Voorstellen en klacht over CZ

Lees informatie of stel vragen.
ivje12345

Ongelezen bericht 05 jul 2021 22:46

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van inmiddels 55 jaar. In 2013 ontwikkelde ik borstkanker in de rechterborst welke is geamputeerd. In 2014 expander laten plaatsen en in 2015 laten vervangen door Allergan prothese. Deze zou superveilig zijn. Inmiddels jaren verder en ook vele klachten verder. Vermoeidheid (daarvan zeggen ze dat aangetoond is dat dit komt door de angst dat de kanker terugkomt), gewrichtspijnen, schouderpijnen, lage weerstand ( hoort bij jou zeggen ze) en sinds een paar maanden heftige zenuwpijnen in voeten (deels door chemo) maar nu ook benen, armen en handen. Spierpijnen heb ik ook al jaren,
kunnen ze geen verklaring voor geven. Lekkage via echo nb niet is aangetoond en ik heb geen auto- immuun ziekten, wordt explantatie niet vergoed. Ik haalde dr Kappel aan en dat was blijkbaar ook geen goede zet, want bij haar zul je wel in alles gelijk krijgen… maar wij zien geen oorzakelijk verband. Ik heb inmiddels de naar mijn idee mogelijke bijwerkingen gemeld bij het RIVM. Ik loop steeds slechter, maar overal hebben ze een antwoord op. Ik denk erover om de explantatie dan maar zelf te betalen, want ik wil siliconengel bleed uitsluiten. Is het slim om een second opinion aan te vragen bij dr Kappel?
De verzekeraar CZ vindt in ieder geval dat er geen Asia is aangetoond en wil dus niet vergoeden. De internist heeft nl geconstateerd dat er geen redenen zijn om dit aan te nemen in overleg met de plastisch chirurg en wordt ik op cursus gestuurd om maar te leren leven met mijn klachten. Dat wil ik wel als er echt geen opties meer zijn. Uploaden van de brief lukt niet via ipad. Daarom tekstuele uitleg. Dank voor meedenken!
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jul 2021 10:03

Hoi Ivje,

Ik had in de welkomsmail gevraagd of je mij je afwijsbrief en brief van de internist wilde sturen. Zonder deze brieven kan ik je helaas echt niet helpen...
Maak een foto of scan ze in en mail ze.

mail.jpg
Ik wacht je mailtje af.

Veel liefs, Luna <3
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jul 2021 10:40

Zoals aangegeven kan ik je niet helpen als ik de brieven niet kan lezen. Ik wil zien op welke gronden de vergoeding is afgewezen. Daarbij is het voor ons echt belangrijk om bewijzen van deze mistanden te verzamelen, omdat we hiermee bij de overheid aankloppen.

Jouw situatie klinkt ernstig. Daarbij ben jij ex borstkanker patiënte, dus dan is dat nog een extra goede reden dat jij zeker niet op deze manier behandeld mag worden!

Ik zou sowieso bij je huisarts om een verwijzing vragen naar dokter Beekman, omdat zij precies weet hoe ze de brief voor de verzekering in elkaar moet zetten, zodat jij de operatie vergoed krijgt. Bij haar kun je meestal ook binnen 2-3 weken terecht.

Beloof me dat je om een verwijzing zult vragen en dat je mij je brieven stuurt. We kunnen dit sowieso wel aanvechten, maar de kortste route is dokter Beekman. Hier zie je haar gegevens: viewtopic.php?f=95&t=1038

Ik wacht je mailtje af!
Essi

Ongelezen bericht 06 jul 2021 12:01

Wat naar dat je zo moet vechten voor je gezondheid, Ivje.
Maar geef niet op!
Verzekeraars doen alles om onder vergoeding uit te komen.
Succes.
Liefs essi
Ilja

Ongelezen bericht 06 jul 2021 17:50

Wat een ellende die verzekeraars. Dan heb je al borstkanker gehad en dan krijg je al deze nare aandoeningen.
Ik sta er ook zo voor. Ik heb 2 geamputeerde borsten door borstkanker. Ik heb de protheses van Natrelle die nu niet meer
gebruikt mogen worden. Sinds 2018 zijn deze geplaatst. Ook is er 2 x lipofilling gedaan. Een mooi resultaat.
Ik ben 54 jaar en toen ik op mijn 51 ste met de pil stopte kreeg ik overgangsklachten. Sinds mijn 51 ste ben ik dagelijks ziek.
Altijd moe, spierspanning, spierpijn, rug en borstpijn, niet kunnen slapen, zweet en kou aanvallen, maag/darmen.
Het ergste is dat het voelt ofdat ik de hele dag hyperventilatie heb en een soort paniekgevoelens ervaar.
Vele artsen en ziekenhuizen bezocht en vele bloedonderzoeken gehad. Niks te vinden. Een MRI scan vd borsten laten maken.
Zagen er prima uit en geen lekkages. Gisteren weer voor een echo geweest. Alles ziet er goed uit. Maar wat nu?
Ik denk dat ik in combinatie met mijn menopauze ziek ben door mijn siliconenprotheses. Helaas is niet iedereen dat met mij eens.
Ik wil ze er het liefst morgen uit laten halen maar ik heb geen medische noodzaak. Dit zal een gevecht worden met mijn verzekering.
Mijn plastisch chirurg gaat het wel indienen. Als het lukt dan ga ik meedoen aan een studie voor lipofilling.
Dmv een vacuümpomp te dragen en vervolgens een liposuctie gaan ze nieuwe borsten maken met mijn eigen vet.
Ik ben zo bang dat de verzekering moeilijk doet over mijn explantatie. Dan kan ik dus niet meedoen aan de studie operatie die volledig
uit subsidie wordt betaald. Ja, een heel verhaal. Zo spannend hoe nu verder. Ik wil jou dan ook heel veel sterkte wensen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2021 08:02

Ilja schreef:
06 jul 2021 17:50
Wat een ellende die verzekeraars. Dan heb je al borstkanker gehad en dan krijg je al deze nare aandoeningen.
Ik sta er ook zo voor. Ik heb 2 geamputeerde borsten door borstkanker. Ik heb de protheses van Natrelle die nu niet meer
gebruikt mogen worden. Sinds 2018 zijn deze geplaatst. Ook is er 2 x lipofilling gedaan. Een mooi resultaat.
Ik ben 54 jaar en toen ik op mijn 51 ste met de pil stopte kreeg ik overgangsklachten. Sinds mijn 51 ste ben ik dagelijks ziek.
Altijd moe, spierspanning, spierpijn, rug en borstpijn, niet kunnen slapen, zweet en kou aanvallen, maag/darmen.
Het ergste is dat het voelt ofdat ik de hele dag hyperventilatie heb en een soort paniekgevoelens ervaar.
Vele artsen en ziekenhuizen bezocht en vele bloedonderzoeken gehad. Niks te vinden. Een MRI scan vd borsten laten maken.
Zagen er prima uit en geen lekkages. Gisteren weer voor een echo geweest. Alles ziet er goed uit. Maar wat nu?
Ik denk dat ik in combinatie met mijn menopauze ziek ben door mijn siliconenprotheses. Helaas is niet iedereen dat met mij eens.
Ik wil ze er het liefst morgen uit laten halen maar ik heb geen medische noodzaak. Dit zal een gevecht worden met mijn verzekering.
Mijn plastisch chirurg gaat het wel indienen. Als het lukt dan ga ik meedoen aan een studie voor lipofilling.
Dmv een vacuümpomp te dragen en vervolgens een liposuctie gaan ze nieuwe borsten maken met mijn eigen vet.
Ik ben zo bang dat de verzekering moeilijk doet over mijn explantatie. Dan kan ik dus niet meedoen aan de studie operatie die volledig
uit subsidie wordt betaald. Ja, een heel verhaal. Zo spannend hoe nu verder. Ik wil jou dan ook heel veel sterkte wensen.
Hoi Ilja, jij hebt gewoon recht op vergoeding! Laat je niet uit het veld slaan door de verzekeraar.
Verzekeraas grijpen alle kansen aan om niet te vergoeden. En als een internist geen goede brief heeft geschreven, maken ze daar mooi gebruik van om met argumenten te komen om niet te vergoeden. Ik heb door de jaren heen héél veel afwijsbrieven gezien en doorzie hun trucjes ;)
Wij hadden contact opgenomen met de internisten die de vrouwen helpen en laten weten wat er precies in de brief hoort te komen. Want zelfs bij Nanayakkara ging het soms nog mis met de vergoeding, omdat de brieven niet voldeden. De laatste tijd krijgen bijna alle vrouwen die bij Nanayakkara, Beekman of Verhagen zijn geweest, de vergoeding rond. Tenzij de internist echt geen aanleiding ziet voor een verdenking op ASIA of BII.

Geef niet op! Het is wel belangrijk dat je jouw internist wijst op de voorwaarden van het Zorginstituut Nederland én het document dat wij hadden gemaakt met alle vragen die beantwoord dienen te worden. Een belangrijk hulpmiddel is tevens je eigen chronologische weergave van je klachten én beperkingen. Er moet uit je verhaal duidelijk naar voren komen dat klachten je dagelijks leven ernstig belemmeren.

Zie in het vergoedingstopic alle info en linkjes naar de documenten: viewtopic.php?t=1952

Succes meiden!
Ilja

Ongelezen bericht 07 jul 2021 16:24

Dank je wel Luna voor je berichtje. Mijn plastisch chirurg gaat de explantatie aanvraag indienen bij mijn verzekering.
Ik heb mij via de huisarts laten doorverwijzen naar haar. Ik wil meedoen aan een studie voor lipofilling voor vrouwen
met geamputeerde borsten. Dat krijg ik volledig vergoed uit een subsidie potje. De explantatie valt daar niet onder dus dat is
nog wel een dingetje. Ik ben wel bij een internist geweest met al mijn klachten. Deze wilde niets horen over mijn
siliconenprotheses. Ik werd weggestuurd met de boodschap dat ik wel ziek zou zijn door mijn menopauze.
Daarom hoop ik dat de plastisch chirurg alles kan regelen. In het ergste geval moet ik op de wachtlijst in Amsterdam
voor de internist. Voor mij zou dat dan te laat komen omdat de studie voor de lipofilling nu al bezig is.
Ik hoop zo dat mijn verzekering niet moeilijk doet.

Groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2021 16:44

Ilja schreef:
07 jul 2021 16:24
Dank je wel Luna voor je berichtje. Mijn plastisch chirurg gaat de explantatie aanvraag indienen bij mijn verzekering.
Ik heb mij via de huisarts laten doorverwijzen naar haar. Ik wil meedoen aan een studie voor lipofilling voor vrouwen
met geamputeerde borsten. Dat krijg ik volledig vergoed uit een subsidie potje. De explantatie valt daar niet onder dus dat is
nog wel een dingetje. Ik ben wel bij een internist geweest met al mijn klachten. Deze wilde niets horen over mijn
siliconenprotheses. Ik werd weggestuurd met de boodschap dat ik wel ziek zou zijn door mijn menopauze.
Daarom hoop ik dat de plastisch chirurg alles kan regelen. In het ergste geval moet ik op de wachtlijst in Amsterdam
voor de internist. Voor mij zou dat dan te laat komen omdat de studie voor de lipofilling nu al bezig is.
Ik hoop zo dat mijn verzekering niet moeilijk doet.

Groetjes Ilja
Lieve Ilja, helaas kan jouw pc geen medische indicatie afgeven bij systemische klachten. Dat kan alleen door een internist gedaan worden, dus ik raad je echt aan om toch naar dokter Beekman of dokter Verhagen te gaan, omdat jouw internist blijkbaar niet wil meewerken. Nanayakkara van het VU heeft een lange wachtlijst, helaas.
Mocht er sprake zijn van een scheur of kapsel baker 4, dan kan de pc dat wel voor je regelen, maar in geval je de verwijdering vergoed wilt krijgen, omdat je systemische klachten hebt, dan kan dat echt alleen door de internist. Ga je niet naar de internist, dan kan ik nu al zeggen dat de aanvraag wordt afgewezen. Zelfs bij vrouwen die kanker hebben gehad.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Luna <3
Ilja

Ongelezen bericht 07 jul 2021 17:23

Dank je wel Luna voor je snelle reactie. Je bent er maar druk mee. Wat ben ik blij met al deze info.
Een super site waar vrouwen zoals ik heel blij mee zijn. Ik ga volgende week naar mijn plastisch chirurg en met haar
alle informatie die ik van jou heb gekregen bespreken. Er zal niks anders op zitten dan naar Amsterdam te reizen.
Maar ja, geduld met de lange wachtlijst. Mijn gezondheid mag wat kosten 😂

Groetjes Ilja
ivje12345

Ongelezen bericht 07 jul 2021 22:27

Dank je wel Luna voor je advies en alle andere dames voor hun medeleven en adviezen.
Ik zal zo spoedig mogelijk mijn brief uploaden. Zoals gezegd heb ik inmiddels medicijnen voor de zenuwpijnen en heb erg last van de bijwerkingen wo sufheid/ slaperigheid, zweten en een heel beperkt denkvermogen. Morgen bovendien gesprek met arbeidsdeskundige. Want zelfs al lig je met ms de hele dag in bed (was op het nieuws vandaag), zal er toch echt heel binnenkort verbetering optreden en kan je weer werken toch? Was het maar waar. Dan was ik tenminste van het UWV en mijn ex werkgever af die nu jaarlijks de keuring aanvraagt. Dat helpt ook echt bij mijn herstel.
Ik zal ook eens googlen op dr Beekman. Mijn huisarts werkt waarschijnlijk niet mee, want zij vindt dat ik alles volgtijdelijk moet doen. Al 2x geprobeerd naar een andere praktijk te komen maar ivm corona lukt dat steeds niet. Dus ga ik maar weer de uitdaging aan :roll:
Afijn, hopelijk een redelijke nacht.

Btw. Document uploaden lukte niet via ipad, want het bestand was te groot, ook als jpg. Op de laptop lukte niet omdat de site wordt geblokkeerd hierop. Dus ga ik m via de mail sturen.

Allemaal een fijne avond!
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 jul 2021 09:35

Lieve Ivje,

Op het forum kun je alleen jpg bestanden uploaden. Ik had idd gevraagd om de brieven via de mail te versturen.

Ik raad je echt aan om naar een andere internist te gaan. Jouw ha mag geen verwijzing afwijzen. Je kunt het Landelijk Meldpunt Zorg om advies vragen in deze situatie. Leg uit dat je ha niet meewerkt en jij een verwijzing nodig hebt voor een andere internist die bekend is met problemen door siliconen.
Hierbij de gegevens van het Landelijk Meldpunt Zorg: https://www.igj.nl/onderwerpen/klacht-o ... oor-u-doen

Ik wens je heel veel stekte!!!

<3 <3 <3
ivje12345

Ongelezen bericht 08 jul 2021 10:03

Goedemorgen Luna,

Dank je wel weer voor je raad. Ik heb dr Beekman gegoogled. Mijn vorige verwijzing verliep via mijn pc waar ik binnenkort weer een afspraak mee heb. Ik ken haar standpunten maar helemaal onredelijk is zij niet. Ik vermoed dat het wel beter is om de verwijzing via mijn ha te doen. Toen ik besprak dat ik mij niet serieus genomen voelde door de internist werd ze fel omdat hij zo zijn best had gedaan om alle info boven tafel te krijgen die hij maar kon. Echter mijns inziens vanuit een verkeerd en standaard Asia perspectief. Bovendien wordt alles opgehangen aan mijn chemo verleden. Ik ga mij geestelijk voorbereiden op een nieuwe discussie. Mag nog leren beter voor mijzelf op te komen. Blij dat je helpt!

Fijne dag😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 jul 2021 10:45

Lieve Ivje,

Je kunt natuurlijk ook naar een andere pc gaan. Ik zou dat wel aantraden. Rita Kappel zit vol, maar in de Jan van Goyen kliniek zitten er meerdere die echt heel goed zijn en waar je best snel terecht kunt. Misschien het proberen waard? Maar dan moet je wel weer een verwijzing hebben van je ha...

Ik wens je nogmaals heel veel succes!

KUSSS!
ivje12345

Ongelezen bericht 12 jul 2021 10:22

Lieve Luna,

Is het handig om een ‘second opinion’ aan te vragen bij dr Beekman? Doordat ik al bij een internist ben geweest die alles is nagelopen bij mijn behandelaren, moet het onder die noemer geloof ik. Vandaag mezelf opgegeven voor de eventuele claim. Na wat verdere studie te doen lijkt mijn prothese wel degelijk onder de soort met ruwe buitenkant te vallen. In het zkhs hebben ze mij bezworen dat ze die nooit gebruikt hebben. Echter blijkt de druppelvormige Natrelle wel degelijk die buitenkant te hebben als ik hun eigen documentatie mag geloven, van Allergan dus. Dusss, toch weer extra risico. Grootste schrikbeeld als je al kanker hebt gehad. Fijne dag weer en dank voor je reactie!
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 jul 2021 13:40

Hoi Ivje, dat is inderdaad wel beter. Dat schreef ik je ook.
De brief die jouw internist heeft gemaakt, was duidelijk niet goed, want met jouw klachten en verleden, heb jij gewoon recht op vergoeding.
Dokter Beekman weet precies hoe ze dit moet aanpakken richting de verzekeraar. En dit zal ook de snelste route zijn, want in bezwaar gaan kost meer tijd. Kans is dat het een over en weer van correspondentie wordt, tot ze overstag gaan. Ik heb door de jaren heen al heel wat bezwaarschriften voor vrouwen geschreven...🥴

Vraag vandaag nog een verwijzing aan je ha en laat je snel inplannen bij de arts!👍

Succes en liefs!🍀💕
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”