Hoi allemaal,
Sinds 2013 heb ik borstimplantaten(van cup aa naar een c), ben er altijd heel blij mee geweest. Tot ik de beruchte documentaire zag en mezelf herkende in allerlei symptomen. Ik ben altijd doodmoe, heb vaak hoofdpijn en spierpijnen. Ik kom amper door de dag heen.
In 2012 is mijn schildklier eruit gehaald wegens de ziekte van Graves (auto immuunziekte). Ik heb tot aan drie weken geleden altijd gedacht, samen met mijn internist, dat mijn klachten vallen onder restklachten voortkomend uit de verwijdering van de schildklier. Ben me rot geschrokken dat ik overigens nooit implantaten had mogen krijgen, aangezien je met een auto immuun ziekte geen implantaten mag volgens de bijsluiter van mentor protheses. Voel me nogal slecht ingelicht op z’n zachts gezegd.
Nu ben ik erg aan het twijfelen over explantatie. Komen mijn klachten van de verwijderde schildklier? Of van de implantaten?
Uit een echo bleek dat de inplanten intact waren.
Ook heb ik een haartest besteld vorige week, en wacht met spanning op de uitslag.
Als de waardes slecht zijn van de haartest is de keuze makkelijk en gaan ze eruit. Maar als de waardes “nu” nog goed zijn vind ik het mentaal heel lastig om ze nu al te explanteren, omdat ik bang ben dat ik me er dan niet beter door voel omdat de klachten dan alsnog restklachten van schildklier zouden kunnen zijn. En dan dus m’n vrouwelijkheid voor m’n gevoel inlever en er niet extra energie van krijg.
Bedankt voor het lezen.
Wat zou jij doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Gr Georgie
Voorstellen, in twijfel
- Monique MKS
Hallo Georgie,
Je stelde deze vragen al in een ander topic.
De haartest is geen betrouwbare test om te bepalen of je klachten van de siliconen komen, dus ik zou me daar niet aan vasthouden.
Helaas worden alle vrouwen die al een onderliggende aandoening hadden, juist veel zieker door implantaten. Met name vrouwen met een overactief immuunsysteem met allergieen of auto-immuunziekten. Daar val jij ook onder.
Helaas heb ik geen positiever antwoord voor je, dit zijn de feiten. Nogmaals raad ik je aan 1 van de internisten te bezoeken die hier verstand van hebben.
Sterkte!
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2697
Je stelde deze vragen al in een ander topic.
De haartest is geen betrouwbare test om te bepalen of je klachten van de siliconen komen, dus ik zou me daar niet aan vasthouden.
Helaas worden alle vrouwen die al een onderliggende aandoening hadden, juist veel zieker door implantaten. Met name vrouwen met een overactief immuunsysteem met allergieen of auto-immuunziekten. Daar val jij ook onder.
Helaas heb ik geen positiever antwoord voor je, dit zijn de feiten. Nogmaals raad ik je aan 1 van de internisten te bezoeken die hier verstand van hebben.
Sterkte!
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2697