Even voorstellen Elza, explantatie in de planning bij dr. Kappel
Omdat ik veel aan dit forum heb gehad zal ik ook mijn verhaal met jullie delen.
Ik ben een vrouw van 58 jaar en ruim 18 jaar geleden heb ik een bv gekregen bij dr. L.P. vd Weij. Er is toen de style 410MM McGhan 245 cc geplaatst. De reden was dat ik heel weinig borstontwikkeling had, cup AA. De bv leek voor mij de uitkomst en zeker nadat de pc vertelde dat ze zonder klachten in principe levenslang meegaan.
Met het resultaat na de operatie, een B-cup, was ik zeer tevreden. Eigenlijk dacht ik er bijna niet meer aan, zelfs niet toen ik bepaalde klachten kreeg. Die klachten zijn een harde en gevoelige linkerborst, een branderig gevoel vooral in de buurt van het linker schoudergewricht, maar ook in de hele linkerarm en in mijn linkerbeen. Soms zijn deze klachten erger en er zijn periodes dat het minder erg is, maar het is er altijd. Daarnaast ben ik erg vergeetachtig/mistig en heb ik pijnlijke tanden waarvoor mijn tandarts geen oorzaak kan vinden.
Het was mijn man die zich opeens afvroeg of mijn klachten misschien met de implantaten te maken zouden kunnen hebben, mede naar aanleiding van de berichten in de media. Nog steeds vind ik het raar dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Ik ben op zoek gegaan naar informatie en kwam zodoende op dit forum terecht. Omdat ik vastbesloten was om de implantaten snel te willen laten verwijderen is er een afspraak met dr. Kappel gemaakt in Zwolle, waar ik snel terecht kon. Zij gaf aan dat het beter was om een verwijsbrief mee te nemen. Op naar de huisarts. Hij gelooft er niet in dat mijn klachten door de implantaten worden veroorzaakt. Gelukkig schreef hij wel een verwijsbrief. Omdat ik zeker wist dat ik een explantatie wilde, hebben we samen besloten om geen echo te laten maken.
Dr. Kappel kwam op mij over als een betrokken vrouw, kundig en doelmatig. Ze vond mijn borsten hard aanvoelen, er is een duidelijke kapselvorming en ook had ze het over verkalking. Dit proces zet zich voort en over een paar jaar zijn het net biljartballen.
De redenen voor mij om een explantatie te willen zijn mijn klachten, de angst voor een gescheurde prothese met alle gevolgen van dien en ook gezien mijn leeftijd.
Een reden om het niet te doen is om weer plat te zijn, maar ja, gezondheid boven alles. Bovendien is de bv niet alleen 18 jaar, maar ook 18 kg geleden, dus misschien is er wat borstweefsel bijgekomen.
Er is een afspraak met de anesthesist gemaakt en 2 weken later heeft de explantatie plaatsgevonden.
Ik ben een vrouw van 58 jaar en ruim 18 jaar geleden heb ik een bv gekregen bij dr. L.P. vd Weij. Er is toen de style 410MM McGhan 245 cc geplaatst. De reden was dat ik heel weinig borstontwikkeling had, cup AA. De bv leek voor mij de uitkomst en zeker nadat de pc vertelde dat ze zonder klachten in principe levenslang meegaan.
Met het resultaat na de operatie, een B-cup, was ik zeer tevreden. Eigenlijk dacht ik er bijna niet meer aan, zelfs niet toen ik bepaalde klachten kreeg. Die klachten zijn een harde en gevoelige linkerborst, een branderig gevoel vooral in de buurt van het linker schoudergewricht, maar ook in de hele linkerarm en in mijn linkerbeen. Soms zijn deze klachten erger en er zijn periodes dat het minder erg is, maar het is er altijd. Daarnaast ben ik erg vergeetachtig/mistig en heb ik pijnlijke tanden waarvoor mijn tandarts geen oorzaak kan vinden.
Het was mijn man die zich opeens afvroeg of mijn klachten misschien met de implantaten te maken zouden kunnen hebben, mede naar aanleiding van de berichten in de media. Nog steeds vind ik het raar dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Ik ben op zoek gegaan naar informatie en kwam zodoende op dit forum terecht. Omdat ik vastbesloten was om de implantaten snel te willen laten verwijderen is er een afspraak met dr. Kappel gemaakt in Zwolle, waar ik snel terecht kon. Zij gaf aan dat het beter was om een verwijsbrief mee te nemen. Op naar de huisarts. Hij gelooft er niet in dat mijn klachten door de implantaten worden veroorzaakt. Gelukkig schreef hij wel een verwijsbrief. Omdat ik zeker wist dat ik een explantatie wilde, hebben we samen besloten om geen echo te laten maken.
Dr. Kappel kwam op mij over als een betrokken vrouw, kundig en doelmatig. Ze vond mijn borsten hard aanvoelen, er is een duidelijke kapselvorming en ook had ze het over verkalking. Dit proces zet zich voort en over een paar jaar zijn het net biljartballen.
De redenen voor mij om een explantatie te willen zijn mijn klachten, de angst voor een gescheurde prothese met alle gevolgen van dien en ook gezien mijn leeftijd.
Een reden om het niet te doen is om weer plat te zijn, maar ja, gezondheid boven alles. Bovendien is de bv niet alleen 18 jaar, maar ook 18 kg geleden, dus misschien is er wat borstweefsel bijgekomen.
Er is een afspraak met de anesthesist gemaakt en 2 weken later heeft de explantatie plaatsgevonden.
Elza, welkom op het forum 
Ik had ook harde borsten, linkerborst had bakker 3 en rechter bijna ook. Ze waren best hard en kon ze bijna niet meer bewegen, zo ingekapsel waren ze; daardoor had ik veel pijn.
Is jouw explantatie al geweest? (het is me niet zo duidelijk)
Ik had ook harde borsten, linkerborst had bakker 3 en rechter bijna ook. Ze waren best hard en kon ze bijna niet meer bewegen, zo ingekapsel waren ze; daardoor had ik veel pijn.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Hoi Elza, welkom en veel succes de komende tijd. Ik heb mijn bv 15 jaar geleden bij dezelfde chirurg als jij laten doen én exact dezelfde protheses. Mijn explantatie is over 2 weken. Ik heb geen klachten maar het zit me alles behalve lekker meer na alle berichtgeving over implantaten. Ze zijn nu natuurlijk ook oud. Heb vd Weij nog telefonisch gesproken in sept, wilde wel es weten hoe hij erover dacht. Hij zei nog steeds dat ze zonder klachten prima kunnen blijven zitten. Ik zei maar ik wil niet wachten tot ik klachten heb of dat ze kapot gaan. Zegt ie nog doodleuk dat deze protheses niet kapot kúnnen.. Nou we hebben allemaal wat anders gezien hier.. Dus mijn idee dat ik 15 jr geleden voor een goede chirurg had gekozen verdween als sneeuw voor de zon..
Groetjes
Groetjes
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Dankjewel Susana. Mijn explantatie is al geweest en nu ben ik herstellende. Hopelijk worden mijn borsten na verloop van tijd weer wat zachter en niet meer zo gevoelig. Zijn ze bij jou na de explantatie beter aan gaan voelen en en ben je ook van de pijn af?Susana schreef: ↑04 dec 2019 22:28Elza, welkom op het forum
Bedankt voor je reactie djr1985. Jouw verhaal lijkt veel op de mijne.djr1985 schreef: ↑05 dec 2019 13:00Hoi Elza, welkom en veel succes de komende tijd. Ik heb mijn bv 15 jaar geleden bij dezelfde chirurg als jij laten doen én exact dezelfde protheses. Mijn explantatie is over 2 weken. Ik heb geen klachten maar het zit me alles behalve lekker meer na alle berichtgeving over implantaten. Ze zijn nu natuurlijk ook oud. Heb vd Weij nog telefonisch gesproken in sept, wilde wel es weten hoe hij erover dacht. Hij zei nog steeds dat ze zonder klachten prima kunnen blijven zitten. Ik zei maar ik wil niet wachten tot ik klachten heb of dat ze kapot gaan. Zegt ie nog doodleuk dat deze protheses niet kapot kúnnen.. Nou we hebben allemaal wat anders gezien hier.. Dus mijn idee dat ik 15 jr geleden voor een goede chirurg had gekozen verdween als sneeuw voor de zon..
Groetjes
Het maakt me wel kwaad dat die pc zegt dat ze niet kapot kunnen. Het tegendeel is duidelijk bewezen, het eerlijke verhaal wordt niet verteld

Ik vind het goed dat er nu veel meer wordt vastgelegd. De controle moet niet vanuit de sector zelf komen want dan krijg je dit soort praktijken.
Als je een hoge bloeddruk hebt en daar niets van verneemt kun je ook niet zeggen 'zonder klachten hoeft u niets te doen'. Het is dan wachten tot het moment waarop het fout gaat.
Ook de vrouwen die een bv overwegen zouden eerlijke info moeten krijgen over wat de risico's zijn en dat ze niet eeuwig meegaan. Nu komen de pc's er nog mee weg door te zeggen dat het niet wetenschappelijk is bewezen. Als ik toen wist wat ik nu weet was ik er nooit aan begonnen.
Heel veel sterkte straks met je explantatie. Een spannend moment. Hopelijk komen ze er net zo uit als bij mij.
Hoe lang geleden ben je geopereerd? Mijn borsten zijn super zacht nu. Ik masseer ze wel dagelijks. Ik heb helemaal geen pijn meer!!Elza schreef: ↑06 dec 2019 11:46Dankjewel Susana. Mijn explantatie is al geweest en nu ben ik herstellende. Hopelijk worden mijn borsten na verloop van tijd weer wat zachter en niet meer zo gevoelig. Zijn ze bij jou na de explantatie beter aan gaan voelen en en ben je ook van de pijn af?Susana schreef: ↑04 dec 2019 22:28Elza, welkom op het forum
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Hoi Elza,
wat fijn dat de operatie achter de rug is!
En jou klachten zoals linker schouderklachten en linker arm klachten zijn heel herkenbaar voor me (mijn explantatie gaat nog gebeuren). Ik wens jou een goed herstel, en hoop dat jouw klachten gaan verbeteren.
Liefs, Mira
wat fijn dat de operatie achter de rug is!
En jou klachten zoals linker schouderklachten en linker arm klachten zijn heel herkenbaar voor me (mijn explantatie gaat nog gebeuren). Ik wens jou een goed herstel, en hoop dat jouw klachten gaan verbeteren.
Liefs, Mira