Operatie in zicht

Protheses vanwege cosmetische reden.
Livia

Ongelezen bericht 07 mar 2020 22:21

Hallo allemaal
Ik ben sinds november bezig om mij voor te bereiden op een explantatie. Net nieuw op het forum en blij met al jullie info. In 2013 heb ik een borstvergroting laten doen bij de Velthuiskliniek bij Dr Mooijen-Zaal.
Ik heb vrij snel klachten ontwikkeld met pijn aan de linkerborst Branden jeuken enz.
Dr Mooijen wil explanteren maar was ook bereid om nieuwe implantaten te plaatsen. Dit wilde ik niet meer.
Inmiddels alles overhoop gehaald onderzoeken gelezen en wikken en wegen. Uiteindelijk bij Dr Kappel terecht gekomen als second opinion.
Nou heeft de zorgverzekeraar de aanvraag van Dr Kappel afgekeurd. Ik wilde erg graag door haar geopereerd worden. De reden was onvoldoende aantoonbaar letsel.
Uiteindelijk heb ik toch besloten om de velthuiskliniek opnieuw te benaderen en zij hebben ook een aanvraag gedaan en die is wel goedgekeurd. Toch voelt het of je terug gaat naar je drugs dealer misschien een beetje raar geformuleerd. Maar zo voelt dat. Aan de andere kant zijn De kosten voor ons best pittig om zelf te betalen.
Ik kan op korte termijn geopereerd worden volgende week 12 maart of 19 23 maart.
Ik ben er eigenlijk wel klaar mee maar word nu wel erg bang. Wat als ze niet voldoende kapsel kan weghalen. Wat als ik een slechte afweer hou enz enz. Moet ik toch naar Kappel.. aan de andere kant heb ik behoefte aan rust in mijn hoofd en mij richten op herstel. Waarschijnlijk voor jullie herkenbaar.
Sammie

Ongelezen bericht 08 mar 2020 09:00

Hi Livia
Welkom hier.
Snap je wikken en wegen.
Ik kan je niet helpen alleen maar mijn verhaaltje vertellen.
Ik ben bij de Bergman Clinics geweest voor implantatie destijds. Ik was zeer tevreden over de operatie, de zorg en nazorg, de controle.
Toen ik klachten kreeg ben ik terug geweest. 2 jaar later. Bij dezelfde Chirurg. Het is niet dat ie me niet serieus nam maar hij heeft alleen gevoeld en gekeken. Mijn verhaal gehoord en zei dat alles goed voelde. Toen der tijd was ik niet overtuigd dat mijn klachten van de siloconen kwamen dus ik heb niet gevraagd voor verder onderzoek.

Toen ik er eenmaal zelf van overtuigd was dat het wel door de siliconen komt, na vele onderzoeken later waar niks uitkwam en inmiddels veel pijn aan mijn borsten, had ik niet de behoefte om naar de Bergman terug te gaan.
Ik had het idee; hij heeft ze erin gestopt en dus heeft hij me ziek gemaakt.
En toen las ik hier iemand die door dezelfde Chirurg geexplanteerd is en zeer tevreden was. Hij nam haar klachten serieus en ze was ook tevreden over de zorg en nazorg.
Ik geloof er wel in dat dit een kundige Chirurg is die zijn werk goed doet. Of ie ze er nou in stopt of uithaalt.

Bespreek met de Velthuis Chirurg het kapsel belang. Stel al je vragen en ga na voor jezelf wat je gevoel erbij is.
Nemen ze je klachten serieus? Zijn ze bekent met Asia? Kunnen ze zoveel als mogelijk kapsel verwijderen? Bewaren ze je implantaten voor jou inplaats van weggooien omdat ze er toch wel goed uit zien?
Zorg dat je dat allemaal zwart op wit hebt.

Dr Kappel is de beste en super super goed. Beseft hoe ziek je ervan wordt en is de expert in alles zo goed mogelijk verwijderen. Maar dat betekent niet dat een andere Chirurg dit niet kan.
Ik kies ook voor een andere Chirurg dan dr Kappel voor explantatie. Ook omdat mijn verzekering hiermee een contract heeft.
Ik heb veel gelezen hier over de Chirurg waar ik heen ga nu. Misschien kan je hier op het forum wat vinden over de Chirurg van Velthuis.
Het belangrijkste is, volg je gevoel. Luister naar je hart en kies waar jij je het prettigst bij voelt.

Succes met je keuze
Liefs Sammie
Zusss

Ongelezen bericht 08 mar 2020 16:12

Welkom Livia,

Snap dat je twijfelt bij wie je wilt explanteren.
Bij wie je het vergoed krijgt en bij wie niet...

Denk dat het belangrijkste is naar iemand te gaan waar jij je goed bij voelt.

Succes met je overweging. 💜

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Susana

Ongelezen bericht 08 mar 2020 18:01

Livia , welkom hier 🌷
Ik snap je dilemma. Ik ben ook geopereerd door en commercieel kliniek die ook BV doet, bij Veldhoven kliniek. Waar het me om ging, was dat naar mij geluisterd werd. Ze hebben gedaan wat ik om vroeg: explantatie en zoveel mogelijk kapsel verwijderen. Als je dit duidelijk maakt bij de Velthuis kliniek en je een goede gevoel er bij krijgt, dan is toch geen probleem, toch?
Ik wens je veel sterke tijdens jouw proces
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Essi

Ongelezen bericht 08 mar 2020 20:35

Best lastig dat je voor deze keuze staat.
Ik wens je veel wijsheid toe.
Als je eruit bent en de juiste datum weet, zet ik je op de lijst met komende operaties.
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 mar 2020 10:39

Voor de 12e gaan meid! Ik zou het doen, hoe sneller je ervan af bent, hoe beter!
Als jij zegt dat je zoveel mogelijk weg wilt, komt het heus wel goed hoor. Wat zeiden ze toen je dat vroeg?

Ik hoop dat je de 12e wordt verlost, echt!

Zou je ook nog even een melding willen doen bij de overheid? https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Dank je!

Succes lieverd en sterkte!!!

X Luna <3 <3 <3

Ps. Heb je topic naar 'Stel jezelf voor' verplaatst. Het stond verkeerd..
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”