Even voorstellen Mila

Protheses vanwege cosmetische reden.
Mila17

Ongelezen bericht 21 jul 2023 14:13

Explantatie topic: viewtopic.php?f=4&t=4740

Hoi iedereen,

Na lang wikken en wegen (en het negeren van alle kwaaltjes en klachten) heb ik uiteindelijk voor mijzelf besloten dat ik na vier jaar mijn implantaten wil laten verwijderen.

Door het forum hier door te akkeren, herken ik heel veel en moet ik ook tot de conclusie komen dat het allemaal begon/erger is geworden nadat ik mijn implantaten heb gekregen.

Emotioneel vind ik dat nog lastig, maar rationeel heeft het uitspreken van die angst aan mijn vriend ervoor gezorgd dat ik nu wel doorpak.

Vanmiddag ga ik naar de huisarts voor een verwijzing (zowel internist als PC) en 6 september(vanwege haar vakantie) heb ik een consult bij Dr. Kappel. Ik word maandag teruggebeld door de kliniek van Niessen, maar nadat ik telefonisch contact heb gehad met Kappel, denk ik toch al bijna zeker te weten dat ik door haar geopereerd wil worden.

Ze zei dat ik dan op zn vroegst in Oktober geopereerd kon worden, maar ik heb gevraagd of het uitgesteld kan worden tot midden december. Hoewel ze mij geen zekerheid nog kon bieden, gaf ze wel aan dat dat waarschijnlijk gaat lukken.

Ik ben heel benieuwd naar het consult, maar het geeft mij wel even de tijd om het een plek te geven en het te accepteren dat dit het besluit is.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jul 2023 18:59

Mila17 schreef: ↑
21 jul 2023 14:13
Hoi iedereen,

Na lang wikken en wegen (en het negeren van alle kwaaltjes en klachten) heb ik uiteindelijk voor mijzelf besloten dat ik na vier jaar mijn implantaten wil laten verwijderen.

Door het forum hier door te akkeren, herken ik heel veel en moet ik ook tot de conclusie komen dat het allemaal begon/erger is geworden nadat ik mijn implantaten heb gekregen.

Emotioneel vind ik dat nog lastig, maar rationeel heeft het uitspreken van die angst aan mijn vriend ervoor gezorgd dat ik nu wel doorpak.

Vanmiddag ga ik naar de huisarts voor een verwijzing (zowel internist als PC) en 6 september(vanwege haar vakantie) heb ik een consult bij Dr. Kappel. Ik word maandag teruggebeld door de kliniek van Niessen, maar nadat ik telefonisch contact heb gehad met Kappel, denk ik toch al bijna zeker te weten dat ik door haar geopereerd wil worden.

Ze zei dat ik dan op zn vroegst in Oktober geopereerd kon worden, maar ik heb gevraagd of het uitgesteld kan worden tot midden december. Hoewel ze mij geen zekerheid nog kon bieden, gaf ze wel aan dat dat waarschijnlijk gaat lukken.

Ik ben heel benieuwd naar het consult, maar het geeft mij wel even de tijd om het een plek te geven en het te accepteren dat dit het besluit is.
Lieve Mila,

Snap dat je het erg moeilijk vindt, maar als je eenmaal klachten ontwikkelt is er geen weg meer terug.

Ik vind het erg dapper van je dat je ze laat verwijderen. Daar is veel moed en kracht voor nodig. Helaas zijn er nou eenmaal vrouwen die erg slecht op implantaten reageren😞

Fijn dat je vriend goed reageerde en achter je staat. Goed dat je het hebt verteld! Je kunt dit hoor!πŸ’ͺ

Ik wens je ontzettend veel sterkte de komende tijdπŸ™ Laat maar weten wanneer je aan de beurt bentπŸ‘

Dikke kus en veel liefs,

LunaπŸ˜˜βœ¨πŸ’•
Hallo1234

Ongelezen bericht 22 jul 2023 23:38

Wat knap dat je ze laat verwijderen!
Ik heb de mijne ook maar 3.5 jaar gehad en voel me weer zo heerlijk verbonden met mezelf.

Sterkte ❀️
Mila17

Ongelezen bericht 23 jul 2023 16:34

DankjulliewelπŸ₯°

Mijn waarnemend huisarts (omdat mijn eigen huisarts echt niet meer haar vak moet uitoefenen eigenlijk en ik dus altijd naar de nieuwe huisarts vraag) was heel begripvol en gaf aan dat ik voor een mogelijke gedeeltelijke vergoeding, goed mijn research had gedaan.

Daarnaast heeft ze ook aangeboden dat ik altijd langs mocht komen als ik emotioneel met iemand moest praten omdat ze begreep dat dit een hele impact zou hebben. Ze had respect dat ik zo nuchter voor haar zat en bijvoorbeeld niet voor zoutwater implantaten wilde gaan.

Toch gek dat wanneer je wel een goed gesprek kan hebben met je huisarts je met een veel beter gevoel naar buiten gaat. Ben namelijk al vaker met klachten naar de huisarts geweest en dan werd ik gewoon afgewimpeld. Misschien had ik de keuze dan ook wel eerder gemaakt.

Verwijzing naar Dr. Beekman is gemaakt, maar zelfs als ik het niet vergoed krijg, gaan ze er dit jaar nog uit heb ik besloten. Nu ben ik nog β€˜jong’ (bijna 30) dus hopelijk herstel ik dan sneller/beter. Al ben ik mij wel bewust dat dit een hele emotionele rollercoaster gaat worden. Gelukkig moet ik nog even wachten, dus heb ik al tijd om eraan te gaan wennen
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 jul 2023 20:51

23 jul 2023 16:34
DankjulliewelπŸ₯°

Mijn waarnemend huisarts (omdat mijn eigen huisarts echt niet meer haar vak moet uitoefenen eigenlijk en ik dus altijd naar de nieuwe huisarts vraag) was heel begripvol en gaf aan dat ik voor een mogelijke gedeeltelijke vergoeding, goed mijn research had gedaan.

Daarnaast heeft ze ook aangeboden dat ik altijd langs mocht komen als ik emotioneel met iemand moest praten omdat ze begreep dat dit een hele impact zou hebben. Ze had respect dat ik zo nuchter voor haar zat en bijvoorbeeld niet voor zoutwater implantaten wilde gaan.

Toch gek dat wanneer je wel een goed gesprek kan hebben met je huisarts je met een veel beter gevoel naar buiten gaat. Ben namelijk al vaker met klachten naar de huisarts geweest en dan werd ik gewoon afgewimpeld. Misschien had ik de keuze dan ook wel eerder gemaakt.

Verwijzing naar Dr. Beekman is gemaakt, maar zelfs als ik het niet vergoed krijg, gaan ze er dit jaar nog uit heb ik besloten. Nu ben ik nog β€˜jong’ (bijna 30) dus hopelijk herstel ik dan sneller/beter. Al ben ik mij wel bewust dat dit een hele emotionele rollercoaster gaat worden. Gelukkig moet ik nog even wachten, dus heb ik al tijd om eraan te gaan wennen
Fijn dat je ha begrip had, dat is zo belangrijk!!!

Op naar een gezonder leven! De eerste stappen zijn gezet!πŸ’ͺ

Dikke kusssπŸ˜˜πŸ’•
Mila17

Ongelezen bericht 06 sep 2023 15:12

Vandaag bij dr kappel geweest. Na een lange treinrit kwam ik aan in Zwolle.
Aardige vrouw die mij nogmaals alles heeft uitgelegd.
Herstel zou vlot moeten verlopen en het eindresultaat zou volgens haar ook prima moeten zijn. Ik zou geen hangende borsten krijgen zei ze en ik zou terugkomen op een B-cup. Voor nu heb ik daar vrede mee.
Ook de littekens zouden niet groter worden dan ze nu al zijn, dat vond ik fijn om te horen want deze vallen na 4 jaar helemaal niet meer op ;)

De offerte wordt naar mij toegestuurd zodat ik op de wachtlijst kan komen te staan. Ze had het over 23 september en anders over een zaterdag in oktober. Dus ik ben heel benieuwd!

22 september ga ik naar dr. Beekman zodat we hopelijk het papiertje hebben voor een gedeeltelijke vergoeding omdat ik wel met klachten rondloop, maar anders is het mijn geld ook waard.

Wat mij wel opviel was dat dr. Kappel zei dat ik na een week weer mocht werken en zelfs weer mocht sporten (alles doen wat goed voelt behalve zwemmen/sauna). Dat verbaasde mij een beetje omdat ik online anders lees, maar ik ga uit van haar kunde.

Ben er nu verrassend β€˜gerust’ onder.
Melissa123

Ongelezen bericht 06 sep 2023 18:22

Lieve mila
Dapper van je dat je deze beslissing neemt. Heel veel succes. 19 sept staat mijn explantatie. Ik hoop dat dit forum en de verhalen je er doorheen helpen. Het helpt mij in ieder geval heel goed
Liefs melissa
Snoes

Ongelezen bericht 12 sep 2023 16:46

Hoi Mila,

Ik denk ook na over explantatie na klachten als vergeetachtigheid, vermoeidheid en hoofdpijn en mij soms mezelf niet voelen. Hoe kun je zo'n verwijzing krijgen via de huisarts naar een internist ? En moeten jouw klachten ook bewezen zijn en je moet dan toch ook eerst proberen (volgens internet) om van je klachten af te komen op een andere manier ?
Ik denk ook aan dr Kappel. Zij heeft dus geen lange wachtlijst ?

Groetjes Snoes.
Mila17

Ongelezen bericht 12 sep 2023 18:09

Snoes schreef: ↑
12 sep 2023 16:46
Hoi Mila,

Ik denk ook na over explantatie na klachten als vergeetachtigheid, vermoeidheid en hoofdpijn en mij soms mezelf niet voelen. Hoe kun je zo'n verwijzing krijgen via de huisarts naar een internist ? En moeten jouw klachten ook bewezen zijn en je moet dan toch ook eerst proberen (volgens internet) om van je klachten af te komen op een andere manier ?

Groetjes Snoes.
Hoi Snoes,

Ik heb mijn huisarts opgebeld voor een doorverwijzing. Onze waarnemend huisarts is erg open minded en heeft daarom direct een verwijzing voor zowel dr kappel als dr beekman geschreven. Mijn waarnemend huisarts gelooft er ook in en snapte mijn verzoek. Wellicht dat dat helpt

Ongeacht of ik het vergoed krijg, heb ik al besloten om ze eruit te halen.

Ik ga bewust naar een internist die hierin gelooft. Dus als zij ook denkt, net zoals dr Kappel, dat de klachten van mijn implantaten komen, moet dat volgens mij genoeg zijn. als dat niet genoeg is; dan is dat helaas zo en betaal ik het zelf

Dr Kappel geeft inderdaad aan dat haar wachttijden op dit moment meevallen. Maar ik heb nog geen definitieve datum :)
Hallo1234

Ongelezen bericht 18 sep 2023 22:53

Snoes schreef: ↑
12 sep 2023 16:46
Hoi Mila,

Groetjes Snoes.

Hoi Snoes,

Ik ben bij dokter Beekman geweest voor een verklaring dat mijn explantatie medisch noodzakelijk was.
Ik had geen lijst van huisarts bezoeken oid met mijn klachten. Ik heb mijn klachten met haar besproken en moest bloedprikken. Dat was het enige voor mij om een vergoeding te krijgen.
Het is het proberen zeker waard.
Lindsje

Ongelezen bericht 19 sep 2023 08:11

Hi Snoes,

Ook ik kreeg gelijk verwijzing van huisarts zonder moeite. Ik ben daarna naar Jan van Goyen kliniek gegaan bij dr. Selms en hoefde zelf verder niks meer te doen qua verzekering en vergoeding. Ik moest in totaal 3x langskomen om het hele dossier compleet te maken voor de verzekering. Deze afspraken bestonden uit echo’s, foto’s, urine en bloedonderzoek daarna is het complete pakket ingediend bij verzekeraar en krijg alles vergoed. Morgen staat mijn explantatie gepland! Thank God πŸ™πŸ»
Mila17

Ongelezen bericht 27 sep 2023 08:25

Ik heb een datum! 14 oktober gaat het gebeuren! Net na mijn verjaardag, dus cadeautje voor mijzelf. Het uitetentje moet ik alleen even uitstellen haha.

Afgelopen vrijdag bij dr Beekman geweest en gisteren de uitslag van mijn bloedonderzoek gehad. Dat was volgens haar fantastisch dus ze was van mening dat mijn klachten naar grote waarschijnlijkheid van mijn siliconen afkwam.

Gisteren kreeg ik direct de benodigde brief voor de verzekering en Kappel is begonnen met mijn aanvraag voor een gedeeltelijke vergoeding. Toen gaf ze ook aan dat ik 14 oktober geopereerd kon worden.

Fijn, maar stiekem ook wel weer spannend.
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 sep 2023 08:34

27 sep 2023 08:25
Ik heb een datum! 14 oktober gaat het gebeuren! Net na mijn verjaardag, dus cadeautje voor mijzelf. Het uitetentje moet ik alleen even uitstellen haha.

Afgelopen vrijdag bij dr Beekman geweest en gisteren de uitslag van mijn bloedonderzoek gehad. Dat was volgens haar fantastisch dus ze was van mening dat mijn klachten naar grote waarschijnlijkheid van mijn siliconen afkwam.

Gisteren kreeg ik direct de benodigde brief voor de verzekering en Kappel is begonnen met mijn aanvraag voor een gedeeltelijke vergoeding. Toen gaf ze ook aan dat ik 14 oktober geopereerd kon worden.

Fijn, maar stiekem ook wel weer spannend.
Fijn voor je! Ik zet je op ons lijstje.

πŸ˜˜πŸ’•
Mila17

Ongelezen bericht 03 okt 2023 17:14

Ik krijg een gedeeltelijke vergoeding vanuit de zorgverzekering!!

Hoewel het niet noodzakelijk toch wel fijn om de vergoeding te krijgen. En ook een verrassend snelle reactie.

Pff, begint nu toch wel spannend te wordenπŸ˜…
Maar voor alle dames; ga naar de internist, die vergoeding kan er gewoon komen
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 okt 2023 08:44

03 okt 2023 17:14
Ik krijg een gedeeltelijke vergoeding vanuit de zorgverzekering!!

Hoewel het niet noodzakelijk toch wel fijn om de vergoeding te krijgen. En ook een verrassend snelle reactie.

Pff, begint nu toch wel spannend te wordenπŸ˜…
Maar voor alle dames; ga naar de internist, die vergoeding kan er gewoon komen
Hartstikke goed!πŸ‘

Dat je het geld hebt is natuurlijk fijn, maar het gaat om het principe. Jij hebt recht op vergoeding omdat je klachten hebt, punt.

Succes met de laatste loodjes!πŸ€πŸ’–πŸ˜˜
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”