Explantatie 9 december 2019

Protheses vanwege cosmetische reden.
Nmvdl

Ongelezen bericht 05 dec 2019 13:40

Beste lezers,

Ik ben nieuw op dit forum en ik weet nog niet hoe dit allemaal werkt en of ik melding kan krijgen als er gereageerd is.
Ik lees al een aantal maanden berichten van vrouwen waar ik mijzelf in herken.
Laat ik beginnen bij het begin 4 jaar geleden...

Ik ben geboren met 24 weken en misde een deel borstgroei bij mijn bovenkant van mijn borsten. Daarvoor ben ik naar een p.c gegaan en hij raadde mij aan Eurosiliconen high prothese 400cc.
Ik was hier super blij mee en alles leek verholpen. Tot 1,5 jaar geleden. Ik had altijd hoofdpijn en vroeger was ik dik. Ik viel 22kg af en mijn hoofdpijn was weg. Dit was voor de implantaten. Maar de hoofdpijn kwam 1.5 jaar geleden terug.
Ik dacht het zal wel door het werk komen of door het sporten want dat deed ik 4x per week.
Echter bleef ik paracetamol slikken tot geen verhelpingen. Zo'n 5 maanden geleden ben ik naar de huisarts gegaan. Bloed wezen prikken en daar kwam uit een trage schildklier. Maar ik kreeg geen doorverwijzing voor een internist en ook geen medicatie. Ik moest al mijn klachten maar in een agenda bijhouden de gedurende 3 maanden. Mijn klachten waren toen al verergerd en kreeg ik ook opvliegers, maagpijnen, hele erge vermoeidheidsklachten die met de tijd erger werden en ik dus niet meer kan sporten en of een hele dag kan werken. Droge ogen, Gespleten haarpunten, mijn borsten worden soms zo hard dat ze lijken te verstenen, verkrampingen in mijn nek, schouderkoppen en benen. Ook vaak dat me benen gaan slapen of me armen. Vaak ben ik ook me woorden kwijt. Hormonale onbalans elke maand dagen te laat ongesteld, hartkloppingen, steken in de borst boven op of onder bij de ribben, oorsuizen, vaak plassen, koude handen en voeten, en de zwarte randen onder me ogen lijken met de dag wel zwarter te worden.....
De lijst wordt met de tijd alleen maar langer. Ik werd via mijn p.c naar een internist gestuurd na vele bloed onderzoeken kwam er niks uit. Mijn p.c zei gelijk dat ik zou lijden aan het asia syndroom.
Ik wist gelijk wat dat betekende. De internist niet. Na vele gesprekken zijn we er uit gekomen. Hun denken ook dat de explantatie me enige redding is. Ik wordt as maandag 9 december geopereerd. Ik ben niet bang, maar opgelucht. Ik wil weer normaal kunnen werken en sporten. Zoals iemand van 22 hoort te doen. Ik ben wel heel benieuwd hoe het er uit komt te zien.... En de grootste vraag is of me klachten verminderen.
Mijn vraag is ook nog steeds wat gebeurt er met de kleine deeltjes die in je lichaam achterblijven door de siliconen...
Hij zou het na de explantatie mijn kapsel versturen naar de patholoog.

Ik heb gelezen over dat sommige mensen zich 'detoxen' na de explantatie? zijn er vrouwen die daar ook mee bezig zijn of vrouwen die me een klein beetje kunnen informeren qua hoe de verloop na de explantatie?

Ik zit er aan te denken om over een jaar lipofilling te doen, alleen zijn er mensen die dat hebben gedaan en blijft het zitten? Wat als ik hierna nog wat afvalt? want ik kwam ook weer aan de afgelopen weken door de stress 4kg. Terwijl ik juist weer minder at door geen eetlust....

Ik hoop dat er mensen zijn die me vragen kunnen beantwoorden... ik hoop maar dat het maandag goed komt en ooit de oude weer wordt die lekker kon sporten en normaal kon functioneren zonder kwalen of moeheid...

Bedankt in ieder geval voor het lezen. Door verhalen van anderen voel je je niet alleen. Voordat ik dit forum ontdekte dacht ik dat ik gek aan het worden was en dit alleen bij mij het geval was. Het is onbegrijpelijk hoeveel vrouwen dit laten plaatsen zonder weet wat er in je gestopt wordt.

Liefs.
Laatst gewijzigd door Nmvdl op 07 dec 2019 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Chantal100136

Ongelezen bericht 05 dec 2019 19:33

Hallo Nmvdl,
Allereerst welkom op het forum.
Wat naar om te lezen dat je zoveel vervelende klachten hebt, maar aan de andere kant super dat ze er maandag uit gaan.
Ik herken heel veel van je klachten in mijn eigen klachtenpatroon. Maandag word ik ook geopereerd en zit met precies dezelfde vragen van ow jee hoe gaat het erna? Gaan de klachten weer geheel over of duurt het allemaal langer. Echt antwoord kan ik dus helaas niet geven op je vragen sorry.
Dat zijn spannende punten waar van te voren denk ik vrij weinig over te zeggen valt. Probeer van het positieve uit te gaan en het is zowieso goed dat ze er straks uit gaan en dat we naar een beter en gezonder lichaam gaan!

Door wie wordt je maandag geopereerd trouwens?
Nmvdl

Ongelezen bericht 05 dec 2019 20:09

Hallo,
Door dr jaquet in het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam.
Ja dat klopt laat het maar op me af komen. Bedankt voor uw reactie. U ook maandag heel veel sterkte en succes. Hoelang zaten ze er in bij u?

Fijne avond
Chantal100136

Ongelezen bericht 05 dec 2019 20:25

Nmvdl schreef:
05 dec 2019 20:09
Hallo,
Door dr jaquet in het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam.
Ja dat klopt laat het maar op me af komen. Bedankt voor uw reactie. U ook maandag heel veel sterkte en succes. Hoelang zaten ze er in bij u?

Fijne avond
Dank je wel. Bij mij zitten ze er nog maar heel kort in, vanaf januari 2018. Heb al klachten sinds oktober 2018 en ben zelf al een goed jaar aan het vechten tegen de medische wereld om erachter te komen waar het aan ligt. Uiteindelijk bleek het ongeveer 2 weken terug dat beide implantaten al lek zijn (met een echo gezien) dus nu snel eruit met die dingen.
Zoveel pech ik het afgelopen jaar heb gehad, zoveel geluk deze keer met allemaal uitvallers waardoor ik nu heel snel geholpen kan worden.
Heel veel succes maandag en je kan het!

Fijne avond
Nmvdl

Ongelezen bericht 05 dec 2019 20:31

Wow dat is wel bizar. Idd een goede stap. Jammer dat ze toen pas er achter zijn gekomen dan liep u er toch al langer mee.... maar goed. Sterkte en niet teveel stressen. 🙏
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”