Voorstellen, besluit explantatie

Protheses vanwege cosmetische reden.
Mir

Ongelezen bericht 04 mei 2021 11:38

Hi Lisa,
Jouw verhaal lijkt best op het mijne. Geen 'echte' klachten, alleen maar vage. En blij met het uiterlijk, ook al voelde het nooit eigen (logisch, want dat was het ook niet). Net als Nica leefde ik ook heel lang in de veronderstelling dat protheses veel langer meegingen, ik had tenslotte levenslange garantie gekregen tegen lekken en scheuren... Ik herken ook dat je van het ene op het andere moment ineens zeker weet: ze moeten eruit!
Ik ben ze nu pas 3 dagen kwijt, maar zo opgelucht! Dat wens ik jou natuurlijk ook, heel veel succes!
Liefs, Mir
Lisa84

Ongelezen bericht 04 mei 2021 11:59

Mir, dank je wel!

Ik ben inmiddels weer een stapje verder want ik heb een operatie datum! 🥳
Het duurde even voordat mijn verzekering akkoord gaf, maar dat is nu toch gelukt. Ik heb dit overigens via mijn aanvullende verzekering gekregen.

Ik ben 16 september aan de beurt bij van Selms. Voor nu is het plan om direct lipo te doen, hoewel ik hier soms nog wel over twijfel. Ik zie zoveel prachtige, natuurlijke borsten voorbij komen dat ik soms ga twijfelen. 15 jaar geleden was ik er intens ongelukkig mee, ik heb een smal bovenlijf maar behoorlijke benen, billen en heupen waardoor ik me altijd dik voelde. Tegelijkertijd zie ik ook prachtige resultaten voorbij komen van lipo, maar ik best bang voor complicaties. Ppfff, besluiten maken is sowieso niet mijn beste kwaliteit.

Voor nu vooral blij met de operatiedatum, en ondertussen nog maar eens een telefonisch consult vragen om mijn twijfels te bespreken.
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mei 2021 19:11

Hoi Lisa, gefeliciteerd met je datum!🥳

Had jouw verhaal nog niet gelezen zag ik. Goed dat je voor explantatie gaat ipv wissel. Door de jaren heen kwamen bijna alle vrouwen die voor een wissel gingen, weer terug...

Ik zet je op de lijst😃

Liefs, Luna💕
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mei 2021 19:12

Essi had je er al opgezet😉
😘
Mir

Ongelezen bericht 06 mei 2021 10:59

Lisa84 schreef:
04 mei 2021 11:59
Voor nu is het plan om direct lipo te doen, hoewel ik hier soms nog wel over twijfel. Ik zie zoveel prachtige, natuurlijke borsten voorbij komen dat ik soms ga twijfelen. 15 jaar geleden was ik er intens ongelukkig mee, ik heb een smal bovenlijf maar behoorlijke benen, billen en heupen waardoor ik me altijd dik voelde. Tegelijkertijd zie ik ook prachtige resultaten voorbij komen van lipo, maar ik best bang voor complicaties. Ppfff, besluiten maken is sowieso niet mijn beste kwaliteit.
Zo herkenbaar Lisa! Mijn bovenlijf en de hele afdeling daaronder (heupen, billen, benen) passen qua maat ook niet bij elkaar. Ik heb nu alleen de explantatie gehad, maar overweeg heel sterk lipofilling, zodra dat kan. Omdat mijn protheses voor de spier waren geplaatst, wilde dr Kappel sowieso niet direct lipofilling doen. De kans dat het dan hecht is volgens haar veel minder (er ontstaat een soort gat tussen je spier- en je klierweefsel, dat eerst moet genezen). En bovendien kun je een betere afweging maken als je weer een schoon lichaam hebt, dat gaf ze ook mee. Ik vond beide argumenten heel logisch klinken en daar houd ik van. Dus kies ik toch voor 2 operaties ipv alles in 1 (wat me in eerste instantie meer aansprak). Maar voor jou kan natuurlijk heel goed een andere keuze de beste zijn. Ik geloof er vooral in dat iedere vrouw haar eigen keuzes moet maken die bij haar passen. Succes bij jouw afwegingen!
Liefs, Mir
Trudie

Ongelezen bericht 06 mei 2021 17:55

Fijn dat je een datum hebt!!!
Ava_92

Ongelezen bericht 07 jun 2021 14:39

Lisa84 schreef:
29 mar 2021 19:34
Hi Stef,

Ik heb een afspraak bij dr van Selms. Ik wacht eerst even af wat hieruit komt en dan mogelijk nog voor een consult naar dr Niessen. Ik heb op zich geen haast en denk erover om het over de zomer te tillen, alle tijd om goed te oriënteren.

Mijn zorgverzekering vergoed ook het explanteren zonder medische reden, en het Jan van Goyen is gecontracteerd dus dat heeft eigenlijk mijn voorkeur. Ik lees goede verhalen over van Selms, hij heeft eerder ook mijn operatie uitgevoerd. Ik lees alleen weinig ervaringen over lippo bij hem, dus dat vind ik nog wel spannend.

Ik ben ook benieuwd hoe jouw consult zal verlopen, we lopen idd gelijk op:-) Succes!
Hoi Lisa, bij welke zorgverzekering zit je dat de verwijdering ook zonder medische reden vergoed kan worden? Klinkt goed!
Lisa84

Ongelezen bericht 01 jul 2021 15:25

Hier weer even een update.
Zoals eerder al vermeld, ik had best wat twijfel over de lipofilling. Ik kan m'n vinger er niet opleggen maar mijn gevoel zegt toch dat ik eerst moet gaan voor de explantatie. Herstellen, en zien hoe mijn lichaam eruit ziet, en met name ervaren of ik ok kan zijn met mijn nieuwe/oude lijf.

Ik vind het heel erg spannend, maar ik heb deze week dus besloten om geen lipo te doen en heb de kliniek gebeld om dit af te zeggen. Het voelt goed voor nu.

Nog 2,5 maand en dan is het zover, de tijd vliegt!
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 jul 2021 15:37

Ik ben trots op je Lisa! :D

Liefs, Luna <3
Lisa84

Ongelezen bericht 01 jul 2021 16:08

Luna MKS schreef:
01 jul 2021 15:37
Ik ben trots op je Lisa! :D

Liefs, Luna <3
Dank je❤
Essi

Ongelezen bericht 01 jul 2021 18:47

Lisa84 schreef:
01 jul 2021 15:25
Hier weer even een update.
Zoals eerder al vermeld, ik had best wat twijfel over de lipofilling. Ik kan m'n vinger er niet opleggen maar mijn gevoel zegt toch dat ik eerst moet gaan voor de explantatie. Herstellen, en zien hoe mijn lichaam eruit ziet, en met name ervaren of ik ok kan zijn met mijn nieuwe/oude lijf.

Ik vind het heel erg spannend, maar ik heb deze week dus besloten om geen lipo te doen en heb de kliniek gebeld om dit af te zeggen. Het voelt goed voor nu.

Nog 2,5 maand en dan is het zover, de tijd vliegt!
👍😘
BiancaG

Ongelezen bericht 13 aug 2021 20:31

Ava_92 schreef:
07 jun 2021 14:39
Lisa84 schreef:
29 mar 2021 19:34
Hi Stef,

Ik heb een afspraak bij dr van Selms. Ik wacht eerst even af wat hieruit komt en dan mogelijk nog voor een consult naar dr Niessen. Ik heb op zich geen haast en denk erover om het over de zomer te tillen, alle tijd om goed te oriënteren.

Mijn zorgverzekering vergoed ook het explanteren zonder medische reden, en het Jan van Goyen is gecontracteerd dus dat heeft eigenlijk mijn voorkeur. Ik lees goede verhalen over van Selms, hij heeft eerder ook mijn operatie uitgevoerd. Ik lees alleen weinig ervaringen over lippo bij hem, dus dat vind ik nog wel spannend.

Ik ben ook benieuwd hoe jouw consult zal verlopen, we lopen idd gelijk op:-) Succes!
Hoi Lisa, bij welke zorgverzekering zit je dat de verwijdering ook zonder medische reden vergoed kan worden? Klinkt goed!
Hoi Lisa ik ben ook wel erg benieuwd bij welke zorgverzekering je zit. Hoor het graag.
Vriendelijke groet Bianca Guijt
Stef

Ongelezen bericht 12 sep 2021 14:30

Jeetje lisa , het is nu bijna zover !
We gingen in het begin gelijk op . En nu is het voor jou al bijna zover ! Spannend …

Ik wens je succes en ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren .

Groetjes stef
Lisa84

Ongelezen bericht 12 sep 2021 19:33

Stef schreef:
12 sep 2021 14:30
Jeetje lisa , het is nu bijna zover !
We gingen in het begin gelijk op . En nu is het voor jou al bijna zover ! Spannend …

Ik wens je succes en ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren .

Groetjes stef
Hi Stef,

Wat lief dat je aan me denkt!
Het schiet nu echt op, het voelt nog een beetje onwerkelijk. Hierdoor valt het met de zenuwen ook nog wel mee, ik laat het maar over me heen komen. hHopelijk gaat het herstel voorspoedig. Qua resultaat weet ik echt niet wat ik moet verwachten en hou ik maar in m'n achterhoofd dat ik altijd nog kan kiezen voor lipo. :D
Ik zal een verslagje schrijven als het eenmaal achter de rug is.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”