Kapsel gekliefd, wat houdt dat in?
Hi allemaal,
Ik heb afgelopen week mijn borstimplantaten laten verwijderen na 12,5 jaar. Ik heb dit gedaan omdat ik met de nieuwste inzichten geen risico wil lopen om zien te worden. Beide implantaten waren intact. Alleen ik lees nu allemaal verhalen over het verwijderen van kapselvorming. Bij mij is de kapselvorming gekliefd. Weet iemand wat dat inhoudt? En loop ik nu alsnog risico om ziek te worden? En hoe kom ik van eventuele silicoondeeltjes in mijn lichaam af (door zweten van siliconen)? Ik ben even uit het lood geslagen doordat ik dus nog wel het kapselvorming heb en ik bang ben dat de operatie voor niks is geweest (de kapsel ook weg had gemoeten).
Groetjes Eva
Ik heb afgelopen week mijn borstimplantaten laten verwijderen na 12,5 jaar. Ik heb dit gedaan omdat ik met de nieuwste inzichten geen risico wil lopen om zien te worden. Beide implantaten waren intact. Alleen ik lees nu allemaal verhalen over het verwijderen van kapselvorming. Bij mij is de kapselvorming gekliefd. Weet iemand wat dat inhoudt? En loop ik nu alsnog risico om ziek te worden? En hoe kom ik van eventuele silicoondeeltjes in mijn lichaam af (door zweten van siliconen)? Ik ben even uit het lood geslagen doordat ik dus nog wel het kapselvorming heb en ik bang ben dat de operatie voor niks is geweest (de kapsel ook weg had gemoeten).
Groetjes Eva
Hoi Eva,EvaB schreef: ↑12 feb 2022 20:25Hi allemaal,
Groetjes Eva
Wanneer een implantaat zonder kapsel wordt verwijderd, ontstaat er een holte in de borst. Om dit te voorkomen wordt het kapsel op verschillende plaatsen ingeknipt, zodat het weefsel aan elkaar kan groeien.
Als je geen klachten had door de implantaten moet je je niet te druk maken. Meestal is er dan niet zoveel te vrezen. Probeer je angst dus alsjeblieft een beetje los te laten, want dit is ook niet goed voor je gezondheid.
Je lichaam zal dit kapsel gaan opruimen. Omdat je geen klachten had/hebt, is de kans klein dat je hierdoor last krijgt.
Alles komt goed hoor!❤
En gefeliciteerd met je bevrijding!🥳
Heel veel liefs❤
Luna
Ps. Ik heb een apart topic voor je aangemaakt, zodat het overzichtelijk blijft.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dat begrijp ik volkomen! Ik weet als geen ander hoe het voelt om in angst te zitten. Of uit het lood geslagen te zijn. Ik ben blij dat ik je kon geruststellen en dat je bent opgelucht
Wanneer de korstjes van het litteken eraf zijn, kun je je litteken en borsten gaan masseren. Alles zal goed gaan.
Mocht je borst op enig moment toch groter worden, dan natuurlijk wel aan de bel trekken. Maar de kans dat jij iets krijgt is echt miniem. No worries!
Had je je al aangemeld voor de rechtszaak?
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
De rechszaak tegen Allergan.
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=3746
Mocht je 1 van de merken hebben die daar onder vallen, kun je je aanmelden.
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=3746
Mocht je 1 van de merken hebben die daar onder vallen, kun je je aanmelden.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Nee, helaas doen die niet mee. Maar wellicht komt er ook nog een rechtszaak voor vrouwen met andere merken. Als deze rechtszaak goed uitpakt, gaan we door
Fijne zondag!❤
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~