Even voorstellen & twijfels twijfels twijfels

Deel je ervaringen of stel vragen.
Daphne213

Ongelezen bericht 17 okt 2023 13:17

Goedemiddag,
Ik ben nieuw hier op t forum en heb inmiddels veel verhalen gelezen.. ik zal even kort vertellen waarom ik hier ook ben en hoop een soort van herkenning te vinden die mij kan helpen bij het maken van de juiste keuzes…

Ik heb sinds 2 jaar nu borstimplantaten van Mentor. Ben van nature erg sportief en actief met alles. Tot afgelopen maart (2023) toen kreeg ik een dubbele longontsteking, 4 dagen in ziekenhuis gelegen aan het zuurstof. Sindsdien benauwdheid klachten, moe, niet lekker. Eerst konden de artsen niks vinden, steeds met een stootkuur prednison knapte ik goed op!
Toen is met een histamine provocatietest toch astma gevonden. (Al merkte ik totaal niks van die provocatietest). Nu puffers. Net vorige week nog longfunctietest gehad en bloedonderzoek en ct scan maar de astma lijkt op papier goed onder controle.
Maar ik blijf moe, uitgeput, branderig gevoel in m’n longen, weinig levenslust etc.
Nu ga ik toch denken, komt het dan toch door de implantaten??
Op advies van m’n plastisch chirurg laat ik
Morgen m’n spiraaltje verwijderen, in de hoop dat het wat aan m’n klachten doet. Ze zei dit omdat dit een makkelijke keuze is dan gelijk m’n implantaten verwijderen…

Herkent iemand dit verhaal?
Ik heb overigens geen pijn aan m’n borsten. Ik weet niet of dat altijd ‘moet’ maar ik lees het zoveel..

Veel liefs,
Daphne
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 okt 2023 11:53

Lieve Daphne,

Helaas hebben wij vele vrouwen in ons bestand die astma kregen nadat ze implantaten kregen. Er zijn ook onderzoeken te vinden op onze website. https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... kten/astma

Heb je je klachten al bij het MEBI gemeld? Het is heel erg belangrijk dat je dit doet. viewtopic.php?t=1689

Ik denk dat het verstandig is als je naar prof. Nanayakkara in het VU gaat. En anders naar dokter Beekman, omdat zij met Nanayakkara overlegt en de wachtlijst vele malen korter is. viewtopic.php?f=95&t=1038

Vermoeidheid is een hoofdklacht bij problemen door siliconen borstimplantaten en je hoeft zeker geen borstklachten te hebben om systemische klachten te hebben. Ik heb zeer lange tijd geen borstklachten gehad en daarom ook jarenlang nooit de link met de implantaten kunnen leggen. En velen net als ik hebben dit gehad.

Ik had overigens ook brandende longen door de implantaten en heb geen astma. Wel verschillende allergieën. Meer vrouwen klaagden over 'brand op de longen' en dit is niet gek, want implantaten zitten vlak bij de longen. Misschien moet je dit filmpje eens zien. https://www.youtube.com/watch?v=AS-Z4o5QFD8 Luister tot het eind. Niet schrikken!

Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. Ik wens je ontzettend veel sterkte!!!🙏🌈💖

Heel veel liefs, Luna💖
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Daphne213

Ongelezen bericht 18 okt 2023 19:25

Heel erg bedankt voor je reactie…! Ik heb direct een verwijzing bij de huisarts kunnen regelen voor dr Beekman!
Nogmaals dank❤️
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 okt 2023 10:26

Daphne213 schreef:
18 okt 2023 19:25
Heel erg bedankt voor je reactie…! Ik heb direct een verwijzing bij de huisarts kunnen regelen voor dr Beekman!
Nogmaals dank❤️
Wat goed!👍
Succes lieve meid!🍀😘💕
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Hallo1234

Ongelezen bericht 19 okt 2023 22:51

Super stoer dat je een afspraak gemaakt hebt met dokter Beekman ❤️

Ik heb mijn implantaten ook maar kort gehad (3.5 jaar) en ik voel me zooooveel beter nu! Dat is echt een voordeel aan dat ik ze zo kort gehad heb denk ik.

Sterkte en als je wil kletsen mag je me altijd een berichtje doen.
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”