Update 8 maanden na explantatie (knobbeltje in rechterborst)

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Corrine68

Ongelezen bericht 22 jul 2022 10:00

Hallo forumleden,

Hier een update van mij en meteen mijn zorgen uiten.
Na explantatie op 23 november 2021 en een nabloeding en aanprikken nadien nog heb ik hierna best goede maanden gehad qua klachten. Ik voelde me echt beter worden!!! Energie omhoog en niet meer zo raar moe, een teken dus dat ik de juiste keuze heb gemaakt!! Wel loop ik nog steeds bij een oedeem/litteken therapeut voor mijn rechterborst, deze was erg aan het intrekken wat nu ook al veel beter is.
Gaandeweg zijn al mijn tanden los gaan staan met als gevolg dat mijn gebit niet meer te redden was en alles op 28 april getrokken is en ik nu een gebitsprothese heb en daardoor nog steeds slecht kan eten en hiervoor bij een dietiste loop.
24 mei een auto-ongeluk gehad waarbij ik mijn rug gebroken heb en daardoor nog verder afgevallen ben. In totaal nu 7 kilo, van 60 naar 53 kilo. Dat is niet goed voor je herstel en je energie level. Maar goed, herstellen en doorgaan is mijn motto met soms best wel zwaarmoedige momenten hoor.
Nu was ik vorige week bij de oedeem/litteken therapeute en zij ontdekte een knobbeltje in mijn rechterborst en kreeg het advies om naar de huisarts te gaan hiermee. Inmiddels ook al in het ziekenhuis geweest voor allerlei controles. Naar huis weer met de boodschap dat ze het niet heel zeker weten maar waarschijnlijk een benigne tumer birads 3 en een controle over 3 maanden. Deze boodscbap gister gekregen maar 's avonds bekroop me de angst of dit iets met ALCL te maken kan hebben en wat ik verder moet/kan doen. Ik heb net weer naar het ziekenhuis gebeld voor verdere uitleg en wil hier ook het ALCL verhaal vertellen en of daar ook tekening mee gehouden word en ben net terug gebeld door de verpleegkundige, zij vertelde dat de radioloog en chirurg denken dat het littekenweefsel is en dus goed is maar het wel in de gaten willen houden dus over 6 maanden controle i.p.v. 3 maanden. Kan iemand mij vertellen of er iets is wat ik nog moet/kan doen of moet ik inderdaad dit nu van me afschuiven en in de gaten houden natuurlijk en over 6 maanden verder kijken?
Ik wil me zo graag weer gaan voelen als de eerste maanden van 2022 en ik weet dat het op en neer zal gaan maar er gebeurt nu zoveel dat ik graag wat raad zou krijgen.

Lieve groetjes van Corrine
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 jul 2022 11:19

Wat naar allemaal!😒

Ik schrijf je later, moet nu met iemand naar het ziekenhuis.

πŸ˜˜πŸ’•
Corrine68

Ongelezen bericht 22 jul 2022 11:55

Helemaal prima hoor, ik heb geen haast!! πŸ’πŸ€πŸ˜˜
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 jul 2022 20:39

Corrine68 schreef: ↑
22 jul 2022 11:55
Helemaal prima hoor, ik heb geen haast!! πŸ’πŸ€πŸ˜˜
Lieve schat, sorry dat het langer duurde. Heb een drukke dag gehad en ik ben nu ook onbeschrijfelijk moe.

Als al het kapsel was verwijderd, is de kans dat het ALCL kleiner. Wanneer de arts twijfelt over wat het zou kunnen zijn, hoort er een punctie gedaan te worden. Maar als zij dat nodig zouden vinden, zouden ze dat natuurlijk wel gedaan hebben. Ik denk daarom dat je je echt niet teveel zorgen moet maken. Houd het natuurlijk wel goed in de gaten. En let op bepaalde veranderingen aan je borst. Verkleuring, afscheiding uit de tepel, ineens een kuiltje in je borst of zwelling van de borst. Verder goed opletten of de knobbel niet groter wordt, pijn in lymfeklieren of nachtzweten.

Wanneer je dit soort klachten zou krijgen, dan wel zeker aan de bel trekken.

Ik wens je ongelooflijk veel sterkte, ook met de rest. Wat een ellende zeg!😒

Heel veel kusjes lieve schat!πŸ˜˜πŸ’•πŸ’žπŸ’•
Corrine68

Ongelezen bericht 22 jul 2022 22:23

Dank je wel lieve Luna! Je weet altijd de rust terug te laten keren, ik ga proberen dit een plekje te geven en bij de minste verandering hang ik aan de telefoon bij de mammapoli en dat mag ook zeiden ze. Volgende week naar de dietiste vanwege ondergewicht en hopen dat alles dan weer wat rustiger gaat worden en ik me weer net zo fijn ga voelen als voor april!
Ik hou jullie op de hoogte!! En door!! πŸ’ͺπŸ€πŸ’πŸ˜˜

Groetjes Corrine
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 sep 2022 08:37

Corrine68 schreef: ↑
22 jul 2022 22:23
Dank je wel lieve Luna! Je weet altijd de rust terug te laten keren, ik ga proberen dit een plekje te geven en bij de minste verandering hang ik aan de telefoon bij de mammapoli en dat mag ook zeiden ze. Volgende week naar de dietiste vanwege ondergewicht en hopen dat alles dan weer wat rustiger gaat worden en ik me weer net zo fijn ga voelen als voor april!
Ik hou jullie op de hoogte!! En door!! πŸ’ͺπŸ€πŸ’πŸ˜˜

Groetjes Corrine
Lieve Corrine,

Ik kreeg ineens een melding over je account en moest die opnieuw activeren. Snap niet waarom.
Hoe gaat het nu met je?

Al mijn liefs,

Luna πŸ˜˜πŸ’•πŸ’žπŸ’•

Je topic heb ik overigens verplaatst naar 'Na de operatie' > 'Complicaties of klachten na de operatie'
Plaats reactie

Terug naar β€œComplicaties of klachten na de operatie”