Voorstellen Dorie (geen klachten)

Protheses vanwege cosmetische reden.
AmbervdV

Ongelezen bericht 01 sep 2019 09:10

Ergens schreef je dat je niet 100% overtuigd was van Niessen. Persoonlijk lijkt mij dat wel een vereiste, vandaar mijn advies voor nog een consult. Als je mijn topic gelezen hebt, weet je dat ik 3 totaal uiteenlopende adviezen kreeg, waaronder het advies om grotere siliconen te laten plaatsje omdat ik NIEtS over zou houden en dat het lelijk zou worden. Bij arts 2 twijfelde ik ook nog steeds, bij arts 3 had ik direct meer dan 100% vertrouwen. Zoals je bij mijn foto’s kan zien houd ik wel degelijk genoeg over. Vandaar mijn advies.
Ook ik was niet ziek (had wel klachten) maar ik vond en vind het esthetische gedeelte natuurlijk net zo belangrijk. Ik heb tenslotte niet voor niets een bv gedaan.
Ik wilde wel perse mijn kapsel eruit, dus een lipo was voor mij geen optie direct na de operatie. Voor nu ben ik blij dat ik gekozen heb om eerst af te wachten. Ik wilde mezelf een half jaar geven om te kijken hoe mijn nieuwe boobies eruit zouden zien, maar inmiddels is het voor mij al duidelijk dat ik verder niets meer wil laten doen!

En weet je; Niets is zo rustgevend als een genomen beslissing. Op het moment dat je misschien wel echt weet wat je wil, zul je merken dat je rustiger wordt

Succes!
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Dorie

Ongelezen bericht 01 sep 2019 09:18

Daar heb je allemaal helemaal gelijk in. Het moet goed voelen. Normaal gesproken ben ik niet zo’n twijfel kont, maar merk dat ik het qua dit onderwerp wel heel lastig vind. En inderdaad al die verschillende adviezen ! Je hebt nu inderdaad prachtige volle borsten. Sommige chirurgen maken je gewoon bang lijkt het.

Misschien toch nog maar eens ergens op consult gaan en dan een keer mijn partner mee nemen. Ook geen slecht idee😉
Naar ja waar... dr selms?

Bedankt voor je fijne reactie !
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
AmbervdV

Ongelezen bericht 01 sep 2019 09:27

Ik ben bij Dr van Selms geweest, met partner idd 😊 Ik kan hem zeker aanbevelen.
En dank je wel voor het compliment over mijn borsten, en dan te bedenken dat ik cup a had. En kijk ook eens bij de foto’s van Essie ( Dr van Selms) maar Dr Kappel schijnt ook goed te zijn!
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Dorie

Ongelezen bericht 01 sep 2019 09:29

Ja bizar inderdaad. Maar waren je borsten met silicone dan ook al niet groter dan in het begin?
Fijn hoor😉
Essi

Ongelezen bericht 01 sep 2019 21:07

Dorie schreef:
01 sep 2019 09:18
Daar heb je allemaal helemaal gelijk in. Het moet goed voelen. Normaal gesproken ben ik niet zo’n twijfel kont, maar merk dat ik het qua dit onderwerp wel heel lastig vind. En inderdaad al die verschillende adviezen ! Je hebt nu inderdaad prachtige volle borsten. Sommige chirurgen maken je gewoon bang lijkt het.

Misschien toch nog maar eens ergens op consult gaan en dan een keer mijn partner mee nemen. Ook geen slecht idee😉
Naar ja waar... dr selms?

Bedankt voor je fijne reactie !

Ahhhh, dori.
Lekkere twijfelaar...
Geeft niets, ik snap je wel het is ook nog al niet wat.
Ik denk dat Amber echt gelijk heeft. Bij twijfel niet doen. Straks heb je spijt van een keuze waar je zelf nog niet helemaal zeker van was.
Ik deel je mening dat artsen soms dingen zeggen waardoor je angstig gaat worden over het uiteindelijke resultaat.
Kijk mijn foto's en overtuig jezelf. Als ik het advies van Niessen had op gevolgd had ik die lipofilling laten doen bij hem. Volgens hem zou ik het echt nodig hebben en toen ik zei dat ik gewoon back to basic wilde zonder extra ingrepen, zei hij me dat hij zeker wist dat ik er voor terug zou komen!
Niet gedaan, en echt super blij met hoe het nu is.
Niet om hem op te hemelen, maar ga eens bij van Selms langs. Het is echt een hele eerlijke en fijne arts.
Succes en voor nu een dikke knuffel essi
Estelle

Ongelezen bericht 23 sep 2019 19:22

Dorie schreef:
14 jun 2018 14:07
Hallo

Ik zal mezelf even voorstellen aangezien ik een nieuw lid ben op deze website.
Ik ben begin 30 en heb tien jaar geleden een borstvergroting gehad: eurosillicone op de spier, 240cc en 260cc. Ik ben geopereerd in de Bergman kliniek door Dr Laban. Operatie en herstel zijn goed verlopen. Het cosmetisch resultaat is, na mijn eigen mening, erg goed. Een mooie vrij natuurlijke borst. Borst zag er hetzelfde uit als voor de operatie alleen drie maten groter. In de tussentijd twee kinderen gekregen waaraan ik 3 en 6 maanden borstvoeding heb gegeven.
Ik heb geen lichamelijke klachten alleen heb ik al wel jaren kleine angsten voor ieder steekje of pijltje in mijn borst. Ook ben ik , nu ik wat ouder ben, me veel meer bewust van het feit dat de protheses geen eeuwig leven hebben. Ook ben ik, nu ik moeder ben, veel angstiger om nare ziektes zoals borstkanker te krijgen. Ook voelt het niet goed om iets onnatuurlijks in mijn lijf te hebben. Ik hoor ook steeds meer en meer verhalen over vrouwen met klachten door de silicone. Daarbij heb ik twee dochters en wil ik ze graag meegeven dat ze mooi zijn van zichzelf en ieder lichaam anders is, maar mooi. Daar helpt het zelf hebben van een borstvergroting echter niet echt aan bij.
Om die verschillende redenen, heb ik dan eigenlijk ook al een paar jaar geleden besloten sowieso nooit nieuwe implantaten te nemen en ze dus, als dat nodig was, te laten verwijderen.
Inmiddels denk ik er heel sterk over om ze al eerder, nu dus, te laten verwijderen. Ik wil niet wachten tot dat ik klachten krijg, lichamelijk, dan wel cosmetisch. Daarbij lijkt het mij ook dat mijn borsten meer kans hebben om zich mooi te herstellen als ik minder lang wacht met verwijderen van de implantaten. Hoe jonger hoe beter je huid tenslotte hersteld. Ben toch ijdel, heb de borstimplantaten dan ook niet voor niks genomen toen de tijd;)

Nu heb ik alleen nog vele vragen. Mijn plan was om op controle te gaan in de kliniek waar ik geopereerd ben en nog ergens anders voor een second opinion te gaan. Wil niet over een nacht ijs gaan. Zou eigenlijk ook graag naar een "gewoon" ziekenhuis gaan voor een consult. Omdat ik denk dat ze daar misschien wat eerlijker zullen zijn en je wat minder snel een operatie willen "aansmeren".

Na veel op dit forum gelezen te hebben denk ik er over om op consult te gaan in het slotervaartziekenhuis bij dr Loenen of dr kingma. Als ik het goed begrijp kan ik dit ziekenhuis gewoon bellen voor een afspraak? Ook dacht ik weer bij de bergmankliniek langs te gaan. Echter lees ik ook wat goede verhalen over dr Laban en is mijn eigen ervaring bij hem goed. Hij werkt nu in de velthuiskliniek dus misschien daar heen ipv Bergman?
Iemand nog tips of ideeen .

Verder vroeg ik me af aan de ervaringsdeskundige, hoe zit het met het herstel? Hoe lang zou ik niet kunnen werken? Heb vrij lichamelijk werk: veel staan en bukken en incidenteel tillen. Eind van het jaar heb ik twee weken vrij. Dacht dat ik dan misschien een week ervoor geopereerd kan worden en dan bv 1 week de ziektewet in en dan twee weken vakantie. Of mag je helemaal niet de ziektewet in voor een explantatie?

Uiteindelijk is het een heel verhaal geworden haha. Dat was niet de bedoeling, maar je m'n hoofd zit er toch vol mee!
Groetjes
Tuurlijk heb je recht op ziektewet met explantatie gewoon aangeven aan de bedrijfsarts dat je vanwege medische redenen explantatie wil.
Dorie

Ongelezen bericht 30 sep 2019 10:43

Hoi allemaal

Naar anderhalf jaar wikken en wegen is de knoop doorgehakt. Hoewel er nog wel wat twijfel is. Wel of geen lipofilling. As januari wordt ik door dr Niessen geopereerd. Alleen verwijdering. Dit is dan precies 11 jaar na mijn borstvergroting (eurosilicone )

De keus voor alleen explantie:
Het herstel lijkt me toch heftig
Heb nu al die jaren “ psychische klachten” door de angst dat is iets mis is met de protheses. Zal ik dat dan niet blijven houden...
Zo min mogelijk gesleutel aan mijn lijf
Misschien is de lipofilling wel helemaal niet nodig....

Vandaar dus het besluit om het niet te doen. De voors om het wel te doen waren de angst voor het cosmetische resultaat. Dr niessen rade het aan omdat het mooier zou worden. Hou volgens hem wel eigen borstweefsel over ( had voor operatie 75a)
Slecht nog maar een keer onder het mes willen

Nu houd ik in Mn hoofd, als ik echt ontevreden ben kan ik na bv een jaar altijd nog lipifilling laten doen. Is misschien ook wel beter voor Mn lijf..
Maar hoop dat ik gewoon tevreden zal zijn. Zijn er nog meer dames die alleen explantie bij dr niessen hebben gedaan?
wilmaatje

Ongelezen bericht 30 sep 2019 13:23

Dorie schreef:
30 sep 2019 10:43
Hoi allemaal

Naar anderhalf jaar wikken en wegen is de knoop doorgehakt. Hoewel er nog wel wat twijfel is. Wel of geen lipofilling. As januari wordt ik door dr Niessen geopereerd. Alleen verwijdering. Dit is dan precies 11 jaar na mijn borstvergroting (eurosilicone )

De keus voor alleen explantie:
Het herstel lijkt me toch heftig
Heb nu al die jaren “ psychische klachten” door de angst dat is iets mis is met de protheses. Zal ik dat dan niet blijven houden...
Zo min mogelijk gesleutel aan mijn lijf
Misschien is de lipofilling wel helemaal niet nodig....

Vandaar dus het besluit om het niet te doen. De voors om het wel te doen waren de angst voor het cosmetische resultaat. Dr niessen rade het aan omdat het mooier zou worden. Hou volgens hem wel eigen borstweefsel over ( had voor operatie 75a)
Slecht nog maar een keer onder het mes willen

Nu houd ik in Mn hoofd, als ik echt ontevreden ben kan ik na bv een jaar altijd nog lipifilling laten doen. Is misschien ook wel beter voor Mn lijf..
Maar hoop dat ik gewoon tevreden zal zijn. Zijn er nog meer dames die alleen explantie bij dr niessen hebben gedaan?
Ik zou bij hem gaan maar toch niet gedaan omdat hij niet 100% achter kapsel verwijderen staat, hij zegt dat het lichaam dit zelf oplost, wat gedeeltelijk zo is. Je moet dit ook duidelijk aangeven en is ook duurder. (Maakt niet uit, komt op zelfde bedrag als elders) maar geef het wel aan!
Dorie

Ongelezen bericht 30 sep 2019 14:00

Ja ik weet het. Bij mij blijven de kapsels zitten. Tenminste als ze dun zijn wat waarschijnlijk zo is. Heb hier lang over nagedacht. Maar voor mij zijn de mogelijke complicaties bij het verwijderen van de kapsels erger dan het laten zitten. ( bloedingen, beschadigingen weefsel) Ik ben niet ziek door de silicone en heb geen klachten. Laat ze slechts uit voorzorg verwijderen. Waardoor ik waarschijnlijk iets anders in het kapsel verhaal sta dan zieke vrouwen ...
Laatst gewijzigd door Dorie op 30 sep 2019 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Susana

Ongelezen bericht 30 sep 2019 14:51

Dorie schreef:
30 sep 2019 14:00
Ja ik weet het. Bij mij blijven de kapsels zitten. Tenminste als ze dun zijn wat waarschijnlijk zo is. Heb hier lang over nagedacht. Maar voor mij zijn de mogelijke complicaties bij het verwijderen van de kapsels erger dan het laten zitten. ( bloedingen, beschadigingen weefsel) Ik ben niet ziek door de silicone en heb geen klachten. Laat ze slechts uit voorzorg verwijderen. Waardoor ik waarschijnlijk iets niets in het kapsel verhaal sta dan zieke vrouwen ...
Hoi Dorie,
Bij mij zijn ook gedeeltelijk verwijderd, ik had zelf om gevraagd. Ik wilde geen schade aan mijn borstspieren, ribben of wat dan nog. Ik werk heel fysiek, dus moet niet aan denken om mijn borstspieren niet goed kunnen gebruiken door schade! Ik vind altijd dat veiligheid gaat voorop en natuurlijk wat bij jou past, want iedereen heeft toch eigen verhaal!
Veel succes 💜🍁
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Moeke

Ongelezen bericht 30 sep 2019 15:54

Hi Dorie,

Ik weet niet of je dit stukje ook gelezen hebt, misschien heb je er iets aan.
viewtopic.php?p=24494#p24456

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 okt 2019 20:55

Lieve Dorie,

Ik heb het forum een andere indeling gegeven en heb een apart deel voor topics van vrouwen zonder klachten die wel hun implantaten willen laten verwijderen. Ik vond het belangrijk om dit te doen, zodat ervaringen sneller worden gevonden. Er komen steeds meer vrouwen zoals jij die de implantaten willen verwijderen. Ik heb dus je bericht verplaatst naar 'Geen klachten'
Ik ga de komende tijd meer topics zoeken, we hebben meer vrouwen gehad zonder klachten. Ik hoop zo dat andere dames na jullie herkenning vinden en jullie verhalen hen helpen met de beslissingen die ze moeten nemen.

Heel veel liefs,

Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Dorie

Ongelezen bericht 05 okt 2019 22:40

Top Luna!
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 okt 2019 13:49

Dorie schreef:
05 okt 2019 22:40
Top Luna!
👍😍
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Ikke-83

Ongelezen bericht 17 dec 2019 17:44

Ik heb je topic even doorgenomen... Wat verstandig dat je ze uit voorzorg laat verwijderen. Ik snap dat je lang getwijfeld hebt!

En zelfs de kids hebben we als overeenkomst 😉. Wij hebben 2 meiden van 7 en 9. Vind het best lastig wat ik hun ga vertellen. Maar daar maak ik me nog niet druk om. We zien wel hoe dat loopt...

Voor nu nog op zoek naar een drukpak en een supplementen lijstje maken. Ga jij daar wat mee doen?
9 januari '20 explantatie + lipofilling Dr. Niessen
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”