Even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
MelissaJessica

Ongelezen bericht 30 aug 2019 15:48

Hallo allemaal,

Ik zal mij bij deze maar netjes voorstellen...

Ik ben Melissa, 44 jaar. Heb denk ik 20 jaar implantaten. 2 sets gehad. Eerste verwisseld na 10 jaar, vanwege wat ik hoorde over de houdbaarheid. Laatste set is Eurosillocone. Heb behrepen dat er sinds april dit jaar niet meer mee gewerkt mag worden?

Allereerst wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie mooie ontroerende motiverende verhalen en ook voor de mooie foto´s die jullie allemaal gedeeld hebben.

De laatste 2 jaar denk ik er al heel hard over om mijn implantaten te laten verwijderen en sinds een jaar weet ik het eigenlijk heel zeker. Mede door het onderzoek die ik zelf gedaan heb naar narigheid van siliconen.

De afgelopen 15 jaar ben ik echt super moe, van alles geprobeerd van regulier naar alternatief, maar weinig heeft geholpen. Mijn concentratie is heel slecht en ik heb vaak last van "wolken in mijn hoofd', noem ik het maar. Waar ik ook steeds meer last van krijg, is dat wanneer ik spreek, woorden niet willen komen of ik haal het gewoon helemaal door elkaar. Heel erg last van droge mond in de nacht. Zo erg dat ik bijna het gevoel heb dat ik stik. Ik schrik daar dan ook heel erg van wakker. Ook heel erg last van droge pijnlijke ogen.
Mijn borsten doen vaak heel erg zeer, vooral als ik slaap weet ik af en toe niet hoe ik moet liggen en uit mijn tepels komt af en toe een soort pus uitgelopen. Daarnaast heb ik van de afgelopen 16 maanden 12 maanden chronisch gehoest. Ben wel 100 keer bij de huisarts geweest, maar die wist het uiteraard niet. Oh ja, als ik maar even iets eet, zie ik eruit alsof ik 6 maanden zwanger ben en dat terwijl ik echt super gezond eet en leef.

Sinds 6 maanden ofzo ben ik op de FBgroep Breast Implant Illness gekomen, en daar vond ik 78000 vrouwen net als ik. Toen wist ik het zeker, ze moeten zo snel mogelijk eruit! )inmiddels is de groep gegroeid naar bijna 100.000. Het is de snelst groeiende groep van de wereld. Waarschijnlijk kennen jullie die wel natuurlijk.

Zoals ik gelezen had hier op de site over de procedure ivm verzekering, heb ik mij via de huisarts door laten verwijzen naar de Nanayakkara. Maar kreeg toen te horen dat de wachttijd langer dan 10 maanden zou zijn... balen! Evengoed vast een consult aangevraagd met dr Niessen. )wil ook nog Kappel en Selms bezoeken). Die staat op 6 september.

Toen ik op een nacht bijna weer niet kon slapen van de pijn in mijn borsten en tepels, zag ik in de ochtend weer dat er een soort pus uit mijn rechter tepel liep. Ik ben toen weer naar de huisarts gegaan en die vond het natuurlijk net zo raar als ik. Ook was-ben ik daar best bezorgt over.
Omdat mijn huisarts er ook erg bezorgt over was, vond ze dat ik met spoed gezien moest worden door Dr Nanayakkara en 5 dagen later had ik in eens een afspraak.

Enfin Hij heeft mij uitvoerig onderzocht en ondervraagt en is tot de conclusie dat ze er zo snel mogelijk uitgehaald moeten worden. Dat was ook mijn wens, maar ik schrok er toch wel heel erg van, hoe hij dat benadrukte. OOk zei hij, als ik jou was zou ik geen nieuwe nemen. Dat hij dat zegt, zegt ook wel heel erg veel. vind ik. dat een arts zich zo uitlaat.

Ik wil ook zeker geen nieuwe, ik wil mijn eigen lijf terug, zonder die gifzakken, die al mijn klachten hebben veroorzaakt.
Ik kan niet wachten tot is verlost ben van die dingen!

Liefs Melissa
Susana

Ongelezen bericht 30 aug 2019 16:29

Welkom MelissaJessica,
Heftig jouw verhaal. Ik hoop dat jij snel geholpen wordt. Ik heb mijn implantaten 12 jaar, ik heb voornamelijk stekende en soms brandende pijn op mijn borsten. Mijn allergieën zijn erger geworden en ook brainfog. Gelukkig wordt ik a.s maandag geopereerd en verlost.🌻🏵
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 aug 2019 16:52

Blij dat je die troep gaat verwijderen. Verdrietig dat jij dit ook moest meemaken!😢
Sterkte lieve schat!!!

Zou je alsjeblieft ook even een melding bij de overheid willen doen? viewtopic.php?t=1689

Dikke kus!💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 aug 2019 17:25

Is dat vocht uit je borst trouwens wel onderzocht? Het is belangrijk om dit te laten onderzoeken ivm ALCL.
viewtopic.php?t=2288
Mocht dat niet zijn gedaan moeten je kapsels wel goed worden onderzocht!
Als je zwelling hebt in je borst meteen een punctie laten doen. Ook als er weer vocht uit de tepel komt dit vocht laten onderzoeken.
Een echo of mri was in jouw situatie wel op zijn plek geweest. Hebben ze dit niet aangevraagd?
Essi

Ongelezen bericht 30 aug 2019 17:56

Welkom MelissaJessica,
Fijn dat je al zo snel gezien kon worden op siliconenspreekuur. De situatie waar je inzit is natuurlijk minder fijn. Goed dat je bij verschillende artsen langs gaat om je te oriënteren.
Ik wens je veel succes met de stappen die je gaat ondernemen.
Liefs essi
Onzeker

Ongelezen bericht 04 sep 2019 14:21

Welkom op het forum Melissa,

Wat heftig meid. Ik kan me voorstellen dat het enorm schrikken is. Goed van je huisarts dat hij actie heeft ondernomen en dat je zo snel bij de internist terecht kon. Heel veel succes!
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
MelissaJessica

Ongelezen bericht 04 sep 2019 15:41

Susana schreef:
30 aug 2019 16:29
Welkom MelissaJessica,
Heftig jouw verhaal. Ik hoop dat jij snel geholpen wordt. Ik heb mijn implantaten 12 jaar, ik heb voornamelijk stekende en soms brandende pijn op mijn borsten. Mijn allergieën zijn erger geworden en ook brainfog. Gelukkig wordt ik a.s maandag geopereerd en verlost.🌻🏵
Dankjewel Susana!

Als het goed is, ben je 2 dagen geleden geopereerd... Hoe is het gegaan?
MelissaJessica

Ongelezen bericht 04 sep 2019 15:43

Luna schreef:
30 aug 2019 16:52
Blij dat je die troep gaat verwijderen. Verdrietig dat jij dit ook moest meemaken!😢
Sterkte lieve schat!!!

Zou je alsjeblieft ook even een melding bij de overheid willen doen? viewtopic.php?t=1689

Dikke kus!💋
Hi Luna,

Ja het is een zware leerschool zeg maar... maar gelukkig kunnen we nog veel terug doen voor onze gezondheid.

Ja ik heb al een tijd geleden een melding gedaan bijn de Overheid!

liefs
MelissaJessica

Ongelezen bericht 04 sep 2019 15:45

Luna schreef:
30 aug 2019 17:25
Is dat vocht uit je borst trouwens wel onderzocht? Het is belangrijk om dit te laten onderzoeken ivm ALCL.
viewtopic.php?t=2288
Mocht dat niet zijn gedaan moeten je kapsels wel goed worden onderzocht!
Als je zwelling hebt in je borst meteen een punctie laten doen. Ook als er weer vocht uit de tepel komt dit vocht laten onderzoeken.
Een echo of mri was in jouw situatie wel op zijn plek geweest. Hebben ze dit niet aangevraagd?
Hi Luna,

van Dr Nanayakkara moet ik nog wel een heel uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Dat ga ik vrijdag doen, denk ik. 17 september gaat hij mij over de uitslag terug bellen... Nee geen mri of echo voorgesteld...
MelissaJessica

Ongelezen bericht 04 sep 2019 15:46

Essi schreef:
30 aug 2019 17:56
Welkom MelissaJessica,
Fijn dat je al zo snel gezien kon worden op siliconenspreekuur. De situatie waar je inzit is natuurlijk minder fijn. Goed dat je bij verschillende artsen langs gaat om je te oriënteren.
Ik wens je veel succes met de stappen die je gaat ondernemen.
Liefs essi
Dankjewel Essie!

Ja dat was zeker super fijn, dat ik zo snel gezien kon worden, gezien de situatie...
Vrijdag heb ik mijn eerste gesprek met dr Niessen.

liefs
MelissaJessica

Ongelezen bericht 04 sep 2019 15:47

Onzeker schreef:
04 sep 2019 14:21
Welkom op het forum Melissa,

Wat heftig meid. Ik kan me voorstellen dat het enorm schrikken is. Goed van je huisarts dat hij actie heeft ondernomen en dat je zo snel bij de internist terecht kon. Heel veel succes!
Dankjewel!

Gelukkig heb ik een goede huisarts die goed luistert inderdaad...

liefs
Susana

Ongelezen bericht 04 sep 2019 16:58

Hoi Melissa,
Hier kun je lezen over mijn explantatie: viewtopic.php?f=63&t=2416
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 sep 2019 14:02

Lieve Melissa, houd het goed in de gaten. Let op zwelling van je borst en je kapselweefsel moet echt onderzocht worden hoor. Dus sta erop dat ze dit doen ok?
Sterkte met alles!!!!
💕🦋🌷💋
Moeke

Ongelezen bericht 10 sep 2019 07:51

Lieve MelissaJessica,

Spannende tijden voor je zeg! Ik vind het echt heftig wat je doormaakt. Je verhaal had ik al eerder gelezen maar om de een of andere reden had ik nog niet gereageerd. Wel aan gedacht want ik vind het echt heftig dat er zelfs pus uit je tepels komt
Wat zei dr Niessen? Daar ben je afgelopen vrijdag geweest toch?
Hopelijk kunnen ze er snel uitgehaald worden!!
Heb je medicijnen ofzo gekregen? Tegen de pijn of ontstekingsremmers?

Ik hoop echt voor je dat het allemaal vlot zal verlopen, wat een bevrijding zal dat voor je zijn!
Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Vivje74

Ongelezen bericht 10 sep 2019 09:21

Hi MelissaJessica,

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees....zelfde klachten alleen zonder het hoesten! Ik had ook Eurosillicone implantaten en ben 29 augustus door dr Niessen geopereerd. Toen ik op consult kwam en hij mijn klachten aanhoorde zei hij ook gelijk eruit en niets meer terug. Ik had kapselvorming baker 4 en ernstige pijnklachten, op basis daarvan volledige vergoeding gekregen.
Ik heb nog lipofilling laten doen en meer dan tevreden met eindresultaat.

Enige shocking vond ik dat beide implantaten stuk bleken te zijn en ik dit dus nooit gemerkt heb! Sterker nog, ik dacht dat mijn linker implantaat stuk was maar die had ‘slechts’ een klein scheurtje. De rechter implantaat was volledig kapot, alle gel zat in het kapsel.....En dat met een ‘ deze kunnen echt niet stuk verhaal’!

Succes met de keuzes die je gaat maken. De eerste stap heb je al gezet.

Groetjes Viv
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”