Ik stel me even voor, oude protheses en twijfel wat te doen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Kaatje61

Ongelezen bericht 27 sep 2021 11:34

Hoi Allemaal

Ik lees al even de verschillende berichten en heb me nu toch maar aangemeld. Ik heb 27 jaar geleden gekozen voor een borstvergroting . Dat is me al die jaren prima bevallen. Ik heb geen idee wat voor soort protheses het zijn, dat werd destijds niet verteld. Volgens mij was het 250 cc maar dat weet ik ook niet zeker :(

Ik ging van AA naar een B cup. Inmiddels zoveel jaren later en heel wat kilo's erbij (wat was ik mager toen , rond de 50 kilo) heb ik een mooie C cup. Maar na alle verhalen in het nieuws was ik wel nieuwsgierig hoe het er mee zat. Bij het bevolkingsonderzoek kreeg ik wel een extra echo, vanwege dicht borstweefsel maar volgens de radioloog waren mijn protheses nog goed.
Sinds het laatste jaar had ik een vervelend gevoel in mijn linkerborst. Omdat er bij de mammografie weer niks uit kwam heb een MRI laten maken. Daar kwam uit dat mijn linkerprothese gescheurd was :shock:

. Ik heb sinds drie jaar veel buikklachten en last van mijn gewrichten. . Voor buikklachten ben ik onder behandeling van de MDL arts, ik krijg nog meer onderzoeken.

De reden dat ik lid ben geworden is omdat ik zo twijfel. De protheses moeten er in ieder geval uit. Maar dan? Ik zie het niet zitten om weer 'plat' te worden, . Lipofilling of nieuwe protheses? En ik zie prachtige foto's online maar ik lees ook dat het vet voor een groot gedeelte weer opgenomen wordt en ik weet niet of ik er niet heel onzeker en somber van wordt als mijn borsten kleiner worden. Destijds liep ik echt met mijn schouders naar voren.
Laatst gewijzigd door Kaatje61 op 14 nov 2022 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
10-11-1994 borstvergroting met 225 cc PIP voor de spier
Explanatie en lipofilling door Dr Roossink JvG 28-09-2022
Essi

Ongelezen bericht 27 sep 2021 13:12

Welkom Kaatje61,
27 jaar dezelfde protheses is echt heel erg lang.
Je geeft zelf al aan dat je niet meer het gewicht hebt van toen. Ga er van uit dat ook jou borsten voller zijn door dat je wat bent aan gekomen. De angst die alle vrouwen hebben over hoe je natuurlijke borsten zullen zijn na explantatie is normaal, maar het valt vaak echt heel erg mee.
Je kan altijd kijken hoe het is na explantatie en later nog voor lipofilling kiezen mocht je niet met het eind resultaat kunnen leven. Kies een arts die jou klachten serieus neemt en laat je niets aan praten.
Heel veel succes met het bewandelen van jou pad.
Liefs essi
Kaatje61

Ongelezen bericht 27 sep 2021 17:55

Hoi Essi

Dank je wel voor je bericht. Ik kan inderdaad eerst kiezen voor verwijderen en naderhand voor lipofilling. Het nadeel is dan wel twee keer narcose. Ik word meestal erg ziek van de narcose. Maar ik ga me eerst eens goed inlezen, er staat hier zoveel informatie! Echt fijn dat dit forum er is. Groetjes Kaatje
Essi

Ongelezen bericht 28 sep 2021 22:12

Gelukkig heb ik zelf de laatste keer totaal geen last van de narcose gehad. Maar ik heb het hier ook vaak voorbij zien komen.
De meeste vrouwen zijn heel vlot weer opgewekt wakker na de explantatie.
Succes
Liefs essi
Kaatje61

Ongelezen bericht 29 sep 2021 13:20

Dank je wel, ik ben druk aan het lezen en heb inmiddels vandaag de poli plastische chirurgie gebeld en gezegd dat ik de operatie uit wil stellen omdat ik me eerst wil inlezen. De assistente snapte heel goed dat ik nu twijfel of ik weer opnieuw implantaten wil en nadenk over lipofilling. Morgen krijg ik een CT scan van mijn buik en als er daarna geen duidelijke uitslag komt van mijn buikklachten ga ik weer terug naar de internist. Ik heb inmiddels van mijn zorgverzekering de machtiging binnen voor de vergoeding van verwijderen van de gescheurde prothese, maar misschien ga ik hierna toch opnieuw vragen voor een machtiging voor vergoeding van twéé borsten. Ik weet dat lipofilling niet vergoed wordt.

Net zoals ik hier al lees van andere vrouwen bagatelliseerde ik mijn vage lichamelijke klachten , het zal wel de overgang zijn , het zal de leeftijd zijn etc. Ik heb nu ook het klachtenformulier ingevuld bij het meldpunt.

groetjes
Kaatje
Essi

Ongelezen bericht 30 sep 2021 20:20

Ik mag toch hopen dat de verzekeraar een vergoeding voor explantatie van 2 implantaten af geeft ipv voor alleen de gescheurde. Ga er even achteraan joh!
Goed dat je het klachten formulier ook hebt ingevuld.
Succes.
Liefs essi
Kaatje61

Ongelezen bericht 28 apr 2022 15:23

Essi schreef:
30 sep 2021 20:20
Ik mag toch hopen dat de verzekeraar een vergoeding voor explantatie van 2 implantaten af geeft ipv voor alleen de gescheurde. Ga er even achteraan joh!
Goed dat je het klachten formulier ook hebt ingevuld.
Succes.
Liefs essi
Hoi Essi

Ik ben vandaag bij Dr. Roossink geweest bij het Jan van Oyen Esthetisch Centrum.

De plastisch chirurg waar ik door de oncoloog naar toe gestuurd was in het Catharina ziekenhuis was zo negatief. Hij was heel kortaf over mijn vraag over lipofilling, dat kon maar 50 cc per keer en liet duidelijk merken dat hij mijn verhaal over lichamelijke klachten maar niks vond. Hij 'verwees' me naar een privé kliniek, naar Dr Schots. Toen ging hij zitten typen. Ik wachtte nog of er nog iets kwam, toen keek hij op en zei "U kunt wel gaan " . Ik voelde me net een klein kind wat weggestuurd werd. :oops: Bij de secretaresse bleek dat er geen verwijzing kwam. Ik moest zelf een afspraak maken , dus toen vroeg ik haar of ik dan zelf kon bepalen waar ik naar toe ging, ja dat was de bedoeling. Waarom hij dat dan zo zei van die verwijzing?? Enfin ik heb me hier overal goed ingelezen, wat een boel informatie en ervaringen staan er, en toen een afspaak gemaakt.

Dus vandaag naar Dr Roossink. Wat een verschil, zo'n aardige warme arts! Ik krijg nog een pre operatieve screning bij de anesthesist omdat ik ouder dan 60 ben. En de goedkeuring van Menzis is al binnen mailde de kliniek net!! Daarna kan ik een afspraak maken om de protheses te verwijderen en lipofilling. Een borstlift vond ze niet nodig. In eerste instantie vond ze me nogal dun, gelukkig blijk ik op mijn rug en flanken nog wel flapjes te hebben. :lol:

Het is in gang gezet. Ik ben zo blij, de eerste stap is er. En ik krijg fijn een deel vergoed.

groetjes
Kaatje
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 apr 2022 18:29

Lieve Kaatje,

Wat een verhaal weer😢
Vervelend ook dat je nog steeds niet geholpen bent.

Blij dat je bij dokter Roossink was🙏

Wens je heel veel sterkte en succes!🍀💕🌈

Al mijn liefs, Luna❤
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Kaatje61

Ongelezen bericht 29 apr 2022 09:12

Luna MKS schreef:
28 apr 2022 18:29
Lieve Kaatje,

Wat een verhaal weer😢

Al mijn liefs, Luna❤
Lieve Luna

Dank je wel voor je berichtje. Ik ben zo blij met alle informatie op dit forum. Ik las dat het niet zo goed ging met jou de laatste tijd. En toch de tijd om altijd een lief opbeurend berichtje te sturen. Wat een kanjers zijn jullie, om dit forum te beheren en ons alle informatie te geven. Super bedankt daarvoor. 💕

xxx
Kaatje
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 apr 2022 09:24

Kaatje61 schreef:
29 apr 2022 09:12
Luna MKS schreef:
28 apr 2022 18:29
Lieve Kaatje,

Wat een verhaal weer😢

Al mijn liefs, Luna❤
Lieve Luna

Dank je wel voor je berichtje. Ik ben zo blij met alle informatie op dit forum. Ik las dat het niet zo goed ging met jou de laatste tijd. En toch de tijd om altijd een lief opbeurend berichtje te sturen. Wat een kanjers zijn jullie, om dit forum te beheren en ons alle informatie te geven. Super bedankt daarvoor. 💕

xxx
Kaatje
Wat ontzettend lief!🥰

We doen het met heel veel liefde, we weten wat jullie doormaken😢 De ziekte is al erg genoeg, maar al het onbegrip maakt alles vele malen erger. Vrouwen voelen zich niet gehoord en aan hun lot overgelaten. Je staat in een volle kamer te schreeuwen, maar niemand hoort je. Dat doet heel veel pijn!😢

Heel veel kusjes💋💋💋
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 aug 2022 18:02

Lieve Kaatje, weet je al meer? Heb je al iets besloten?

Denk aan jou!😇♥️🙏
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Kaatje61

Ongelezen bericht 08 aug 2022 20:26

Luna MKS schreef:
08 aug 2022 18:02

Denk aan jou!😇♥️🙏
Hoi Luna

Ik had een heel bericht getypt maar iets fout gedaan denk ik want ik zie het niet....brainfog 😅
Ik ga voor explanatie met lipofilling. Mijn operatie is gepland op 28 september bij dr Roossink van de Jan van Goyen kliniek. Na de zomer vanwege het drukpak. Dus je mag me op het operatielijstje zetten.

Groetje Kaatje 😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 aug 2022 20:58

Kaatje61 schreef:
08 aug 2022 20:26
Luna MKS schreef:
08 aug 2022 18:02

Denk aan jou!😇♥️🙏
Hoi Luna

Ik had een heel bericht getypt maar iets fout gedaan denk ik want ik zie het niet....brainfog 😅
Ik ga voor explanatie met lipofilling. Mijn operatie is gepland op 28 september bij dr Roossink van de Jan van Goyen kliniek. Na de zomer vanwege het drukpak. Dus je mag me op het operatielijstje zetten.

Groetje Kaatje 😘
Hé lieve Kaatje,

Wat goed dat je al een beslissing hebt genomen!👍 Trots op jou, want weet dat het niet makkelijk was om tot dit besluit te komen.

Vind het goed dat je de tijd hebt genomen om na te denken. Overhaast beslissen is nooit goed, ook al snap ik vrouwen wel, want die willen ze er liever gisteren uit dan morgen. Ik had dat ook.

Bij dokter Roossink zit je in erg goede handen. Het is een heel lieve arts en ook goed in lipofilling. Ze heeft inmiddels ook al veel van onze dames geopereerd.

Het is belangrijk om aan haar te vragen goed vast te leggen welke implantaten (merk en nummers) ze verwijderd heeft. Laat ook foto's maken en vraag of je de implantaten mag houden.

Als je Allergan implantaten hebt, kun je meedoen met de rechtszaak. Heb je een merk dat daar niet onder valt, kun je wellicht op een ander moment meedoen.

De schade die je hebt opgelopen is groot en je hebt net als alle andere gedupeerden recht op schadevergoeding💪

Ik ga nu mijn bedje in. Wens jou en de rest van de meiden een heel goede nacht en alvast heel veel succes de komende dagen. Het wordt heet🥵😞

Kusss😘💕💞💕

Oh ja, ik zet je op de lijst!😃
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”