Explantatie bij aangeboren afwijking

Protheses vanwege cosmetische reden.
vansy

Ongelezen bericht 02 jan 2022 13:25

Hoi,

Ik ben een vrouw van 34 uit België en lees al enkele weken op jullie forum op zoek naar informatie. De vele berichten over explantaties helpen me wel, maar het is moeilijk vergelijken met mijn situatie aangezien ik geen 'gewone' vergroting liet doen.
13 jaar geleden toen ik 21 was kreeg ik 2 protheses nadat werd bevestigd dat ik een aangeboren afwijking had. Enerzijds had ik aan mijn rechterborst geen ontwikkeling, terwijl mijn rechterborst het volume van een B-cup had, en anderzijds was deze borst ook niet mooi ontwikkeld aangezien deze tubureus borstweefsel had. Rechts werd dus een volledige prothese geplaatst, links werd enerzijds slecht weefsel weggehaald en een kleinere prothese geplaatst om deze borst een 'normalere' vorm te geven.
Ik werd toen heel slecht voorgelicht want mijn protheses waren nieuw en zouden een leven lang meegaan zonder risico's :shock:
Ondertussen had ik al jaren klachten van verschillende dingen, zo is mijn maag sinds een paar jaar chronisch ontstoken en vinden ze geen oorzaak, veel nekpijn, schouderpijn, een tintelende arm, slapend hand, veel haaruitval. Het laatste jaar kreeg ik ook veel last van pijn in beide oksels, maar rechts meer dan links en na toevallig een interview met Henry Dijkman te horen op radio 1 in België gingen mijn alarmbellen af en de bal aan het rollen.
Ik ontdekte ook dat ik de verboden protheses van Allergan heb.

Ik ben inmiddels bij een PC geweest in het UZ in Gent, maar dat was geen succes. Ik vertelde hem dat ik hier zo snel mogelijk iets wilde aan doen, maar hij stelde voor dat ik eerst mijn kinderwens volbracht. Want die heb ik zeker en we waren net van plan om aan dat 'traject' te beginnen, maar ik had dat on hold gezet na alle informatie die ik had gelezen. Verder zei hij ook dat hij de kapsels zou laten zitten, dus dat waren voor mij 2 rode vlaggen en geen vertrouwen in deze arts.
Ik maakte intussen een afspraak bij José Budo en Patrick Theunissen in januari dankzij jullie informatie en ook bij Dr Kappel (datum nog onbekend) aangezien ik een toch wel aparte situatie heb en graag veel info wil voor ik een beslissing neem.

Het is voor mij duidelijk dat ik wil explanteren en zoveel mogelijk kapsel wil laten verwijderen. Maar ik hoop heel erg dat er ook onmiddellijk al wat lipofilling zou kunnen gedaan worden aangezien ik me anders weer erg verminkt zou voelen. Want na een explantatie zou ik opnieuw rechts geen borst hebben en links een borst met een heel verminkte en afwijkende vorm. Dat lijkt me heel zwaar mentaal.
Ik las dat niet elke arts onmiddellijk lipofilling doet en dat het erg afhangt van de situatie hier op het forum. Vandaar ook mijn afspraken bij verschillende dokters.
Ook financieel is het een groot verschil aangezien ik in België normaal wel recht zou hebben op gedeeltelijke tussenkomst.
(Bij de eerste operatie 13 jaar geleden kreeg ik 1/3 terugbetaald omdat mijn afwijking zo ernstig was)

Ik ben dus op zoek naar lotgenoten of ervaringen/tips hierover aangezien dit toch nog een aparte situatie is.

Alvast bedankt!
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 jan 2022 14:48

Lieve Vansy, ik lees straks je berichtje😘💕💕💕
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 jan 2022 15:46

Lieve Vensy,

Snap heel goed dat je op zoek bent naar ervaringen zoals de jouwe. We hebben wel wat vrouwen gehad met tubulaire borsten, maar niet alle vrouwen die zich bij ons melden worden lid van het forum of plaatsten berichten. Er zijn wel veel ervaringen van vrouwen met ongelijke borsten, en van vrouwen die een eenzijdige amputatie hebben gehad. Bij ongelijke borsten is er vaak een cup verschil van 2 maten, maar is er niet altijd sprake van geen borstontwikkeling aan 1 kant zoals bij jou. Maar je kunt wel het uitgangspunt nemen van vrouwen met eenzijdige amputatie. Deze vrouwen laten dan vaak inderdaad lipofilling doen en de resultaten hiervan zijn vaak heel goed. Dat geldt ook bij tubulaire borsten, omdat de pc kan kiezen waar het vet wordt ingebracht zodat er iets aan de vorm kan worden gedaan. Het zal nooit worden zoals met implantaten, omdat je nooit zoveel vulling in 1 keer kunt bewerkstelligen, maar er kan zeker wel iets van de vorm verbeteren.
Bij het deel lipofilling lees je veel informatie en ook ervaringen. Ik weet dat niet alles is zoals bij jou, maar het principe is hetzelfde.
Had je de implantaten onder de spieren? Ik vermoed van wel en dan is direct lipo wel beter mogelijk.

Goed dat je nog naar Rita Kappel en Jose Budo gaat. Beide de toppers van Nederland en België!👍

Veel succes met je reis lieverd. Alles komt goed hoor!😘💕

Ps. Had je je aangemeld voor de rechtszaak? Zie mijn onderschrift.
Heb je bericht verplaatst naar 'Stel jezelf voor'
vansy

Ongelezen bericht 02 jan 2022 16:26

Dag Luna,

Dankjewel voor je bericht.
Dan lees ik inderdaad nog eens uitgebreid alles over lipofilling bij vrouwen die een amputatie hadden, op een manier is het wel nog vergelijkbaar inderdaad. Als nieuweling is het forum soms nogal overweldigend en een doolhof om je weg te vinden naar de meest aangewezen topics :)

Mijn protheses zitten inderdaad achter de spier.

Ik had me ook al aangemeld voor de rechtszaak maar geen idee of dat eigenlijk kan omdat ik zag dat alles vanuit Nederland gaat en ik dus wel een Belgische ben.

Groet
J-I-L

Ongelezen bericht 03 jan 2022 11:00

Hoi, hoi,

Heb je Poland?
vansy

Ongelezen bericht 04 jan 2022 09:52

Hoi,

Nee geen Poland, zoal hier boven beschreven heb ik geen borstontwikkeling aan de rechterborst en een tubulaire of tubureuze borstafwijking links.

Ik liet gisteren ook een echo nemen en daar zou niets op te zien zijn geweest. Geen idee of dat wel vaker gebeurt?
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 jan 2022 10:27

vansy schreef:
04 jan 2022 09:52
Hoi,

Nee geen Poland, zoal hier boven beschreven heb ik geen borstontwikkeling aan de rechterborst en een tubulaire of tubureuze borstafwijking links.

Ik liet gisteren ook een echo nemen en daar zou niets op te zien zijn geweest. Geen idee of dat wel vaker gebeurt?
Helaas gebeurt dat vaker... Een mri is beter, maar zelfs bijeen mri ook gemiste scheuren.
Maar implantaten lekken/zweten ook zonder scheuren, helaas..
Judith38

Ongelezen bericht 04 jan 2022 17:22

Vergelijkbare situatie.
Alleen is er 20 jr geleden maar 1 implantaat geplaatst ivm niet ontwikkelde borst. Grote borst is tubulaire, vorig jaar ontdekt na opvragen medisch dossier. Daarvoor was het een groot raadsel.

Augustus 2021 alleen explantatie gehad.
Dr Kapper stond ook op m'n lijst maar zknhuis belde eerder...
Persoonlijk vond ik de weg naar explantatie best pittig.
Vooral heel onzeker in de breedste zin.
De opluchting na explantatie was groot.

De kleine borst heeft nu wel meer borstweefsel dan toen.
Maar de grote is ook groter...en sipper (zo noem ik de tubulaire borst😉)
Dus het verschil blijft redelijk gelijk aan 20 jr terug.
Met lipofilling geen ervaring, misschien later.
Voor nu los ik het verschil op met een uitwendige prothese.

Liefs Judith
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”