Positieve ervaringen bij andere internisten

Artsen waar je terecht kunt.
Chantal100136

Ongelezen bericht 13 sep 2019 18:58

In het afgeschermde deel staan de negatieve verhalen ;) - Luna

Goedenavond iedereen,

Ik zou zo nu en dan even een up-date geven over de mogelijkheid tot een andere internist bij mij.
Zelf ben ik afgelopen maandag al naar mijn huisarts gegaan met de documentatie die ik via dit forum had (het onderzoeksprotocol). Heb het mijn huisarts uitgelegd en ik heb haar toen gevraagd of ze een andere internist voor mij wou zoeken.

Ik moet zeggen dat ik een super huisarts heb dus ze is inderdaad rond gaan bellen met verschillende internisten. Op dit moment heb ik nu een verwijzing naar het UMCG (in Groningen) bij een reumatoloog/klinisch immunoloog en die wil mij verder helpen in dit proces. De wachttijd voor deze internist is 6 tot 7 weken dus dat is heel wat anders dan een jaar.
Het is nu nog even afwachten wanneer ik precies mag komen en ik laat tegen die tijd dan nog wel weten of dat inderdaad dus ook een goede optie is om een andere internist te vinden op die manier.

Op dit moment lijkt het zeker voor andere mensen ook een goede optie :D
Moeke

Ongelezen bericht 13 sep 2019 19:07

O wow Chantal, dat zou geweldig zijn! Wat goed van je en van je huisarts! Ik ben erg benieuwd wat je bevindingen zullen zijn. Misschien dat ik dan toch ook nog zou overwegen om mijn bloed te laten onderzoeken.

Top!
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Chantal100136

Ongelezen bericht 13 sep 2019 19:14

Moeke schreef:
13 sep 2019 19:07
O wow Chantal, dat zou geweldig zijn! Wat goed van je en van je huisarts! Ik ben erg benieuwd wat je bevindingen zullen zijn. Misschien dat ik dan toch ook nog zou overwegen om mijn bloed te laten onderzoeken.

Top!
Ik kan nu de eerste weken er nog niet heel veel over zeggen..Moet even de tijd afwachten maar mocht ik meer weten dan laat ik het zeker hier ook horen. Ik begreep wel direct van mijn huisarts ook dat mocht de internist dan vervolgens alles uitgezocht hebben ik het dan ook vergoed kan krijgen door de zorgverzekeraar als eruit komt dat het aan de protheses ligt dus dat is ook een mooi bijkomend voordeel.
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 okt 2019 17:35

Lieve Chantal, wat geweldig! :D
Succes!!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 okt 2019 13:49

Chantal,
In dit forumlier lees je welke vragen een pc moet beantwoorden en welke informatie van een internist of immunoloog is vereist: https://drive.google.com/file/d/1H-0z76 ... 0ovhH/view
Chantal100136

Ongelezen bericht 08 okt 2019 15:36

Luna schreef:
08 okt 2019 13:49
Chantal,
In dit forumlier lees je welke vragen een pc moet beantwoorden en welke informatie van een internist of immunoloog is vereist: https://drive.google.com/file/d/1H-0z76 ... 0ovhH/view
Dank je wel voor het formulier. Ik had wel al veel informatie ondertussen verzameld maar extra is nooit verkeerd.
Ik mag maandag 21 oktober bij een internist in Groningen langs en die gaat de onderzoeken voor mij uitvoeren zoals het lijkt. Zo hoef ik geen jaar te wachten en krijg ik toch hopelijk antwoorden op mijn vragen. Spannend!
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 okt 2019 15:41

Heel fijn, lieve Chantal, dat je al snel naar een andere internist kan.
Hier nog wat belangrijke info die je mee zou kunnen nemen: viewtopic.php?f=238&t=71
bloempje70

Ongelezen bericht 30 okt 2019 09:35

Hi Chantal, ik ben heel benieuwd hoe je afspraak bij die internist in Groningen gegaan is?
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Scorpio

Ongelezen bericht 04 nov 2019 12:54

Chantal100136 schreef:
13 sep 2019 18:58
Goedenavond iedereen,

Ik zou zo nu en dan even een up-date geven over de mogelijkheid tot een andere internist bij mij.
Zelf ben ik afgelopen maandag al naar mijn huisarts gegaan met de documentatie die ik via dit forum had (het onderzoeksprotocol). Heb het mijn huisarts uitgelegd en ik heb haar toen gevraagd of ze een andere internist voor mij wou zoeken.

Ik moet zeggen dat ik een super huisarts heb dus ze is inderdaad rond gaan bellen met verschillende internisten. Op dit moment heb ik nu een verwijzing naar het UMCG (in Groningen) bij een reumatoloog/klinisch immunoloog en die wil mij verder helpen in dit proces. De wachttijd voor deze internist is 6 tot 7 weken dus dat is heel wat anders dan een jaar.
Het is nu nog even afwachten wanneer ik precies mag komen en ik laat tegen die tijd dan nog wel weten of dat inderdaad dus ook een goede optie is om een andere internist te vinden op die manier.

Beste Chantal,
Hoe gaat het nu met je? Ik ben nieuwsgierig of je al in het UMCG bent geweest en wat jouw ervaring is? Kun je mij de naam doorgeven van de internist?
Ik wil misschien ook een verwijzing vragen en Groningen is in mijn buurt.

Bedankt alvast!
Scorpio
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Chantal100136

Ongelezen bericht 05 nov 2019 17:10

Scorpio schreef:
04 nov 2019 12:54
Chantal100136 schreef:
13 sep 2019 18:58
Goedenavond iedereen,

Beste Chantal,
Hoe gaat het nu met je? Ik ben nieuwsgierig of je al in het UMCG bent geweest en wat jouw ervaring is? Kun je mij de naam doorgeven van de internist?
Ik wil misschien ook een verwijzing vragen en Groningen is in mijn buurt.

Bedankt alvast!
Scorpio
Hallo Scorpio,

Hier gaat het helaas alleen maar slechter en slechter. Krijg veel last van al mijn klachten en ondertussen was het vooral wachten op alle uitslagen. Ik ben nu ondertussen in het UMCG geweest en mijn ervaring daar was een beetje dubbel. We hadden van te voren ontzettend veel verwacht van de afspraak en ik had zelf erg veel informatie van hier mee (op papier).
Helaas zag ik daar een AIOS (arts in opleiding) die zich helemaal niet ingelezen had en het allemaal wel wat bijzonder vond wat ik vertelde. Gelukkig hebben zulke AIOS'en (is dat een normaal nederlands woord??haha) wel iemand die over hun schouders mee kijkt en is er achter de schermen wel veel gebeurd. Er zijn weer opnieuw bloedonderzoeken gedaan en mijn urine is getest op heel veel verschillende punten, vooral op auto imuunziekten en op reumatische ziekten aangezien ik bij een reumatoloog/klinisch immunoloog was.
Nu alles getest is en er weer niets uit de testresultaten naar voren komt wat afwijkend is, gaan ze wel een brief schrijven. Het is alleen de vraag of ik daar daadwerkelijk iets mee kan richting de zorgverzekeraar maar dat is afwachten.
Mijn huisarts heeft eerst telefonisch contact gehad met het UMCG en daarna pas verwezen, misschien is dit ook een idee voor jou? Proberen kan altijd natuurlijk

Op dit moment zitten wij in de fase dat we gaan kijken of het vergoed wordt, maar mocht het niet zo zijn dan betalen we het zelf want mijn andere opties van diagnoses zijn op..helaas..

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 nov 2019 17:28

Hoi Chantal,

Graag even dit stuk lezen aub!! viewtopic.php?f=186&t=669#p25851
Jij hebt recht op vergoeding PUNT!!!! Laat je NIKS anders wijsmaken!!!
Volg mijn instructies, gebruik de brief en ga ervoor. Doet verzekering alsnog moeilijk, wend je tot de SKGZ!

Alles komt goed ook met je klachten! Maak aub wel afspraken voor de operatie, anders moet je nog langer wachten...

Heel veel liefs, Luna
Scorpio

Ongelezen bericht 05 nov 2019 18:37

Bedankt voor je update. Jeetje wat ontzettend verdrietig dat het zo slecht gaat😔 en béétje dom vd AIOS dat ie zich niet heeft ingelezen. Zeker omdat jouw ha had gebeld. Het lijkt me ook dat je dit vergoed krijgt omdat jouw klachten niet iets anders opleveren. Ik kan mij voorstellen dat je het anders zelf eerst gaat betalen. heel veel sterkte
Liefs
Scorpio
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jan 2020 20:27

Scorpio schreef:
29 jan 2020 19:32
Gisteren naar de internist in MCL Leeuwarden geweest. Dr. Loes Vrolijk en co-assistent. Beide dames waren erg begaan en hebben alle vage klachten doorgenomen. Ze hebben gewoon het protocol gevolgd en longfoto aangevraagd en bloed laten testen. Zij gaf aan dat zij daarna een brief voor mij zal schrijven dat het door de implantaten kan komen. Ik vroeg of andere dames ook welkom waren, maar zij reageerde heel verbaasd. Zo van, iedere internist kan dit toch gewoon volgen en doen. Dat vond ze vanzelfsprekend. Verbaasd dat dit zo makkelijk ging.

Ik weet nog niet wat ze exact in de brief zal zetten, maar ze heeft niet 1x gezegd nou dat kan niet oid. Dat was dus veelbelovend en ik heb lang niet zulke erge klachten als sommige dames.
Lieve Scorpio, vind het je geen probleem dat ik je bericht heb gequoot?
Scorpio

Ongelezen bericht 29 jan 2020 21:02

Luna schreef:
29 jan 2020 20:27
Scorpio schreef:
29 jan 2020 19:32
Gisteren naar de internist in MCL Leeuwarden geweest. Dr. Loes Vrolijk en co-assistent. Beide dames waren erg begaan en hebben alle vage klachten doorgenomen. Ze hebben gewoon het protocol gevolgd en longfoto aangevraagd en bloed laten testen. Zij gaf aan dat zij daarna een brief voor mij zal schrijven dat het door de implantaten kan komen. Ik vroeg of andere dames ook welkom waren, maar zij reageerde heel verbaasd. Zo van, iedere internist kan dit toch gewoon volgen en doen. Dat vond ze vanzelfsprekend. Verbaasd dat dit zo makkelijk ging.

Ik weet nog niet wat ze exact in de brief zal zetten, maar ze heeft niet 1x gezegd nou dat kan niet oid. Dat was dus veelbelovend en ik heb lang niet zulke erge klachten als sommige dames.
Lieve Scorpio, vind het je geen probleem dat ik je bericht heb gequoot?
Geen probleem Luna💕
Sammie

Ongelezen bericht 30 jan 2020 07:10

Ik ben bij Internist de P de Vries geweest in Ter Gooi Hilversum/Blaricum. ( hij houdt praktijk in beidde)
Ik was daar al heel het jaar 2019 onder behandeling, ook bij de Neuroloog en de Reumatoloog. Dr de Vries was de eerste die ik tegenkwam die naar mij luisterde, die niet gelijk zei dat het stres was maar verder ging zoeken.
Pas in november 2019 toen hij mijn dossier al gesloten had belde ik hem terug om te vragen of hij mijn kon onderzoeken adv het onderzoeksprotocol van onder andere dr Nanayakkara. Omdat ik zelf toen pas echt dacht dat mijn ziek zijn door de protheses kon komen. Ik begon namelijk toen pas klachten aan mijn borsten zelf te krijgen.
Hij wist er weinig over vertelde hij aan de telefoon maar hij wilde dat ik een afspraak met hem maakte, dan ging hij me onderzoeken. Hij kent dr Nanayakkara persoonlijk, ze werken vaak samen op de eerste hulp zorg, en zou hem zo nodig contacten.
Ik ben dus op afspraak geweest en hij had zich ingelezen over siliconen en de gevaren daarvan. Hij heeft nog kort mijn oksels en keel gevoelt, ivm bultjes die ik daar heb en pijn. Hij heeft mijn borsten niet onderzocht. Dat liet hij liever aan de plastisch chirurg over want hij had er minder verstand van en wist dus ook niet waar hij naar zou moeten kijken, zo vertelde hij.
Ik had dus al een jaar alle onderzoeken bij hem gehad, alles wat in het protocol staat hadden we al kort geleden gedaan, en hij vond het zeer waarschijnlijk dat mijn klachten door de siliconen komen, ook vanwege al mijn onderzoeken bij neroloog en reumatoloog waar niks uit kwam.
Ik vertelde dat ik al een afspraak had bij een pc die hier ervaring mee heeft en daarom deden we geen mri of echo in het ziekenhuis want dat lieten we over aan de pc. Mocht ik nog iets van hem nodig hebben, dus bijvoorbeeld wel een mri via het ziekenhuis, dan mocht ik hem bellen.
Kort om, een internist die eerst niet op de hoogte was van Asia, maar wel de moeite nam om zich daarin te verdiepen en om mij te helpen. Erg fijne ervaring.
Plaats reactie

Terug naar “Internisten/immunologen”