Ik lees al even de verschillende berichten en heb me nu toch maar aangemeld. Ik heb 27 jaar geleden gekozen voor een borstvergroting . Dat is me al die jaren prima bevallen. Ik heb geen idee wat voor soort protheses het zijn, dat werd destijds niet verteld. Volgens mij was het 250 cc maar dat weet ik ook niet zeker
Ik ging van AA naar een B cup. Inmiddels zoveel jaren later en heel wat kilo's erbij (wat was ik mager toen , rond de 50 kilo) heb ik een mooie C cup. Maar na alle verhalen in het nieuws was ik wel nieuwsgierig hoe het er mee zat. Bij het bevolkingsonderzoek kreeg ik wel een extra echo, vanwege dicht borstweefsel maar volgens de radioloog waren mijn protheses nog goed.
Sinds het laatste jaar had ik een vervelend gevoel in mijn linkerborst. Omdat er bij de mammografie weer niks uit kwam heb een MRI laten maken. Daar kwam uit dat mijn linkerprothese gescheurd was
. Ik heb sinds drie jaar veel buikklachten en last van mijn gewrichten. . Voor buikklachten ben ik onder behandeling van de MDL arts, ik krijg nog meer onderzoeken.
De reden dat ik lid ben geworden is omdat ik zo twijfel. De protheses moeten er in ieder geval uit. Maar dan? Ik zie het niet zitten om weer 'plat' te worden, . Lipofilling of nieuwe protheses? En ik zie prachtige foto's online maar ik lees ook dat het vet voor een groot gedeelte weer opgenomen wordt en ik weet niet of ik er niet heel onzeker en somber van wordt als mijn borsten kleiner worden. Destijds liep ik echt met mijn schouders naar voren.