Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb nu besloten om ook maar eens iets over mezelf te vertellen.
Mijn naam is Jade, een goeie 5 jaar geleden ( ik was toen net 24) besloot ik borstimplantaten te nemen omdat ik van mezelf kleine borsten had ( kleine b cup gok ik) en ik altijd jaloers was op vrouwen met grotere borsten en dat maakte me ontzettend onzeker, ook droeg ik altijd mega dikke pushup bh’s die me uiteindelijk alleen nog maar meer onzekerder maakte dus uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor een operatie. Ik koos voor mentor 500cc achter de borstspier.
Ik ben er lang blij mee geweest want ze gaven me echt een confidence boost!
Toen de docu moordtieten op de tv kwam heb ik het lang uitgesteld om deze te kijken, ergens wist ik dat m’n implantaten niet goed voor me waren maar ik wilde er niet aan toegeven omdat ik bang was dat ik ze er dan zelf ook uit zou willen laten halen en ik daar mentaal niet klaar voor was. Uiteindelijk toch de docu gekeken en heel erg geschrokken ik heb toen steeds met momenten meer en meer informatie opgezocht over hoe schadelijk implantaten zijn en wat t met je doet, en met meiden in contact gekomen via social media en gesproken over hun ervaringen en zo dus ook op dit forum terecht gekomen, wat me ontzettend heeft geholpen met alle informatie die hier op staat, zo fijn!!
Ik dacht; oke ik neem hier de tijd voor en ik voel vanzelf wel aan wat ik hier mee wil gaan doen, eerst dacht ik voor de toekomst misschien een wissel te doen met zoutoplossing maar het knaagde ontzettend aan me en opeens wist ik ‘ oke ze moeten er zo snel mogelijk uit en ik wil geen implantaten meer!’.
Mijn klachten lijst is ontzettend lang, gewrichtspijn / spierpijnen, brandend/pijnlijk stekend gevoel in borsten, soms niet kunnen liggen op mn zij, niet op woorden kunnen komen, blackouts, concentratie problemen, angsten/ depressieve klachten, duizelig, ademnood, spijsverteringsklachten, hevige steken in m’n hoofd, weinig energie, haaruitval etc etc etc ik kwam vrijwel nooit bij de dokter maar vanaf 2017 tot heden ben ik al voor hartfilmpjes, mri van m’n hoofd, echo van m’n maag/ darmen, bloed laten prikken maar nooit iets gevonden. Ook ben ik bij de fysio geweest maar ook hun konden me niet verder helpen.
Alles in me zegt dat het door de implantaten komt!
Ik ben 2 weken geleden bij dr van Selms geweest en 23 september heb ik een afspraak bij internist Verhagen.
Het gesprek met van Selms voelde goed ookal was ik erg zenuwachtig en vergat ik sommige dingen te zeggen maar dat zijn ook meer dingen om te bespreken met de internist denk ik. Omdat ik best grote implantaten heb was ik best bang dat ik super veel los hangend vel zou hebben maar van Selms stelde me gerust en zei dat m’n huid nog jong en elastisch is dus dat het er gewoon mooi uit komt te zien.
Ik heb nog geen operatie datum, die zou ik krijgen na de uitslagen van de internist. Maar ik zou het liefst de datum al willen plannen zodat ik niet nog langer onnodig hoef te wachten, dus misschien dat ik dan gelijk die dag ook een operatie datum ga plannen.
Nog wat vraagjes, krijg je ook een echo via de internist of alleen bloedprikken? Ik weet ook niet of het goed te zien is als de implantaten achter de spier zitten. Ik zou toch wel graag een echo willen namelijk..
En moet ik een dossier meenemen van alle dokters/ ziekenhuisbezoeken? En hoe kom ik daar aan? Gewoon vragen aan de huisarts?
Het stomme is, als ik nu foto’s terug kijk van vóór m’n operatie vind ik m’n kleine borsten oprecht mooi. Een jaar geleden had ik noooit gedacht dat ik ze er uit zou laten halen en nu kan ik niet wachten om weer m’n gezonde al complete ik te zijn. Had ik toen maar de wijsheid van nu, dan was dit allemaal niet nodig geweest

Lang bericht oeps..
Veel liefs,
Jade