Restanten dunne kapsels kunnen geen kwaad!

Lees informatie of stel vragen.
Moeke

Ongelezen bericht 25 sep 2019 16:28

De mate van kapselvorming
wordt aangeduid met de classificatie Baker I, 2, 3 of 4

Baker 1: Normaal soepele borst met een natuurlijke vorm; Baker 1 kapselvorming
treedt op bij alle patiënten met een borstvergroting.
Baker 2: Bij aftasten heeft de borst een vastere consistentie,
de natuurlijke vorm is behouden.
Baker 3: Bij aftasten heeft de borst een vastere consistentie, de borst vertoont
zichtbare vervorming.
Baker 4: Duidelijk rondom vervorming van de borst.

feit: Kapsels worden door je lichaam gevormd, dus zijn lichaamseigen. Níet door de implantaten.
feit: Siliconen lekken altijd bij elk implantaat.
feit: Het is aangetoond dat siliconen migreren door je lichaam.

Waar ben je beter mee af, baker 1 of 4..?

Baker 4 zit vol siliconen, heeft misschien veel op kunnen vangen maar lang niet alles. De lekkende siliconen zijn al gemigreerd door je lichaam.
Baker 1 is heel dun en houdt zodoende nauwelijks siliconen vast, ook daar zijn de siliconen doorheen gegaan en gemigreerd door je lichaam.
Baker 2 en 3 dus idem dito ergens in het midden maar in alle gevallen heb je siliconen door je hele lichaam.

Als van je kapsel een stukje achter blijft heeft dat dus niet heel veel extra gevolgen. Feitelijk. Klinkt misschien heel tegenstrijdig maar de resten worden door je lichaam afgevoerd en komen net als de rest siliconen die gemigreerd zijn, ook in je lichaam.
Hoe dunner het kapsel, des te moeilijker te verwijderen maar des te minder siliconen zitten er dus in. Logisch.

Uiteraard wil je graag zoveel mogelijk siliconen kwijt bij de operatie. Waar mogelijk zal een arts, zeker de arts die hier het belang van inziet! zoveel als mogelijk van het kapsel verwijderen. Noem dit ook en kijk vooral naar de lijst met artsen elders hier op het forum.

Maar het maakt niets uit als er nog restanten achter blijven van dunne kapsels! Sowieso zitten er nauwelijks siliconen in en het kan gevaarlijk zijn omdat het heel snel scheurt en amper te verwijderen valt en daardoor schade gemaakt moet worden aan het omliggende weefsel om alles eruit te krijgen, wat dus op voorhand al heel moeilijk is. Zo'n dun vliesje scheurt al af op het moment dat een chirurg het vastpakt met een pincet, mm voor mm.
Dikke kapsels zijn veel minder moeilijk te verwijderen juist omdat ze dik zijn en soms zelfs hard. Zelfs dan is het niet altijd mogelijk om alles weg te halen. Met name als het vastzit aan de ribbenkast. Ik wil hierbij niet claimen dat kapsels kunnen blijven zitten, in tegendeel, hoe meer je weg hebt de beter. Maar,

Het heeft echt totaal geen zin om je druk te maken over dunne vliesjes die achter blijven!!!

Beter gebruik je die energie in het beter willen worden. Geloof in het zelfhelende vermogen van je lichaam en help haar mee met een gezonde levensstijl, gezond eten, genoeg bewegen en als je het aankan rustig aan detoxen om zoveel mogelijk van de zware metalen uit je lichaam te krijgen.
Het feit dat je klachten hebt van de siliconen geeft al aan dat die stoffen in je lichaam zitten.. Deze stoffen gaan veel verder dan de kapsels. Als die alles op zouden vangen zou je immers die klachten niet hebben.

https://www.stichtingsvs.meldpuntklacht ... he-stoffen

liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Onzeker

Ongelezen bericht 25 sep 2019 19:30

Fijn dat je dit stukje heb geplaatst Moeke.
💋
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Estelle

Ongelezen bericht 25 sep 2019 20:18

Heel fijn Moeke sluit ook aan op wat Henri Dijkman schreef in beauty journaal heb van hem ook nog gehoord m'n niet zo zorgen te maken kver resterend dun kapsel. En ook Luna dank voor de geruststelling.
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 sep 2019 20:34

Geweldige bijdrage lieve Moeke!! En nou willen we geen paniek meer zien hoor!
Het heeft echt geen zin om moeilijk te doen over dat kleine beetje kapsel dat achter moest blijven omdat het tegen ribben en spieren verkleefd zat of het dunne vliesje dat moest achterblijven omdat het te dun was om te verwijderen.

Enbloc is alleen noodzakelijk bij intracapsulaire scheuren. En helaas is het zelfs dan niet altijd mogelijk. Zelfs niet bij de Amerikaanse artsen waar je een fortuin moet betalen ;)
Het onderzoeken van kapsels is verder ook nutteloos als er geen aanwijzingen zijn voor ALCL!
Laat dit los meiden!

Bij mij bleef 1/4 deel kapsel per borst achter. Had geen enbloc en mijn kapsel was niet onderzocht. En zoals ik heeeeeel veeel vrouwen. Niks aan de hand ;)

En natuurlijk blijven we erop hameren dat kapsels zoveel mogelijk weg moeten, maar een arts die ervaring heeft en weet wat siliconen kunnen aanrichten is hier als geen ander van op de hoogte en zal er altijd alles aan doen om zoveel mogelijk te verwijderen.

Dikke kapsels moeten altijd weg en kunnen gelukkig ook altijd weg. Al moet er ook dan soms een heel klein beetje achterblijven, maar ook dat kan geen kwaad. Het kwaad is dan allang geschiet zoals Moeke heel goed verwoord.
Wees blij als je dunne kapsels had, want je lichaam doet er minder lang over dit af te breken. Het kapsel gaan namelijk meteen in remissie zodra de bron verdwijnt. Je immuunsysteem stopt met het vormen van kapsel en begint met het afbreken ervan.
Er zijn onderzoeken die laten zien dat kapsels langer blijven zitten, maar dat zijn juist de dikke kapsels die niet werden verwijderd. Deze hadden wel verwijderd kunnen én moeten worden!
Tina

Ongelezen bericht 25 sep 2019 20:58

Dankjewel Moeke en Luna voor deze bijdrage! Ik maak me met tijden echt nog wel zorgen om mijn kapsel en of ik hier nog klachten van heb/ ga hebben. Dit stelt me enigszins gerust 🤗
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 sep 2019 21:03

tf1991 schreef:
25 sep 2019 20:58
Dankjewel Moeke en Luna voor deze bijdrage! Ik maak me met tijden echt nog wel zorgen om mijn kapsel en of ik hier nog klachten van heb/ ga hebben. Dit stelt me enigszins gerust 🤗
Natuurlijk lieverd, laat het alsjeblieft los!!!
Ik denk dat jij in totaal minder kapsel hebt dan ik had na de operatie.
Alles komt goed hoor!!!!💪👍😀💋
Susana

Ongelezen bericht 25 sep 2019 21:17

Mooi uitgelegd Moeke!
Bij mij werd zoveel mogelijk verwijderd. Ik had zelf gevraagd om niet mijn spieren of weefsel rondom te beschadigen. Ik vond dat niet nodig en wilde zo min mogelijk schade aanrichten. Het was een goede beslissing. Ik ben aan werken vanaf maandag, al fulltime, ik gebruik voornamelijk mijn bovenlichaam, dus ook borstspieren om te werken en het voelt alsof ik geen operatie heb gehad!! Alles werkt perfect!!!
Ik had een kapsel 2-3; voornamelijk de linkerborst voelde als een tennisbal, heel vaak steken en brandende pijnen!! Dat is verleden tijd!! en daardoor kan ik beter werken!!
Dus mijn advies is: kies voor veilig en wat gezond voor je is!
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 sep 2019 21:29

Ik zal nog wat toevoegen. Zodra er iets lichaamsvreemd in je lichaam terecht komt, zal je immuunsysteem hiertegen vechten. O.a door het vormen van een kapsel om je ertegen te beschermen. Dit gebeurt ook bij een splinter in je vinger.
Dit vormen van het kapsel na het plaatsen van protheses is juist datgene wat het immuunsysteem van gevoelige vrouwen triggert en op hol doet slaan.
Je lijf probeert daarnaast met alle macht het implantaat eruit te werken, maar kan dat niet en je ervaart hierdoor ook weer heel veel klachten.
Je bent daarnaast in een hele zware constante staat van detox. Je lichaam is constant bezig om de uitgezweette schadelijke stoffen, die echt niet allemaal in het kapsel blijven ;) , weg te werken. En gelukkig kan je lichaam wel degelijk een hoop stoffen wegwerken. En zodra de aanvoer van stoffen uit het implantaat stopt, omdat het implantaat is verwijderd, stopt ook de instandhouding van je kapsel en gaat je lichaam het juist afbreken. Ook dit kan weer een opstoot geven maar je lichaam is gewoon druk bezig met afvoeren en detoxen. En detoxen geeft nou eenmaal klachten.
Helaas komen er altijd siliconen in weefsels terecht, maar zelfs dan kunnen de meeste vrouwen voor een heel groot deel herstellen. En dat zien wij gelukkig ook!!! Zelfs als er wat kapsel achter moest blijven.
Er kan zelfs een moment komen dat je lichaam geen interesse meer toont voor de rondzwervende siliconen. Je kunt je lichaam namelijk in opperste conditie brengen om ervoor te zorgen dat het wel tegen een stootje kan. En dat kan alleen met een gezonde leefstijl en goede supplementen. Je kunt echt niet verwachten dat er een wonder optreedt, als je daar niks voor doet. Dus volg alsjeblieft alle adviezen die gegeven worden. We kunnen ziekteverschijnselen terugdringen door ons lichaam te versterken! Echt!

Heel veel liefs en welterusten allemaal!
💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 sep 2019 21:30

Susana schreef:
25 sep 2019 21:17
Mooi uitgelegd Moeke!
Bij mij werd zoveel mogelijk verwijderd. Ik had zelf gevraagd om niet mijn spieren of weefsel rondom te beschadigen. Ik vond dat niet nodig en wilde zo min mogelijk schade aanrichten. Het was een goede beslissing. Ik ben aan werken vanaf maandag, al fulltime, ik gebruik voornamelijk mijn bovenlichaam, dus ook borstspieren om te werken en het voelt alsof ik geen operatie heb gehad!! Alles werkt perfect!!!
Ik had een kapsel 2-3; voornamelijk de linkerborst voelde als een tennisbal, heel vaak steken en brandende pijnen!! Dat is verleden tijd!! en daardoor kan ik beter werken!!
Dus mijn advies is: kies voor veilig en wat gezond voor je is!
Super Susana! Dank je wel nogmaals!!!👍😀
Moeke

Ongelezen bericht 26 sep 2019 08:04

Luna schreef:
25 sep 2019 21:29

...Je lijf probeert daarnaast met alle macht het implantaat eruit te werken, maar kan dat niet en je ervaart hierdoor ook weer heel veel klachten.
Je bent daarnaast in een hele zware constante staat van detox. Je lichaam is constant bezig om de uitgezwete schadelijke stoffen, die echt niet allemaal in het kapsel blijven ;) , weg te werken. En gelukkig kan je lichaam wel degelijk een hoop stoffen wegwerken. En zodra de aanvoer van stoffen uit het implantaat stopt, omdat het implantaat is verwijderd, stopt ook de instandhouding van je kapsel en gaat je lichaam het juist afbreken. Ook dit kan weer een opstoot geven maar je lichaam is gewoon druk bezig met afvoeren en detoxen. En detoxen geeft nou eenmaal klachten.
Helaas komen er altijd siliconen in weefsels terecht, maar zelfs dan kunnen de meeste vrouwen voor een heel groot deel herstellen. En dat zien wij gelukkig ook!!! Zelfs als er wat kapsel achter moest blijven....
Dank je ook voor dit stukje! Heel waardevol wat je hier schrijft!
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 sep 2019 09:41

Lieve Moeke en Susana, laten we nu hopen dat de vrouwen onze woorden aanvaarden en niet meer zo in paniek raken. Het is pure energieverspilling en maakt juist zieker.

Heel veel liefs en nogmaals bedankt! 🥰
Dit was echt nodig!👍💋
Twijfel

Ongelezen bericht 04 dec 2019 21:25

Danjewel Moeke voor deze duidelijke uitleg.
daantje71

Ongelezen bericht 04 dec 2019 21:49

Deze informatie is super duidelijk en was er al van op de hoogte, maar ik vroeg mij het volgende af: waarom de ene arts wel en de andere arts geen drains toepast, want je zou dan denken, dat daardoor de meeste giftige stoffen er dan uit gaan. Stel er blijft teveel achter, omdat het vlies te dun is, dan zou een drain toch juist uitkomst bieden. Of denk ik teveel door.

Sowieso moeten we ervan uitgaan dat iedere arts die zich op dit gebied begeeft, het beste met ons voor heeft. Ze steken sowieso hun nek al uit en krijgen veel over zich heen van collega’s
momoires

Ongelezen bericht 14 mei 2020 22:36

Hi, waar komt deze info vandaan?

Liefs M
momoires

Ongelezen bericht 15 mei 2020 02:51

Luna schreef:
25 sep 2019 20:34
Geweldige bijdrage lieve Moeke!! En nou willen we geen paniek meer zien hoor!
Het heeft echt geen zin om moeilijk te doen over dat kleine beetje kapsel dat achter moest blijven omdat het tegen ribben en spieren verkleefd zat of het dunne vliesje dat moest achterblijven omdat het te dun was om te verwijderen.
In deze berichten nog wat over enbloc en het onderzoeken van kapsel. viewtopic.php?t=2437
Ook daar moet je niet over in paniek raken. Enbloc is alleen noodzakelijk bij intracapsulaire scheuren. En helaas is het zelfs dan niet altijd mogelijk. Zelfs niet bij de Amerikaanse artsen waar je een fortuin moet betalen ;)
Het onderzoeken van kapsels is verder ook nutteloos als er geen aanwijzingen zijn voor ALCL!
Laat dit los meiden!

Bij mij bleef 1/4 deel kapsel per borst achter. Had geen enbloc en mijn kapsel was niet onderzocht. En zoals ik heeeeeel veeel vrouwen. Niks aan de hand ;)

En natuurlijk blijven we erop hameren dat kapsels zoveel mogelijk weg moeten, maar een arts die ervaring heeft en weet wat siliconen kunnen aanrichten is hier als geen ander van op de hoogte en zal er altijd alles aan doen om zoveel mogelijk te verwijderen.

Dikke kapsels moeten altijd weg en kunnen gelukkig ook altijd weg. Al moet er ook dan soms een heel klein beetje achterblijven, maar ook dat kan geen kwaad. Het kwaad is dan allang geschiet zoals Moeke heel goed verwoord.
Wees blij als je dunne kapsels had, want je lichaam doet er minder lang over dit af te breken. Het kapsel gaan namelijk meteen in remissie zodra de bron verdwijnt. Je immuunsysteem stopt met het vormen van kapsel en begint met het afbreken ervan.
Er zijn onderzoeken die laten zien dat kapsels langer blijven zitten, maar dat zijn juist de dikke kapsels die heel domme artsen achter lieten. Deze hadden wel verwijderd kunnen en moeten worden!
Lieve Luna in 2017 had je een andere visie. Klopt dat?

Liefs
Mo
Plaats reactie

Terug naar “Kapsels, onderzoek kapsels, drains”