B-explantatie2020 schreef: ↑17 nov 2020 16:58
Hoi!
Ik heb gisterochtend mijn explantatie gehad. Ik heb een hele strakke BH aangekregen na de operatie en heb net voor het eerst voorzichtig een aantal haakjes aan de voorkant los gedaan. Bij beide borsten is het tussen mijn tepel en het litteken een soort 'ingedeukt'. Deuk is een te groot woord maar ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Niet gek natuurlijk want hier zat heel veel volume van mijn implantaten, maar ik vind het toch wel een beetje een spannend gezicht. Is dit waarom je een strakke BH moet dragen in het begin? Omdat de huid daar moet terugtrekken of juist opvullen?
Ik heb wel sinds de operatie alleen nog maar horizontaal in bed gelegen haha dus misschien dat het ook daarom onderin wat 'leeg' lijkt. Dus ben nu wat meer overeind gaan zitten zodat de zwaartekracht misschien helpt.
Ben heel benieuwd of anderen dit herkennen. Dat zou me gerust stellen
Ja ik had dit ook! Had ook een hele strakke bh aangekregen, nog gevraagd of dit wel ok was zo strak maar de verpleegkundige zei dat het goed moest ondersteunen. Toen ik mijn bh losmaakte in de avond, zag ik dat de onderkant was ingedeukt (heel gek gezicht). Overigens, als ik een tijdje de bh uit had dan trok dit wel weer bij vanzelf. Weet natuurlijk niet of dit eenzelfde deuk is als die jij ervaart, maar bij mij zag het eruit alsof mijn borst was weggedrukt op die plek onderin door de bh.
Ik had ook lipofilling gehad en later bleek dat een strakke bh dan helemaal niet goed is, dus na een dag overgestapt naar een grotere cup en toen had ik nog wel afdrukken (wat misschien ook niet goed was) maar in ieder geval geen deuken meer. Weet niet of je ook lipofilling hebt gehad, in dat geval zou ik wel even goed naar de bh kijken.