Helemaal van mijn pad door verschillende meningen van Artsen

Een lijst met goede chirurgen.
Josine Spitzers

Ongelezen bericht 10 nov 2021 12:56

Lieve mensen ik moet even wat kwijt.

Doordat ik jarenlang al spierpijnen heb en concentratiestoornissen was ik zover ook een explantatie aan te gaan, hoe moeilijk ik het ook vind. Na mij goed verdiept te hebben heb ik een keuze gemaakt om bij verschillende artsen te gaan praten. Mevrouw Kappel is niet te bereiken, dus ben verder gaan zoeken. Toen wilde ik heel graag bij mitssu geholpen worden en sta daar ook op de lijst maar ben pas in september 2022 aan de beurt daar. Door dat ik toch wel in paniek raakte van alles wat ik las wilde ik eerder dus had een afspraak bij dokter Lichtenegger van Bergman. Deze afspraak werd afgebeld omdat mijn zorgverzekeraar geen budget meer over had voor de bergman kliniek, ik krijg de explantatie als het goed is vergoed namelijk. Vervolgens kom ik in het Isala bij dokter van Rijssen die mijn borsten en verhaal helemaal heeft aangehoord. Ik kreeg ook wat leeswerk mee van haar. Zij doet veel explantaties vanwege klachten maar heeft er zelf een dubbel gevoel over omdat het nooit is aangetoond dat de klachten daarvandaan komen.. De klachten die ik aangeef schijnen ook echt bij mijn leeftijd te horen.
Er schijnen onderzoeken te zijn van vrouwen van mijn leeftijd met en zonder protheses die dezelfde klachten blijken te hebben. En een operatie is dan ook weer een risico.
Henry Dijkman heeft aandelen bij de test voor platinum in haar, daar wordt goud geld in verdiend. Dat wist ik ook niet, ik vond hem heel betrouwbaar overkomen. Nadat hij op tv is geweest gaan alle vrouwen die test doen natuurlijk.

Ik ben gewoon terug bij af. Ben nog naar de huisarts geweest en die denkt aan fibromyalgie... eerder dan aan mijn borsten.
Het is net of het niet zo moet zijn om deze beslissing te nemen...
Nog een bloedtest laten doen, komt ook niks uit.

Ik zou zo graag wat verhalen horen van mensen die zijn opgeknapt. Die echt een paar jaar later zitten nu. Zijn die verhalen er? Ik heb er maar weinig gevonden... misschien dat mij dat meer vertrouwen kan geven. Ik ken 1 iemand die ze ook heeft laten verwijderen en die heeft weinig verschil gemerkt, en heeft best moeite om weer "plat" te zijn. Ik heb 410 cc, dat is best veel, er zal weinig van over blijven vrees ik...

Van het kastje naar de muur. Psychisch wordt ik er ook niet beter van...
Ilja

Ongelezen bericht 10 nov 2021 15:51

Hoi Josine,

Ik herken mijzelf in jou verhaal. Je wordt onzeker door alles uit de media en de reacties van artsen.
Zelf ben ik 54 jaar en heb ook vele klachten. Zijn het de hormonen? Na vele ziekenhuizen bezocht te hebben,
heb ik mijn beslissing genomen. Op 5 november heb ik mijn implantaten laten explanteren. Tevens is het kapsel verwijderd.
De plastisch chirurg die de operatie heeft uitgevoerd heeft mij in eerste instantie geprobeerd om te praten.
Ik heb in 2004 siliconenprotheses laten zetten. In 2008 en 2016 borstkanker gekregen. Ik heb 2 geamputeerde borsten die
met siliconenprotheses zijn gereconstrueerd. Ik heb dus geen borstweefsel meer. De chirurg vertelde mij moeite te hebben
om mijn mooie borsten te verwijderen. Ik zou plat worden en het zou heel traumatisch zijn. Zij vond dat er nog onvoldoende
bewijzen zijn dat vrouwen er ziek van worden. Toch ben ik heel opgelucht dat ik die stap toch gezet heb.
Ik ben echt verminkt maar hopelijk gaat het mij een betere gezondheid opleveren. Ik ben nu 5 dagen verder en hoop
zo dat ik mij beter ga voelen. Als mijn klachten niet overgaan dan heb ik het toch niet voor niks gedaan.
Die siliconenprotheses horen toch niet in mijn lichaam en hoop er eventuele toekomstige gezondheidsklachten mee te voorkomen.
Ik kan je niet helpen met je keuze maar kijk eens rond op dit forum. Er staan foto’s van vrouwen die na een explantatie
toch weer mooie borsten hebben. Heel veel succes met het maken van jou keuze.

Liefs Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 nov 2021 13:23

Hierbij wat onderzoeken:

Uit dit onderzoek is gebleken dat bij ca. 75% van de vrouwen de klachten verbeteren na de explantatie operatie. Als vrouwen een auto-immuunziekte hebben ontwikkeld is de kans op verbetering 56 %, als ze behalve de explantatie ook immuunsuppressieve therapie krijgen. Krijgen ze die niet dan is er slechts een verbetering bij > 16% https://link.springer.com/article/10.10 ... 016-8813-y
Er is ook een onderzoek waaruit blijkt dat bij 69% van de vrouwen de klachten verbeteren na explantatie > https://drive.google.com/file/d/19UTVXV ... 3BSqz/view

En denk je nou echt dat pc's willen erkennen of toegeven dat siliconen klachten veroorzaken? ;)
Josine Spitzers

Ongelezen bericht 11 nov 2021 20:32

Hi Ilja,
Dank je voor je reactie.
Wat ontzettend stoer van je dat je het toch hebt gedaan! En natuurlijk fijn om te horen dat ik niet alleen sta.
Bij wie ben je geopereerd? En mag ik vragen wat jouw klachten waren?
Ik kan zo weinig vinden van vrouwen die een tijd verder zijn... ik heb gewoon wat meer bevestiging nodig. Ik kreeg allemaal brieven mee van onderzoeken die gedaan waren waar dus niks uit is gekomen... En dan heb ik weer een keer een goeie dag en denk ik weer, ik laat ze mooi zitten! Maar fijn om zo even te kunnen sparren.

Ik wil je heel veel sterkte wensen de aankomende tijd!
Ilja

Ongelezen bericht 11 nov 2021 20:56

Hoi Josine,

Ik zal je het e.e.a. over mijn klachten vertellen. Pijn in gewrichten, nekpijn, duizelig, zweten, kou aanvallen, niet slapen,
hartkloppingen, maag/darmen, concentratie verlies, slecht geheugen, ademhalingsproblemen, hyperventilatie, en vooral
de laatste tijd ineens angst/paniek aanvallen. Het is een hele lijst. Ik heb vele artsen, therapeuten en ziekenhuizen bezocht.
Nergens konden ze iets vinden. Ja, ik ben 54 jaar dus het kan de overgang zijn. Ik voelde mij steeds zieker worden
en kan zelfs niet meer werken. Daarom heb ik met behulp van dit forum ervoor gekozen om mijn siliconenprotheses
te laten explanteren. Ook heb ik het kapsel laten verwijderen. De operatie heeft plaats gevonden in
het Rijnstate ziekenhuis te Arnhem door dokter Kroese. Ik ben nu bijna 1 week geleden geopereerd dus het is zeker
spannend ofdat mijn klachten gaan afnemen. Als dat niet zo blijkt te zijn dan is het toch niet voor niks geweest.
Het is voor mijn gezondheid de allerbeste beslissing. Heb je nog vragen, stel ze gerust. Ik snap heel goed hoe je je voelt.
Heel veel sterkte en onthoud dat je niet alleen staat. Wij zijn er met z’n alle.

Liefs Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 nov 2021 09:15

Lieve Josine, had je de onderzoeken gelezen?
Bedenk je dat pc's echt niet zullen toegeven dat siliconen voor klachten kunnen zorgen.
En kijk even naar foto's van verwijderde implantaten. Dit noemen ze 'veilig'
IMG-1322.jpg
IMG-1323.jpg

Niet twijfelen aan je eigen intuïtie. Nooit!

Dikke kus! <3
Beep

Ongelezen bericht 12 nov 2021 11:43

Beste Josine, de bovenstaande foto's zijn van mijn implantaten die afgelopen dinsdag verwijderd zijn. Ik had ze nog maar 8 jaar en had totaal geen klachten. Ze voelden ook nog goed aan, en mijn borsten zagen er goed uit. Toch heb ik ze uit voorzorg laten verwijderen. En dat bleek absoluut de juiste keuze geweest te zijn. Ik had geen enkel vermoeden dat ze kapot zouden zijn, en ook mijn pc had dit totaal niet verwacht. Het is echt troep!
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 nov 2021 12:17

Beep schreef:
12 nov 2021 11:43
Beste Josine, de bovenstaande foto's zijn van mijn implantaten die afgelopen dinsdag verwijderd zijn. Ik had ze nog maar 8 jaar en had totaal geen klachten. Ze voelden ook nog goed aan, en mijn borsten zagen er goed uit. Toch heb ik ze uit voorzorg laten verwijderen. En dat bleek absoluut de juiste keuze geweest te zijn. Ik had geen enkel vermoeden dat ze kapot zouden zijn, en ook mijn pc had dit totaal niet verwacht. Het is echt troep!
Lieve Beep,

Ontzettend bedankt voor je zeer zeer belangrijke aanvulling!

Het is wachten op problemen met totaal verpulverde implantaten in je borsten. Vreselijk! :(

Wens je een heel goed herstel van de operatie! <3 <3 <3
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 nov 2021 07:34

Dit topic is verplaatst naar 'Welke chirurgen'

xxxjes
kiki

Ongelezen bericht 19 jan 2022 19:14

Luna MKS schreef:
11 nov 2021 13:23
Hierbij wat onderzoeken:

Uit dit onderzoek is gebleken dat bij ca. 75% van de vrouwen de klachten verbeteren na de explantatie operatie. Als vrouwen een auto-immuunziekte hebben ontwikkeld is de kans op verbetering 56 %, als ze behalve de explantatie ook immuunsuppressieve therapie krijgen. Krijgen ze die niet dan is er slechts een verbetering bij > 16% https://link.springer.com/article/10.10 ... 016-8813-y
Er is ook een onderzoek waaruit blijkt dat bij 69% van de vrouwen de klachten verbeteren na explantatie > https://drive.google.com/file/d/19UTVXV ... 3BSqz/view

En denk je nou echt dat pc's willen erkennen of toegeven dat siliconen klachten veroorzaken? ;)
Wat is immuunsupressieve therapie?
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jan 2022 19:58

kiki schreef:
19 jan 2022 19:14

Wat is immuunsupressieve therapie?
Dat is immuunsysteem onderdrukkende therapie.
😘
kiki

Ongelezen bericht 19 jan 2022 20:19

En wat houd dat in?
Nanne

Ongelezen bericht 20 jan 2022 11:43

Josine Spitzers schreef:
10 nov 2021 12:56
Lieve mensen ik moet even wat kwijt.

Doordat ik jarenlang al spierpijnen heb en concentratiestoornissen was ik zover ook een explantatie aan te gaan, hoe moeilijk ik het ook vind. Na mij goed verdiept te hebben heb ik een keuze gemaakt om bij verschillende artsen te gaan praten. Mevrouw Kappel is niet te bereiken, dus ben verder gaan zoeken. Toen wilde ik heel graag bij mitssu geholpen worden en sta daar ook op de lijst maar ben pas in september 2022 aan de beurt daar. Door dat ik toch wel in paniek raakte van alles wat ik las wilde ik eerder dus had een afspraak bij dokter Lichtenegger van Bergman. Deze afspraak werd afgebeld omdat mijn zorgverzekeraar geen budget meer over had voor de bergman kliniek, ik krijg de explantatie als het goed is vergoed namelijk. Vervolgens kom ik in het Isala bij dokter van Rijssen die mijn borsten en verhaal helemaal heeft aangehoord. Ik kreeg ook wat leeswerk mee van haar. Zij doet veel explantaties vanwege klachten maar heeft er zelf een dubbel gevoel over omdat het nooit is aangetoond dat de klachten daarvandaan komen.. De klachten die ik aangeef schijnen ook echt bij mijn leeftijd te horen.
Er schijnen onderzoeken te zijn van vrouwen van mijn leeftijd met en zonder protheses die dezelfde klachten blijken te hebben. En een operatie is dan ook weer een risico.
Henry Dijkman heeft aandelen bij de test voor platinum in haar, daar wordt goud geld in verdiend. Dat wist ik ook niet, ik vond hem heel betrouwbaar overkomen. Nadat hij op tv is geweest gaan alle vrouwen die test doen natuurlijk.

Ik ben gewoon terug bij af. Ben nog naar de huisarts geweest en die denkt aan fibromyalgie... eerder dan aan mijn borsten.
Het is net of het niet zo moet zijn om deze beslissing te nemen...
Nog een bloedtest laten doen, komt ook niks uit.

Ik zou zo graag wat verhalen horen van mensen die zijn opgeknapt. Die echt een paar jaar later zitten nu. Zijn die verhalen er? Ik heb er maar weinig gevonden... misschien dat mij dat meer vertrouwen kan geven. Ik ken 1 iemand die ze ook heeft laten verwijderen en die heeft weinig verschil gemerkt, en heeft best moeite om weer "plat" te zijn. Ik heb 410 cc, dat is best veel, er zal weinig van over blijven vrees ik...

Van het kastje naar de muur. Psychisch wordt ik er ook niet beter van...
Beste Josine,

Ik snap dat het heel verwarrend is allemaal. Ik kamp hier ook mee want wie geeft je de garantie dat het straks allemaal beter is? Laat je niet opjagen of overhalen om z.s.m. een beslissing te nemen als het niet nodig is maar zoek voor jezelf alles rustig uit. Het is jouw lijf en jouw leven. Ik heb helaas niet de tijd om het rustig uit te zoeken vanwege gescheurde implantaten dus ik ben nu bijna hele dagen bezig om informatie te verzamelen. Ik kwam nog een onderzoek van het RIVM tegen, waar ook een tabel staat die aangeeft hoeveel vrouwen er na explantatie klachtenvrij waren en niet. Het is wel veel leeswerk, de tabel staat op pagina 31. Wellicht kun je hier iets mee. Overigens is fibromyalgie niet in het bloed te zien maar een reumatoloog kan dit snel dmv onderzoek vaststellen.

Ik wens je heel veel succes!

Lieve groetjes,

Nanne

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2017-0151.pdf
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jan 2022 13:33

Nanne schreef:
20 jan 2022 11:43
Beste Josine,

Ik snap dat het heel verwarrend is allemaal. Ik kamp hier ook mee want wie geeft je de garantie dat het straks allemaal beter is? Laat je niet opjagen of overhalen om z.s.m. een beslissing te nemen als het niet nodig is maar zoek voor jezelf alles rustig uit. Het is jouw lijf en jouw leven. Ik heb helaas niet de tijd om het rustig uit te zoeken vanwege gescheurde implantaten dus ik ben nu bijna hele dagen bezig om informatie te verzamelen. Ik kwam nog een onderzoek van het RIVM tegen, waar ook een tabel staat die aangeeft hoeveel vrouwen er na explantatie klachtenvrij waren en niet. Het is wel veel leeswerk, de tabel staat op pagina 31. Wellicht kun je hier iets mee. Overigens is fibromyalgie niet in het bloed te zien maar een reumatoloog kan dit snel dmv onderzoek vaststellen.

Ik wens je heel veel succes!

Lieve groetjes,

Nanne

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2017-0151.pdf
Lieve Nanna, dat onderzoek waar je naar refereert is helaas niet van waarde. Dat was enkel een inventarisatie onderzoek om te zien welke klachten er zijn. Veel van onze leden hebben aan dat onderzoek meegedaan. Helaas hebben vele vrouwen die helemaal niet mee hadden moeten doen, omdat de oproep alleen voor vrouwen met klachten was bedoeld, ook meegedaan en het onderzoek in feite gesaboteerd. Dit waren vrouwen van het Borstenforum :lol: We hadden daar 1 en ander over gevonden.
De ironie wil dat steeds meer vrouwen van dat forum bij ons terecht komen. Vrouwen die ons heel lang als de hysterische anti club zag.
Gelukkig komt er steeds meer aan het licht, dus sluit je ogen er niet voor. Siliconen zijn niet zo veilig als gedacht/beweerd (het woord 'veilig' mag ook niet meer gebruikt worden door pc's en klinieken dankzij onze inspanningen) en de kans op klachten is groter dan je denkt.
Ik snap wel dat vrouwen er niet op zitten te wachten en hun mooie borsten niet kwijt willen, maar dit zijn de feiten. En gelukkig hebben we de kanjers van Clara Wichmann die alweer voor ons zullen vechten en dat zullen gaan bewijzen.
Overigens zit onze voorzitter Marga van Amersfoort sinds kort in een commissie van het RIVM. En dat mag ook wel na 30 jaar kennis en ervaring van Stichting SVS ;)

Fijne dag! <3 <3 <3

Hier een mooie pas gemaakte documentaire: https://youtu.be/8yNuMIkyMRU
Dan zie je ook wat geschiedenis over deze ooh zo veilige implantaten ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jan 2022 14:33

Lieve vrouwen, overigens snappen we de meiden van de Borstenforum wel, dus bedoel het niet verkeerd. Ik moet er zelf gewoon om lachen als ik terugdenk aan de beginjaren van ons forum en de jaren die volgden :lol: Zij wilden hun mooie borsten met hand en tand verdedigen. En ik snap ze heel goed. Als je geen klachten hebt, dan is het heel moeilijk om te geloven. En zelfs als je ze wel hebt, kun je twijfelen. Ik snap daarom heel goed dat het heel moeilijk kan zijn om je borsten los te laten en toch voor explantatie te gaan. Er is geen garantie. Toch weten we door onze jarenlange ervaring en onderzoek dat er wel degelijk heel veel mis is. En dat de kans op vele klachten, bij vele vrouwen, heel groot is. Het product is niet veilig. En het is in feite als Russische Roulette wanneer je eraan begint.
Ik denk dat de dames daar nu wel meer begrip voor ons beginnen te krijgen en inzien dat er wel degelijk vrouwen zijn die echt heel erg ziek kunnen worden.

We hadden trouwens een moderator die daar jarenlang moderator was, dus ik ken wat van hun geheimen ;) :lol:

Fijne dag! <3 <3 <3
Plaats reactie

Terug naar “Welke chirurgen?”