Explantatie 23 nov en nu harde borst

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Corrine68

Ongelezen bericht 03 feb 2022 19:25

Hoiii,

Mijn recgterborst gaat niet heel goed, ik heb nu 3 behandelingen gehad, lymfedrainage en borstweefselmassage en het litteken pakken ze ook aan. Gister heeft ze ook tape geplakt van mijn rechterborst onder de oksel door, over de rug naar de linkeroksel omdat mijn lymfen rechts de weg kwijt zijn even vertelde ze. Ik heb daar 2 flinke siliconenbobbels zitten en daardoor ook een soort van oedeemarm. Helaas moet ik de behandelingen zelf betalen maar ik ga het gewoon een maand of 2 a 3 uitproberen en mocht het zo zijn dat het dan nog steeds niets gedaan heeft dan stop ik ermee. 11 april heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis en dit keer bij jou arts, dr. Kroese.
Lichamelijk merk ik wel wat verschil, vanaf de 1e dag
na OK kan ik mijn nek vrij bewegen en op mijn goede dagen denk ik dat ik me echt fitter voel. Wel knap ik 's avonds af maar ga dan lekker bankhangen. Nou dat was mijn update hihi, heel verhaal weer he.
Ik ben alles met foto's aan het bijhouden en zal ze binnenkort plaatsen.
Misschien komen we elkaar eens tegen in t Rijnstate!!

Groetjes Corrine
Ilja

Ongelezen bericht 03 feb 2022 19:36

Corrine68 schreef: ↑
03 feb 2022 19:25
Hoiii,

Mijn recgterborst gaat niet heel goed, ik heb nu 3 behandelingen gehad, lymfedrainage en borstweefselmassage en het litteken pakken ze ook aan. Gister heeft ze ook tape geplakt van mijn rechterborst onder de oksel door, over de rug naar de linkeroksel omdat mijn lymfen rechts de weg kwijt zijn even vertelde ze. Ik heb daar 2 flinke siliconenbobbels zitten en daardoor ook een soort van oedeemarm. Helaas moet ik de behandelingen zelf betalen maar ik ga het gewoon een maand of 2 a 3 uitproberen en mocht het zo zijn dat het dan nog steeds niets gedaan heeft dan stop ik ermee. 11 april heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis en dit keer bij jou arts, dr. Kroese.
na OK kan ik mijn nek vrij bewegen en op mijn goede dagen denk ik dat ik me echt fitter voel. Wel knap ik 's avonds af maar ga dan lekker bankhangen. Nou dat was mijn update hihi, heel verhaal weer he.

Groetjes Corrine
Oh, had zo gehoopt dat de therapie je zou helpen. Hopelijk komt het nog. Anders toch stoppen en door de arts laten beoordelen.
Eigenlijk belachelijk dat je het zelf moet betalen. Maar ja, als het maar helpt. Wat goed dat je naar dr. Kroese gaat.
Ze is heel druk maar ik heb alle vertrouwen in haar. Ik ben zo blij dat zij mij heeft geopereerd. Mijn volgende operatie
gaat weer in Zevenaar plaats vinden. Lekker kleinschalig. Wie weet komen wij elkaar daar inderdaad een keer tegen.
Hopelijk gaat jou lichamelijke herstel ook nog iets vooruit. Rustig aan en heel veel succes.

Groetjes Ilja
Corrine68

Ongelezen bericht 03 feb 2022 19:58

πŸ˜˜πŸ’•πŸ˜˜
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2022 20:02

03 feb 2022 19:25
Hoiii,

Groetjes Corrine
Lieve Corrine, dit klinkt niet goed...😒
Ze zit niet aan de knobbels neem ik aan? Dat mag absoluut niet!
Heeft de arts die jou opereerde daar niets over gezegd? Ze moeten in kaart brengen hoe het zit met die knobbels. Sowieso als je oedeem hebt moet er echt verder gekeken worden. Ik wil je niet bangmaken, maar ALCL kan zich ook in de okselklieren manifesteren.
Is dit allemaal goed onderzocht?
Hopelijk is er niks, maar er moet wel naar gekeken worden als dat nog niet was gedaan.
Ik zou toch weer naar de pc teruggaan als er nog niet was gekeken.

Sterkte lieverd!πŸ™ En niet bang zijn hoor, want er is vast niks. Maar moet wel nagekeken worden.

KusssπŸ˜˜πŸ’•πŸ’•

Slaap lekker meiden!😴
Corrine68

Ongelezen bericht 03 feb 2022 21:02

Ik heb in 2018 een echo gehad in de oksel en daarvan zeiden ze dat het ingekapseld zit en geen kwaad kan 😬. Na het verwijderen van de kapsels heeft de patholoog onderzoek gedaan en daar was niks kwaadaardigs te zien. Moet ik eerder dan 11 april (eerstvolgende afspraak) contact opnemen met de arts? De therapeut doet niks in minn oksel behalve zachtjes de lymfen stimuleren, is dat goed of niet?
Ik word er toch wel weer een tikje onzeker en bang van.
Hopelijk kan je mijn vragen nog beantwoorden en anders lekker doen als je er de energie voor hebt he.

Gr. Corrine
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 feb 2022 07:07

03 feb 2022 21:02
Ik heb in 2018 een echo gehad in de oksel en daarvan zeiden ze dat het ingekapseld zit en geen kwaad kan 😬. Na het verwijderen van de kapsels heeft de patholoog onderzoek gedaan en daar was niks kwaadaardigs te zien. Moet ik eerder dan 11 april (eerstvolgende afspraak) contact opnemen met de arts? De therapeut doet niks in minn oksel behalve zachtjes de lymfen stimuleren, is dat goed of niet?
Hopelijk kan je mijn vragen nog beantwoorden en anders lekker doen als je er de energie voor hebt he.

Gr. Corrine
Lieve Corrine, het probleem bij BIA-ALCL is dat het ook vanuit ingekapselde siliconenresten buiten de borsten kan ontstaan. Er waren een aantal gevallen waarbij het dus in de oksels was ontstaan waar ophopingen zaten.
De kans dat dit bij jou ook zo is, is erg klein, dus maak je alsjeblieft geen zorgen. Maar omdat je het hebt over oedeem dan kan het toch wel nodig zijn om verder te kijken.
Zit er echt duidelijk vocht op die plek bij je oksel? Zo ja, dan toch laten nakijken d.m.v. punctie. Als het niet zo is, dan is er niets aan de hand.
De knobbels mag de therapeut niet masseren, wel de lymfebanen, maar dus niet de knobbels.

Sorry als ik je laat schrikken, maar we weten dat artsen en therapeuten nog veel te weinig over BIA-ALCL weten, daarom is het belangrijk dat wij de vrouwen goed informeren.

Alles komt goed hoor! Dikke kus!πŸ˜˜πŸ’•
Ilja

Ongelezen bericht 04 feb 2022 09:38

03 feb 2022 21:02

Gr. Corrine
Corrine, bel even naar de poli van het ziekenhuis. Leg daar even je verhaal uit. Je bent tenslotte ook in het ziekenhuis geopereerd.
Dat jou arts daar niet meer werkt is helaas niet anders. Anders had je met hem kunnen bellen en overleggen.
Omdat je pas in april een afspraak hebt zou ik de afspraak vervroegen. Als de echo al in 2018 was dan is dat al te lang geleden.
Zelf vind ik dat je voor je zelf op moet komen want de artsen zien ook wel eens dingen over het hoofd.
Al zit het ingekapseld dan kan er in die paar jaar tijd na je laatste echo toch weer iets veranderd zijn.
Ik vind veel artsen ook wel makkelijk om te zeggen dat het geen kwaad kan omdat het ingekapseld zit.
Lieve Corrine, ik ben inmiddels zelf helaas een ervaringsdeskundige op dit gebied. Ik heb zelf overal voor moeten vechten
om extra onderzoeken te krijgen. Beter 1 onderzoek teveel dan 1 te weinig! Ga je nu alsjeblieft niet gek maken dat er
iets niet goed is maar laat het op korte termijn even onderzoeken. Nu zit je in onzekerheid omdat je niet weet wat het is.
Hou je taai en het komt goed!

Lieve groetjes Ilja
Corrine68

Ongelezen bericht 04 feb 2022 13:46

Zo dan, toch wel even schrikken van jullie berichtjes maar ik heb inmiddels het ziekenhuis gebeld en alles uitgelegd en ik kan aanstaande maandag naar dr. Kroese. Er zit niet echt vocht in de oksel maar wel daarvoor en daarna dus en waarschijnlijk in het gewricht wat die pijn in de arm geeft.
Ik dacht dat het nu de goede kant opging maar ik ben toch wel een beetje bang dat dit nog niet afgelopen is en het geeft me toch weer een beetje een verdrietig gevoel omdat je zo in het ongewisse wordt gelaten door de artsen.
Nu heb ik op dit forum gelezen over een arts (internist geloof ik) die echt met ons meedenkt en bijna voor ons denkt zeg maar, kunnen jullie mij de naam van die arts geven misschien dat ik via die weg meer duidelijkheid en uiteindelijk rust krijg.
Moeten die knobbels nu wel of niet weggehaald worden en als er daar knobbels zitten dan zitten er toch veel meer door mijn lijf heen waar ik geen weet van heb?
Pffff, ik draaf weer helemaal door geloof ik maar jullie kunnen mij vast helpen.

Groet Corrine
Ilja

Ongelezen bericht 04 feb 2022 14:11

04 feb 2022 13:46
Zo dan, toch wel even schrikken van jullie berichtjes maar ik heb inmiddels het ziekenhuis gebeld en alles uitgelegd en ik kan aanstaande maandag naar dr. Kroese. Er zit niet echt vocht in de oksel maar wel daarvoor en daarna dus en waarschijnlijk in het gewricht wat die pijn in de arm geeft.
Ik dacht dat het nu de goede kant opging maar ik ben toch wel een beetje bang dat dit nog niet afgelopen is en het geeft me toch weer een beetje een verdrietig gevoel omdat je zo in het ongewisse wordt gelaten door de artsen.
Nu heb ik op dit forum gelezen over een arts (internist geloof ik) die echt met ons meedenkt en bijna voor ons denkt zeg maar, kunnen jullie mij de naam van die arts geven misschien dat ik via die weg meer duidelijkheid en uiteindelijk rust krijg.
Moeten die knobbels nu wel of niet weggehaald worden en als er daar knobbels zitten dan zitten er toch veel meer door mijn lijf heen waar ik geen weet van heb?
Pffff, ik draaf weer helemaal door geloof ik maar jullie kunnen mij vast helpen.

Groet Corrine
Goed dat je gebeld heb maar ga niet gelijk van het ergste uit. Ik moet je wel vast zeggen dat dr. Kroese naar mijn mening
geen problemen in siliconenprotheses ziet. Ze zegt dat er nog lang niet voldoende onderzoeken hebben uitgewezen dat het
ziek zijn door de siliconenprotheses komt. Ik haal het onderwerp dus maar niet teveel aan bij haar. Ik heb haar wel gevraagd
hoe zij over een lichte prednison kuur dacht. Dit leek haar geen goed plan en vroeg mij hoe ik erbij kwam. Ik ben er ook maar niet op doorgegaan. Dr. Nanayakkara adviseerde mij dat na mailcontact. Ik vertelde haar dat hij de arts is van de siliconenpoli in Amsterdam. (Dit is dus de naam die jij graag wil hebben). Dus als ik je een kleine raad mag geven zou ik haar gewoon laten kijken en eventueel
verder onderzoek laten doen. Misschien krijg je een echo en eventueel een biopt zodat je kunt uitsluiten dat er niks aan de hand is.
Wacht even af en anders kan je altijd bij de huisarts een verwijzing vragen voor dr. Nanayakkara. Wel een lange wachtlijst.
Het is gewoon een feit dat veel plastisch chirurgen geen tegenstanders zijn van siliconenprotheses.
En je draaft zeker niet door. Ik heb ook veel meegemaakt op dit gebied en dan is het toch fijn dat je even met elkaar
kan praten. Geloof me, dr. Kroese gaat je goed nakijken en je zal dan blij zijn dat je bij haar geweest ben.
Die onrust die je nu hebt is niet fijn dus je mag altijd berichtjes naar mij sturen. Hou je taai!

Lieve groetjes Ilja πŸ™πŸ€
Corrine68

Ongelezen bericht 04 feb 2022 14:26

Dank je wel vokr je berichtje Ilja, ik wacht dan maandag even af hor zij erop reageert. Maar betekent dit dan dat ik mijn leven lang die knobbels moet laten nakijken?

Gr. Corrine
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 feb 2022 14:26

Lieve Corrine, hier zijn namen van internisten waar je heen kunt: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=1038
Nanayakkara houdt zich hier het langst mee bezig.
Ik weet niet of ik dit aan doker Kroese toevertrouw, helemaal als Ilja zegt dat ze niet geloofd in klachten...
Ik zou dus of naar Nanayakkara gaan of Beekman, los van de afspraak bij haar.

Succes en sterkte lieve schat!❀
Ilja

Ongelezen bericht 04 feb 2022 15:38

04 feb 2022 14:26
Dank je wel vokr je berichtje Ilja, ik wacht dan maandag even af hor zij erop reageert. Maar betekent dit dan dat ik mijn leven lang die knobbels moet laten nakijken?

Gr. Corrine
Dat ligt er helemaal aan wat eruit het onderzoek komt. Helaas dus nu nog niet te zeggen. Ik zou willen dat ik het wist maar
ik weet natuurlijk niet wat het voor een knobbels zijn. Nog even geduld tot maandag.
Corrine68

Ongelezen bericht 04 feb 2022 15:48

Geduld is niet mijn sterkste kant haha, maar ik wacht maandag af en ik heb net de huisarts nog gebeld voor een verwijzing naar dr. Beekman.
Wordt vervolgd!!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 feb 2022 20:29

04 feb 2022 15:48
Geduld is niet mijn sterkste kant haha, maar ik wacht maandag af en ik heb net de huisarts nog gebeld voor een verwijzing naar dr. Beekman.
Wordt vervolgd!!!
Heel goed! πŸ‘

Helaas verspreiden siliconen zich door lekken of zweten naar allerlei weefsels en organen en blijft het niet bij de borsten of okselklieren. Dit heeft Rita Kappel met haar onderzoek uit 2016 bewezen. Dit is helaas niet aan te tonen door echo of MRI, wel door weefselonderzoek. Maar dan moet je wel weten waar je het weefsel vandaan moet halen en dat kan dus niet zomaar..

Wanneer er wel iets wordt gezien door echo of MRI, dan betekent dat dat er op een bepaalde plek meer aanwezig is dan microscopisch kleine hoeveelheden. Dat betekent ook dat als er de mogelijkheid is om dit te verwijderen, omdat je immers weet waar de plek zit, het ook belangrijk is om dat te doen, om de belasting door siliconen in je lichaam zoveel mogelijk te beperken en klachten te verminderen.

De artsen die de schadelijkheid van siliconen niet onderkennen, zullen vinden dat verwijderen van resten of knobbels niet belangrijk is. Daarom is het wel belangrijk om naar een arts te gaan die weet en onderkent wat de gevolgen van siliconen voor het lichaam kunnen zijn.

Je vraagt je af of je je hele leven die knobbels moet laten onderzoeken. Het is eerst belangrijk is om te kijken of ze verwijderd kunnen worden. Soms kan het niet, omdat de schade die daardoor kan ontstaan, erg groot is. Dat neemt niet weg dat die knobbels wel heel goed onderzocht moeten worden als er sprake is van zwelling, omdat ALCL nog altijd kan ontstaan. Zelfs na jaren. Dat is meestal ook het geval bij ALCL, dat ontstaat vaak pas na heel lange tijd. Dus ja, die knobbels moeten in de gaten worden gehouden zoals de borsten in de gaten moet houden wanneer je implantaten hebt. Maar ook wanneer ze verwijderd zijn en er kapselweefsel achter bleef kan er nog steeds ALCL ontstaan. We vonden daar een onderzoek over. Tevens is er een onderzoek dat laat zien dat 2 jaar na verwijdering van implantaten ALCL ontstond door siliconen in de okselklieren.

Ik wil niemand bang maken, maar ik wil jullie wel informeren, omdat artsen echt veel te licht doen over deze zaken. Er zijn nu heel veel bewijzen en er komt niet voor niets een rechtszaak tegen 1 van de grootste borstimplantaat farmaceuten.

Lieve Corrine, deze informatie was zeker niet alleen voor jou bedoeld, dus schrik er niet van alsjeblieft! Ik ga er wat dieper op in, zodat anderen dit ook weten. Ik zal dit ook nog in een apart topic verwerken. Maar niet vandaag meer, want ben doodop. Ik heb een zware dag gehad. Iedere keer dat ik de deur uit moet, ben ik gesloopt. Alleen al onderweg zijn sloopt me. Kennen jullie vast wel..

KUSSS!πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Corrine68

Ongelezen bericht 04 feb 2022 21:24

Dank je wel voor de uitleg Luna, rust lekker uit, morgen weer een dag. Trusten!! 😘

Gr. Corrine
Plaats reactie

Terug naar β€œComplicaties of klachten na de operatie”