Hoi!
Zijn er dames hier die ook een achtergrond hebben als prof sport/dans/yoga/fysio oid en ervaring hebben in het herstelproces van de explantatie (na bv achter de borstspier of dual plane)?
Ik heb namelijk een aantal grote vraagtekens bij het herstel van de borstspieren en zou hier graag meer over willen weten ivm mijn beroep.
Op het forum is veel te lezen over de esthetisch kant van het resultaat na explantatie, maar ik heb niks kunnen vinden over de functionele kant van de borstspieren. Ook wetenschappelijke artikelen of bijdragen van artsen op bijv realself is zeer minimaal tot niks en wat ik erover kan vinden is tegenstrijdig maar ook niet erg hoopvol. Sommige artsen in de VS stellen dat ze dit opnieuw vasthechten omdat het anders niet meer vastgroeit aan bijvoorbeeld het borstbeen, anderen zeggen dat dit zinloos is. Volgens mijn chirurg zou alles vanzelf weer terug helen maar ik heb daar echt mijn twijfels over als ooit het spierweefsel los is gesneden om protheses (gedeeltelijk) achter de borstspier te krijgen. Ik vraag mij af wat dit gaat betekenen in functionaliteit en kracht van de spier.
Omdat ik een fysiek beroep heb, wil ik hier in verdiepen om te weten wat ik kan verwachten (en wat niet) en in hoeverre dit in goede banen te leiden is. Heeft iemand een informatie/link of nog beter, ervaring hiermee?
ERVARING? >> herstel en functioneren van borstspieren na explantatie ( dual plane )
Lieve Size Happy,
Zijn jouw kapsels verwijderd? Wanneer deze worden verwijderd of gedeeltelijk worden verwijderd, dan zal de holte waar de prothese zet aan elkaar groeien. Wanneer een prothese zonder kapsel wordt verwijderd, ontstaat er een holte in de borst. Om dit te voorkomen wordt het kapsel op verschillende plaatsen ingeknipt, zodat het weefsel aan elkaar kan groeien.
De functie van de borstspieren herstelt zich altijd weer, maak je niet teveel zorgen erover. Iedere arts heeft zijn eigen visie, maar over beide manieren in valt er veel te zeggen. Bij vele vrouwen zaten de protheses volledig achter de spier en bij hen is de spier niet vastgezet en toch is alles hersteld. Het komt goed!
Liefs, Luna

Zijn jouw kapsels verwijderd? Wanneer deze worden verwijderd of gedeeltelijk worden verwijderd, dan zal de holte waar de prothese zet aan elkaar groeien. Wanneer een prothese zonder kapsel wordt verwijderd, ontstaat er een holte in de borst. Om dit te voorkomen wordt het kapsel op verschillende plaatsen ingeknipt, zodat het weefsel aan elkaar kan groeien.
De functie van de borstspieren herstelt zich altijd weer, maak je niet teveel zorgen erover. Iedere arts heeft zijn eigen visie, maar over beide manieren in valt er veel te zeggen. Bij vele vrouwen zaten de protheses volledig achter de spier en bij hen is de spier niet vastgezet en toch is alles hersteld. Het komt goed!
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~