Al enige tijd lees ik mee op het forum en leer daar enorm veel! Wat een informatie om door te worstelen. Top dat jullie zo hard werken met hart en ziel.
Ik ben 42 en heb al 21 jaar siliconen implantaten McGhan (200cc) achter de borstspier. De reden dat ik ze heb genomen is dat ik geboren ben zonder borst /tepel ontwikkeling en dan bedoel ik ook echt niets ( geen cm). Dit heeft een grote negatieve invloed gehad in mijn tienerjaren. Ik was dan ook blij dat de implantaten werden vergoed. Bij mij is ook nooit verteld dat ik ze later moest vervangen. Ik ben er ook jaren blij mee geweest, omdat het mij meer vertrouwen gaf in mijn “vrouw zijn”. Wel heb ik altijd rondgelopen met het idee dat mensen kunnen zien dat ze nep zijn, of mijn littekens zichtbaar zijn of in een knuffel dat ze harder aanvoelen.
De laatste jaren ben ik dus erg ongerust als er weer eens een item in het nieuws is. Het liefst steek ik mijn kop in het zand, maar ik zal er toch aan moeten geloven. Ze moeten er toch ooit uit, want ze zijn al behoorlijk oud en ik ben nu nog relatief gezond.Ook ik herken de klachten, zoals heel erg moe zijn, weerstandsklachten (schimmelinfecties, haaruitval, bloedend tandvlees e.d), als ik verkouden ben, dan hoest ik maanden, prikkelbare darm (maar had ik voor de implantaten ook), in 2011/2012 had ik erg last van spieren, gewrichten en triggerpoints. Volgens de reumatoloog lichte fybromyalgie-achtige klachten en lichte vitamine D tekort en B12. Altijd was er wel een oorzaak voor te vinden: stress rond bv. werk zoeken en fertiliteitsproblemen ( die had ik ook nog
Ik twijfel soms of de siliconen de oorzaak zijn, maar wat zal ik blij zijn als explantatie wel effect heeft. Twee jaar geleden MRI gehad, waarop alles in orde leek. Soepele borsten volgens de PC. Ik voelde me niet echt serieus genomen in mijn angst. Ze zeiden dat als ze niet lekken er geen noodzaak is om ze te vervangen en kunnen ze nog wel jaren mee. Als ik het wel zou verwijderen, dan moest ik wel nieuwe implantaten nemen, want anders was het geen gezicht ( en bedankt
In december een 1e consult Dr. Niessen voor explantatie en lipo. Ik wil ook nog een afspraak maken met Bergman kliniek of Jan van Gooy. Ik had ook een intake staan met Dr. Kappel, maar in het telefoongesprek was ze ook wat kortaf en niet klantgericht. Ik ben daar toch gevoelig voor, ook al is ze een fantastisch chirurg. Ik vind het heel erg spannend en erg bang voor het resultaat. Het zal hoe dan ook minder zijn met allemaal littekens en extra huid, maar dan gelukkig wel zonder tijdbommen. Het kan natuurlijk altijd veel erger. De meesten hebben al prachtig wat borstweefsel zitten, maar ik heb niets. Inmiddels weet ik wel dat het “vrouw zijn” niet in mijn borsten zit, maar toch….
Ik dacht eerst ik doe geen moeite om vergoeding aan te vragen, want zo erg zijn mijn klachten niet, maar na de post van Luna m.b.t. vergoedingen, ga ik het toch proberen
Een paar vragen:
1. Zijn er nog meer vrouwen die ook geen borstontwikkeling hebben en explantatie hebben gedaan? Of nu helemaal plat zijn en ervaringen en eventueel foto’s willen delen?
2. Hebben jullie ook dat klachten soms verdwijnen of minder zijn? Zo heb ik nu bv niet last van triggerpoints. Ik heb wel wat lichte vage klachten (spieren/gewrichten), maar daarvoor ga ik niet meer naar de huisarts. Daar vind ik het niet erg genoeg voor en er komt toch nooit iets uit.
3. Welke verzekeringen hebben jullie goede ervaringen mee? Ik zit bij de Friesland, maar die stopt dit jaar met vrije keuze polis
4. Zijn er ook artsen in het Noorden van het land waar jullie goede ervaringen mee hebben?
Allemaal bedankt en ik blijf meelezen voor tips en ervaringen.
Liefs Scorpio