Dr Kappel werkwijze

Een lijst met goede chirurgen.
BobbyMoo

Ongelezen bericht 26 okt 2021 22:41

Hallo dames,

2 maanden geleden had ik mijn consult bij dr. Kappel en is definitief besloten te gaan opereren. Ik sta nu dan ook op de wachtlijst, maar merk dat ik enigszins gespannen raak van hoe moeilijk dr. Kappel te bereiken is (ze nemen nooit gewoon de eerste keer de telefoon op?) en de onduidelijkheid over de wachtlijst.
Ik vroeg laatst namelijk naar enige indicatie wat ik mag verwachten qua wachttijd, maar er werd gezegd dat ze hierin geen enkel houvast kan geven omdat de arts zelf bepaalt wie ze wanneer opereert.

Herkennen jullie dit? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ging dit bij jullie ook zo?

Ik word er erg onzeker van en onrustig. Hoor je bijvoorbeeld pas één week van tevoren wanneer je terecht kunt, of wel langere tijd van tevoren? En moet je dan maar vertrouwen dat ze je niet vergeten of te onbelangrijk vinden, zonder af en toe een update te krijgen over wachttijden?
Hoe werkte dit bij anderen die zich door haar hebben laten opereren en kan iemand me geruststellen?
Mar3kids

Ongelezen bericht 27 okt 2021 08:20

Hoi

Ik ben vorig jaar geopereerd en herken je proces.
Ongeveer 3 a 4 weken van te voren krijg je bericht. Dan moet je wel eerst nog langs de anesthesist. Die afspraak is 2 weken voor je operatie datum.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust.
Antje

Ongelezen bericht 29 okt 2021 21:25

Ik ben 9 oktober geopereerd door dokter Kappel. Was eind juli geweest voor een consult en toen zei ze dat ik binnen dan en een half jaar aan de beurt kon zijn. Ze had een wachtlijst maar er kon ook iemand uitvallen en dan kon ze bellen. Een week van tevoren werd ik gebeld dat ze een extra Ok had geregeld en dat ik 9 oktober kon komen. Er was geen tijd meer om naar de anesthesist te gaan dus dat moest via een vragenlijst. Ik kon het gelukkig regelen met mijn werk. Maar wat een team heeft dr Kappel. Stuk voor stuk super aardig. Doen alles om je op je gemak te stellen. Dokter Kappel was ook super aardig en zei dat het allemaal goed zou komen. Ik ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en me door haar heb laten opereren ondanks dat ze het zo druk heeft.
BobbyMoo

Ongelezen bericht 06 nov 2021 19:48

Dank voor jullie informatie! Dat is bemoedigend. Ik ga, ongeduldig als ik ben, gewoon maar afwachten en hopen dat ze snel bellen..
Ilja

Ongelezen bericht 06 nov 2021 20:38

BobbyMoo schreef:
06 nov 2021 19:48
Dank voor jullie informatie! Dat is bemoedigend. Ik ga, ongeduldig als ik ben, gewoon maar afwachten en hopen dat ze snel bellen..
Ik werd ook niet terug gebeld. Toen heb ik gemaild en kreeg ook geen antwoord. Toen weer opnieuw gemaild en gevraagd
om een reactie op mijn mail. Toen kreeg ik wel een reactie. Ik moest de mail nogmaals sturen.
Ik vroeg via de mail naar de vergoeding via mijn ziektekostenverzekering en wilde de prijs van een consult weten.
Ik kreeg een heel kort mailtje terug dat niet echt duidelijk was. Uiteindelijk gaf dat geen vertrouwen.
Toch maar niet naar dokter Kappel gegaan.

Groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 nov 2021 13:47

Kan jullie garanderen dat Rita Kappel de meest integere pc is van allemaal. Zij is de enige pc in Nederland die niet van 2 walletjes eet. Zij plaatst geen implantaten om ze er vervolgens bij een ander weer uit te halen ;)
En ja, ze is wat lastig te bereiken, want heeft het erg druk. Maar als je belt altijd inspreken en als je mailt, kun je de mail idd proberen nogmaals te versturen.
Het is echt de moeite waard om haar te bezoeken. En ik zeg dit niet om klanten voor haar te werven, want ze stikt in het werk :lol:

Dikke kus meiden! <3
Angela1990

Ongelezen bericht 11 nov 2021 16:46

Ik heb ook geprobeerd om dr kappel te bereiken. Dit is mij ook niet gelukt.

Omdat ze hier op dit forum geprezen word, wil niet zeggen dat zei DE BESTE is, als ze het dus zo ontzettend druk heeft, hoe scherp is ze dan op lange termijn?
Ik bedoel, ze kan ook d'r dag niet hebben, toch?

Niet om haar nu teniet te doen. Want ze zal vast en zeker kundig zijn en de ervaringen zijn hier heel positief,

Maar als je zulke klachten heb, net als ik, wil je ze er gewoon zsm eruit hebben.
Het liefste wil je ze er zelf uitsnijden,maakt me niet uit wie het doet.

Het wachten duurt alleen zo lang.

Hoe lang ben je bereid te wachten😉

Liefs ,♡
6 en half jaar mentor dual plane 375cc door F. Van straten
22 dec 2021 verlost bij het Jan van goyen door Drs van der meer🙏🍀
Sabine83

Ongelezen bericht 11 nov 2021 17:23

Ik stond op de wachtlijst maar kon dan pas in januari 2022 terecht voor een intake en daarna zou ik zeker nog 6 maanden moeten wachten tot de explantatie.

Ik ben verder gaan zoeken en kon uiteindelijk erg snel bij Dr Visser in Venlo terecht. Geen vergoeding maar had ook geen echt dossier opgebouwd…:(

Nu ben ik maandag geopereerd, blij dat ze eruit zijn maar toch ook de vraag… wat als ik we naar dr Kappel was gegaan, had ik dan toch lipofilling kunnen ondergaan…
Maargoed dat is achteraf en scheelt iig 9 maanden met explantatie. Daar ben ik dan maar blij om…

Succes met je keuze maar je vind ook erg veel info hier dus wie weet wil je ook nog contact zoeken met Dr. visser (Arenborghoeve) ik ben erg goed geholpen. Ze is erg direct dat wel en werkt nog altijd met Zout water protheses dus dat vind ik wel jammer want ook daar bestaan twijfels over! Nu vertelde de assistent mij zelfs dat daar ook issues mee zijn en de productie daarvan stil ligt 👏🏻🙏🏻

Succes met alles en hoop dat je snel geholpen kan worden door wie dan ook 😘😘
Ik ben 38 jaar, heb 9,5 eurosilicone 200/250 cc
8 nov explantatie bij dr. Visser in Venlo. Op naar een gezonder leven!
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 nov 2021 18:21

Angela1990 schreef:
11 nov 2021 16:46
Ik heb ook geprobeerd om dr kappel te bereiken. Dit is mij ook niet gelukt.

Omdat ze hier op dit forum geprezen word, wil niet zeggen dat zei DE BESTE is, als ze het dus zo ontzettend druk heeft, hoe scherp is ze dan op lange termijn?
Ik bedoel, ze kan ook d'r dag niet hebben, toch?

Niet om haar nu teniet te doen. Want ze zal vast en zeker kundig zijn en de ervaringen zijn hier heel positief,

Maar als je zulke klachten heb, net als ik, wil je ze er gewoon zsm eruit hebben.
Het liefste wil je ze er zelf uitsnijden,maakt me niet uit wie het doet.

Het wachten duurt alleen zo lang.

Hoe lang ben je bereid te wachten😉

Liefs ,♡
Het gaat om integriteit. Dat moet de basis zijn van ons handelen.
Zij is integer en heeft geen dubbele agenda, dient geen 2 heren, zoals de andere pc's wel doen.
Dat ze administratief helaas niet altijd even snel kan zijn, doet geen inbreuk aan de arts en mens die ze is.
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 nov 2021 09:31

Was trouwens nog iets heel belangrijks vergeten te zeggen. Wij zijn nu waar we zijn dankzij het harde werk van Rita Kappel. Zij strijdt als enige pc al bijna 25 jaar voor de erkenning van klachten door siliconen borstimplantaten. Ze is uitgespuugd en uitgekotst door de NVPC, omdat ze een 'gevaar' is.

Ik vind dat zij ons respect verdient. En ja, ze kan soms erg direct zijn en sommige vrouwen hebben daar moeite mee, maar ik kan je garanderen dat er geen meer integere pc bestaat dan zij. What you see is what you get. No more, and no less.

Ik heb niks met mensen die niet de waarheid spreken. Zij doet dat wel. En ja, er zijn vele pc's die ook 'lief' zijn. De pc die mij opereerde is geen kwaaie, maar hoe kun je blijven volhouden dat implantaten echt niet ziek maken? Als ze soms zien in welke staat de implantaten verkeren wanneer ze uit een vrouwenlichaam worden verwijderd. Hoe kan dat gezond zijn?

Voorbeeld
IMG-1322.jpg

Dat vrouwen klachten hebben, zou aan de vrouwen liggen en onze beleving van klachten. En niet aan het product! Dat er nog steeds geen direct wetenschappelijk verband is aangetoond, wil niet zeggen dat die er niet is. Helaas kan de wetenschap alleen meten wat goed zichtbaar is. Hieronder een stuk dat ik eerder schreef over het kapselverhaal en klachten door siliconen. Het laat deels zien hoe moeilijk het is om een direct verband aan te tonen.

Bij alle mensen en dieren wordt het immuunsysteem getriggerd als er iets lichaamsvreemd wordt ingebracht. Allemaal! De formatie van kapsel laat dit zien.
Kapselweefsel is jouw immuunsysteem in actie. Het lichaam probeert de implantaten kwijt te raken. In kapselweefsel zitten o.a. vele 'vreetcellen' die het materiaal proberen op te slurpen en onschadelijk te maken. Er ontstaat een enorme kettingreactie waarbij allerlei stoffen en cellen van het immuunsysteem in actie komen. En dit 'in actie komen' maakt weer vele signaalstoffen vrij die nog meer hulptroepen van het immuunsysteem bijeenroepen.

In kapselweefsel binnen in de borst zie je wat er op lokaal niveau plaatsvindt. Maar deze reactie in de borst geeft bij veel vrouwen systemische klachten. We hebben het dus niet enkel over de problemen door migrerende siliconen. Maar het kapselweefsel op zichzelf kan al vele systemische klachten triggeren. Het immuunsysteem staat op scherp en kan ontregelen en ook eigen cellen gaan aanvallen of verstoringen geven in allerlei processen in het lichaam.

Dat lichaamsvreemde stoffen immunologische reacties oproepen kan geen enkele arts ontkennen. Zelfs bij een splinter wordt het immuunsysteem getriggerd en wordt een kapsel gevormd.

De problemen ontstaan dus wanneer het immuunsysteem ontregelt. Dit gebeurt het snelst bij de meest overgevoelige vrouwen die een genetische predispositie hebben. Bij sommige mensen is het immuunsysteem vanuit de genen wat scherper afgesteld dan bij anderen.

In én vanuit het kapselweefsel komt een reactie op gang die door kan werken op heel je lichaam. Dus los van migrerende siliconen. Dat komt er ook nog eens bij, want siliconen zweten altijd en sommigen (lees: velen) scheuren.

Alcl is 1 van de ziekten die kunnen ontstaan door ontregeling van het immuunsysteem. Alcl = kanker van het immuunsysteem. Het verband alcl en implantaten is aangetoond. Ontregeling van het immuunsysteem kan veel meer ziekten geven. Hoezo zou dat in dit geval niet kunnen?

Alcl kon 'makkelijk' worden aangetoond. Kankercellen zijn goed te herkennen onder de microscoop. Maar dat de rest niet goed kan worden opgespoord, wil niet zeggen dat er niks aan de hand is.

De ontregelingen die plaatsvinden, vinden plaats op celniveau. Dit is zeer moeilijk aan te tonen. Het onderzoek van Rita Kappel laat bijvoorbeeld ook zien wat siliconen op celniveau doen. https://www.nature.com/articles/s41598-020-66666-7
Reken maar van yes dat dit niet alleen in een petrischaaltje gebeurt.
Maar nu hebben we het weer over wat siliconen doen. Wat ik eerder schreef, is wat je eigen immuunsysteem of kapselweefsel doet.

Kapselweefsel kan het immuunsysteem doen ontregelen en een groot scala aan klachten veroorzaken. Kapselweefsel is immuunsysteem in actie. Deze actie brengt ook een kettingreactie buiten het kapselweefsel op gang. En dit kan bij sommige vrouwen resulteren in klachten buiten de borsten.

Dit is maar 1 van de vele dingen die kunnen plaatsvinden en die zorgen voor klachten. Er spelen meerdere factoren een rol bij het ontstaan van klachten en dat maakt het moeilijk om een causaal verband aan te tonen.

Rond een implantaat en op kapsel kunnen zich vele micro-organismen nestelen (biofilm). De aanwezigheid van deze micro-organismen vergroot ook de immuunreactie van het lichaam. Er zijn studies die laten zien dat vele reumatische aandoeningen kunnen ontstaan door bepaalde micro-organismen. Dit betekent dus ontregeling van het immuunsysteem door de aanwezigheid van micro-organismen. Het immuunsysteem keert zich tegen de eigen cellen en beschadigd die.
Aan de basis van kapsel contractie (kapsel baker 4) zitten waarschijnlijk bacteriën die zich op de prothesewand hebben gevestigd. Het lichaam reageert met formatie van steeds meer kapsel. Het kapsel wordt dikker en gaat samentrekken. Ze zijn er nog niet helemaal uit of dit ook een oorzaak is bij het ontstaan van ALCL. Ik vermoed dat het ook bij ALCL om meerdere factoren gaat maar dat dit een grote rol speelt.

Weer laat dit zien dat kapselweefsel, weefsel is dat er gewoon zoveel mogelijk uit moet, omdat het een bron is van veel ellende.

Maar er spelen veel meer factoren een rol in het ontstaan van systemische klachten. Ook het eigen vermogen van het lichaam om te ontgiften speelt een grote rol. Er zijn mensen die een 'gendefect' hebben en waarbij het vermogen om te ontgiften lager is dan bij mensen zonder dit gendefect. Het MTHFR gendefect. Bij het deel over ontgiften kun je daar meer over lezen. Bij de meest zieke vrouwen is dit gendefect aanwezig.
Het gevolg hiervan is dat toxinen zich makkelijker in het lichaam kunnen ophopen met alle gevolgen van dien....

In het filmpje van de FDA meeting vertelt Cohen Tervaert iets over de reacties die optreden in de borsten bij de vorming van kapselweefsel en het effect hiervan op het lichaam. https://www.youtube.com/watch?v=3QwMOoHhPKw
Irisgraaf

Ongelezen bericht 12 nov 2021 10:22

Hoi lieve allemaal,

Ook ik heb vandaag tevergeefs gebeld naar deze kliniek. Ik kreeg een automatisch antwoord apparaat dat ze een consulten stop heeft, maar mijn telefoon nummer genoteerd zou worden mocht er iemand uitvallen.
Ik ben ten einde raad. Heb iedere dag pijn in mijn borst die uitstraalt naar mijn arm en hand, om dan nog maar niet over alle andere klachten te beginnen.

Heeft iemand een tip voor mij? Een goede kliniek? Ik ben er al achter dat ik het zonder vergoeding ga doen. Ik kan niet meer wachten.

Liefs Iris
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 nov 2021 10:30

Irisgraaf schreef:
12 nov 2021 10:22
Hoi lieve allemaal,

Ook ik heb vandaag tevergeefs gebeld naar deze kliniek. Ik kreeg een automatisch antwoord apparaat dat ze een consulten stop heeft, maar mijn telefoon nummer genoteerd zou worden mocht er iemand uitvallen.
Ik ben ten einde raad. Heb iedere dag pijn in mijn borst die uitstraalt naar mijn arm en hand, om dan nog maar niet over alle andere klachten te beginnen.

Heeft iemand een tip voor mij? Een goede kliniek? Ik ben er al achter dat ik het zonder vergoeding ga doen. Ik kan niet meer wachten.

Liefs Iris

Bij de Jan van Goyen zitten meerdere artsen. Probeer dat eens.

Wens je heel veel sterkte!!!! <3 <3 <3
Beep

Ongelezen bericht 12 nov 2021 11:39

Ik ben bij de Parkkliniek in Rotterdam geweest, en kon heel snel terecht. Het hele proces van beslissing om ze te verwijderen tot de daadwerkelijke explantatie heeft maar 6 weken geduurd. En ik ben echt heel tevreden over deze kliniek en de arts (dr. Hoekstra).
kiki

Ongelezen bericht 20 nov 2021 17:59

Soms wel wat rommelig bij dr kappel, ik mocht niet door haar geopereerd worden, waar ik moeite mee heb is dat ze 4 jaar terugnog volledig achter monobloc stond, en nu niet meer, ik ben om haar opvatting afgegaan dag monobloc veilig is, niet dus. Vond de locatie destijds in Utrecht ook sober, gesprekje met anesthesie mocht mij man niet bij zijn, werd ergens in een hoekje gedaan, na past minuten zei anesthesie al dat niet kon, waarom weet ik niet, ik had inspanning astma, dus binnen 5 minutenweer buiten vanuit friesland, Haar kundigheid twijfe. Ik niet aan, alleen jammer dat ze geen ruimte in het ziekenhuis heeft.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 nov 2021 08:55

Lieve Kiki

Rita Kappel werkte uitsluitend met de monobloc, maar ging in de loop van de jaren steeds meer klachten zien bij vrouwen. Door haar integriteit kon ze echt niet langer achter een product blijven staan waar best wat vrouwen ziek van werden. Itt andere pc's verkiest ze de gezondheid van vrouwen ipv het geld dat ze ermee zou kunnen verdienen.
Daarbij zag ze dat er iets moest zijn gewijzigd in het product, want de klachten rezen op een gegeven moment de pan uit. Zelfs kapselcontractie, wat normaal gesproken bijna niet voorkomt bij de monobloc.

Helaas werkt ze niet in een ziekenhuis idd en voor mensen met een bepaald risico zoals jij, is dat jammer, want die mogen echt alleen in een ziekenhuis geopereerd worden en niet in een privé kliniek. Haar praktijk bevindt zich overigens in Zwolle niet in Utrecht. Daar deed ze een paar jaar geleden nog wel de operaties. Tegenwoordig doet ze die in Amsterdam.

Dikke kus mop!!! Hoop dat het alweer wat beter gaat na je opname vorige week. Ik was echt weer geschrokken! En sorry dat ik je niet meer had geappt deze afgelopen dagen. Niet dat ik niet aan je denk, maar mijn leven is echt heel zwaar momenteel. Heel erg zwaar en na gisteren nog meer. Ik weet soms niet meer waar ik het zoeken moet...

KUSSS Luna😘🙏
Plaats reactie

Terug naar “Welke chirurgen?”