“Je krijgt lelijke borsten” als advies voor explantatie.

Deel je ervaringen en foto's
Kitty29

Ongelezen bericht 20 dec 2023 14:17

Hallo,

Ik heb zo’n 18 jaar geleden een borstvergroting gekregen. Van een A naar een flinke C. Ik ben op controle geweest bij een andere kliniek. Die adviseerde een implantaat wissel. Ik heb een afspraak geplant. Ik heb er over nagedacht en had voor mijzelf besloten dat ik ze wil verwijderen en wilde hier een gesprek over met de PC. Deze zei tegen mij dat ik dan “lelijke borsten” (letterlijke woorden) zou krijgen. Ik zou zelf te weinig borstweefsel hebben en een te groot implantaat en dus lelijke lege vellen krijgen. Dit heeft mij heel erg doen schrikken en zet mij heel erg aan het twijfelen. Ik heb ooit immers een borst vergroting genomen om mijzelf mooier te voelen. Zo’n opmerking maakt mij enorm bang om een keuze te maken. Ik wil ook niet meer geopereerd worden door deze man..

Hebben mensen ervaring met een explantatie van een groter implantaat met zelf kleine borsten? Die er al lang inzitten. Hoe ziet het er uit? Ik vind de foto’s namelijk best mee vallen..
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 dec 2023 14:40

astrid84 schreef:
20 dec 2023 14:17
Hallo,

Ik heb zo’n 18 jaar geleden een borstvergroting gekregen. Van een A naar een flinke C. Ik ben op controle geweest bij een andere kliniek. Die adviseerde een implantaat wissel. Ik heb een afspraak geplant. Ik heb er over nagedacht en had voor mijzelf besloten dat ik ze wil verwijderen en wilde hier een gesprek over met de PC. Deze zei tegen mij dat ik dan “lelijke borsten” (letterlijke woorden) zou krijgen. Ik zou zelf te weinig borstweefsel hebben en een te groot implantaat en dus lelijke lege vellen krijgen. Dit heeft mij heel erg doen schrikken en zet mij heel erg aan het twijfelen. Ik heb ooit immers een borst vergroting genomen om mijzelf mooier te voelen. Zo’n opmerking maakt mij enorm bang om een keuze te maken. Ik wil ook niet meer geopereerd worden door deze man..

Hebben mensen ervaring met een explantatie van een groter implantaat met zelf kleine borsten? Die er al lang inzitten. Hoe ziet het er uit? Ik vind de foto’s namelijk best mee vallen..
Lieve Astrid ,

Wat een nare reactie! Helaas hebben we dit we vaker gehoord...

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je niet wilt laten opereren door deze man. Gelukkig zijn er vele artsen die niet zo zullen reageren. Misschien kun je naar Rita Kappel. Als er een arts is die jou met respect en medemenselijkheid zal behandelen, dan is zij het wel. En zij heeft ook een hele goede kijk op hoe het eruit zal zien. Ze kan dat heel goed inschatten.

Ik heb al vele borstenfoto's van de vrouwen gezien deze vele jaren🙈 Ik vind de resultaten vaak mooier dan met implantaten. En mocht je door weinig bedekking een minder mooi resultaat krijgen, dan is er een veiliger alternatief d.m.v. lipoffiling. Bespreek dat met de arts.

Ik wens je ontzettend veel sterkte! 💖💖💖

Luna
Kitty29

Ongelezen bericht 20 dec 2023 14:46

Hoi Luna,

Bedankt voor dit steunende bericht. Het raakte mij gister enorm. Ik ga verder zoeken naar andere artsen waar ik een prettiger gevoel bij heb. Ik zal zeker ook bij Rita Kapel kijken. Haar naam heb ik hier al vaker voorbij zien komen. Lipofilling zal bij mij niet goed kunnen. Ik heb niet echt reserves waar vet vandaan gehaald kan worden..

Groetjes Astrid
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 dec 2023 14:56

astrid84 schreef:
20 dec 2023 14:46
Hoi Luna,

Bedankt voor dit steunende bericht. Het raakte mij gister enorm. Ik ga verder zoeken naar andere artsen waar ik een prettiger gevoel bij heb. Ik zal zeker ook bij Rita Kapel kijken. Haar naam heb ik hier al vaker voorbij zien komen. Lipofilling zal bij mij niet goed kunnen. Ik heb niet echt reserves waar vet vandaan gehaald kan worden..

Groetjes Astrid
Natuurlijk raakte die reactie jou!😢

Je hoeft geen echte grote reserves te hebben voor lipofilling. In ieder geval kan Rita Kappel je ook daar heel goed in adviseren. Komt goed hoor! 🙏

Heel veel liefs, Luna💕💕
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”