Ik kijk al heel lang (anoniem) mee en heb zelfs na het lezen van jullie ervaringen in februari 2023 bij dr Van Selms na 12 jaar mijn explantatie laten uitvoeren
Ook ik kampte met verschillende klachten en heb het idee dat het na de explantatie langzaam beter wordt. Nu loop ik echter tegen een ander probleem aan
Mijn explantatie is prima gegaan en had zelfs weinig pijn. Mijn borsten zijn van een grote c/ kleine d terug gegaan naar een cup aa/a..tot mijn verbazing vond ik ze klein maar mooi.
Na al die lichamelijke en mentale klachten stond mijn gezondheid voorop.
Na 2-3 weken begon mijn rechterborst dikker te worden. Bij mijn eerste controle hebben ze met een naald wondvocht eruit gehaald. Volgens mijn arts zou het langzaam beter gaan en zichzelf herstellen. Na 2-3 weken had ik weer een gezwollen borst, maar het voelde wat harder. Het lijkt aan de bovenzijde van mijn borst alsof ik nog steeds een ronde implantaat in heb zitten met een high profile. Het ziet er rond en hard uit.
Vervolgens ben ik weer bij mijn arts langs geweest en die heeft er weer wat wondvocht uitgehaald. De zwelling werd iets minder maar ik voel nog steeds iets hards aan de bovenzijde van mijn borst (bij die bollling zeg maar). Het voelt als een harde dikke brede reep. Ik heb gevraagd of ze een drain konden plaatsen om het op te lossen.. dat kon niet. Het is weer met de dag dikker en harder geworden en heb weer een afspraak gemaakt voor over 2 weken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoe is het bij jullie opgelost? Ik wil het liefst opnieuw geopereerd worden omdat ik het idee krijg dat het geen wondvocht is maar eerder gedroogd/ geklonterd bloed ofzo?? Of iets met mijn wond achter de borstspieren? De implantaten zaten achter mijn spier en volgens mijn arts is mijn kapsel verwijderd. Mijn implantaten waren nog heel en ik had vrij dun kapsel. Ik begin me een beetje zorgen te maken omdat ik een kinderwens heb. Stel ik word zwanger..hoe dan verder met zoโn complicatie???
Sorry het is een lang verhaal geworden! Ben benieuwd naar jullie ervaringen..
Alvast bedankt!
Groetjes
Anoniempje