Ze willen perse dat ik een mammografie bij de echo laat doen, hoe pak ik dat aan?

Mammografie met borstimplantaten is gevaarlijk!
Kirsie86

Ongelezen bericht 28 jul 2021 10:14

Hier ben ik weer met een update!

Ik heb uiteindelijk nog gehoor gekregen op mijn e-mail. Ik ben vandaag terug gebeld en ze hebben overleg gepleegd met de radiologen van het ziekenhuis naar aanleiding van mijn e-mail.
Een enkele radioloog wilt wel enkel de echo uitvoeren. De afspraak is nu verzet met een radioloog die wel gehoor wilt geven aan mijn verzoek.
Roos1210

Ongelezen bericht 28 jul 2021 10:21

Wat fijn!

Ik heb ook 2x gehad dat ze een mammo wilden doen ipv een echo terwijl in de verwijzing specifiek echo stond en ik het telefonisch ook nog aangegeven had. Toen ze me op kwamen halen kreeg ik uitleg over de mammo. Ik heb meteen aangegeven dat ik voor een echo kwam en verhaal nog een x uitgelegd. Beide keren hebben ze me uiteindelijk 1,5u laten wachten voordat er een echo gemaakt kon worden.
Kirsie86

Ongelezen bericht 28 jul 2021 10:40

Roos1210 schreef:
28 jul 2021 10:21
Wat fijn!

Ik heb ook 2x gehad dat ze een mammo wilden doen ipv een echo terwijl in de verwijzing specifiek echo stond en ik het telefonisch ook nog aangegeven had. Toen ze me op kwamen halen kreeg ik uitleg over de mammo. Ik heb meteen aangegeven dat ik voor een echo kwam en verhaal nog een x uitgelegd. Beide keren hebben ze me uiteindelijk 1,5u laten wachten voordat er een echo gemaakt kon worden.
Ben wel blij, maar dit mag gewoon niet nodig zijn en dat je zo op je strepen moet blijven staan.

Krijg het idee dat je voor gek word weggezet wanneer je aankaart waarom je een mammografie niet wenst.

Belachelijk ook dat ze tot tweemaal toe, je zo lang hebben laten zitten.

Voor alle andere dames die ook worden ingepland voor een mammografie en in hetzelfde schuitje komen, blijf echt op je strepen staan
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jul 2021 11:58

Lieve meiden, het is gewoon echt om te huilen dit.
Ik ga deze stukjes gebruiken voor ons zwartboek.

Trots op jullie! <3 <3 <3
Kirsie86

Ongelezen bericht 05 aug 2021 12:10

Hoi,

Even een update, vanmorgen een echo gehad. Was daar ook heel snel klaar. Maar achteraf zit ik toch wel met vragen. Hetgeen wat hij kon zien was dat het kapsel ‘mooi’ gefixeerd is. En dat er wat plooitjes te zien waren maar dat is ‘normaal’ volgens zeggen van de radioloog.

Dus ben er eigenlijk helemaal niet gerust op eigenlijk. Misschien heeft iemand hier antwoord op.
Mikkie

Ongelezen bericht 05 aug 2021 20:03

Hoi,

Ik lees nu ‘toevallig’ dit bericht.
As maandag heb ik een mammografie staan, ivm mijn explantatie. Het voelt niet goed en nu krijg ik door het lezen van jullie berichten de bevestiging.
Morgen bel ik om af te zeggen.
Is een echo dan wel altijd nodig of kan de operatie ook gewoon zonder dit soort info?
Ik heb2 jaar geleden een echo en mammografie laten maken in een zkh vlakbij. Daar zag het er ‘normaal’ uit en werd daarom weggestuurd en mijn klachten niet serieus genomen. Maar dit materiaal kunnen zij wel gebruiken om te zien hoe het er toen uitzag toch?

Groetjes, Mikkie
Kirsie86

Ongelezen bericht 05 aug 2021 20:21

Hoi Mikkie,

Je kan eerst proberen om enkel alleen een echo aan te vragen voordat je het afzegt.

Ik heb de afspraak voor een echo gemaakt, mocht er toch een scheur of teveel kapselvorming geconstateerd worden dat ik in aanmerking kom voor het vergoeden van de explantatie. Verdere onderzoeken bij een internist laat ik persoonlijk achterwege omdat ik het proces naar het verwijderen van mijn protheses wil versnellen.

Maar echo is volgens mij geen noodzaak voor een explantatie, maar pin mij er niet aan vast, ik ben net zoals jouw op weg naar het verwijderen van de protheses. Maar echter als je het vergoed wil hebben, dan is het raadzaam om onderzoek(en) te laten doen
Mikkie

Ongelezen bericht 05 aug 2021 20:26

Bedankt voor je snelle reactie!
Afgelopen dinsdag ben ik bij de internist geweest en zij gaat na mijn bloeduitslagen een verslag naar zorgverzekeraar sturen als ASIA is vastgesteld.

Ik zal morgen even bellen naar de kliniek en verder info vragen.
Kirsie86

Ongelezen bericht 05 aug 2021 21:36

Heb je veel klachten? Ben je bij dr. Beekman geweest? Want volgens mij zijn er maar nauwelijks internisten die ASIA erkennen.
Mikkie

Ongelezen bericht 05 aug 2021 21:49

Ja ik heb veel klachten helaas. Ik ben bij dr. Verhagen geweest bij de Jan van Goyen kliniek. Zij erkent ASIA. Eindelijk iemand die me serieus neemt. Fijn mens ook!
Mikkie

Ongelezen bericht 05 aug 2021 22:11

Kirsie86 schreef:
28 jul 2021 10:14
Hier ben ik weer met een update!

Ik heb uiteindelijk nog gehoor gekregen op mijn e-mail. Ik ben vandaag terug gebeld en ze hebben overleg gepleegd met de radiologen van het ziekenhuis naar aanleiding van mijn e-mail.
Een enkele radioloog wilt wel enkel de echo uitvoeren. De afspraak is nu verzet met een radioloog die wel gehoor wilt geven aan mijn verzoek.
Hoi Kirsie,

Ben jij in het JvG geweest? Las nml een ander berichtje van jou ☺️ Weet jij welke radioloog dat was die wel gehoor wilde geven aan jouw verzoek? Dan vraag ik daar morgen meteen naar 😇

Groetjes!
Kirsie86

Ongelezen bericht 05 aug 2021 22:26

Ooh fijn! Helemaal niet bij stilgestaan dat er ook internisten werkzaam zijn voor JVG. Ik vind het zo enorm belangrijk dat je met je klachten serieus word genomen.

Nee mijn radioloog was bij mijn plaatselijk ziekenhuis. Was eerst al gedoe via telefonisch afspraak maken, toen kreeg ik het advies om toch te komen en in overleg te gaan daar met de radioloog. Ik heb middels een e-mail toch op mijn strepen gestaan dat ik enkel de echo wou en GEEN mammografie. Daar hebben ze gehoor aan gegeven en overleg gepleegd met de radiologen, maar dus niet daartoe waren ze allemaal bereidt want had de afspraak verzet bij een andere radioloog die mij wel wou helpen. Maar het blijft te gek voor woorden dat er zo’n strijd geleverd moet worden om geholpen te worden.
Mikkie

Ongelezen bericht 06 aug 2021 16:06

Hoi,

Vanochtend gebeld en ik kan in overleg met de radioloog als ik er ben. Ik heb voor mezelf besloten dat ik alleen een echo wil laten doen dus dat wordt het! :D
Kirsie86

Ongelezen bericht 06 aug 2021 21:00

Hoi Mikkie,

Super! Ik hoop dat je ook gehoord word door de radioloog en dat je niet word gestuurd om toch de mammografie te doen.
Mikkie

Ongelezen bericht 10 aug 2021 19:40

Gisteren geweest en alleen een echo laten doen. Wilden me wel overtuigen om een mammografie te doen. Heb duidelijk aangegeven dat ik dat niet wilde en aandurfde ivm evt scheuren van de protheses.
Op de echo zagen ze er ‘goed’ uit, geen scheuren of ernstige kapselvorming.

Hoe is het met jou? Al wat meer duidelijk over je operatiedatum oid?

Groetjes ☀️
Plaats reactie

Terug naar “Géén mammografie!”