toch een soort bimbo-gevoel). Denk er steeds aan. Ook emotioneel gezien, de ene keer ben ik blij dat ze eruit gaan en ben ik heel rationeel, de andere keer ben ik bang dat er lege theezakjes overblijven en dat het gewoon zo tegenvalt... heb mixed feelings... moest het ook ff van me afschrijven...

Liefs, Mousje
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jan 2014 16:42

Wat dapper dat je het hebt verteld! En zo fijn dat ze goed reageerde.
Dat jij ooit voor een bv koos is niets geks aan en moet je je niet voor schamen of een bimbo voelen. Jij wilde gewoon als vrouw door het leven en je niet als een jongetje voelen dat is toch logisch!!! Helemaal op die leeftijd.
Ik vind je een kanjer lieverd!!!!!!!!!!

Dikke KUS+
Luna

ps. Vergeet niet dat je ook nog een alternatief hebt als je er niet uit komt. Je hoeft niet doodongelukkig te worden hoor. Je bent nog jong en wilt van het leven genieten, maar zorg wel eerst goed voor je lijf. Gezondheid gaat echt boven alles!!!

+ Tegenwoordig heb je supergoede bh's waar je 2 cups groter mee kunt. En er zijn kipfiletjes en weet ik veel meer, dus niemand hoeft het te merken hoor. http://klachtensilicon.forum2go.nl/bh-tips-t124.html
Mousje

Ongelezen bericht 31 jan 2014 21:58

Hi Luna,

Thanks voor je lieve berichtjes, het beurt me echt op! -kiss-
Tis nu aftellen, over 11 dagen zit het er al op. Vind het echt spannend en merk dat ik best nerveus ben. Zal vast goed komen!
Leuk dat er een overzichtje is wie wanneer moet! Kunnen we elkaar er een beetje doorheen slepen :)

IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM voor jou!
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”