Explantatie en lipofilling dr Niessen (minder goed resultaat)

Deel je ervaringen en foto's.
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 okt 2020 12:59

Lieve schat, littekens hebben minimaal 1 jaar de tijd nodig om 'af' te zijn. Ze zullen in roodheid, dikte en grootte nog gaan afnemen.
Ben je met de littekens in de zon geweest?
Na 2-3 maanden zijn littekens overigens op z'n lelijkst.
Misschien zit je nu in die periode.
Natural me again

Ongelezen bericht 10 okt 2020 13:46

Luna schreef:
10 okt 2020 12:59
Lieve schat, littekens hebben minimaal 1 jaar de tijd nodig om 'af' te zijn. Ze zullen in roodheid, dikte en grootte nog gaan afnemen.
Ben je met de littekens in de zon geweest?
Na 2-3 maanden zijn littekens overigens op z'n lelijkst.
Misschien zit je nu in die periode.
Ja, geduld :( Ik vind het soms moeilijk om te zien, die rode strepen onder mijn borsten en ook nog 4 plekken van de lipo. Anderen vinden het wel meevallen, maar in het volle daglicht vind ik het er uitzien alsof ik aangevallen ben door een kat :shock: . Lukt nog niet helemaal om me mooi te voelen ;)
Ik ben niet met de littekens in de zon geweest en ben nu 4 maanden, dus hoop zo dat het nog beter wordt!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 okt 2020 13:57

Lieve schat, 4 maanden is echt kort. Ze gaan echt veel lichter worden, maar duurt minimaal 1 jaar. Ze worden bijna wit. Helaas is het wel zo, dat als je na 1 jaar gaat zonnen, de littekens altijd lichter blijven. Dus bij een gebruinde huid kunnen ze wel wat opvallen. Maar niemand die dat ziet, jij wel. Bij jou komt alles uitvergroot binnen, zoals bij de meeste van ons. We hebben immers niet voor niets ooit iets aan onzelf laten doen😢
Je kunt als je straks weer in bikini gaat, de littekens ook een beetje kleuren met make-up😉
Het komt echt goed lieverd! Over een jaar, lach je hierom. Ik weet het zeker!!!👍

Al mijn liefs voor jou!!!❤❤❤❤❤❤❤
Roos1210

Ongelezen bericht 10 okt 2020 14:55

Emerald schreef:
10 okt 2020 07:39
Rond de 3 weken is dat wel normaal hoor. En vergeet niet dat je het waarschijnlijk in je hoofd nog erger maakt en op elk kleinigheidje let. Hoe voel je je verder?
Het gaat verder goed. Lichamelijk valt het me allemaal erg mee. Vond/vind het vooral emotioneel heftig
Roos1210

Ongelezen bericht 10 okt 2020 14:57

Natural me again schreef:
10 okt 2020 11:20
Roos1210 schreef:
09 okt 2020 20:21
Je beschrijft mijn ergste nachtmerrie! Wat jammer zeg dat er niks is overgebleven. Wil je er nog iets aan doen?

Ik zit pas op 3 weken na de operatie maar zie het bijna met de dag minder worden. Hoop zo dat er iets blijft want ik heb niks van mezelf.
Ja stressvol is dat he, dat je ze langzaam kleiner ziet worden en weet dat je zo lang moet wachten op het resultaat. Hoop dat er bij jou meer blijft zitten, gelukkig lees ik veel positievere verhalen.

Ik zou nog wel een keer een poging willen doen, maar Niessen zei dat het niet kon, dat ik geen vet meer heb. Als mijn lipo littekens mooi genezen, ga ik nog een second opinion doen bij dr Kappel. Als de littekens blijven zoals ze nu zijn, heb ik liever kleine borsten dan nog meer littekens. Dacht dat die plekjes nauwelijks zichtbaar zouden zijn, maar bij mij is dat helaas niet het geval.
Heel stressvol!
Toen ik bij Dr. Kappel was had ze het naast lipofilling ook nog over een aantal andere technieken. Wellicht dat zij, evt ook zonder lipofilling, nog iets voor je kan betekenen
Zusss

Ongelezen bericht 10 okt 2020 15:13

Even een hug voor jou🤗

Waar ik nieuwsgierig naar ben, wist je van te voren dat er vet met water werd ingespoten? De nieuwste techniek?

Bij mij ging het ook gehaast, wat de dames hierboven ook beschreven. Helaas herkenbaar.
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Natural me again

Ongelezen bericht 12 okt 2020 15:56

Luna schreef:
10 okt 2020 13:57
Lieve schat, 4 maanden is echt kort. Ze gaan echt veel lichter worden, maar duurt minimaal 1 jaar. Ze worden bijna wit. Helaas is het wel zo, dat als je na 1 jaar gaat zonnen, de littekens altijd lichter blijven. Dus bij een gebruinde huid kunnen ze wel wat opvallen. Maar niemand die dat ziet, jij wel. Bij jou komt alles uitvergroot binnen, zoals bij de meeste van ons. We hebben immers niet voor niets ooit iets aan onzelf laten doen😢
Je kunt als je straks weer in bikini gaat, de littekens ook een beetje kleuren met make-up😉
Het komt echt goed lieverd! Over een jaar, lach je hierom. Ik weet het zeker!!!👍

Al mijn liefs voor jou!!!❤❤❤❤❤❤❤
Ahh wat lief, dank je wel Luna. Dat helpt toch wel een beetje 😊 Ik hoop dat het goed komt. De littekens van mijn borstvergroting waren ook niet echt mooi, maar die ik nu heb zijn smaller. Denk dat er minder spanning op staat zo zonder prothese, dus hoop dat ze mooi gaan genezen en ik me over een aantal maanden niet meer zo'n gehavend eendje voel.
Natural me again

Ongelezen bericht 12 okt 2020 16:02

Zusss schreef:
10 okt 2020 15:13
Even een hug voor jou🤗

Waar ik nieuwsgierig naar ben, wist je van te voren dat er vet met water werd ingespoten? De nieuwste techniek?

Bij mij ging het ook gehaast, wat de dames hierboven ook beschreven. Helaas herkenbaar.
Dank je wel 😊 Niessen zei inderdaad dat hij de nieuwste techniek gebruikte, waarbij het vet natter ingespoten wordt. Had het idee dat dit vocht de eerste dagen verdween, toen kreeg ik al de eerste schrik hihi.

En jammer dat die gehaastheid door zoveel van jullie ook is ervaren. Je geeft toch je lichaam uit handen en geen fijn gevoel als er dan haast lijkt bij en na zo'n ingreep.

Zou wel wat foto's kunnen delen van het volume verloop via pb voor wie daar interesse in heeft, al wil dat via deze site nog niet helemaal lukken (met bestandsformaat en type). Zal binnenkort nog eens kijken of ik dat kan oplossen.
Emerald

Ongelezen bericht 12 okt 2020 16:41

Ik ben daar wel heel benieuwd naar eigenlijk. Eventueel zou ik je mijn e-mail adres kunnen sturen via pb. Ik probeer mezelf echt voor te bereiden op die manier.... hoop er echt het beste van.
Heb jij nu nog last van de lipoplekken?
Natural me again

Ongelezen bericht 12 okt 2020 19:52

Emerald schreef:
12 okt 2020 16:41
Ik ben daar wel heel benieuwd naar eigenlijk. Eventueel zou ik je mijn e-mail adres kunnen sturen via pb. Ik probeer mezelf echt voor te bereiden op die manier.... hoop er echt het beste van.
Heb jij nu nog last van de lipoplekken?
Haha nou van alles geprobeerd om een foto te sturen (in png-, word- en jpg), maar ik krijg steeds de melding dat de extensie niet is toegestaan. Ook de foto geprobeerd te verkleinen via fotoverkleinen.com, maar de site keurt hem alsnog af. Prima als je me een pb stuurt, dan zal ik hem wel mailen!

En wat betreft last van de lipoplekken; ze doen geen pijn meer, ik vond de genezing echt snel gaan! Het is meer het esthetische stukje; opvallende littekens van de lipo en de vergeten(?) plek op mijn buik vind ik jammer, ook al valt hij anderen niet zo op.
Emerald

Ongelezen bericht 12 okt 2020 20:07

Je hebt een pb. Bedankt alvast.

Ja lastig is dat. Ik hoop dat je littekens in elk geval mooi zullen genezen. Voor mezelf hoop ik er het beste van maar stel me in op weinig. Nog een paar dagen en dan zullen we zien hoe het mij vergaat.
Sammie

Ongelezen bericht 12 okt 2020 23:47

Hi dames
Even een reactie op littekens.
Ik heb een verleden met automutilatie. Vooral op mijn been. Durfde heel lang niet met blote benen. Viel vreselijk op. (Vond ik. Als ik erover begon zei 3 kwart dat ze het pas zagen als ik het zei)
Ten eerste, het word minder. Ze worden minder opvallend. En ja, als je huid bruint blijven ze wat witter maar das bij mij alleen als ik echt vakantie bruin ben.
Ten tweede, het wordt ook minder belangrijk. Op een gegeven moment accepteer je het beter. Kost een beetje tijd maar is vaak wel zo.
Ik kan zelfs zeggen, na 10 jaar, het hoort gewoon bij mij. Toen ging het slecht met me en de littekens zijn mijn bewijs, kijk eens hoe goed het nu met me gaat, in vergelijking met toen.
Ik zal niet zeggen dat ik er trots op ben. Maar ik ben wel.trots op hoe veel verder ik ben en hoe ik gegroeid ben sinds dien. En als ik een beetje down ben helpt dat me om mijn kracht weer te vinden. Helpt me om te voelen hoe sterk ik nu ben.

Mijn littekens onder mijn borsten....ja die zie je. Niet heel mooi. Is pas 5 maanden geleden dus ze zullen nog wat lichter worden maar je ziet ze wel. Mijn man vind dat helemaal niet belangrijk en dat helpt om het voor mij ook niet zo belangrijk te maken. Aan de ene kant een constante herinnering aan wat ik mijn lichaam heb aangedaan, aan de andere kant een bewijs voor mezelf, aan mezelf, dat ik ook hier sterker en zelfverzekerder door ben geworden. En ik kies dat de andere kant sterker is in deze.

Ik ben zacht voor mijn lichaam en noem mezelf niet gehavend en lelijk. Ik noem mezelf precies goed zoals ik ben. Met alle oorlogs wonden en al. Want die vertellen mijn verhaal.

Zo, dat was weer een girlpower peptalkje van tante truus😇😅
Slaap lekker straks dames en wees lief voor jezelf
Liefs Sammie
Natural me again

Ongelezen bericht 13 okt 2020 14:39

Emerald schreef:
12 okt 2020 20:07

Ja lastig is dat. Ik hoop dat je littekens in elk geval mooi zullen genezen. Voor mezelf hoop ik er het beste van maar stel me in op weinig. Nog een paar dagen en dan zullen we zien hoe het mij vergaat.
Ik heb je gemaild met foto's.

Als er anderen zijn die twijfelen over lipofilling en een mogelijk verloop willen zien; ik wil wel foto's delen per mail. Helaas krijg ik het via de site niet voor elkaar. Wel graag alleen aan wat actievere leden, die ook een voorsteltopic hebben, anders vind ik het toch een beetje een raar idee ;)
Natural me again

Ongelezen bericht 13 okt 2020 14:48

Sammie schreef:
12 okt 2020 23:47
Hi dames
Even een reactie op littekens.
(...)

Zo, dat was weer een girlpower peptalkje van tante truus😇😅
Slaap lekker straks dames en wees lief voor jezelf
Liefs Sammie
Wat mooi, Sammie! Dank je wel voor deze bijdrage. Ik vind dat zo inspirerend om te lezen, dat er vrouwen zijn, zoals jij, die accepterend met de littekens kunnen omgaan en voor wie de littekens meer een symbool lijken te zijn geworden van hun kracht. Zo sterk vind ik dat! Ook erg fijn als je een man hebt die het onbelangrijk vindt!

Mijn ex-vriend vond het ook geen probleem, het veranderde voor hem niets aan mij. Dat vond ik altijd moeilijk om voor te stellen. Soms kreeg ik van die nare gedachtes als: zou hij niet liever een vrouw hebben zonder littekens? Maar ik geloofde hem wel, dat dat niet zo was. De relatie werkte helaas niet om andere redenen, maar het heeft me wel geleerd dat anderen niet zo kritisch kijken als ik (en helaas velen van ons) zelf doen. Hihi alleen hoe je dat krijgt afgeleerd ;)

Wil dat uiterlijke stukjes graag loslaten, als ik terug kijk heeft het me niets gebracht. Zelfs die grotere borsten niet. Natuurlijk krijg je op een bepaalde manier aandacht als je er goed uitziet, maar achteraf was die aandacht leeg en waren dit mannen die ik liever niet had leren kennen. Nou ja, explantatie was stap 1, hopelijk volgt de rest met de tijd.
Essi

Ongelezen bericht 13 okt 2020 17:28

Natural me again schreef:
13 okt 2020 14:39
Emerald schreef:
12 okt 2020 20:07

Ik heb je gemaild met foto's.

Als er anderen zijn die twijfelen over lipofilling en een mogelijk verloop willen zien; ik wil wel foto's delen per mail. Helaas krijg ik het via de site niet voor elkaar. Wel graag alleen aan wat actievere leden, die ook een voorsteltopic hebben, anders vind ik het toch een beetje een raar idee ;)
Ohhh ik heb ook zo moeten knoeien voor ik uiteindelijk foto's op de site had geplaatst. Toch was het achteraf helemaal niet moeilijk. Weet nu alleen niet meer hoe het moest. Ik ben wel benieuwd hoe het verloop is gegaan bij je.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”