Voorstellen, Explantatie na 16 jaar, Ik wil en ze moeten eruit... :-(

Protheses vanwege cosmetische reden.
PetraS

Ongelezen bericht 24 aug 2021 15:58

Hoi Allemaal,
Mijn naam is Petra, ben 54 jaar en heb in 2005 ( denk ik ) een borstvergroting laten doen nadat ik een mislukte borstverkleining had ondergaan. Ze maakte er een kleine A van en kwam van een E cup af. Na de vergroting was ik blij , vond het mooi en heb in veel jaren nergens aan gedacht. Nu terugdenkend weet ik dat de klachten na een tijdje begonnen zijn maar nooit gedacht aan de implantaten. Ik heb de vergroting in kliniek Beaucare in Belgie laten uitvoeren en toen heeft met mij vertelt dat ze levenslang zouden kunnen blijven zitten en ze niet zouden kunnen lekken ( nu staat er op hun website max 10 jaar ). Een dag of 5 geleden las ik een verhaal van een dame die ook daar de vergroting had laten doen, zelfs ook in 2005, en in de loop van de jaren veel klachten had ontwikkeld. Haar lange verhaal in het kort is dat ze PIP implantaten in zich had ( en Beaucare loog hier ook over ).. en toen ging er een lampje branden bij mij. Heb die nacht niet kunnen slapen, las het verhaal savonds. De dag erna meteen onderzoeken gedaan en uitgekomen op dit forum.. Wat een mooie bijzonder vrouwen zijn jullie.. Door zoveel te delen met de buitenwereld helpen jullie vrouwen zoals ik, die zich helemaal kapot geschrokken zijn, heel erg. Dank daarvoor. Ik heb een email gestuurd naar Beaucare met de vraag welke implantaten ik heb, serie nummer en fabrikant maar nog steeds niks terug gekregen. Ik heb contact gehad met CZ over een evt vergoeding, al weet ik dat het lastig is, ik wil het wel proberen... ik ga een extra baan aannemen om alvast ook extra te kunnen sparen... ik moet en zal ze eruit hebben al ben ik ook bang voor het resultaat erna. Gezondheid voor alles. Toen ik de lijst met klachten zag die kunnen ontstaan van zwetende en of lekkende implantaten rolde de tranen over mijn wangen.. ik ben met stomheid geslagen hoeveel van die klachten van toepassing zijn op mij.
spierpijnen ( inmiddels diagnose Fybro), pijnlijke harde borsten en geen bh kunnen verdragen, concentratie problemen ( kan zelfs niet meer lezen), Vergeet soms woorden ( warrig in hoofd ), kan slecht tegen hard geluid, erge haaruitval, Heel snel blauwe plekken, Laag libido, schimmelinfecties in mond, heel veel ernstige allergieen waar ik mezelf elke maand 3 spuiten voor moet zetten ( anders heb ik chronische longontsteking ), Schouder pijnen, duizelig en heb ernstige oedeem ogen. Dit laatste kon niemand me mee helpen wat het was en werd op allergieen afgeschoven... Mijn hart klopt al 5 dagen zo snel, ben zo geschrokken.. ik wil ze eruit hebben! Kan wel janken meiden... pffff
Ik weet dat er vele artsen geadviseerd worden hier op het forum, ik denk erover na om naar het Zuyderland te gaan in Heerlen of Sittard. Ik woon in Limburg. Sorry voor het lange bericht.. maar wilde me wel even netjes voorstellen en bedanken voor alle informatie die hier te vinden is.
PS niet geheel onbelangrijk is dat ik afgelopen jaar 52 kg ben afgevallen en mijn borsten met implantaten dus best zijn gaan hangen en mijn eigen borstweefsel ws niet veel meer is.. het resultaat als ze eruit zijn zal best wel lastig te accepteren zijn maar altijd beter dan deze nog langer in me te hebben...
Laatst gewijzigd door PetraS op 20 sep 2021 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Essi

Ongelezen bericht 25 aug 2021 01:37

Welkom Petra,
Wat goed dat je ons gevonden hebt.
Lees, kijk, vraag en deel je ervaringen...
Succes.
Liefs essi
PetraS

Ongelezen bericht 25 aug 2021 09:45

Dankjewel voor je reactie Essi :-)
PetraS

Ongelezen bericht 27 aug 2021 16:37

Hoi allemaal,
Ik mag as 8 september naar Zuyderland in Sittard Geleen en heb een afspraak bij Drs Meesters Caberg. Ik ken haar verder niet maar dat maakt voor mij niet uit. Ik wil ze er zo snel mogelijk uit hebben aangezien ik er al 16 jaar mee loop. Het is en blijft spannend.
Liefs Petra
Ilja

Ongelezen bericht 27 aug 2021 22:03

Hoi Petra. Ik ben ook in 2004 bij kliniek Beau Care in België geopereerd. Toen ik mij liet opereren werd mij ook verteld dat ze levenslang mee zouden gaan. Ook konden ze absoluut niet gaan lekken of scheuren. In 2008 kreeg ik borstkanker en wilde ik weten
welk merk implantaten ik had. Het merk dat ze toen gebruikte was van Perthese. In 2016 kreeg ik weer borstkanker en toen ze tijdens mijn borstamputatie mijn siliconenprothese eruit haalden scheurde hij. Deze had er 12 jaar ingezeten. Het blijkt dus maar weer hoe mooi ze het vertellen en het echt niet waar kunnen maken. Ik vind het heel goed dat je de siliconenprotheses eruit laat halen.
Het hoort gewoon niet in je lichaam. Er is inmiddels zoveel bewijs hoe slecht ze voor onze gezondheid zijn. Ik schrijf dit niet om jou bang te maken hoor! Ieder lichaam is anders. Helaas heb ik 2 keer pech gehad. Ik heb nu nog steeds siliconenprotheses omdat ik geamputeerde borsten heb. Ik ben druk bezig om ze eruit te laten halen en dan met lipofilling aan de slag te gaan.
Heel veel sterkte! Schrijf je nog eens een stukje hier als je geopereerd bent?

Groetjes Ilja
PetraS

Ongelezen bericht 28 aug 2021 13:49

Ilja schreef:
27 aug 2021 22:03
Hoi Petra. Ik ben ook in 2004 bij kliniek Beau Care in België geopereerd. Toen ik mij liet opereren werd mij ook verteld dat ze levenslang mee zouden gaan. Ook konden ze absoluut niet gaan lekken of scheuren. In 2008 kreeg ik borstkanker en wilde ik weten
welk merk implantaten ik had. Het merk dat ze toen gebruikte was van Perthese. In 2016 kreeg ik weer borstkanker en toen ze tijdens mijn borstamputatie mijn siliconenprothese eruit haalden scheurde hij. Deze had er 12 jaar ingezeten. Het blijkt dus maar weer hoe mooi ze het vertellen en het echt niet waar kunnen maken. Ik vind het heel goed dat je de siliconenprotheses eruit laat halen.
Het hoort gewoon niet in je lichaam. Er is inmiddels zoveel bewijs hoe slecht ze voor onze gezondheid zijn. Ik schrijf dit niet om jou bang te maken hoor! Ieder lichaam is anders. Helaas heb ik 2 keer pech gehad. Ik heb nu nog steeds siliconenprotheses omdat ik geamputeerde borsten heb. Ik ben druk bezig om ze eruit te laten halen en dan met lipofilling aan de slag te gaan.
Heel veel sterkte! Schrijf je nog eens een stukje hier als je geopereerd bent?

Groetjes Ilja
[Hoi Ilja, wat erg dat je 2 x borstkanker hebt gehad zeg... ik hoop dat je snel je silicone borsten kan wisselen en dan Lipofilling kan gaan laten doen. Ik snap heel goed dat jij helemaal ze er zsm uit wilt hebben... Ik moet zeggen nu jij het woord Perthese noemt dat me dat bekend klinkt maar voor alsnog heb ik dus geen idee wat erin. Ik ga in ieder geval dat merk onderzoeken. Jij hebt ze in ieder geval ook lang gehad lees ik.. Toenik erachter kwam en ging lezen is voor mij nu nog maar 1 ding belangrijk en dat is dat ik ze eruit wil hebben. Ben best bang voor het eindresultaat en mn dat ze gaan invallen ofzo maar dan spaar ik daarna wel voor een lift maar voor mij nooit meer iets erin. Ik zal zeker hier laten weten hoe het gaat en hoe het verder gaat. Lief dat je reageert, dankjewel he. Jij ook heel veel sterkte en hoop te lezen hoe het met je verder gaat.. Liefs Petra]
PetraS

Ongelezen bericht 28 aug 2021 13:50

Oeps ik zie dat ik iets geks gedaan heb met reageren.. moet nog wennen aan hoe een forum werkt.. :-) :shock:
Anita

Ongelezen bericht 28 aug 2021 14:02

Hoi Petra, Heel veel sterkte met alles. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Vraag maar raak. We zijn er om elkaar te helpen. Hou je ons op de hoogte? Liefs, Anita🌺
PetraS

Ongelezen bericht 28 aug 2021 14:50

Dankjewel voor je reactie Anita, we zitten zeker in hetzelfde schuitje en jaa ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Petra :)
Ilja

Ongelezen bericht 28 aug 2021 19:10

Bedankt voor je reactie. Het is zo fijn dat deze site bestaat. Je kunt er veel ervaringen lezen en ook vragen stellen.
Ik wil je ook nog even meegeven dat ik ook 54 jaar ben en ook vele klachten heb. Ik denk dat je ook de overgang niet moet vergeten.
Zelf menstrueer ik sinds 3 jaar niet meer. Sinds die tijd begon ik steeds meer klachten te krijgen. Ik hoop natuurlijk dat de klachten
over gaan na de verwijdering vd siliconenprotheses. Hou dus ook in gedachte dat de klachten ook met de overgang te maken kunnen hebben. Ondanks dat wil ik geen siliconenprotheses meer in mijn lijf. Hou er ook rekening mee dat je misschien met alleen een
borstlift niet het gewenste resultaat krijgt. Onze leeftijd speelt hierin mee. Bespreek dit goed met je arts zodat je zoveel mogelijk
informatie hebt. Heel veel succes.

Groetjes Ilja
PetraS

Ongelezen bericht 30 aug 2021 09:22

Hoi Ilja, dank voor je reactie, nee ik vergeet de overgang niet.. ik heb deze bijna helemaal gehad. Ik zat al heel vroeg in de overgang door verwijdering van mijn baarmoeder op jonge leeftijd. Een enkele keer heb ik nog wel eens een opvlieger maar echt niet wekelijks. Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten als de protheses eruit zijn Ilja, Ik ben ook afgelopen jaar 52 kg afgevallen dus ik ga ervan uit dat het max een A cup zal zijn.. aangezien ik een kleine b had toen ik ze liet zetten. Voor alsnog ga ik ze er eerst uit laten halen en dan eerst helen... dan zie ik verder, tenzij de arts anders adviseert. Het allergrootste verschil met nu en 16 jaar geleden is wel dat ik ze nu nooit meer zou laten zetten en mijn zelfbeeld totaal anders is. Hopelijk helpt dat me mee na de operatie. Het is afwachten. Dank voor je reactie. ;)
Ilja

Ongelezen bericht 30 aug 2021 09:29

Hoi Petra. Wat knap van je dat je zoveel bent afgevallen. Ik wens je heel veel succes. Laat je hier nog eens horen hoe het met je gaat?

Groetjes Ilja
PetraS

Ongelezen bericht 30 aug 2021 16:22

Zeker weten Ilja, ik hou jullie hier in dit draadje op de hoogte.. Dank je
PetraS

Ongelezen bericht 01 sep 2021 17:25

Ik ben teleurgesteld zeg en bedenk me nog welke stappen ik zal ondernemen. Ik weet dat ze liegen... omdat ik een aantal jaren geleden ook al eens een email gestuurd heb met de vraag of mijn implantaten veilig zijn.. en kreeg toen netjes antwoord dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ik weet dat ik niet de enige ben waarbij ze mensen afwimpelen met als antwoord dat ze het dossier kwijt zijn of nog niet digitaal waren... 2005 is het jaar dat ik ze heb laten zetten.. AS woe heb ik een afspraak bij de PC en dan zullen we zien wat zij te zeggen heeft.
Ik had toch stiekem gehoopt erachter te komen welke implantaten ik in me heb al ruim 16 jaar.
Anyway.. heb het weer van me af geschreven <3
Bijlagen
48DE814E-A058-4D06-BC2B-36D07C080A5C_1_201_a.jpeg
Ilja

Ongelezen bericht 01 sep 2021 21:29

Hoi Petra. Echt belachelijk dat ze je bij Beau Care op deze manier afwimpelen. Bij mij stond de naam vd protheses op de factuur.
Ik ben benieuwd of je de plastisch chirurg kan overtuigen dat je ze wil laten verwijderen. Ik weet dat er veel plastisch chirurgen
zijn die zeggen dat siliconenprotheses geen probleem zijn. Ik heb nu de protheses van Natrelle die inmiddels niet meer gebruikt
mogen worden. Er is inmiddels een rechtszaak tegen de fabrikant aangespannen. Er zijn veel aantoonbare bewijzen dat deze
niet deugen. Ik ben daar heel bezorgd over want ik heb tenslotte al 2 keer borstkanker gehad. Ik ben bij 3 verschillende artsen
geweest en die zeggen dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Ze zeggen zelfs dat het niet aan te raden is om ze te verwijderen
want ze zijn zo mooi. Echt zo onbegrijpelijk. Ik heb nu wel een plastisch chirurg die een aanvraag gaat doen bij mijn ziektekostenverzekering voor de explantatie. Ik ben benieuwd wat de plastisch chirurg jou gaat aanraden en of je ziektekostenverzekering het gaat vergoeden. Heel veel succes.

Groetjes Ilja
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”