Voorstellen Jade

Protheses vanwege cosmetische reden.
Jadej

Ongelezen bericht 13 sep 2022 17:36

Hoi lieve mensen,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb nu besloten om ook maar eens iets over mezelf te vertellen.

Mijn naam is Jade, een goeie 5 jaar geleden ( ik was toen net 24) besloot ik borstimplantaten te nemen omdat ik van mezelf kleine borsten had ( kleine b cup gok ik) en ik altijd jaloers was op vrouwen met grotere borsten en dat maakte me ontzettend onzeker, ook droeg ik altijd mega dikke pushup bh’s die me uiteindelijk alleen nog maar meer onzekerder maakte dus uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor een operatie. Ik koos voor mentor 500cc achter de borstspier.
Ik ben er lang blij mee geweest want ze gaven me echt een confidence boost!

Toen de docu moordtieten op de tv kwam heb ik het lang uitgesteld om deze te kijken, ergens wist ik dat m’n implantaten niet goed voor me waren maar ik wilde er niet aan toegeven omdat ik bang was dat ik ze er dan zelf ook uit zou willen laten halen en ik daar mentaal niet klaar voor was. Uiteindelijk toch de docu gekeken en heel erg geschrokken ik heb toen steeds met momenten meer en meer informatie opgezocht over hoe schadelijk implantaten zijn en wat t met je doet, en met meiden in contact gekomen via social media en gesproken over hun ervaringen en zo dus ook op dit forum terecht gekomen, wat me ontzettend heeft geholpen met alle informatie die hier op staat, zo fijn!!
Ik dacht; oke ik neem hier de tijd voor en ik voel vanzelf wel aan wat ik hier mee wil gaan doen, eerst dacht ik voor de toekomst misschien een wissel te doen met zoutoplossing maar het knaagde ontzettend aan me en opeens wist ik ‘ oke ze moeten er zo snel mogelijk uit en ik wil geen implantaten meer!’.

Mijn klachten lijst is ontzettend lang, gewrichtspijn / spierpijnen, brandend/pijnlijk stekend gevoel in borsten, soms niet kunnen liggen op mn zij, niet op woorden kunnen komen, blackouts, concentratie problemen, angsten/ depressieve klachten, duizelig, ademnood, spijsverteringsklachten, hevige steken in m’n hoofd, weinig energie, haaruitval etc etc etc ik kwam vrijwel nooit bij de dokter maar vanaf 2017 tot heden ben ik al voor hartfilmpjes, mri van m’n hoofd, echo van m’n maag/ darmen, bloed laten prikken maar nooit iets gevonden. Ook ben ik bij de fysio geweest maar ook hun konden me niet verder helpen.
Alles in me zegt dat het door de implantaten komt!

Ik ben 2 weken geleden bij dr van Selms geweest en 23 september heb ik een afspraak bij internist Verhagen.
Het gesprek met van Selms voelde goed ookal was ik erg zenuwachtig en vergat ik sommige dingen te zeggen maar dat zijn ook meer dingen om te bespreken met de internist denk ik. Omdat ik best grote implantaten heb was ik best bang dat ik super veel los hangend vel zou hebben maar van Selms stelde me gerust en zei dat m’n huid nog jong en elastisch is dus dat het er gewoon mooi uit komt te zien.
Ik heb nog geen operatie datum, die zou ik krijgen na de uitslagen van de internist. Maar ik zou het liefst de datum al willen plannen zodat ik niet nog langer onnodig hoef te wachten, dus misschien dat ik dan gelijk die dag ook een operatie datum ga plannen.

Nog wat vraagjes, krijg je ook een echo via de internist of alleen bloedprikken? Ik weet ook niet of het goed te zien is als de implantaten achter de spier zitten. Ik zou toch wel graag een echo willen namelijk..
En moet ik een dossier meenemen van alle dokters/ ziekenhuisbezoeken? En hoe kom ik daar aan? Gewoon vragen aan de huisarts?

Het stomme is, als ik nu foto’s terug kijk van vóór m’n operatie vind ik m’n kleine borsten oprecht mooi. Een jaar geleden had ik noooit gedacht dat ik ze er uit zou laten halen en nu kan ik niet wachten om weer m’n gezonde al complete ik te zijn. Had ik toen maar de wijsheid van nu, dan was dit allemaal niet nodig geweest :( het idee dat er weer in m’n lichaam moet worden gesneden vind ik ook echt beangstigend maar liever vandaag dan morgen!

Lang bericht oeps..

Veel liefs,
Jade 🌸
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 sep 2022 19:42

Lieve Jade, welkom!🌼

Ik beloof morgenochtend als eerste jouw berichtje te lezen en beantwoorden. Ben nu onbeschrijfelijk moe.

Wens je een goede nachtrust en veel liefs,

Luna🌖💖💞💕
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 sep 2022 08:07

Goedemorgen lieve Jade,

Triest dat jij ook ziek bent geworden😔 Maar heel goed van je dat je deze harde realiteit aanvaardt.

Wat betreft je vragen. Normaalgesproken vraagt de pc een echo aan, maar als je die nog niet hebt gehad, zal de internist het doen. Laat geen mammografie doen, alleen een echo of MRI.
Als je bij andere artsen bent geweest, dan moet je inderdaad je dossiers opvragen. Je kunt dat in de ziekenhuizen doen waar je bent geweest. Ook als je in de toekomst meedoet met een rechtszaak (mochten we de rechtszaak tegen Allergan winnen, gaan we door), is het belangrijk je dossiers te hebben. Sowieso raden we vrouwen altijd aan om deze te hebben omdat het valt onder regie nemen/hebben over je leven en gezondheid. Voor ons een heel belangrijke boodschap aan alle vrouwen.
Ik zou dus z.s.m de dossiers opvragen, aangezien er altijd wat tijd overheen gaat. Je kunt het ook bij je huisarts vragen, maar de ervaring is dat huisartsen niet altijd alle brieven krijgen. Zelfs nu gebeurt dit nog steeds niet is mijn ervaring.

Je hebt duidelijke ASIA klachten en ik ben heel erg trots op je dat je zo resoluut bent en ze laat verwijderen💪
Het is heel belangrijk dat je je klachten bij het RIVM meldt. Vergeet dat niet te doen, oké?
En neem het protocol voor toetsing medische noodzaak mee naar je arts(en). Lees dit topic, heel belangrijk!

Alles komt goed hoor en bij van Selms ben je in goede handen.

Heel veel liefs, Luna💖🌹😇
Jadej

Ongelezen bericht 14 sep 2022 19:38

Lieve Luna 🦋,

Bedankt voor je berichtje, ik waardeer het wat je doet🤗

Pff ja het is wat het is ook he, het beste wat ik kan doen is om het te aanvaarden en actie te ondernemen, wegkijken gaat niet, wil ik overigens ook niet, weg met die dingen!!😖

Ja ik las achteraf op het forum ook vaak dat vrouwen een echo kregen via de pc, maar ik dus niet. Maar fijn om te weten dat dit alsnog gebeurd bij de Internist! Nee een mammografie wil ik ook absoluut niet hebben dus dat komt goed!

Oke fijn dan ga ik morgen gelijk even contact opnemen met het ziekenhuis, ik heb wel een eigen inlog account van het ziekenhuis waar al m’n afspraken en uitslagen ook in staan, maar alles op papier is fijner lijkt me.

Ja gezondheid is alles, dan gaat ineens die knop om en weet je wat je moet doen.
Ik zal het doorgeven bij het rivm, komt goed.

Jaa ik geloof ook zeker dat ik in goeie handen ben hoor🤗 maar het blijft toch een onprettige gedachte dat ik dit m’n lijf heb aan gedaan, en ik daardoor weer onder het mes moet. But i have to accept it, en dat komt ook wel goed🌻

Nogmaals bedankt en een fijne avond Luna🌙

Liefs,
Jade ✨❤️🌸
Dajama01

Ongelezen bericht 14 sep 2022 20:00

Hallo Jade,

Wat een herkenbaar verhaal, ik wil je heel veel sterkte en succes wensen de komende tijd! Ik vond het ook een moeilijk proces en nog steeds maar je kunt dit! Liefs Dajama
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 sep 2022 08:08

Jadej schreef:
14 sep 2022 19:38
Lieve Luna 🦋,

Bedankt voor je berichtje, ik waardeer het wat je doet🤗

Pff ja het is wat het is ook he, het beste wat ik kan doen is om het te aanvaarden en actie te ondernemen, wegkijken gaat niet, wil ik overigens ook niet, weg met die dingen!!😖

Ja ik las achteraf op het forum ook vaak dat vrouwen een echo kregen via de pc, maar ik dus niet. Maar fijn om te weten dat dit alsnog gebeurd bij de Internist! Nee een mammografie wil ik ook absoluut niet hebben dus dat komt goed!

Oke fijn dan ga ik morgen gelijk even contact opnemen met het ziekenhuis, ik heb wel een eigen inlog account van het ziekenhuis waar al m’n afspraken en uitslagen ook in staan, maar alles op papier is fijner lijkt me.

Ja gezondheid is alles, dan gaat ineens die knop om en weet je wat je moet doen.
Ik zal het doorgeven bij het rivm, komt goed.

Jaa ik geloof ook zeker dat ik in goeie handen ben hoor🤗 maar het blijft toch een onprettige gedachte dat ik dit m’n lijf heb aan gedaan, en ik daardoor weer onder het mes moet. But i have to accept it, en dat komt ook wel goed🌻

Nogmaals bedankt en een fijne avond Luna🌙

Liefs,
Jade ✨❤️🌸
Geen dank lieverd. Hoop dat je een goede nachtrust had🙏

Fijne dag!🌼
Jadej

Ongelezen bericht 29 sep 2022 17:11

Kleine update, ik ben vorige week bij internist verhagen geweest, het gesprek ging heel soepel en ze vroeg mij eigenlijk alles waarop ik alleen maar antwoord hoefde te geven of aan te vullen. Ik heb veel kunnen vertellen over m’n klachten maar ben er ook wel enkele vergeten te vertellen doordat ze elke keer aan mij vroeg of ik daar of daar last van had. Daarna nog even gepraat en ze vroeg of ik al zeker was dat ik ze eruit wilde. Waarop ik zei ja het liefst zo snel mogelijk! Vervolgend bloed laten prikken en was ik weer vergeten een echo te vragen, ik ben af en toe zo verstrooid. Maar ik heb jvg een mail gestuurd met of dit alsnog geregeld kan worden en als m’n uitslagen binnen zijn en de papieren zijn ingevuld ( +-2 weken) wanneer ik dan ongeveer geopereerd zou worden. Echo word nog geregeld, en m’n operatie datum zou dan waarschijnlijk volgend jaar worden en heel misschien nog december. Maar ik heb 2 dagen geleden te horen gekregen dat ik pap2 hpv positief ben, en mijn immuunsysteem de afwijkende cellen momenteel dus niet goed opruimt. Ik weet dat mijn borstimplantaten niet goed zijn voor m’n immuunsysteem en ik heb steeds meer en meer redenen om ze er zo snel mogelijk uit te willen hebben :( maar ik wil echt niet wachten tot volgend jaar. Ik denk dat ik maar beter gewoon de operatiedatum alvast moet gaan plannen en dan de verzekering afwacht..
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 sep 2022 17:36

Ach lieverd, wat naar! En je bent nog zo jong!😢

Kun je de operatie voorschieten?
Sowieso zou ik morgen met de JvG bellen en vragen of ze je laten inplannen. Leg uit wat er gaande is. Jij krijgt sowieso goedkeuring voor de operatie los van de echo of bloed resultaten. Laat dit aan de afdeling planning weten.

Had je het protocol voor toetsing medische noodzaak meegenomen naar de internist? Zo niet, alsnog opsturen en haar uitleggen wat er gaande is en dat haar brief zo snel mogelijk af moet zijn.

Beloof me dat je morgen belt. En ook het protocol nog even opstuurt als je die niet had gegeven. De arts is er waarschijnlijk niet van op de hoogte. Dat geldt ook voor van Selms en zelfs voor de verzekeraar. Ik heb ontdekt dat het alweer niet vlekkeloos verloopt met deze wijziging. Dat was na het eerste standpunt van het ZiN in 2018 ook het geval. Het heeft jaren geduurd voordat het overal bekend was en nog steeds presteren verzekeraars het om het niet mee te nemen in hun beslissing. Om gek van te worden!

Hierbij het topic: viewtopic.php?f=186&t=4414

Laat je even weten hoe het gegaan is morgen?

Ik denk aan jou!🙏🌈💕🍀😇
Jadej

Ongelezen bericht 29 sep 2022 18:40

Lieve Luna,

Ja dat was wel even schrikken, ik geloof absoluut in de helende krachten van ons lijf, maar die implantaten maken het mn lichaam niet makkelijk :( in 2020 had ik ook een vorm van huidkanker dus toen ik dit hoorde dacht ik wel even terug aan toen, alles is gelukkig goed gekomen en ik ben er nu ook op tijd bij maar ja liever hoor je gewoon dat alles goed is…
Dat en alle klachten van de afgelopen 5 jaar, ik ben zo klaar met die implantaten dus t feit dat het misschien pas januari zou worden is zwaar.

Ja mijn vriend zou het opzich kunnen voorschieten gelukkig.
Ik heb geprobeerd het protocol uit te printen maar hij ondersteunt het programma niet ofzo, printen lukte dus niet. Dus ik dacht ach ze zal het ook vast wel weten, maar wat gaat er dan steeds fout? Ik dacht dat zij daar zelf ook wel van af zou weten omdat ze natuurlijk meerdere vrouwen spreekt hierover. Hoe kan ik dit alsnog uit printen? Zou ik er screenshots van kunnen maken en dan printen?

Ik ga morgen zeker bellen en het regelen, bedankt voor je hulp en je hoort het van me💗🌸

Dikke knuffel🌼🤗🦋

Luna MKS schreef:
29 sep 2022 17:36
Ach lieverd, wat naar! En je bent nog zo jong!😢

Kun je de operatie voorschieten?
Sowieso zou ik morgen met de JvG bellen en vragen of ze je laten inplannen. Leg uit wat er gaande is. Jij krijgt sowieso goedkeuring voor de operatie los van de echo of bloed resultaten. Laat dit aan de afdeling planning weten.

Had je het protocol voor toetsing medische noodzaak meegenomen naar de internist? Zo niet, alsnog opsturen en haar uitleggen wat er gaande is en dat haar brief zo snel mogelijk af moet zijn.

Beloof me dat je morgen belt. En ook het protocol nog even opstuurt als je die niet had gegeven. De arts is er waarschijnlijk niet van op de hoogte. Dat geldt ook voor van Selms en zelfs voor de verzekeraar. Ik heb ontdekt dat het alweer niet vlekkeloos verloopt met deze wijziging. Dat was na het eerste standpunt van het ZiN in 2018 ook het geval. Het heeft jaren geduurd voordat het overal bekend was en nog steeds presteren verzekeraars het om het niet mee te nemen in hun beslissing. Om gek van te worden!

Hierbij het topic: viewtopic.php?f=186&t=4414

Laat je even weten hoe het gegaan is morgen?

Ik denk aan jou!🙏🌈💕🍀😇
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 sep 2022 19:13

Ik mail jou het document. Hopelijk lukt het dan wel.

Tot zo!😘💞
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 sep 2022 19:39

Heb je gemaild, kijk ook even in spam als je hem niet hebt ontvangen.
Je mag me via Whatsapp benaderen.

Sterkte lieverd!🙏😘💞
Jadej

Ongelezen bericht 04 nov 2022 18:10

Het is inmiddels al weer eventjes geleden dat ik voor het laatst iets geplaatst heb. Veel gebeurd de afgelopen weken!
Ik heb een operatiedatum, 8 december is de dag! Nog maar 5 weekjes en sjonge wat gaat de tijd snel, ik dacht eerst hmm 8 december duurt nog zo lang maar de weken vliegen voorbij. Ook krijg ik de operatie vergoed wat ontzettend fijn nieuws was🙏🏼

Ondertussen ben ik ook bij de gynaecoloog geweest voor een onderzoek, daar hebben ze een biopt genomen van mn baarmoederhals en heb enkele dagen geleden de uitslag gekregen, CIN2 dus toch meer afwijkend dan de pap2 die ze in eerste instantie dachten. Nu kon ik kiezen om het al te behandelen met een of andere zalf die alles kapot maakt of een lusje, of een halfjaar wachten in de hoop dat m’n lichaam het zelf oplost. Ik heb gekozen voor het halfjaar wachten. Ze vertelde me ook dat ik er verder helemaal niks aan kan doen, wat in mijn ogen niet helemaal klopt want ik denk dat je je lichaam altijd een handje kan helpen.

Ivm m’n stress door alles wat er speelt de laatste maanden wil ik ashwagandha ksm66 gaan supplementen en ik heb zoveel goeie dingen gelezen over AHCC bij hpv. Dus ook dat wil ik gaan innemen, alleen zit ik met de operatie over een maand en ik weet gewoon even niet wat je dan beter wel en niet kan doen kwa supplementen. Het liefst begin ik er zsm mogelijk mee natuurlijk. Ik weet niet of er hier iemand is die daar ervaring mee heeft? Of er meer vanaf weet wat wel/ niet in te nemen voor/ na operatie?

Liefs,
Jade 💜
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 nov 2022 10:32

Jadej schreef:
04 nov 2022 18:10
Het is inmiddels al weer eventjes geleden dat ik voor het laatst iets geplaatst heb. Veel gebeurd de afgelopen weken!
Ik heb een operatiedatum, 8 december is de dag! Nog maar 5 weekjes en sjonge wat gaat de tijd snel, ik dacht eerst hmm 8 december duurt nog zo lang maar de weken vliegen voorbij. Ook krijg ik de operatie vergoed wat ontzettend fijn nieuws was🙏🏼

Ondertussen ben ik ook bij de gynaecoloog geweest voor een onderzoek, daar hebben ze een biopt genomen van mn baarmoederhals en heb enkele dagen geleden de uitslag gekregen, CIN2 dus toch meer afwijkend dan de pap2 die ze in eerste instantie dachten. Nu kon ik kiezen om het al te behandelen met een of andere zalf die alles kapot maakt of een lusje, of een halfjaar wachten in de hoop dat m’n lichaam het zelf oplost. Ik heb gekozen voor het halfjaar wachten. Ze vertelde me ook dat ik er verder helemaal niks aan kan doen, wat in mijn ogen niet helemaal klopt want ik denk dat je je lichaam altijd een handje kan helpen.

Ivm m’n stress door alles wat er speelt de laatste maanden wil ik ashwagandha ksm66 gaan supplementen en ik heb zoveel goeie dingen gelezen over AHCC bij hpv. Dus ook dat wil ik gaan innemen, alleen zit ik met de operatie over een maand en ik weet gewoon even niet wat je dan beter wel en niet kan doen kwa supplementen. Het liefst begin ik er zsm mogelijk mee natuurlijk. Ik weet niet of er hier iemand is die daar ervaring mee heeft? Of er meer vanaf weet wat wel/ niet in te nemen voor/ na operatie?

Liefs,
Jade 💜
Lieve schat, wat naar dit nieuws :( Je hebt mij niet meer geappt. Ik denk ook omdat je mij niet wilt belasten en ik waardeer het enorm.

Ik vind je vraag heel erg lastig. Normaal gesproken raad ik vrouwen nieuwe supplementen vlak voor de operatie af, omdat je nooit weet hoe je lichaam zal reageren. In jouw geval begrijp ik heel goed dat je z.s.m. ermee wilt beginnen. Ik heb voor je gekeken of er interacties zouden kunnen zijn, of contra-indicaties bij operatie en die zijn er niet gelukkig.
Als je leverwaarden en schildklierwaarden verder goed zijn, dan kun je eventueel beginnen met de laagste dosering en dan zien hoe je lichaam reageert. En houd me vooral op de hoogte ok? Je mag me echt appen hoor.

Al mijn liefs en sterkte,

Luna
Sanne1983

Ongelezen bericht 05 nov 2022 18:08

Hai Jade,

Ik heb jouw verhaal gelezen en is echt veel herkenbaar! Ik ben 2-11 geopereerd door van Selms. Ik heb 2 auto immuun ziekte ontwikkeld (Lupus / Sjogren/ Artrithis, brain fog, mega moe, herstel niet, lympadenapathie, kan geen woorden vinden, mega haaruitval, hele moeie onderbenen, last van mijn gewrichten en nog scala……)
Ik weet hoe het voor je voelt. Ik heb i. 2017 mijn borstimplantaten (Mentor) ingezet en na paar maanden begin het bij mij al met opgezwollen lymfeklieren tot afgelopen Januari met meerdere autoimmuunziektes.
Mijn Reumatologen gaven aan dat het niet door de borstimplantaten te maken had kunnen hebben. Ik zou aanleg voor auto immuun hebben, maar de borstimplantaten zouden het verergeren. Ik weet diep van binnen als ik de implantaten niet zou hebben, mijn lichamelijke situatie niet zo zou zijn! En bijna zeker dat ik geen auto immuunziekte zou hebben.
Maar ik slikte ADD medicatie, ik dacht dat het eerst daardoor kwam, het maakte het erger, omdat ze stimulans waren en extra stress aan het lichaam geven. Maar als het lupus kwam door medicatie had de ziektesymptomen moeten verminderen.
Ik ben toen veel gaan lezen over ASIA en toen wist ik het! Het heeft een jaar geduurd tor mijn reumatologen/ internisten mij geloofden en dat de kans groot is! Maar nu heeft al 2x verzekering afgekeurd! Ik wou ze ook eruit hebben opgegeven moment, ik ben ook operatie gaan plannen en ik kreeg dus geen akkoord, wat stress gaf! Uiteindelijk zelf voorgeschoten en met behulp van Luna een mooie bezwaarschrift gemaakt🙏🏻 Nu hopelijk dat het goed gekeurd wordt! Anders dankbaar dat de sluipmoordenaars mijn lichaam uit zijn!
Maar het is dus paar dagen geleden eruit en ik voel mijn energie stromen in mijn lichaam!

Heel veel succes met de operatie en uitzoeken❤️ Is een hele dappere process waar we allemaal doorheen gaan.

Als je iets wilt weten en vragen hebt, schroom niet❤️ Ik weet dat dit proces heel lastig is omdat er niet veel over te vinden is
Jadej

Ongelezen bericht 06 nov 2022 20:53

Lieve Luna 💜

Ik heb je inderdaad geen appje meer gedaan omdat ik jou niet tot last wil zijn en ook omdat ik zoveel aan m’n hoofd heb de laatste tijd.

Ja m’n waardes zijn allemaal goed, maar ik ga er nog wel eventjes over nadenken of ik ermee ga beginnen vóór de operatie. Misschien met een lage dosering idd.

Ik ben trouwens ook begonnen met L-glutamine voor m’n darmen omdat ik al 4 keer in een jaar tijd ontzettend heftige buikkrampen heb gehad die binnen enkele uren niet meer te houden zijn, en na 6 uurtjes ongeveer weer minder worden na een wc bezoek, huisarts denkt aan prikkelbare darm maargoed ik heb nooit eerder darmproblemen gehad hiervoor maar ik las hier op het forum dat l-glutamine je darmen helpen herstellen dus ik gebruik het als ondersteuning. Kan ik daar wel mee doorgaan ivm operatie?

Bedankt in ieder geval voor het uitzoeken en je reactie🤗 ik zal je nog wel eens appen voor m’n operatie en ik hou je zeker op de hoogte! ♥️♥️
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”