Myrthe

Protheses vanwege cosmetische reden.
Myrthe

Ongelezen bericht 05 mar 2020 18:10

Heb me zojuist aangemeld, en hoop mijn steentje bij te kunnen dragen op dit forum.

Geluk bij een Ongeluk

Via een artikel op een Facebook pagina, kwam ik in oktober achter het fenomeen Breast Implant Illness.
Met 1 minuut googlen, kwam ik op dit forum terecht.
Op dit forum kwam ik erachter dat Monobloc niet alleen een Hydrogel variant heeft, maar ook een siliconen variant.
Heb de kliniek waar ik destijds geopereerd ben gemaild , met de vraag welke variant bij mij is geplaatst.
Het blijkt dat de siliconen variant is geplaatst, ondanks mijn uitdrukkelijke wens om Hydrogel te krijgen.
Ik ben 12 jaar geleden geopereerd door de zogenaamde "horror chirurg".
Hij heeft tegen mijn wens in, siliconen geplaatst, en mij verteld dat ik Hydrogel heb gekregen.
Alle verhalen van zieke vrouwen gingen langs mij heen, ik had immers geen siliconen.
( Beetje naïef)
Nooit, niet 1 seconde stil gestaan bij het feit, dat mijn klachten van de afgelopen 4 jaren, weleens bij mijn borsten vandaan konden komen.
3 jaar geleden door de medische molen geweest ivm extreme vermoeidheidsklachten, en stoelgang problemen.
Er werd niets gevonden……
In oktober kwam ik erachter dat het waarschijnlijk kan zijn, dat het door mijn siliconen borsten kwam.
Ik was best in shock!
1 ding was zeker, ze gaan eruit, linksom of rechtsom.
Vervolgens naar de huisarts geweest om een verwijzing te vragen.
Heb een echo laten maken van beide borsten, en het bleek dat de rechter implantaat lek was.
Het zou mij niets verbazen wanneer deze al 4 jaar lek is.
Ik had graag een wissel gehad, siliconen eruit en Hydrogel erin.
24 december bij Dr. Van Selms geweest, en hij zei dat dit mogelijk is.
Alleen staat er een stop op het importeren van implantaten.
In januari kreeg ik een telefoontje, dat het "met een beetje mazzel" mei wordt, dat ze weer geïmporteerd kunnen worden.
Dit duurt me echt te lang.
Heb ervoor gekozen om ze eruit te laten halen, zonder er iets nieuws ervoor terug te laten zetten.
Op 1 februari gebeld, en op 27 februari een operatie gepland.
Het is nu 5 maart, en ik ben blij en opgelucht, maar ook verdrietig.
Ben blij dat ze eruit zijn, dat de operatie goed is gegaan.
Het kapsel is verwijderd en opgestuurd wordt naar een patholoog.
Maar ook verdrietig, ik ben weer net zo plat als 12 jaar geleden.
Heb nu bh vullingen gekocht, en deze passen in de bh die ik uit de kliniek mee heb gekregen.
De buitenwereld zal geen verschil zien.
Al met al toch een geluk bij een ongeluk, zonder dat artikel en dit forum, had ik het nog steeds niet geweten.
19 december 2007 Monobloc Silicone geplaatst
27 februari 2020 explantatie ivm klachten
Sammie

Ongelezen bericht 05 mar 2020 18:32

Wow wat heftig ook weer jou verhaal.
En zo dapper dat je doorgezet hebt en koos voor je gezondheid. Knap van je.
Was je explantatie bij dr van Selms? Wat was je ervaring?

Grote kans dat je van hydrogel ook ziek wordt. Sowieso als je al ziek was van de silliconen. Dan herkent je lichaam dit en gaat je immuunsysteem weer op volle toeren. Dus goede keuze denk ik.
Ik ben niet de expert maar alles wat ik het afgelopen jaar heb geleerd en gelezen......

Wie weet ga je wennen aan je nieuwe oude natuurlijke zelf. Je bent ook wat jaren verder en hebt meer levenservaring. Wie weet ben je nu wel goed genoeg voor jezelf en ga je jezelf accepteren.
En anders wellicht lipofilling overwegen.

In elk geval ben je nu verlost!! yeah!
Een mooi en gezond herstel gewenst
Liefs Sammie
Myrthe

Ongelezen bericht 05 mar 2020 19:09

Hoi Sammie,
Bedankt voor je bericht.
Momenteel is het nog heel dubbel.
Ben absoluut 100% blij dat ze eruit zijn.
En hoop in de loop van de tijd verbetering te merken.
Ik ga het dit hele jaar de tijd geven om eraan te wennen dat ik plat ben.
Aan het einde van het jaar ga ik kijken of ik het zo laat, of dat ik toch Hydrogel laat plaatsen.
Het was voor mij heel duidelijk dat ik een wissel wou.
Alleen, door het lezen op dit forum, ga ik inderdaad weer twijfelen over de Hydrogel.
Ik ben geopereerd door Dr.Van Selms.
Ik vind het een hele fijne chirurg, erg duidelijk zonder poespas.
Heel kundig, vriendelijk, en begripvol.
Sammie

Ongelezen bericht 05 mar 2020 19:23

Wat goed van je dat je jezelf de tijd geeft. Dat is ook precies wat ik wil gaan doen. Ik wil alleen geen protheses meer. Als ik iets doe is het lipofilling.
Ik word binnenkort door dr van Selms geopereerd. Fijn dat je ervaring zo goed is.

Dapper ben je geweest!
Liefs Sammie
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mar 2020 20:33

Lieve Myrthe, welkom!🌷

Wat verdrietig weer jou verhaal. En om zo boos over te worden!😠
Ik zou je willen vragen de klacht over deze dokter bij het Landelijk Meldpunt Zorg neer te leggen viewtopic.php?t=2228
Ook al is hij wel berecht vanwege het verminken van vele vrouwen.
Had je ook al een melding bij het Meldpunt Bijwerkingen Implantaten gedaan? viewtopic.php?t=1689

Ik wens je heel veel sterkte!🤗
Weet dat alles uiteindelijk goed komt en jij je weg zult vinden.

😘💕💕💕💕

Wegwijs op het forum viewforum.php?f=208
Zusss

Ongelezen bericht 05 mar 2020 20:54

Welkom Myrthe!

Had even gegoogeld op" horrordokter".
Rock G.?
Wat vreselijk allemaal en ook voor jou. Heel verdrietig. 😥

Gelukkig nu verlost!
Heel veel succes met je herstel.🍀💜🍀

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Myrthe

Ongelezen bericht 05 mar 2020 21:27

@Luna.
Ik had op aanraden van dit forum, vorig jaar de vragenlijst over bijwerkingen ingevuld.
Alleen nu zou ik het wel aan kunnen vullen inderdaad, omdat ik nu zekerheid heb qua lekken.
Zal ik doen!
Het andere meldpunt had ik geen weet van, ga ik nu gelijk doen 😊

@Zuss
Ja, Rock G. :-(
bloempje70

Ongelezen bericht 06 mar 2020 00:11

Jeetje wat misdadig van die arts zeg 😱. Ik zou als ik jou was geen implantaten meer laten plaatsen. Mocht je er echt ongelukkig van worden dan kun je toch ook lipofilling overwegen?
Dank voor het delen van je verhaal ❤️
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Zusss

Ongelezen bericht 06 mar 2020 06:59

Myrthe schreef:
05 mar 2020 21:27
@Luna.
Ik had op aanraden van dit forum, vorig jaar de vragenlijst over bijwerkingen ingevuld.
Alleen nu zou ik het wel aan kunnen vullen inderdaad, omdat ik nu zekerheid heb qua lekken.
Zal ik doen!
Het andere meldpunt had ik geen weet van, ga ik nu gelijk doen 😊

@Zuss
Ja, Rock G. :-(
Hoi Myrthe,

Oké...Heb geen woorden voor die man.😡

Denk rustig na dit jaar, Het is alleen goed mogelijk dat je ook klachten krijgt van de hydrogel.
Zelf heb ik lipofilling gedaan, zou je ook kunnen overwegen.
Neem de tijd, volg je hart.💜
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Myrthe

Ongelezen bericht 06 mar 2020 14:23

İk heb toch nog 2 vragen.
Wat is een plakborst?

En ik las ergens op het forum, dat wanneer je explantatie icm kapsel verwijdering doet, dat de operatie 1,5 uur tot 2 uren zal duren.
İk lag na 30 minuten alweer op de uitslaapkamer :shock:

Oh, misschien toch 3 vragen :-)
Op 24 maart, ga ik op controle.
Mag ik dan ook vragen naar een kopie van het operatieverslag?

Verder heb ik enorm veel verhalen en ervaringen gelezen op dit forum.
Heb het met een traan en een lach gelezen.
Ben erg dankbaar voor dit forum.
Veel lotgenoten xxx
Myrthe

Ongelezen bericht 06 mar 2020 14:34

bloempje70 schreef:
06 mar 2020 00:11
Jeetje wat misdadig van die arts zeg 😱. Ik zou als ik jou was geen implantaten meer laten plaatsen. Mocht je er echt ongelukkig van worden dan kun je toch ook lipofilling overwegen?
Dank voor het delen van je verhaal ❤️

Deze arts zit momenteel gelukkig in het gevang, voor al zijn misdaden.
Hij had om mij nog langer mogen zitten.
En ik ben bang dat hij daarna zo weer aan de slag gaat, in het buitenland.

İk zit nu nog ziek thuis, in mijn eigen bubbel.
Maandag ga ik weer aan het werk.
İk heb bh vullingen gekocht, en daar ga ik het vooralsnog mee doen.
İk ben zeer verdrietig om het verlies van mijn prachtige borsten.
Ben weer terug bij cup AA.
Acceptatie is er nu nog niet, hoop dat het nog komt.
İk heb mezelf tot december gegeven om er iets van te vinden.
İk zit nu in een verdrietige bubbel.
Volgende week, wanneer het echte leven weer begint, heb ik meer afleiding, misschien is dat wel beter.
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 mar 2020 14:41

Lieve Myrthe, een DIKKE KNUF🤗 voor jou!!!!! Acceptatie is een lange moeilijke weg😢
Ik zou later als je echt ermee blijft zitten, bij dr. Niessen of dr. Kappel langsgaan om lipofilling te bespreken. Het is heus niet onmogelijk.

Je kunt inderdaad het operatiecerslag vragen. Dr.van Selms heeft veel ervaring met explantatie en kapselverwijdering, dus vertrouw er op dat hij het goed heeft gedaan!👍

🥰🥰🥰🥰
Estelle

Ongelezen bericht 06 mar 2020 15:12

Myrthe schreef:
05 mar 2020 18:10
Heb me zojuist aangemeld, en hoop mijn steentje bij te kunnen dragen op dit forum.

Geluk bij een Ongeluk

Via een artikel op een Facebook pagina, kwam ik in oktober achter het fenomeen Breast Implant Illness.
Met 1 minuut googlen, kwam ik op dit forum terecht.
Op dit forum kwam ik erachter dat Monobloc niet alleen een Hydrogel variant heeft, maar ook een siliconen variant.
Heb de kliniek waar ik destijds geopereerd ben gemaild , met de vraag welke variant bij mij is geplaatst.
Het blijkt dat de siliconen variant is geplaatst, ondanks mijn uitdrukkelijke wens om Hydrogel te krijgen.
Ik ben 12 jaar geleden geopereerd door de zogenaamde "horror chirurg".
Hij heeft tegen mijn wens in, siliconen geplaatst, en mij verteld dat ik Hydrogel heb gekregen.
Alle verhalen van zieke vrouwen gingen langs mij heen, ik had immers geen siliconen.
( Beetje naïef)
Nooit, niet 1 seconde stil gestaan bij het feit, dat mijn klachten van de afgelopen 4 jaren, weleens bij mijn borsten vandaan konden komen.
3 jaar geleden door de medische molen geweest ivm extreme vermoeidheidsklachten, en stoelgang problemen.
Er werd niets gevonden……
In oktober kwam ik erachter dat het waarschijnlijk kan zijn, dat het door mijn siliconen borsten kwam.
Ik was best in shock!
1 ding was zeker, ze gaan eruit, linksom of rechtsom.
Vervolgens naar de huisarts geweest om een verwijzing te vragen.
Heb een echo laten maken van beide borsten, en het bleek dat de rechter implantaat lek was.
Het zou mij niets verbazen wanneer deze al 4 jaar lek is.
Ik had graag een wissel gehad, siliconen eruit en Hydrogel erin.
24 december bij Dr. Van Selms geweest, en hij zei dat dit mogelijk is.
Alleen staat er een stop op het importeren van implantaten.
In januari kreeg ik een telefoontje, dat het "met een beetje mazzel" mei wordt, dat ze weer geïmporteerd kunnen worden.
Dit duurt me echt te lang.
Heb ervoor gekozen om ze eruit te laten halen, zonder er iets nieuws ervoor terug te laten zetten.
Op 1 februari gebeld, en op 27 februari een operatie gepland.
Het is nu 5 maart, en ik ben blij en opgelucht, maar ook verdrietig.
Ben blij dat ze eruit zijn, dat de operatie goed is gegaan.
Het kapsel is verwijderd en opgestuurd wordt naar een patholoog.
Maar ook verdrietig, ik ben weer net zo plat als 12 jaar geleden.
Heb nu bh vullingen gekocht, en deze passen in de bh die ik uit de kliniek mee heb gekregen.
De buitenwereld zal geen verschil zien.
Al met al toch een geluk bij een ongeluk, zonder dat artikel en dit forum, had ik het nog steeds niet geweten.
lieve Myrthe, ik heb voor monobloc hydrogel nooit andere implantaten gehad en kreeg net als jij met monobloc silliconen ook vermoeidheidsklachten, brain fogg en darmklachten en pas na 12 jaar! Alle andere mogelijke oorzaken zijn onderzocht en er kon. Iets gevonden worden. Nu ze eruit zijn mijn brain fogg en darmklachten verdwenen maar nog steeds heel erg vermoeid en het is 8 maanden geleden. Ik reageer op je bericht om je te waarschuwen, ik denk dat ook monobloc hydrogel klachten kan geven en hoorde van dr Niessen dat hij ook 8 patiënten met monobloc hydrogel heeft geexplanteerd. Liefs estelle
bloempje70

Ongelezen bericht 06 mar 2020 15:13

Myrthe, je hebt altijd recht op inzage in jouw dossier! Ik zou er dus zeker om vragen. Een half uur is inderdaad wel snel maar had jij ze voor de spier of dual plane?
Het is denk ik toch een rouwproces waar je nu in zit. Je hebt afscheid moeten nemen van een lichaamsdeel waar je blij mee was. Maar bedenk dat je nu ook nog emotioneel bent door de operatie en narcose. Goed dat je jezelf de tijd geeft om hier aan te wennen. Als je over een half jaar nog zo verdrietig bent kun je altijd nog gaan onderzoeken wat je opties zijn. Sterkte de komende tijd en inderdaad goed om wat afleiding te zoeken! 🍀
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Chika

Ongelezen bericht 06 mar 2020 15:19

Hoi myrthe, wat een ellendig verhaal zeg.. Maar supergoed van je dat je niet gewacht hebt en ze er gelijk uit hebt laten halen!
Mag ik je vragen of je het dossier hebt opgevraagd bij die betreffende chirurg?en of er uberhaupt iets is beschreven over de keuze van het soort monobloc?
Ik heb nml hetzelfde soort verhaal, maar ik kan er vrees ik niks meer mee.
Toen het pipschandaal in de media kwam stond mijn omgeving er op om op te vragen welke implantaten ik precies had. Ik had toendertijd bij deze arts in delft afgesproken om watergevulde protheses te laten plaatsen, ik was al wel huiverig voor siliconenlekkage.
Dus al die jaren in de veronderstelling geweest dat ik save zat
Tot ik er dus achter kwam dat ik weldegelijk 100%silioconen heb (nu gelukkig had).ik schrok hier behoorlijk van!
Ik heb het dossier opgevraagd (arts is al jaaaaaren met pensioen) maar er staat niks beschreven over welke ik had gekozen. Dus het is mijn woord tegen het zijne. Geen poot om op te staan

Vraag me dus af of een melding maken zinvol is, maar denk dat ik het toch maar ga doen. Helemaal nu ik jou verhaal lees en dit dus vaker gebeurt

Ik hoop dat je uiteindelijk toch erg blij gaat zijn met je eigen borsten, en vooral ook, dat je gezondheid weer beter wordt!
Heel veel sterkte met jouw proces!!

Liefs chika
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”