Eindelijk.....Ze zijn eruit!!!! Door van Loenen

Deel je ervaringen en foto's
Angel

Ongelezen bericht 22 sep 2012 10:37

Hallo allemaal,

Nou daar ben ik weer...Gisterenmiddag thuis gekomen.
Het is allemaal vlot verlopen.
Donderdag waren we er om 10.15, mooi op tijd want ik moest mij om 10.30 melden.Eerst nog een bakje thee gedronken beneden en toen naar boven.Afdeling verloskunde gynaecologie???Ja ik was op de goede afdeling! :D
Ik was nog vrij rustig....nam mijn pillen in, om 11.30, ik zou om 13.00 uur naar de ok gebracht worden.
Opeens om 12.30...ALLE HENS AAN DEK!!! er was gebeld, ik werd al verwacht.
Dus heel snel, nog ff geplast en operatiekleding aan...Ik had gelukkig niet veel tijd om na te denken. :? Maar de zenuwen kwamen nu toch wel hoor!Gelijk naar beneden....En daar kreeg ik mijn infuusnaaldje.Dr van Loenen kwam nog even langs, vroeg of ik de protheses wilde hebben?Maar zei ze, als ze lek zijn kan ik ze niet meegeven want dan heb je een pot met jam...Kreeg van haar gelijk nog wat warmte dekens, want het was er koud...
Even later werd ik opgehaald, naar de OK.Nog een warmte deken, want DAAR was het pas echt koud.Alles werd in gereedheid gebracht...dr van loenen kwam...Checklist, kreeg een heerlijk warmte deken over mijn benen en voeten...Wat waren ze allemaal lief!
Daarna kapje....Alleen zuurstof zeiden ze, maar na 30 seconden werd gezegd, WELTERUSTEN...
Ik dacht HU????Welterusten, ben er nog hoor!!!Deed mijn ogen wagen wijd open...Haal maar even diep adem zei de anesthesist, en dat deed ik..WEER WELTERUSTEN...

:shock: Hallo...ik ben er nog...deed weer mijn ogen open, en zag toen alles vervagen, en weg was ik.
Heel rustig...
Werd later weer wakker....moest mijn ogen open doen, en ben gelijk weer in slaap gevallen.De pijn viel mee, ze hebben constant pijnstilling gegeven.Wat ik nog wel heel goed weet is dat ik heel veel pijn in mijn keel had.Kreeg af en toe een slokje ijswater, en dat hielp wel.
Ik weet er niet veel meer van..Dokter van loenen was er nog even, maar wat ze gezegd heeft weet ik niet meer...de protheses lagen boven mijn hoofd, waren nog heel...
Ik heb geslapen tot 16.30, toen pas kwam ik terug op de afdeling...Mijn vriend was erg bezorgt, snapte niet waarom het zo lang duurde.Ik kreeg ook zuurstof toegediend door mijn neus...
Maar oke, ik was weer terug, kreeg constant pijnstilling toegediend en ik moet zeggen, dat ging goed, weinig pijn.Behalve dan met draaien...kon absoluut niet op mijn zij liggen.Later in de avond moest ik constant plassen, maar het lukte niet.Met een apparaatje op mijn blaas zagen ze dat ik bijna 1 liter urine had zitten in mijn blaas...Dus katheter erin...BALEN!!!En ook nog een infuus....Was ontzettend draaierig, mijn bloeddruk was behoorlijk aan het stijgen.Ik zag het even niet meer zitten...
:? Was bang dat ik niet meer naar huis kon de volgende dag.
Na een vreselijke kl...nacht, kwam de volgende morgen rond 11.00 uur dr Kingma langs.De katheter was al weer verwijderd, ik had al gelukkig weer gewoon geplast.Dr Kingma, vertelde mij dat ze BIJNA alles hebben kunnen verwijderen, de protheses nog heel waren, en niet lekten.Ze heeft de drains eruit gehaald, en dat was erg pijnlijk!!!vooral de rechtse...die leek wel vast te zitten...Zat ook vast zei ze me later, maar ohhhh dat deed zeer!!!!!Links deed veel minder zeer.
Het wondvocht was niet veel...minder dan 50 cc, dat was netjes!Ik mocht naar huis...nadat ze eerst geholpen heeft met een sjaal om mijn borsten te wikkelen....Dat gaf een fijn gevoel.We hebben samen mijn borsten bekeken , met een spiegel.Tja.....Minder, maar toch viel het niet tegen.Een mooie b cup denk ik nog...
Ik heb geen pleisters, alleen daar waar de drains hebben gezeten.Vanmorgen al wat gedoucht, heel voorzichtig.
Afgelopen nacht wel redelijk geslapen, kan gelukkig nu op mijn zij liggen, heel voorzichtig, lukt dat wel...Maar om 3 uur werd ik wakker...Wat had ik het benauwd....Hoeste me rot, en kon niet diep ademhalen.Raakte een beetje in paniek...op een gegeven moment kwam er een gigantische dot slijm uit mijn longen, hehe, het was echt vies...Vieze kleur en stinken...en daarna werd het hoesten ook gelijk veel minder!
De pijn in mijn borsten is draaglijk nu, ben wel moe en suf nog...maar sinds gisterenmiddag niks meer ingenomen voor de pijn.
Ik heb er een sjaal om gewikkeld, geeft nog wat steun.
Ik moet 8 oktober terug voor controle bij dr Kingma...De protheses heb ik gisteren bekeken, ze zijn idd nog in tact, maar helemaal ruw lijkt wel of ze in zand hebben gelegen..wat ook opvalt is dat 1 protheses geel is van kleur en de andere wat meer oranje..Oh ja, de kapsels zijn toch voor onderzoek opgestuurd en ze hebben schijnbaar niet ALLE kapsels kunnen verwijderen.
Nou dat was het wel zo'n beetje...Nu lekker uitrusten en bijkomen.
Liefs,
Angel
lisa

Ongelezen bericht 22 sep 2012 12:39

Blij voor je dat ze eruit zijn. Wel pittige operatie zo te lezen. Hoop dat je de tijd neemt om bij te komen en goed naar je lijf zal luisteren. Heb geduld, want het kan wel even duren voordat je je beter voelt.
Sterkte!
Wendy

Ongelezen bericht 22 sep 2012 21:32

Zo dat klinkt best heftig, je hebt een pittige operatie achter de rug zo te lezen Angel! Blij voor je dat het achter de rug is. Doe rustig aan lekker uitrusten!
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Lena

Ongelezen bericht 23 sep 2012 09:49

Lieve Angel,

Wat fijn voor je dat het achter de rug is, maar wat een heftige operatiedag is het geweest voor je. Je moet veel pijn gehad hebben, maar ik lees wel dat ze goed voor je gezorgd hebben in het Slotervaart. Ik had dezelfde ervaring met mijn protheses, inderdaad alsof ze in het zand gelegen hadden, als ik erover heen wreef met mijn vinger leek het wel of er hele kleine korreltjes vanaf kwamen. Blijf het voorlopig heel rustig aan doen, dit is zo'n heftige ervaring voor je dat moet je ook psychisch verwerken. Tenminste bij mij was dat wel zo. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe de komende dagen.

Liefs
Lena
Angel

Ongelezen bericht 23 sep 2012 10:46

Lena schreef:Lieve Angel,

Wat fijn voor je dat het achter de rug is, maar wat een heftige operatiedag is het geweest voor je. Je moet veel pijn gehad hebben, maar ik lees wel dat ze goed voor je gezorgd hebben in het Slotervaart. Ik had dezelfde ervaring met mijn protheses, inderdaad alsof ze in het zand gelegen hadden, als ik erover heen wreef met mijn vinger leek het wel of er hele kleine korreltjes vanaf kwamen. Blijf het voorlopig heel rustig aan doen, dit is zo'n heftige ervaring voor je dat moet je ook psychisch verwerken. Tenminste bij mij was dat wel zo. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe de komende dagen.

Liefs
Lena
Dank jullie wel voor jullie reacties...
Ja vreemd...hele fijne korrels...zou dat nu het zg doorzweten zijn?
De pijn valt nog mee, maar ik ben nog alles behalve fit.En nog steeds vreselijk veel hoesten in de nacht, overdag valt mee.
Ik ga morgen naar mijn huisarts, of hij komt naar mij, kijk wel.Wilde vandaag wat kopen bij de apotheker, bisolvon of zo, maar dan moet ik 5.- euro extra betalen..Wat belachelijk!!!
:cry: Ik ga ook bijna denken dat ik tijdens de operatie ook niet goed ben geweest omdat ik ook extra zuurstof had!

liefs angel
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 sep 2012 19:59

Lieve pop,
Ik was zo blij jouw berichtje te lezen, maar nu lees ik je laatste berichtje en zie ik traantjes. Oooh, arme pop. Het zal vast wel goed komen hoor. Ga wel naar de huisarts. Dat is echt belangrijk. Er was een dame die dus een flinke longontsteking kreeg na explantatie. Dat moeten we niet hebben natuurlijk. Dus morgen huisarts bellen voor een afspraak ok?

Hier nog een kaartje, want je bent eindelijk verlost!

Afbeelding

Heel veel sterkte verder lieve Angel.
Liefs,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Angel

Ongelezen bericht 24 sep 2012 09:23

Luna schreef:Lieve pop,
Ik was zo blij jouw berichtje te lezen, maar nu lees ik je laatste berichtje en zie ik traantjes. Oooh, arme pop. Het zal vast wel goed komen hoor. Ga wel naar de huisarts. Dat is echt belangrijk. Er was een dame die dus een flinke longontsteking kreeg na explantatie. Dat moeten we niet hebben natuurlijk. Dus morgen huisarts bellen voor een afspraak ok?

Hier nog een kaartje, want je bent eindelijk verlost!

Afbeelding

Heel veel sterkte verder lieve Angel.
Liefs,
Luna
Dank je wel Luna,

Gisteren is mijn vriend nog bisolvon gaan halen bij de drogist en het is nu minder geworden.Ik heb het niet meer benauwd nu.Of in ieder geval veel minder.Dus ik ga niet meer naar mijn huisarts.Ik zie het ook niet zitten...om de deur uit te gaan.Maar ik hou het heel goed in de gaten hoor!
Verder voel ik mij.......moe moe moe.
Ik heb best wel goed geslapen vannacht, werd pas om 8.30 wakker vanmorgen, en geloof me, dat is voor mij heel lang!
De pijn valt mee, maar ik moet ze goed blijven insnoeren met sjaals, anders doet het echt nog veel zeer.Maar al een paar dagen geen paracetamol meer ingenomen.
Dus we gaan de goede kant op...
Luna....die korrels????Is dat doorzweten of wat is dat?
En die kleur?Is dat normaal?

Liefs,
Angel
Lena

Ongelezen bericht 24 sep 2012 10:02

Wat fijn dat je eindelijk eens een lange nacht hebt gehad. Ik kan nu na de operatie ook beter slapen, dus ik hoop dat dit voor jou ook is. Al is het maar omdat de stress van het wachten voorbij is. Zelf denk ik dat die korrels komen van de poreuze buitenkant van de prothese en dat dit ook komt omdat de protheses al oud zijn en versleten. Volgens dr. Van Loenen ziet het zweten er gewoon uit als zweet op je lichaam in de vorm van druppels en niet in de vorm van korrels.

Neem heel veel rust, dat zal je echt goed doen en je lichaam zal dan ook beter herstellen. Ik was ook niets waard hoor na de operatie voor een paar dagen.
Sabrah

Ongelezen bericht 24 sep 2012 15:04

Die gele kleur op de prothese had ik ook bij 1 kant. Nou was het aan die kant bij mij helemaal mis maar dr Kappel zei tegen mij dat het waarschijnlijk witte bloedlichaampjes waren dit het zo hadden verkleurd. Als er ergens een ontsteking zit worden die nl extra aangemaakt. Het kan dus heel goed zijn dat je in die borst een reactie hebt gehad op de prothese. Het kan verder geen kwaad. Zeker nu de prothese eruit is.

Dat korrelige herken ik niet. Ze zijn wel ruw bij mij en schilferen. Is echt slijtage van de envelop.
Angel

Ongelezen bericht 24 sep 2012 15:55

Sabrah schreef:Die gele kleur op de prothese had ik ook bij 1 kant. Nou was het aan die kant bij mij helemaal mis maar dr Kappel zei tegen mij dat het waarschijnlijk witte bloedlichaampjes waren dit het zo hadden verkleurd. Als er ergens een ontsteking zit worden die nl extra aangemaakt. Het kan dus heel goed zijn dat je in die borst een reactie hebt gehad op de prothese. Het kan verder geen kwaad. Zeker nu de prothese eruit is.

Dat korrelige herken ik niet. Ze zijn wel ruw bij mij en schilferen. Is echt slijtage van de envelop.
Als je met je vingers over de protheses wrijft, voel je korrels...Ook aan het zakje waar ze in zitten ,zitten die korrels geplakt.Lijkt wel zand.
1 prothese is geel de andere zelfs meer oranje gekleurd!
Vreemd...Nou ja 10 oktober moet ik weer bij dr van loenen zijn, dan zal ik het wel vragen.Ze hadden eerst een afspraak gemaakt voor 8 oktober maar dat was bij dr Kingma.Ik heb niks tegen die vrouw hoor, maar zij heeft mij niet geopereerd, dus vanmorgen gebeld en de afspraak verzet.Vanmorgen ook de pleisters van de drains verwijderd...Zaten onder mijn oksel...heel vervelend plekje!Voel me nu toch wel weer beter dan gisteren!
Liefs Angel
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 sep 2012 22:48

Lieve Angel,
Wat Sabrah zegt klopt, het kan komen door reacties van je eigen weefsel, maar ook door bacterien. Het is een lekkere voedingsbodem voor schimmels en bacterien. Die korrels zijn idd schilfertjes siliconen. Dat heb je vooral bij geruwde enveloppen.
Heel veel sterkte met alles lieve Angel.
*LOVE* Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Angel

Ongelezen bericht 28 sep 2012 08:34

De afgelopen week voelde ik mij lekker maar nu...
Voel me grieperig, en alles doet zeer.
Hoort dat er ook bij?Afgelopen nacht ook helemaal niet goed geslapen, lag al om 22.00 uur in bed.Ik had het zo koud.
:?
Dat is nu weer over...maar wat voel ik mij belabberd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 sep 2012 11:26

Lieve schat,
De ergste klachten ontstaan vaak een paar weken na de explantatie. Dat grieperige gevoel is hoofdklacht nummer 1. Dus wees niet bang, het hoort erbij.
Heel veel sterkte verder!
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Wendy

Ongelezen bericht 29 sep 2012 09:15

Hoi Angel,
Ik herken dat wel hoor, ik werd een paar weken na de explantatie ook erg ziek. Zo'n zwaar grieperig gevoel, alles deed pijn. Bij mij duurde dit ongeveer 2 weken...daarna knapte ik op en begon ik mij steeds beter te voelen! Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo lang duurt hoor! Het komt goed hoor, je moet er even door heen, deze periode.
Liefs Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 sep 2012 11:51

Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”