Dag dames, ook ik stel me even voor.

Protheses vanwege cosmetische reden.
Tortuga

Ongelezen bericht 17 mei 2020 16:57

Hoi lieve dames op dit forum,
Heb de eerste regel nog niet getypt en de tranen lopen al over mn wangen. Ik heb op mn 18e bv laten doen omdat ik geen borstontwikkeling had. Aplasie noemde de arts het. Inmiddels ben ik 39, dus heb ze nu 21 jaar. Na 10 jaar kreeg ik een mri en alles was goed. Dat viel te verwachten, want ze zouden levenslang meegaan?

Tussentijds nog een keer een echo gehad die ook prima was. Naar aanleiding van radar is de onrust bij mij fli kt toegenomen. Ben bij mn huisarts geweest, die vervolgens navraag heeft gedaan bij een aantal pc. Allen zeiden: bij geen klachten, gewoon laten zitten! Ik heb toen toch weer een echo laten maken, maar werd overvallen door een mammografie toen ik aankwam bij de poli. Dat deed zo ontzettend veel pijn! Ook de week erna nog. Alles is goed, wel een cyste in mn linker borst, dus dat verklaart de pijn....

Even was ik gerustgesteld, maar het liet me niet los..ik ging steeds meer naar mn onderbewustzijn luisteren...een jaar lang ontsteking aan linker ooglid, recentelijk ontsteking rechter ooglid. Chronisch overbelasting klachten in mn hamstrings, CVS, ADD, zeurend groeipijn gevoel in mn benen en heupen, die 'halo' moedervlekken...

Afgelopen dagen heel veel gelezen op dit forum en heel veel tranen vergoten...dank voor jullie verdrietige en mooie verhalen. Jullie zijn toppers!
Ben me aan het voorbereiden op een explantatie en aan het lezen over lipofilling en oh was ben ik emotioneel en bang! Maar de maat is vol...ik ben er nu ook aan toe, maar vind het zooo moeilijk om de AA cup die ik MET prothese heb op te moeten geven :cry:
Mn verhaal is inmiddels langer geworden dan bedoelt...

Heb inmiddels een afspraak bij dr Selms eind mei en bij Dr Niessen half juni. Dr Kappel ook aangeschreven, maar nog niets gehoord.

Nou fijn dat ik mn verhaal hier even kwijt kon!
Liefs xx
Essi

Ongelezen bericht 17 mei 2020 17:12

Welkom hier op het forum,
Wat rot dat je zo verdrietig bent.
Het is ondertussen duidelijk dat ze niet levenslang mee gaan, dus je keuze om te gaan handelen is na zo veel jaren echt wel verstandig.
Je zegt dat je bang bent om de cup die je nu hebt op te moeten geven, en dat snap ik!
Iedereen loopt hier tegen het zelfde aan.
Ik was ook echt heel bang, maar de angst van de siliconen in mijn lijf, maakte me nog veel banger.
Een gezond lijf is toch belangrijker. Uitwendige prothese
is ook nog iets om over na te denken.
Ik wens je heel veel sterkte in het pad wat je gaat bewandelen.
Mevr. Kappel kan soms wat later zijn met reageren, maar als ik jou was zou ik ook echt een afspraak bij haar gaan inplannen. Zelf ken ik haar niet, maar een vriendin van mij is door haar geopereerd en was zeer tevreden. Ik ben ook hier op het forum nog nooit iets negatiefs over haar gelezen.
Liefs essi
Zusss

Ongelezen bericht 17 mei 2020 18:13

Welkom Tortuga,

Herkenbaar hoor en de weg er naartoe om het te gaan doen is lang ... i know.

Ik heb in februari explantatie gedaan en lipo bij Niessen.
Na 20jr...

De angst voor kleine borsten had ik ook, en daarom koos ik naar volle tevredenheid voor lipo.
Succes met je overwegingen.πŸ’œ

Veel liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Tortuga

Ongelezen bericht 17 mei 2020 19:04

Essi schreef: ↑
17 mei 2020 17:12
Het is ondertussen duidelijk dat ze niet levenslang mee gaan, dus je keuze om te gaan handelen is na zo veel jaren echt wel verstandig.
Je zegt dat je bang bent om de cup die je nu hebt op te moeten geven, en dat snap ik!
Ik was ook echt heel bang, maar de angst van de siliconen in mijn lijf, maakte me nog veel banger.
Mevr. Kappel kan soms wat later zijn met reageren, maar als ik jou was zou ik ook echt een afspraak bij haar gaan inplannen. Zelf ken ik haar niet, maar een vriendin van mij is door haar geopereerd en was zeer tevreden. Ik ben ook hier op het forum nog nooit iets negatiefs over haar gelezen.
Liefs essi
Dank voor je reactie Essi,
Uitwendige prothese is idd ook weer een optie. Die had ik voor mijn bv. Van die volledige protheses die werden gebruikt bij amputaties.
Aan mijn rechterborst heb ik geen klachten, maar mijn linker borst doet wel pijn. Ofwel door de cyste, ofwel toch een kapotte prothese. Maakt ook eigenlijk voor the protheses niet uit...bij alle klachten die ik heb vraag ik me af of ze door de siliconen komen.
Jij bent zelf door dr Selms geopereerd toch? Hoe is jouw ervaring bij hem t.o.v. de ervaring van jouw vriendin bij Dr Kappel?
Tortuga

Ongelezen bericht 17 mei 2020 19:22

Zusss schreef: ↑
17 mei 2020 18:13
Welkom Tortuga,

Na 20jr...

De angst voor kleine borsten had ik ook, en daarom koos ik naar volle tevredenheid voor lipo.

Veel liefs,
Zusss

Dankje Zuss, jij bent dus nog niet zo lang geleden geexplanteerd. Hoe gaat het nu met je? Tevreden lees ik?
Ja...lange weg...ben nog steeds niet volledig overtuigd dat mn overbelastte hamstrings door siliconen komt, maar wat als het wΓ©l zo is...kan die gedachte niet meer loslaten...en wat als het wel daarvan komt en ik niet al veel te lang heb gewacht!
Ik overweeg ook lipo. Heb echter een bmi van 19.2 en bij spanning val ik altijd af... en de AA cup die ik nu heb is volledig door het implantaat van 215cc voor de spier...heb dus weinig vet op mn borst als basis. Dus misschien moet ik nu toch eerst maar voor alleen explantatie kiezen. Hoewel ik ook lees dat explantatie beter geneest in combi met lipo.....veel gedachten!!
Ik ga ook eerst het advies van de pc's maar eens afwachten.

Liefs Tortuga
Zusss

Ongelezen bericht 17 mei 2020 19:51

Tortuga schreef: ↑
17 mei 2020 19:22
17 mei 2020 18:13
Welkom Tortuga,

Na 20jr...

Veel liefs,
Zusss

Dankje Zuss, jij bent dus nog niet zo lang geleden geexplanteerd. Hoe gaat het nu met je? Tevreden lees ik?
Ja...lange weg...ben nog steeds niet volledig overtuigd dat mn overbelastte hamstrings door siliconen komt, maar wat als het wΓ©l zo is...kan die gedachte niet meer loslaten...en wat als het wel daarvan komt en ik niet al veel te lang heb gewacht!
Ik overweeg ook lipo. Heb echter een bmi van 19.2 en bij spanning val ik altijd af... en de AA cup die ik nu heb is volledig door het implantaat van 215cc voor de spier...heb dus weinig vet op mn borst als basis. Dus misschien moet ik nu toch eerst maar voor alleen explantatie kiezen. Hoewel ik ook lees dat explantatie beter geneest in combi met lipo.....veel gedachten!!
Ik ga ook eerst het advies van de pc's maar eens afwachten.

Liefs Tortuga
Hoi Tortuga,

Je verwacht ook niet dat sommige klachten van je implantaten komen maar helaas is het vaak wel zo.
Of dat bij jou ook zo met je hamstrings is zal de toekomst uitwijzen. Is het geen fibromyalgie?
Ik heb daar (o.a)verschillende pijnlijke spierknopen.

Ik ben heel tevreden, mooie zachte borsten nu en dezelfde maat (zij het anders van vorm) gehouden als met de protheses.
Niessen heeft een filmpje op YouTube met daarin een slanke vrouw die lipo doet.
Hij haalt het op verschillende plaatsen weg.

Laat je goed informeren, volg je πŸ’œ. Doe waar jij je goed bij voelt.

Liefs,
Zusss
Tortuga

Ongelezen bericht 17 mei 2020 20:41

17 mei 2020 19:51

Hoi Tortuga,

Je verwacht ook niet dat sommige klachten van je implantaten komen maar helaas is het vaak wel zo.
Of dat bij jou ook zo met je hamstrings is zal de toekomst uitwijzen. Is het geen fibromyalgie?

Ik ben heel tevreden, mooie zachte borsten nu en dezelfde maat (zij het anders van vorm) gehouden als met de protheses.

Liefs,
Zusss
Zusss,
Ik zag dat jij schrijft dat je van 75A narr 75C bent gegaan door BV en dat door lipo hebt behouden? Dat is een prachtig resultaat. Mag ik vragen wat jouw BMI was en hoeveel CC er is ingespoten per borst?

Ik heb het filmpje gezien idd. Dat is een erg mooi resultaat. Moet me iig eerst laten adviseren over wat bij mijn bmi mogelijk is

Liefs Tortuga
Zusss

Ongelezen bericht 17 mei 2020 20:56

17 mei 2020 20:41
17 mei 2020 19:51

Hoi Tortuga,

Liefs,
Zusss
Zusss,
Ik zag dat jij schrijft dat je van 75A narr 75C bent gegaan door BV en dat door lipo hebt behouden? Dat is een prachtig resultaat. Mag ik vragen wat jouw BMI was en hoeveel CC er is ingespoten per borst?

Ik heb het filmpje gezien idd. Dat is een erg mooi resultaat. Moet me iig eerst laten adviseren over wat bij mijn bmi mogelijk is

Liefs Tortuga
Hoi Tortuga,

Mijn BMI is normaal gezond gewicht. 21,5.
Zou mij daar niet te druk om maken hoor. Je kunt informeren naar de mogelijkheden.Misschien valt het mee.

Niessen dacht dat er 150cc in zou kunnen maar het werd 300cc. Ik had implantaten van 270cc dus iets meer ruimte gekregen...

Liefs,
Zusss
Essi

Ongelezen bericht 17 mei 2020 22:17

17 mei 2020 19:04
Essi schreef: ↑
17 mei 2020 17:12
Liefs essi
Dank voor je reactie Essi,
Uitwendige prothese is idd ook weer een optie. Die had ik voor mijn bv. Van die volledige protheses die werden gebruikt bij amputaties.
Aan mijn rechterborst heb ik geen klachten, maar mijn linker borst doet wel pijn. Ofwel door de cyste, ofwel toch een kapotte prothese. Maakt ook eigenlijk voor the protheses niet uit...bij alle klachten die ik heb vraag ik me af of ze door de siliconen komen.
Jij bent zelf door dr Selms geopereerd toch? Hoe is jouw ervaring bij hem t.o.v. de ervaring van jouw vriendin bij Dr Kappel?
Klopt, ik ben bij van Selms geweest. Ik ben echt heel tevreden over hem en zijn hele team bij operatie.
Ik heb zelf nooit contact met Kappel gehad, maar mijn vriendin is echt dol enthousiast over haar. Mijn vriendin was echt al lang ziek, allerlei klachten en is bij Kappel terecht gekomen. Wat voor mij en voor mijn vriendin ook heel belangrijk was, was het verwijderen van alle of iniedergeval zoveel mogelijk kapsel. Vandaar reden om voor deze arts te kiezen. De periode dat mijn vriendin haar explantatie heeft laten uitvoeren, was net in een periode dat we elkaar minder zagen en ik het ook niet van haar wist. Mw. Kappel was zeker een arts die ik anders in mijn zoektocht naar een arts had kunnen benaderen. Voor mij zelf stond vast dat ik geen lipofilling wilde. Te weinig duidelijk over het effect op lange termijn. Daarbij het ruime verlies/afsterven van vetcellen...
Veel geld uitgeven voor een heel onduidelijk resultaat, zag ik echt niet zitten. Ik las dat een explantatie beter zou genezen na een lipofilling? Ik heb geen idee, maar het lijkt me een grotere belasting voor je lichaam juist. Lees daarom goed rond hier op het forum. Bezoek verschillende artsen en kies bewust wat bij jou past.
Heel veel liefs essi
Tortuga

Ongelezen bericht 18 mei 2020 11:16

Dank voor je reactie lieve Essi,
Eerst dacht ik te gaan voor dr Niessen of dr Kappel ivm lipofilling. Nu denk ik meer aan Dr van Selms of Dr Kappel, aangezien ik denk dat ivm met met laag bmi en ontbreken van natuurlijk vet in mijn eigen borst, het resultaat niet noemenswaardig zal zijn.
Ook in verband met eerlijk advies en kapsel verwijdering. Ik zie dat de een met drains werkt en de ander niet. Zal zo eens kijken of daar een topic over is.
Zusss

Ongelezen bericht 18 mei 2020 11:40

Hoi Tutuga,

Ik snap je overweging volkomen ivm je BMI en het feit dat je nu met protheses cup AA hebt om dan niet voor lipo te gaan. Bij Van Selms en Kappel kan je ook goed terecht.

Wel wil ik je meegeven dat Dr Niessen wel eerlijk advies geeft en kapsels verwijderd.
Op dit forum zijn veel tevreden dames op een enkele uitzondering na maar dat heeft elke zorgverlener.
In de operatielijst kan je zien dat er veel door hem geholpen zijn.
Laat je daar iig niet door ontmoedigen hoor. πŸ’œ

Liefs,
Zusss
Essi

Ongelezen bericht 18 mei 2020 11:50

Klopt wat je schrijft over de drains.
Kappel altijd wel en van Selms kijkt wat nodig is tijdens de o.k. Als ik eerlijk ben heb ik niet eerder gelezen dat hij toch drains heeft geplaatst. In ieder geval niet in de tijd dat ik hier rond hang. Maar goed, wat hij mij heeft gezegd is dat hij kijkt tijdens de o.k
Er zijn verschillende dingen over deze verschillende artsen te schrijven. Belangrijkste is dat jij je goed voelt bij de arts die je ziet. Niessen geeft aan ook bij zeer slanke dames lipo te kunnen uitvoeren en doet het in 1 operatie. Kappel geeft aan juist je lichaam eerst rust te geven na explantatie i.p.v meteen de lipo te doen. Dan het verschil tussen artsen over verwijderen of niet verwijderen van kapsels kun je hier ook op het forum vinden.
Verdiep je grondig in het hele proces en weeg alle voors en tegens af. Je geeft aan dat je door spanning vlug gewicht verliest, neem dit dan ook mee in je overweging.
Ik stuur je wijsheid, kracht en een gezond lijf.
Liefs essi
Tortuga

Ongelezen bericht 26 mei 2020 10:45

Wat een sneltrein hier!! Ik word, als alles verder goed gaat, vrijdag 29 mei al geopereerd!
Spannend! Dank voor alle info die ik hier heb kunnen lezen! Helpt enorm bij de voorbereiding op de ingreep
Xx
Sammie

Ongelezen bericht 26 mei 2020 11:11

Wauw das echt al snel.
Ik ben het even kwijt. Door wie wordt je geholpen? Alleen explantatie of ook lipo?
Sorry als ik het niet goed gevolgd heb.

Super spannend. Ineens al bijna.
Laat je lekker afleiden komende dagen met leuke dingen. Het enige wat je kan doen is ontspannen en afwachten. Heb vertrouwen.

Het komt goedπŸ’•
Liefs Sammie
Tortuga

Ongelezen bericht 26 mei 2020 11:59

Sammie schreef: ↑
26 mei 2020 11:11
Wauw das echt al snel.
Ik ben het even kwijt. Door wie wordt je geholpen? Alleen explantatie of ook lipo?
Sorry als ik het niet goed gevolgd heb.

Super spannend. Ineens al bijna.
Laat je lekker afleiden komende dagen met leuke dingen. Het enige wat je kan doen is ontspannen en afwachten. Heb vertrouwen.

Het komt goedπŸ’•
Liefs Sammie
Ahh Sammie, super lief!!
Er is weinig te volgen hoor bij mij, omdat het allemaal.zo snel gaat! Ik had afspraak staan bij Dr Selms, Dr Kappel en Dr Niessen.
Bij dr Kappel kon ik als eerste terecht. Komende donderdag zou ik consult hebben bij Dr Selms en half juni bij Niessen. Maar die heb ik nu beiden afgezegd. Nu ik ervan overtuigd ben dat mn klachten van mijn implantaten komen wil ik ze er zo snel mogelijk uit hebben! Dus komende vrijdag explantatie bij Dr Kappel! Ze heeft ook beoordeeld dat ik wel voldoende vet heb op mn heupen en flanken om in de toekomst misschien lipo te doen. Maar nu eerst bevrijd worden en herstellen

Jij hebt ook alleen explantatie gedaan toch?
Xx
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”