Voorstellen Mir

Protheses vanwege cosmetische reden.
Mir

Ongelezen bericht 17 nov 2020 17:18

Lieve allemaal,

De laatste maand of 1,5 maand lees ik hier verschillende van jullie verhalen. Tijd om me ook even voor te stellen.

Ik heb sinds 2006 borstimplantaten. Toen was mijn jongste kind net 2 jaar en heb ik, na jaren wikken en wegen, gekozen voor een borstvergroting. Voor mijn zwangerschappen had ik nog geen A-cup en erna echt helemaal niets meer (geen idee waar de borstvoeding toch vandaan kon komen...) Ik heb destijds volgens mij best goed onderzoek gedaan en had de indruk dat mijn implantanten zeker 30 jaar en eigenlijk wel levenslang mee konden. Ik kreeg er ook een levenslang geldend garantiebewijs bij. Ik was destijds echt blij met het resultaat! Eindelijk een normaal formaat borsten, niets opvallends, alleen maar 'gewoon gewoon'.

Veel gezondheidsproblemen heb ik gelukkig niet, alleen maar van die dingen die erbij horen als je wat ouder wordt (50 inmiddels). Dacht ik... Ik had ooit wel eens iets gehoord over Franse PIP-implantaten, maar die had ik gelukkig niet. En toen zag ik een tijdje terug een uitzending van Radar, met het verhaal van Jamie Crafoord. Poeh... toen besloot ik me toch maar eens te verdiepen in de ontwikkelingen van de laatste jaren op het gebied van implantaten. En zo kwam ik er achter dat al die vage klachten en klachtjes wel degelijk met mijn implantaten te maken kunnen hebben. Wat voor klachten? Allereerst vervelende stekende/brandende pijn(tjes) in mijn borsten zelf, de enige pijn waarvan ik een link had gelegd met de implantaten. Zal er wel bij horen, niet zeuren. Dan de wat drukkende pijn die ik geregeld achter mijn borsten en borstbeen voel of wat meer het gevoel van kramp. Daarvoor ben ik bij een cardioloog geweest. Niets aan hand. En toen ik een deukje en vormverandering bij één van mijn borsten zag, is een mammografie gemaakt. Ook niets aan de hand, beetje plooivorming in het implantaat. Een lichte slaper ben ik altijd geweest en als je slechter gaat slapen als je richting de 50 loopt, dat hoort bij de leeftijd, niets aan de hand. En die zere schouders/nek, dat komt vast door een verkeerde werkhouding. Vervelend, maar niet heel ernstig. Ongeveer een jaar geleden eerst in de ene schouder/bovenarm en daarna in de andere zomaar ineens onverklaarbare peesontstekingen. Sinds de zomer aangevuld met pijnlijke gewrichten in handen en knieën (artrose?). Ook vervelend, maar dat hoort natuurlijk weer bij het ouder worden... Of misschien ook wel niet!

Tot nu toe heb ik me er steeds vrij makkelijk bij neergelegd dat mijn klachten onverklaarbaar waren. Ze zijn nou ook weer niet zo ernstig dat mijn hele leven erdoor beïnvloed wordt. Maar het maakt me wel angstig dat die klachten veel ernstiger kunnen worden en dat het er ook zomaar meer kunnen worden. Het is me wel duidelijk dat het goed is de implantaten te laten verwijderen. Maar als ik heel eerlijk ben, ben ik toch bang voor hoe ik er dan uit zal zien. Echt weer helemaal plat-plat, dat vind ik echt een heel naar vooruitzicht. Tegelijkertijd vind ik dat idioot van mijzelf, gezondheid gaat natuurlijk voor. Dus misschien is explantatie + lipofilling wel iets voor mij? Ik heb inmiddels in elk geval een verwijzing van mijn huisarts gekregen (zou toch fijn zijn als er iets vergoed wordt, al reken ik daar niet echt op) en een afspraak gemaakt bij dr Kappel om mijn situatie en mogelijkheden te bespreken. Die stond op 30 november, maar is helaas net verplaatst naar 18 januari. Toch maar positief bekijken: dat geeft me mooi de gelegenheid om me beter in te lezen en me in jullie verhalen en adviezen te verdiepen. Dank dat jullie dat allemaal delen, het heeft me nu al geholpen!
D-borah

Ongelezen bericht 17 nov 2020 22:49

Hoi Mir, wat goed ook dat je de knoop hebt doorgehakt. Kijk en lees alles lekker op je gemak hier, er staan naast een zee aan info heel veel ervaringsverhalen met en zonder foto's, zodat je een beetje een beeld hebt van hoe het er post-operatief uit kan zien. Iedereen is huiverig voor het eindresultaat, dat is heel normaal en menselijk! We zijn toch gewoon een soort van gewend om vooral met een streng oog naar ons lichaam (en dat van anderen) te kijken ipv met zachtheid en waardering. Reken er op dat je borsten straks weer kleiner zullen zijn, maar de ervaring leert dat ze toch ook vaak lang niet altijd zo klein als je ooit had! Borstweefsels zijn uitgerekt, mogelijk ben je door de jaren heen een paar kilootjes zwaarder geworden, of is er door hormoonveranderingen meer borstweefsel ontstaan, waardoor de borsten groter lijken en/of groter zijn dan ze ooit waren. Je schreef dat je al 14 jaar implantaten hebt....misschien is je kijk op borsten, net als bij mij, nu veranderd omdat we 'ouder en wijzer' zijn geworden en we niet meer hoeven of willen voldoen aan een opgelegd schoonheidsideaal. Een stukje zelfacceptatie komt ook met het stijgen der jaren :-) Ikzelf ben in elk geval verrast dat ik na 24 jaar 'meer' heb overgehouden dan ik eerst had en begrijp achteraf niet waarom ik ooit aan die troep begonnen ben! Succes, ook jij komt hier sterker uit!
- Beauty is only skin deep -
Lizzy2020

Ongelezen bericht 18 nov 2020 09:55

Hi mir, ik las jouw verhaal net. Dat is een exacte kopie van mijn verhaal qua klachten. Bizar echt. Ik moet mn verhaa nog opschrijven. En dat ga ik ook doen. Vooral om al deze dappere en mooie vrouwen te ondersteunen op dit forum. Ik heb fotos geplaatst van mezelf juist om vrouwen als jij te ondersteunen. Ik heb zelf ook veel gehad aan alle fotos op dit forum. Het valt echt mee net zoals Deborah schrijft. Gr liz
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 nov 2020 10:37

Welkom lieve Mir!🦋

Trots op je dat je ondanks je angst doorzet! Je kunt dit!👊

Heb je je klachten al gemeld?
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=1689

Heel veel liefs, Luna❤
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Mir

Ongelezen bericht 19 nov 2020 09:01

Luna MKS schreef:
18 nov 2020 10:37
Welkom lieve Mir!🦋

Trots op je dat je ondanks je angst doorzet! Je kunt dit!👊

Heb je je klachten al gemeld?
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=1689

Heel veel liefs, Luna❤
Dankjewel Luna!

Als ik alle berichten lees, word me duidelijk dat je echt al heel veel vrouwen geholpen hebt via dit forum. Wat een enorme hoeveel tijd en energie zul je daar al in hebben gestoken, dank daarvoor!

En ja, ik heb mijn klachten gemeld. Dat is een kleine moeite om dit onderwerp onder de aandacht te brengen en houden onder een bredere groep dan alleen de vrouwen die klachten ervaren.

Lieve groet, Mir
Laatst gewijzigd door Mir op 17 feb 2021 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mir

Ongelezen bericht 19 nov 2020 09:02

Lizzy2020 schreef:
18 nov 2020 09:55
Hi mir, ik las jouw verhaal net. Dat is een exacte kopie van mijn verhaal qua klachten. Bizar echt. Ik moet mn verhaa nog opschrijven. En dat ga ik ook doen. Vooral om al deze dappere en mooie vrouwen te ondersteunen op dit forum. Ik heb fotos geplaatst van mezelf juist om vrouwen als jij te ondersteunen. Ik heb zelf ook veel gehad aan alle fotos op dit forum. Het valt echt mee net zoals Deborah schrijft. Gr liz
Hey Lizzy,

Dank voor je reactie. Ik heb je foto's opgezocht. Dankjewel voor het plaatsen daarvan, daar help je vrouwen zeker mee!

Ik las in je berichtje dat jouw klachten vergelijkbaar waren met de mijne en nu ik steeds meer verhalen lees, zie ik ook steeds meer (deels) vergelijkbare klachten. En vooral ook veel verhalen met heel veel ernstigere klachten, waardoor ik me bijna afvraag waar ik me druk om maak. Ik kan gelukkig prima functioneren!

Wat raar toch eigenlijk dat er niet een soort van 'terugroepactie' bestaat, vanuit de één of andere overheids-gezondheids-organisatie (of zoiets). Of anders toch minimaal een oproep voor regelmatige controles. Blijkbaar is er nog een lange weg te gaan als het zelfs al heel moeilijk is om vergoeding van explantatie door verzekeraars te krijgen! Maar eens zien of ik iets bij kan dragen aan deze vreemde kronkel in onze gezondheidszorg...

Lieve groet, Mir
Mir

Ongelezen bericht 19 nov 2020 09:17

D-borah schreef:
17 nov 2020 22:49
Hoi Mir, wat goed ook dat je de knoop hebt doorgehakt. Kijk en lees alles lekker op je gemak hier, er staan naast een zee aan info heel veel ervaringsverhalen met en zonder foto's, zodat je een beetje een beeld hebt van hoe het er post-operatief uit kan zien. Iedereen is huiverig voor het eindresultaat, dat is heel normaal en menselijk! We zijn toch gewoon een soort van gewend om vooral met een streng oog naar ons lichaam (en dat van anderen) te kijken ipv met zachtheid en waardering. Reken er op dat je borsten straks weer kleiner zullen zijn, maar de ervaring leert dat ze toch ook vaak lang niet altijd zo klein als je ooit had! Borstweefsels zijn uitgerekt, mogelijk ben je door de jaren heen een paar kilootjes zwaarder geworden, of is er door hormoonveranderingen meer borstweefsel ontstaan, waardoor de borsten groter lijken en/of groter zijn dan ze ooit waren. Je schreef dat je al 14 jaar implantaten hebt....misschien is je kijk op borsten, net als bij mij, nu veranderd omdat we 'ouder en wijzer' zijn geworden en we niet meer hoeven of willen voldoen aan een opgelegd schoonheidsideaal. Een stukje zelfacceptatie komt ook met het stijgen der jaren :-) Ikzelf ben in elk geval verrast dat ik na 24 jaar 'meer' heb overgehouden dan ik eerst had en begrijp achteraf niet waarom ik ooit aan die troep begonnen ben! Succes, ook jij komt hier sterker uit!
Hoi D-borah,

Dank voor je reactie! Inderdaad, met het 'ouder en wijzer' worden is mijn behoefte om te voldoen aan één of ander schoonheidsideaal wel afgenomen. Maar om nou te zeggen dat ik mezelf volledig accepteer zoals ik ben... zover ben ik echt nog niet!

Ik begreep uit jouw berichtje dat je 24 jaar implantaten hebt gehad. Als ik dat nu lees, dan is mijn 1e gedachte dat ik er niet aan moet denken om nog 10 jaar met die dingen rond te sjouwen, ondanks dat ik alleen maar vage klachten heb en niets ernstigs. Wel vreemd, een jaar geleden zou diezelfde gedachte helemaal niet bij me op zijn gekomen. Mag ik vragen wat voor jou de aanleiding was om ze te laten verwijderen? Had je bijvoorbeeld fysieke klachten?

Lieve groet, Mirjam
D-borah

Ongelezen bericht 19 nov 2020 12:35

Mir schreef:
19 nov 2020 09:17
Hoi D-borah,

Dank voor je reactie! Inderdaad, met het 'ouder en wijzer' worden is mijn behoefte om te voldoen aan één of ander schoonheidsideaal wel afgenomen. Maar om nou te zeggen dat ik mezelf volledig accepteer zoals ik ben... zover ben ik echt nog niet!

Ik begreep uit jouw berichtje dat je 24 jaar implantaten hebt gehad. Als ik dat nu lees, dan is mijn 1e gedachte dat ik er niet aan moet denken om nog 10 jaar met die dingen rond te sjouwen, ondanks dat ik alleen maar vage klachten heb en niets ernstigs. Wel vreemd, een jaar geleden zou diezelfde gedachte helemaal niet bij me op zijn gekomen. Mag ik vragen wat voor jou de aanleiding was om ze te laten verwijderen? Had je bijvoorbeeld fysieke klachten?

Lieve groet, Mirjam
Ik had allerlei klachten, variërend van gewrichtsklachten tot duizeligheid. Het zag er ook helemaal niet meer mooi uit, ze waren veel te groot voor mijn lichaam. De gedachte elke keer weer onder het mes te moeten en eigenlijk altijd in je achterhoofd hebben dat je iets in je lichaam hebt wat er eigenlijk niet hoort, dat beangstigde me. Ik heb er 7 jaar over gedaan om eindelijk te de knoop door te durven hakken! Je kan hier mij voorsteltopic lezen viewtopic.php?f=16&t=2221&p=20240#p20240
- Beauty is only skin deep -
Mir

Ongelezen bericht 16 feb 2021 16:41

Voor wie er iets aan heeft, het vervolg van mijn verhaal tot nu toe.

Alleen maar vage vervelende klachten, waarvan ik inmiddels wel overtuigd ben dat ze niet alleen met leeftijd te maken hebben, maar ook met siliconen. Nadat ik al een verwijzing van de huisarts had gekregen voor dr Kappel, ben ik toch nog eens met de huisarts gaan praten. Ik vroeg me af of het verstandig zou zijn een internist mee te laten kijken. Dat vond mijn huisarts onzin, dan belast ik het zorgsysteem onnodig, mijn klachten hebben echt geen relatie met siliconen...

Een maand geleden ben ik bij dr. Kappel geweest. Zij ziet (natuurlijk) die relatie wel. Veel 'siliconen-klachten' lijken best op overgangsklachten, dus als een jongere vrouw die klachten heeft, dan gaan er sneller alarmbellen rinkelen. Maar ook als je al iets ouder bent en ook als je in de overgang bent (wat volgens mij nog niet het geval is bij mij), dan verergeren/versnellen die rondzwevende siliconen je klachten wel. Bij mij is er sprake van nogal wat kapselvorming. Op basis daarvan heeft zij een vergoeding aangevraagd bij mijn zorgverzekeraar. Inmiddels heb ik de bevestiging dat de zorgverzekering inderdaad gaat vergoeden. Toch fijn!

Ik sta nu op de wachtlijst voor explantatie. Erg spannend! Nog steeds zie ik vooral op tegen mijn uiterlijk daarna, niet zozeer tegen de operatie. Ik heb ook met dr. Kappel gesproken over lipofilling. In mijn geval, prothese geplaatst op de spier, raadt dr Kappel aan om dat niet in 1 operatie te doen. Zij doet dat in elk geval niet. Het risico is groot dat er weinig of niets van het vet overblijft. Eerst maar eens 3 tot 6 maanden rust geven na explantatie. En daarbij denkt ze ook dat ik dan mentaal beter in staat ben om die keuze te maken. Ik voel me nu overigens mentaal best sterk en goed, maar ik kan me goed vinden in haar advies. Dus... nu wachten op een operatiedatum! Ik heb nog een klein beetje hoop op maart, maar ben wel bang dat dat iets te optimistisch is.

Liefs van mij voor allemaal hier!
Nina1

Ongelezen bericht 16 feb 2021 18:38

Hoi Mir,

Wat fijn dat de zorgverzekering het toch gaat vergoeden! Mijn verhaal lijkt op die van jou. Ik ben ook 50, heb implantaten sinds de jongste 2 is (2003). Ja die borstvoeding haha. Tijdens het voeden was alles nog lekker vol, maar ja, daarna (a/aa). Ik heb bij mijn klachten ook altijd gedacht dat het gewone klachten waren (frozen shoulders en zere rug krijgt iedereen) of met de overgang hadden te maken. Ik weet het denk ik pas na explantatie of ze met de siliconen hadden te maken. Heeft dr Kappel gezegd dat veel siliconenklachten lijken op overgangsklachten? Of is dat je eigen conlusie?

Mag ik vragen hoeveel CC jij hebt gekregen? En is de vergoeding op basis van het feit dat je kapselvorming hebt? Ik heb morgenochtend een afspraak bij Van Selms, en 's middags een afspraak bij een borstchirurg in het ziekenhuis omdat ik graag een MRI wil om te kijken naar de staat van de prothesen. En wie weet dat ik op basis daarvan ook vergoeding kan krijgen. Maar ik vrees van niet.

Ik hoop dat je snel aan de beurt bent! En ja de periode erna ... het kan meevallen en het kan tegenvallen. Ik kan het me niet voorstellen dat er iets overblijft. Ben dunner dan tijdens BV. Zelf zie ik een lipo niet zitten. Ik ga voor acceptatie! Vind het wel spannend, heb geen partner, wel af en toe een date ;) Jij? Allemaal van later zorg, denk ik maar. Zal ook wel weer los lopen. Eerst mijn lijf weer terug!
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 feb 2021 11:14

Wat een schande dat jouw ha jou zo behandeld heeft!
Zou je aan Rita Kappel willen vragen om aan die vervelende ha van je duidelijk te maken hoe het zit. Je krijgt een brief mee van de opertie voor ha.

Schande dit, dat huisartsen dit nu nog steeds blijven doen!

Hier vind je documenten die je kunt uitprinten en in grote envelop bij ha kun deponeren! 😡
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... c.php?t=71
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Mir

Ongelezen bericht 17 feb 2021 11:20

Luna MKS schreef:
17 feb 2021 11:14
Wat een schande dat jouw ha jou zo behandeld heeft!
Zou je aan Rita Kappel willen vragen om aan die vervelende ha van je duidelijk te maken hoe het zit. Je krijgt een brief mee van de opertie voor ha.

Schande dit, dat huisartsen dit nu nog steeds blijven doen!

Hier vind je documenten die je kunt uitprinten en in grote envelop bij ha kun deponeren! 😡
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... c.php?t=71
Dank Luna, dat ga ik zeker bij mijn ha afleveren! Wie weet heeft een volgende patiënt er baat bij...
Mir

Ongelezen bericht 17 feb 2021 11:44

Nina1 schreef:
16 feb 2021 18:38
Hoi Mir,

Wat fijn dat de zorgverzekering het toch gaat vergoeden! Mijn verhaal lijkt op die van jou. Ik ben ook 50, heb implantaten sinds de jongste 2 is (2003). Ja die borstvoeding haha. Tijdens het voeden was alles nog lekker vol, maar ja, daarna (a/aa). Ik heb bij mijn klachten ook altijd gedacht dat het gewone klachten waren (frozen shoulders en zere rug krijgt iedereen) of met de overgang hadden te maken. Ik weet het denk ik pas na explantatie of ze met de siliconen hadden te maken. Heeft dr Kappel gezegd dat veel siliconenklachten lijken op overgangsklachten? Of is dat je eigen conlusie?

Mag ik vragen hoeveel CC jij hebt gekregen? En is de vergoeding op basis van het feit dat je kapselvorming hebt? Ik heb morgenochtend een afspraak bij Van Selms, en 's middags een afspraak bij een borstchirurg in het ziekenhuis omdat ik graag een MRI wil om te kijken naar de staat van de prothesen. En wie weet dat ik op basis daarvan ook vergoeding kan krijgen. Maar ik vrees van niet.

Ik hoop dat je snel aan de beurt bent! En ja de periode erna ... het kan meevallen en het kan tegenvallen. Ik kan het me niet voorstellen dat er iets overblijft. Ben dunner dan tijdens BV. Zelf zie ik een lipo niet zitten. Ik ga voor acceptatie! Vind het wel spannend, heb geen partner, wel af en toe een date ;) Jij? Allemaal van later zorg, denk ik maar. Zal ook wel weer los lopen. Eerst mijn lijf weer terug!
Hey Nina,
Net even jouw verhaal gelezen. En inderdaad, onze verhalen lijken behoorlijk op elkaar! Allebei 50 en allebei na 2 zwangerschappen en borstvoeding voor een BV gekozen. Bij mij is dat nu bijna 15 jaar geleden, mijn jongste was toen net 2. Net als jij McGhan ST 410, maar dan 350gr, ook voor de spier en ook dr. van der Weij, Kliniek Klein Rosendael. Ik had ook zo ongeveer niets meer over (voor die tijd overigens ook nog geen A) en vrijwel geen borstplooi. Ben wat groter en zeker zwaarder dan jij, 85C/80D nu. Ik was totv oor kort ook best tevreden in kleding. Die plooien herken ik ook en dat bleek dus kapselvorming, wat in mijn geval de reden was voor dr Kappel om vergoeding aan te vragen. Misschien geldt dat voor jou ook wel.

Dr Kappel heeft mij gezegd dat veel siliconenklachten kunnen lijken op overgangsklachten, heb ik niet zelf geconcludeerd. Ze vertelde dat het beiden kan zijn, maar dat de rondzwervende siliconen de klachten in elk geval versnellen/verergeren. Ze gaf ook aan dat mensen zonder echte klachten zich onverwacht zomaar beter kunnen gaan voelen na explantatie. Ik was er direct na (of eigenlijk al tijdens) het consult over uit dat ik niet langer moest twijfelen: weg met die zooi! En idd: schaamte dat ik BV ooit nodig vond... Neemt niet weg dat ik de operatie (of vooral het resultaat) heel erg spannend vind. Ik heb wel een partner, die 'gewoon' volledig achter me staat, hij laat de beslissing echt aan mij. Ook of ik wel of niet voor lipofilling kies, hij zal me niet de ene of de andere kant opduwen. En naast hem zijn mijn kinderen, schoonouders, enkele vriendinnen en zelfs 2 collega's al op de hoogte. Ik krijg alleen maar begrip, geen veroordelingen. Daar voel ik me echt rijk mee!

Succes met jouw 'reis' en bij dr van Selms!
Liefs, Mir
Nina1

Ongelezen bericht 17 feb 2021 19:55

Ik hoop dat je snel aan de beurt bent Mir! En fijn dat je veel steun in je omgeving krijgt. Je hebt het aan veel mensen verteld, dan kan je ook steun krijgen; goed van je! Ik twijfel nog of ik het op het werk vertel of dat ik alleen zeg dat ik een medische ingreep heb en als ze doorvragen dat het prive is. Ik was vanochtend bij Van Selms en ik heb direct alles in gang gezet. En 29 maart sta ik ingepland!

Ja, spannend he, wat het resultaat gaat worden. Wat zei dr. Kappel daarover tegen jou? Volgens Van Selms houd ik mooie borstjes over, beetje zoals ze ervoor waren volgens hem. Nou, we gaan het zien. Je kan altijd nog later beslissen om voor lipo te kiezen toch? Je bent wat forser schreef je. Nou, dan heb je in elk geval wat om te gebruiken mocht je het ooit willen. Bij mij geen optie, bevestigde Van Selms.

Sterkte met afwachten!

Liefs,
Nina
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”