Hevige steken na explantatie

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Missnorma1@

Ongelezen bericht 03 feb 2022 14:47

Bij mij zijn de implantaten op 10 januari jl verwijderd en voel me vanaf de dag erna ander mens.
Enige waar ik zwaar last v heb, is een ingezakte tepel aan de kant waar meeste kapselvorming zat en is weggehaald maar heb er v tijd tot tijd heftige steken in.
Voelt echt alsof er een naald doorheen gt.

Wie heeft hier ervaring mee?
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2022 15:07

Lieve Missnorma,

Wat fijn dat je bent verlost van die rommel! Gefeliciteerd! :D

Hevige steken horen er helaas wel bij. In dit topic lees je er meer over: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... f=61&t=513

De borst met de wat ingedeukte tepel moet je wel goed masseren, want anders gaat het weefsel verkleven. Misschien kun je Susana zelf even een pb sturen, dan kan ze je advies geven over hoe je dit kunt masseren. Ik zal haar via Whatsapp wijzen op je pb.

Ik wens je ontzettend veel sterkte, maar ben wel heel blij dat je je al een stuk beter voelt qua klachten! :D

Heel veel liefs,
Luna <3 <3 <3

Ps. Had een eigen topic voor je gemaakt en dit in het deel 'Na de operatie > Complicaties' gezet.
Missnorma1@

Ongelezen bericht 06 feb 2022 12:45

Zeker blij dat ik ervan af ben maar masseren vd borst/ tepel gt echt nog niet. Ik zal er zoiezo zo gauw het enigszins minder gevoelig is doen
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2022 13:09

Hoi lieverd,

Snap heel goed dat het teveel pijn doet om te masseren, maar dat is wel belangrijk om ervoor te zorgen dat de boel vanbinnen niet verder gaat trekken. Juist wanneer er veel kapselweefsel wordt verwijderd, kunnen er meer verklevingen ontstaat.
Je mag me ook een foto sturen, dan kan ik zien of dat wat jij hebt iets is wat vaker voorkomt en zichzelf nog zal herstellen. Je kunt ook Susana per pb foto's sturen.

Sterkte!!! <3
Susana

Ongelezen bericht 07 feb 2022 07:25

Hoi Missnorma1,
Heb je nog zoveel pijn na bijna 4 weken?
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Missnorma1@

Ongelezen bericht 09 feb 2022 19:59

Ja ik ga stuk vd steken in een tepel.
muszika

Ongelezen bericht 10 feb 2022 10:24

Hallo lieve meid,

Ik had zo iets ook. Heel lang bijna 10 manden ook mijn L tepel zeer gevoelig geweest, en vaak ook met een sterke samentrekking er naast met een soort deukje erin, deze duurde enkele seconden en dan was weer over. Nu na 1 jaar en 3 manden af en toe nog steeds maar niet meer zo gevoelig.
Ik denk dat bij het genezingsproces hoort, na 20 jaar met implantaten.

Een echo denk ik nog te vroeg.

liefst
Muszi
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 feb 2022 12:48

Missnorma1@ schreef:
09 feb 2022 19:59
Ja ik ga stuk vd steken in een tepel.
Wanneer zenuwen zijn geraakt en weer herstellen kan dit gepaard gaan met veel pijn. En inderdaad met steken die komen en gaan. Doordat de geleiding niet gaat zoals die hoort te gaan. Helaas kan deze zenuw voor problemen blijven zorgen. Zo gaat dat soms met zenuwen die zijn beschadigd. De pijn zal wel verminderen, maar het zal een gevoelige plek blijven.
Als het erger wordt ipv geleidelijk minder erg, dan wel echt weer naar de dokter gaan hoor.
Ik vrees dat je nu nog even geduld moet hebben. Zie reactie van Muszika.

Sterkte!!!❤🙏😘
Missnorma1@

Ongelezen bericht 10 feb 2022 13:37

Dankjewel vd uitleg.
Vanmorgen op de poli geweest en de chirurg zegt dat de hechtingen achter de tepel de steken veroorzaken en zou binnen de 6 wk moeten oplossen waardoor de klachten minder zullen worden.
Zoniet volgt toch een operatie pfff om de druk op mijn tepels te verminderrn
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 feb 2022 13:46

Missnorma1@ schreef:
10 feb 2022 13:37
Dankjewel vd uitleg.
Vanmorgen op de poli geweest en de chirurg zegt dat de hechtingen achter de tepel de steken veroorzaken en zou binnen de 6 wk moeten oplossen waardoor de klachten minder zullen worden.
Zoniet volgt toch een operatie pfff om de druk op mijn tepels te verminderrn
Snap niet zo goed waarom hij hechtingen achter je tepel heeft gedaan. Had je een lift?
Laten we hopen dat dit de pijn verklaard en jij van de pijn af komt. In dat gebied zitten erg veel zenuwen, dus ja, niet gek zoveel pijn.
Maar nogmaals, erg vreemd die hechtingen op/rond die plek🤔
Missnorma1@

Ongelezen bericht 11 feb 2022 10:40

Hi

Nee geen borstlift gehad dus vind ook raar wat ik te horen kreeg.
Over 2 wk weet ik meer dan zal ik je ook op de hoogte houden v verloop. Thx voor je reactie
Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”