Lieve Billy, implantaten zijn inderdaad niet helemaal bol, anders had je 2 ronde ballen in je borsten. Ze hebben dus altijd iets van een afplatting als je ze neerlegt, en sommige zijn juist wat boller, maar ze hebben echt geen deuken zoals op sommige foto's... En zodra je echte kreukels of zelfs vouwen ziet, weet je dat daar veel inhoud uit weg is, want zo worden implantaten niet gefabriceerd.
Voor het geval je dit niet wist, kunnen implantaten dus volledig leegzweten. Dr. Susan Kolb beschrijft casussen van vrouwen bij wie ze bijna lege
intacte enveloppen verwijderde

Dat laat dus zien hoe erg zweten (lekken zonder scheur) kan zijn.
Gelukkig zijn niet alle implantaten even gedeukt of gekreukt, toch was het kleine beetje genoeg om vrouwen heel erg ziek te maken...
Zelfs bij de nog redelijk "volle" implantaten zie je olie aan de buitenkant zitten, dat laat wel zien hoe groot het probleem is.
De grootste problemen beginnen tussen de 8 en 10 jaar, want dan is de envelop inmiddels wat zwakker geworden en beginnen de meeste implantaten veel meer te zweten. En bij sommige merken kan het zelfs veel eerder zoals bij de PIP en CUI implantaten die ik zelf had.
Toen ik mijn implantaten net had, voelde ik niks en ook geen randen van de protheses. Op het eind voelde ik echte kreukels zitten als ik mijn borsten aanraakte en mijn borsten waren ook een stuk kleiner. Mijn implantaten zweetten extreem, als gesmolten kaarsvet zag het er uit zei mijn arts.