Ontstoken ader

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Sammie

Ongelezen bericht 23 mei 2020 20:01

Herkent iemand dit:

Maandag geopereerd, donderdag kreeg ik erg een slaaphand en om de middag voelde het alsof ik een blauwe plek had in mijn elleboogholte. Maar er zit niks. Voelt alleen zo.
Toen de volgende dag een zere pkek op mijn hand.
Ik had mijn infuus in mijn hand, en iets verder voelt nu pijn (klein beetje maar). En vandaag halverwege mijn onderarm. Toen ging ik echt kijken en het lijkt de ader te zijn die vanaf waar mijn infuus zat. Lijkt alsof ik hem helemaal kan volgen tot aan mijn elleboogholte. Hij is wat dik en hard.
En op mijn onderarm is het rood en lijkt alsof er vocht in zit. Is niet heel pijnlijk maar vooral naar. Beetje beurs gevoel als ik het aanraak maar ook met iets vastpakken. En slaaphand de hele tijd.

Nou ga ik natuurlijk op internet zoeken en het lijkt op een ontstoken ader. Kan van infuus en gaat meestal zelf over. Ik ben niet angstig ofzo maar vroeg me af of iemand dit ook wel eens heeft gehoord of zelf gehad. En of je er iets mee moet of dat het inderdaad vanzelf over gaat.
Ik wil liever niet bellen en lastig vallen als er eigenlijk niks is. Zeker niet in het weekend.

Thnx lady's
Xxx Sammie
Livia

Ongelezen bericht 23 mei 2020 21:00

Hoi sammie
Als het rood is op de plek van het infuus en daarboven is het een flebitis. Dat is een ontsteking aan de ader. Je kan er een nat verband op doen. Dat geeft soms verlichting. Als je arm in roodheid verder toeneemt moet je wel even bellen. Als je temp naar de 38 gr gaat ook even bellen. Een aderontsteking kan wel even aanhouden en tot 2 3 weken gevoelig zijn maar gaat vaak vanzelf over.
Je kunt ook een doof gevoel hebben aan je arm of hand door wondvocht wat zich in je oksel en borstholte verzameld na een borstoperatie. Maar roodheid is vaak een aderontsteking.
Heel veel succes en beterschap.
Zusss

Ongelezen bericht 23 mei 2020 21:05

Lieve Sammie,

Sluit mij bij bovenstaande aan, je zou ook ibuprofen kunnen nemen of een anti ontstekingsgel om erop te smeren via de huisarts. Gewoon bellen hoor, als het niet gaat!

Beterschap!!! πŸ€πŸ€

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Sammie

Ongelezen bericht 23 mei 2020 21:10

Thnx meiden
Ik denk dat ik nog even aankijk voor ibuprofen. Doet nog niet echt erge pijn.
Nat verband is mss wel lekker. Goeoe tip. Bedankt.
Ik ga maandag wel bellen als het nog zo is of erger
Ik heb geen thermometer maar denk dat ik koorts wel voel. Ik hou het in de gaten.
Zal ik in geval van erger worden de huisarts bellen of dr van Selms?
Nogmaals dank
Liefs Sammie
Zusss

Ongelezen bericht 24 mei 2020 07:29

Goedemorgen Sammie,

Je kunt iboprufen gebruiken als ontstekingsremmer. Om de ontstoken ader te doen verminderen, ook al valt de pijn mee.
Kijk maar, doe waar je goed bij voelt.πŸ’œ

Persoonlijk zou ik beiden informeren maar de huisarts consulteren. Desnoods vandaagπŸ˜‰ voel je niet bezwaard.

Liefs,
Zusss
Sammie

Ongelezen bericht 24 mei 2020 07:52

Dankjewel Zuss
Ik zal de huisartsenpost bellen vandaag.
En morgen dr v Selms bellen.
Het is niet erger geworden vanacht volgens mij. Dus het zal wel snel over gaan.

Ibuprofen als ontstekingremmer is ook een goed idee denk ik. Wist ik niet zo goed. Thnx
Lief dat jullie mee denken.
Mooie dag vandaag en liefs
Sammie
Zusss

Ongelezen bericht 24 mei 2020 08:05

Sammie schreef: ↑
24 mei 2020 07:52
Dankjewel Zuss
Ik zal de huisartsenpost bellen vandaag.
En morgen dr v Selms bellen.
Het is niet erger geworden vanacht volgens mij. Dus het zal wel snel over gaan.

Ibuprofen als ontstekingremmer is ook een goed idee denk ik. Wist ik niet zo goed. Thnx
Lief dat jullie mee denken.
Mooie dag vandaag en liefs
Sammie
Hi Sammie,

Laat maar weten wat de HAP gezegd heeft.
Hopelijk gaat het gauw over.πŸ€πŸ€πŸ€

Liefs,
Zusss
momoires

Ongelezen bericht 24 mei 2020 08:50

Sterkte lieve Sammie β€πŸ§‘πŸ’›πŸ’šπŸ’™πŸ’œ
Sammie

Ongelezen bericht 24 mei 2020 09:42

Net huisartsen post gebeld. En zij zegt dat ik beter de kliniek moet bellen waar ik geopereerd ben.
Dat wilde ik doen maar dat is een spoed nummer. En ik voel niet dat ik spoed ben.
Heb voor nu besloten dat ik ze morgen ga bellen. Het is niet erger geworden en de pijn valt alles mee. Dus ik wil niet paniekerig doen. Het is alleen maar vervelend en naar.
En ik wil weten of ik er wat aan moet doen of dat het vanzelf over gaat. Ik was hier niet mee bekent.

Thnx lady's
Dat ik altijd hier terecht kan en dat jullie er voor me zijn met liefs en adviezen en hulp
πŸŒΉπŸ’—πŸ’ž
Zusss

Ongelezen bericht 24 mei 2020 10:34

Jammer dat de HAP naar de kliniek verwijst.

Gelukkig is het te doen en weet je morgen meer.

Beterschap!! πŸ’œπŸ€πŸ’‹
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 mei 2020 10:42

Lieverd, een nsaid (diclofenac, ibuprofen, naproxen) zou je kunnen helpen in dit geval. Dit wordt vaker voorgeschreven omdat het ontstekingremmend werkt en ontzwelt. Je kunt het proberen, neem wel omeprazol minimaal 20mg. Bij maagklachten 40mg. Het is ook te koop bij kruidvat. Voltaren is ook een optie, echt een heel goede tip van ZussπŸ‘πŸ˜ƒ Dat werkt meteen op de plek en dan krijg je ook minder stoffen binnen. Is nog wel het minste hevig voor jouw gevoelig lichaampje. Het is wel duurπŸ˜” Maar de kleinste tube kost rond de 9 euro dacht ik. En altijd bon bewaren en aftrekken van belasting!
Wat je hebt komt wel vaker voor, zelfs in de borsten. Ziekte van Mondor heet het dan. Zal zo linkjes plaatsen.
Alles komt goed!!!🌈

Sterkte lief poppetjeπŸ‘ΈπŸΌ

Hierbij wat linkjes

Topics search.php?keywords=Mondor&terms=all&au ... ubmit=Zoek

Foto
https://images.app.goo.gl/nsEXyWmvmpnfubcG6

Als je koorst krijgt, dan wel meteen bellen 😘
Sammie

Ongelezen bericht 24 mei 2020 10:49

Dankjewel lieve Luna.
Die gel is wel beter want ik kan sinds de operatie al bijna niet meer naar de wc. Dus ben voorzichtig met innemen van dingen.
Mijn vriendin werkt in een natuur drogist en komt morgen de spullen bij me brengen. Een probiotica en een gel.

Dankjewel voor de moeite lieve schat
🌸waardeer het heel erg.
Zorg goed voor jezlef ook. Bewaak je grenzen. Ik red me goed hoorπŸ˜‡πŸŽ€
Liefs Sammie
Laatst gewijzigd door Sammie op 25 mei 2020 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 mei 2020 11:10

Pruimen en lijnzaad kunnen helpen voor je darmen.
Sterkte!!!

Ja zal grenzen bewakenπŸ₯΄
Alleen nog berichtje Mo lezenπŸ˜ƒ
Sammie

Ongelezen bericht 25 mei 2020 18:31

Ik heb gebeld met de kliniek. Als het woensdag niet verminderd dan moet ik aan de antibiotica. Hou ik niet zo van. Andere dingen in mijn lijf kunnen daar niet zo goed tegen. Maar goed. Dit is ook wel naar, die arm, dus....
In elk geval voor nu het advies om te koelen met een natte doek. En eventueel pijnstillers.
En mijn vriendinnetje werkt in een natuur drogist en zij brengt zometeen probiotica en ontstekingsremmende creme.
Dus alles wat jullie mij adviseerde. 😍β™₯️
Ik hiop dat de creme helpt en het koelen en dan gaat het allemaal weer goed.
Thnx power vrouwenπŸ’ž
Liefs Sammie
Sammie

Ongelezen bericht 25 mei 2020 18:32

Ja lijnzaad heb ik. Gebruik ik veel. Pruimen ga ik vilgende keer bij mijn ah bestelling doen. GoeieπŸ˜ŠπŸ˜™
Plaats reactie

Terug naar β€œComplicaties of klachten na de operatie”