Voorstellen: Hartje, heeft al zo'n 24 jaar protheses ...

Protheses vanwege cosmetische reden.
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 12 jul 2012 12:48

Explantatie verhaal—>Hartje

Hoi ik ben hartje, heb 2 zoons, 11 en 8, een lieve man en heb al 24 jr protheses (Ik was 18 net voordat ik mijn man leerde kennen). Dit is toendertijd op medische/psychische gronden vergoed door de verzekering.

Mijn moeder had pijn in haar borst en is gisteren ter controle in het ziekenhuis geweest en haar protheses zijn lek/leegelopen en zitten op een "vreemde" plaats. Daar ben ik behoorlijk van geschrokken want zij heeft ze iets eerder gekregen dan ik en het verklaart aardig wat gezondheidsklachten die ze heeft. Dus ben ik vandaag flink aan het lezen op dit forum en denk nu dat ze dit heeft door mammografie want die zijn wel altijd bij haar gedaan want ze wist niet dat dat niet mocht.

Een aantal jaar geleden heb mijn borsten eens laten nakijken maar dat vertrouwde ik al niet want de pc heeft ze even bekeken (echt alleen met zijn ogen) en vond ze er nog prima uitzien ook al vind ik dat eentje iets (dikke vinger verschil) meer hangt dan de ander...... Je kan aan mij ook niet zien (afgezien van het litteken onder mijn borsten) dat ik protheses heb.

Lichamelijke klachten heb ik momenteel niet, van mijn 19-39 wel veel klachten met mijn weerstand gehad, na een behandeling bij een natuurgeneeskundige (dmv streng dieet, phytotherapie en bio-resonantietherapie is mijn lichaam gereinigd van schimmels en parasieten volgens hem) is dit nu over en heb ik niet meer klachten dan de gemiddelde nederlander.... Heb alleen af en toe last van vochtophoping in mijn onderbenen.

Ik ben nu de informatie/dossier aan het opvragen van mijn toen geplaatste siliconen en wil een consult aanvragen in het slotervaartziekenhuis gezien de goede ervaringen van de forumleden met de pc daar.

Ben wel huiverig voor de consult & verwijdering want ik had al lege punt zakjes toen ik voor siliconen ging het was pure opvulling van het vel dat er al was, ik had/heb grote tepels en veel vel. En ik ben toch wel ijdel, want ja daarom ben ik er tenslotte aan begonnen ... Dus wellicht is een borstlift wat voor mij (ik kan nog een ervaringen hiervan op het forum vinden ?), maar ik hoop dat de pc me daarin kan adviseren.

grts, <3
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 jul 2012 16:33

Hoi Hartje (mooie naam!)
Afbeelding
Ik zal vanavond wat schrijven. Heb nu geen tijd.
Lieve groetjes,
Luna
lisa

Ongelezen bericht 12 jul 2012 16:57

Hai Hartje, goed dat je de verhalen leest. Zo kan je een weloverwogen beslissing nemen na consult bij de pc. Ze kunnen ook goed uitleggen of bij jou een lift aan te raden is. Denk dat jou klachten echt wel herkenbaar zijn voor velen, het vocht vasthouden, de darmklachten door parasieten en schimmels...ook het met het oog bekijken van de borsten, beetje voelen en dan zeggen, ' nee hoor die zijn nog prima' en 'je hoeft nu echt niet elk jaar terug te komen hoor'.
Wens je veel succes de komende tijd! Ook voor je moeder.
Wendy

Ongelezen bericht 12 jul 2012 18:22

Hoi Hartje, welkom op het forum! Wat erg voor je moeder dat haar protheses lek zijn, weet je ze al wat ze gaat doen?
En over jou : heb je al 24 jaar dezelfde protheses? :shock: Ben je niet bang dat ze doorzweten of toch lek zijn of iets dergelijks? Groot gelijk dat je die pc niet geloofde want aan de buitenkant kun je moeilijk ziet of er wat aan de hand is. Als ik het goed begrijp overweeg je wel explantatie? Zelf heb ik geen ervaring met een borstlift. Ik had mijn siliconen 11 jaar dus dat is niet zo lang als jou. Ik had zoiets van ik zie wel wat het wordt en anders kan ik er altijd nog wat anders aan laten doen zoals een lift oid. Maar nu heb ik daar helemaal geen behoefte meer aan want het resultaat is me echt meegevallen! :D
Ik denk dat de pc in het zh je wel kan adviseren daarover. Succes en we horen graag hoe het verder met je gaat!
Groetjes Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Pia

Ongelezen bericht 12 jul 2012 22:01

Wat knap dat je voor verwijdering ipv een wissel gaat!

Doorspit de explantatierubriek.

Veel succes in het S'vaartzks en welkom hier. We volgen je!
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Angel

Ongelezen bericht 12 jul 2012 22:08

Hallo Hartje,

Ik kan goed begrijpen dat je erg geschrokken bent dat de protheses van je moeder lekken.Ik hoop dat ze snel verwijderd zullen worden.
Ik zelf zit ook nog maar een paar dagen op dit forum.Mijn protheses( zoutwater protheses)zitten er nu ook ruim 20 jaar in.Ik denk om precies te zijn 21 jaar.Dus we schelen niet zoveel in jaren.
Deze week heb ik de beslissing genomen om ze te laten verwijderen.Mijn afspraak bij Dr van Loenen staat voor 15 Augustus.Dan heb ik mijn eerste consult bij haar.In het Slotervaart ziekenhuis.
Uiteraard ben ik ook erg huiverig voor dit alles maar aan de andere kant..Ruim 20 jaar is echt veel te lang en schadelijk voor onze gezondheid.Als ik dit had geweten waren ze al veel eerder verwijderd.
Ik wens je veel sterkte toe!
Liefs,
Angel
Kemka

Ongelezen bericht 12 jul 2012 22:32

Hoi Hartje,

Welkom op het forum, wat dat betreft ben je in een heel warm bad terecht gekomen hoor ! De beheerders van dit forum zijn stuk voor stuk toppertjes en doen echt hun uiterste best om alles in goede banen te leiden en hebben het beste met je welzijn voor!

Zelf ben ik ook erg huiverig, nou ja niet huiverig, meer angstig voor het resultaat want ik heb beidezijds een amputatie gehad en daarna een reconstructie. Zelf nu ook al flink wat jaren klachten dus hoog tijd dat er wat gaat gebeuren.

Ik zie implantaten echt niet meer zitten, zeker niet na alle verhalen hier, maar ook na alle informatie die steeds meer via internet naar bovenkomt. Dus stapje voor stapje de juiste weg bewandelen en belangrijker nog, in 1 keer de goede.

Veel sterkte voor je moeder en voor jou natuurlijk .... komt vast goed meid!

Groetjes, Karin
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2012 00:24

Hartje,
Morgen ben ik helemaal van jou hoor. Nu ga ik slapen.
Heel veel liefs, Luna
Sabrah

Ongelezen bericht 13 jul 2012 00:27

Hoi Hartje,

Welkom hier (nou ja, ik had liever gehad dat je hier niks te zoeken had :cry: )

Ik ben zelf bij Dr van Loenen geweest in het Slotervaart Ziekenhuis. Ze is ontzettend vriendelijk en luistert heel goed naar je. Ik word op 16 Augustus door haar geopereerd. Ik ga alleen niet voor een explantatie maar voor een wissel. Ik durf het niet aan, ben een watje. Er komen alleen geen volledige siliconen meer in maar een implantaat met een andere inhoud in een silicone envelop. Beter bekend als Monobloc.
Ik heb in ieder geval hele goede ervaringen met van Loenen en wat ik hier is haar collega ook heel fijn.
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2012 11:12

Hoi Hartje!
Het is heel erg wat er met je moeder is gebeurd, maar door haar situatie kun jij nu wel op tijd actie ondernemen. En ook zij kan actie ondernemen. Het is geluk bij een ongeluk hoor. Geloof me maar. Hoe langer je met implantaten rond blijft lopen. Hoe erger het wordt!

Ik vind het heel erg dapper en krachtig van je dat je voor een explant gaat. Het is niet niks zo’n beslissing. Hartstikke goed van je! Hoop dat je moeder hetzelfde zal doen.
….mijn lichaam gereinigd van schimmels en parasieten volgens hem
een van de grote veroorzakers van klachten bij vrouwen met protheses (siliconen en zoutwater) zijn schimmels en bacteriën in en rondom de implantaten!!! Schimmels en bacteriën produceren schadelijke toxinen waar je erg ziek van kunt worden. Dus klachten ontstaan niet alleen door siliconen en alle giftige toevoegingen, maar ook door toxinen geproduceerd door micro-organismen. In dit stuk lees je daar meer over: http://plastikos.com/protocol_silicone_ ... atment.htm
Ik zal er een aparte topic over beginnen. Dan kan iedereen het makkelijker vinden.

Some series report a significant number of positive bacterial cultures around leaking and/or ruptured implants in patients with systemic symptoms. Pathology reports also show fungus or mold species around and in some implants. Investigation of the role of subclinical infection presenting as pain around an implant3 and the relationship
http://plastikos.com/article_silicone_catastrophe.htm

Hier iets over het controleren door een pc. Heel goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd!!!!
http://klachtensilicon.forum2go.nl/kunn ... -t211.html

Dr. van Loenen zal je goed adviseren hoor. Er is een andere dame die een lift gaat doen. Ik zal haar vragen of jij haar mag mailen als ze wat meer is hersteld. Ik weet nog niet of ze het op het forum zal plaatsen en wil niet zomaar namen noemen snap je. Dus wacht nog even.

Oh ja, welk soort implantaten had je? Welk merk? Of weet je dat pas als je je dossier hebt?

Maak meteen een afspraak bij dr. van Loenen of dr. Kingma!! Beide hele goede chirurgen!
Niet wachten, meteen DOEN! Hoe sneller hoe beter!!

Hier lees je op een rijtje wat je allemaal moet doen als je gaat verwijderen. In de tekst vind je linkjes naar belangrijke teksten die je echt even moet lezen. Bijvoorbeeld over de voorbereiding op het consult bij de pc, over het werk en over het ontgiften na de operatie. Lees alles grondig door!
http://klachtensilicon.forum2go.nl/ik-h ... -t197.html

Zou je de vragenlijst kunnen invullen en opsturen? Zou je ook aan je moeder kunnen vragen dit te doen. We zouden het echt heel fijn vinden. Alvast bedankt!
http://klachtensilicon.forum2go.nl/vrag ... n-t98.html

En hier nog even wat dingetjes die je moet lezen als je je net aanmeldt.
http://klachtensilicon.forum2go.nl/bela ... -t326.html

Veel liefs, Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jul 2012 10:21

Hoi Hartje, hier kun je zien welke dames een lift hebben gehad en kun je hen vragen stellen. Succes met alles he? Actie, actie, actie, actie! http://klachtensilicon.forum2go.nl/erva ... -t500.html
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 15 dec 2012 22:06

Inmiddels is mijn moeder donderdag door dr. loenen geopereerd.

Jeetje wat een ellende de gelekte siliconen vergde behoorlijk wat schoonmaakwerkzaamheden aan die kant (de ander was gewoon wat minder strak dan in het begin wat wel logisch is na zoveel jaar). Zo erg dat mijn moeders borst behoorlijk uitgediept moesten worden, en om ze nog mooi rond te krijgen een maat kleiner zijn geworden dan gedacht, hier had mijn moeder al vooraf toestemming voor gegeven btw. Ipv E heeft ze nu C (mijn maat) maar ze zagen er de volgende dag al heel mooi uit !

Ze mocht alleen niet de volgende dag naar huis want ze heeft een drukkend gevoel op haar borst en erg benauwd, wordt nu gedacht aan longembolie oid. Even een domper na zo'n goed gelukte operatie.

Ik ben nog alle informatie aan het nalezen die ik heb gekregen nav mijn voorstelberichtje, dank allemaal daarvoor !

grts, <3
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 dec 2012 13:14

Ooh, wat een vreselijk verhaal van je moeder. Laat je ons snel weten hoe het verder ging? Ook met de klachten die ze nu heeft.

Wanneer ben jij zelf aan de beurt? Weet je al iets? Heb je al iets ondernomen? We horen het graag van je.

Ben blij dat je wat aan de info hebt. Lees maar goed door.

Heel veel liefs, Luna
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”