Explantatie D-borah - Dr. van Selms

Deel je ervaringen en foto's
D-borah

Ongelezen bericht 07 aug 2019 14:52

Lieve allemaal, bedankt voor al jullie opbeurende woorden, doet me goed. @ Maja, wat fijn voor je dat je groen licht hebt! Ok hier mijn verhaal!

Maandag rond de klok van 12 zijn we vertrokken naar Amsterdam. Ik moest me om 13:00 u melden, maar we waren er al veel eerder, heb nog even in de auto zitten janken van ellende en spanning. Na verloop van tijd werden we naar boven geroepen alwaar we moesten wachten in een portaaltje. Heb mijn man vastgehouden alsof het de laatste keer was dat ik hem zou zien, zo bang was ik. Ik werd gehaald door Bart, die me wel enigszins gerust kon stellen. Manlief mocht ook even mee in het omkleedkamertje waar me alles werd uitgelegd en ik de operatiejas, muts en schoentjes aan kon doen. Nog even heel hard huilen en afscheid nemen en daarna door de sluis naar de andere ruimte.

Mijn bed stond al klaar en Bart bracht al keuvelend het infuus in. De anesthesioloog kwam nog even langs om te vertellen hoe of wat en daarna kwam dr Van Selms langs, ID en operatie checken en alles aftekenen. Besproken dat de kapsels eruit moesten, protheses mee en dat ik foto’s wilde van alles. Ook vroeg ik of hij een klein reepje huid wilde wegsnijden bij het verwijderen van de oude littekens, om een eventueel gerimpeld pruim effect te voorkomen.
Op de ok stond er een heel team om me heen om me er doorheen te loodsen, erg fijn. Tijdens het praten over ons hondje heb ik niks gemerkt van de narcose en werd ik wakker in de verkoeverkamer terwijl er een zuurstofslangetje in mijn neus werd gedaan. Operatie heeft 35 minuten geduurd geloof ik. Een ontzettend lief team loopt er daar rond! Ik heb me qua narcose en operatie druk gemaakt om niks, terwijl ik ervan overtuigd was dat ik nooit meer wakker zou worden.

Helaas was bij wakker worden mijn wang gevoelloos en de hele linkerkant van mijn tong, dit kwam mogelijk door de druk van het i-gel masker voor de beademing. Ik heb in mijn half gedrogeerde staat meteen mijn telefoon gepakt om te kijken naar de foto’s en heb lukraak zitten appen met mensen die me vroegen of het wel goed met me ging haha! Ineens drong het tot me door en grapte ik maar dat ik op de bank in slaap was gevallen en in het verkeerde scherm zat te tikken...je moet wat he.
Implantaten (Laboratoires Arion) lagen op mijn kastje...heel vreemd om te zien, ze zijn intact na 18 jaar en de kapsels waren erg dun zei Van Selms. Hij kwam me nog even op de hoogte brengen van de operatie. Hij heeft geen oude kapsels aangetroffen van de vorige implantaten, dat vind ik dan weer een beetje vreemd! Ik heb geen drains en moet over 3 weken terugkomen. Hij nam afscheid met een hand en de woorden ' het was me een genoegen' ....moet nog even afwachten of dat bij mij ook zo is ;-) Nadat ik weer een beetje bij de pinken was heb ik twee boterhammetjes op en mocht ik nadat ik geplast had naar huis.

Thuis meteen op de bank gaan liggen en me laten verzorgen door de heer Nightingale. Gelukkig had ik dit weekend 3 liter kippensoep gemaakt en ingevroren dus daar heb ik lekker van gegeten. De eerste aanblik was een shock; plat. De nacht was niet best, veel wakker en last van de strakke compressie bh. Is dat niet slecht voor het resultaat, dat strakke, en blijven ze daardoor niet ‘platter’ dan ze normaal misschien zouden zijn?

Vandaag gaat het iets beter, wel nog last van die strakke bh maar vannacht toch iets beter geslapen. Implantaten heb ik hier liggen, zo vreemd! En zwaar! We hebben ze even gewogen, 248 en 256 gram. Op het implantaat staat 210...raar toch?

Hoe voel ik me nu? Dat wisselt. Aan de ene kant mis ik mijn oude borsten, want ondanks dat ik ze te groot en te hard vond, waren ze toch al meer dan de helft van mijn leven onderdeel van me. Het is ineens heel vreemd om nu kleine zachte mini borstjes te hebben. Ik heb, ongeduldig als ik ben, stiekem toch al gekeken. Moest wel ff slikken. Klein en slappig en de tepels klappen een beetje in zeg maar, maar geen gerimpeld vel..en dat na 24 jaar in totaal! Ben alleen teleurgesteld dat ik niet wat meer van mezelf heb, had dat voorzichtig gehoopt omdat ik nu 5 kilo meer weeg dan toen ik 18 was. Zit dat toch allemaal op mijn benen en kont helaas. Voel me ook opgeblazen en vadsig want ik kan niet naar de wc.
Ben benieuwd hoe het bijtrekt en of het nog kleiner wordt. Ik weeg in elk geval meer dan ooit, ondanks dat er letterlijk meer dan een halve kilo ‘off my chest’ is! Ik heb al foto’s gemaakt, deze zal ik tzt plaatsen. Ik kijk over een half jaar nog maar eens verder of ik toch iets laat liften of fillen. Voor nu mijn lichaam de tijd geven om te genezen, hoe moeilijk dat ook is.

Mijn tong is nog steeds gevoelloos aan 1 kant en daar maak ik me wel veel zorgen om. Ben net gebeld door de anesthesiologe en zij zegt dat het komt door dat beademingsmasker wat op de zenuw heeft gedrukt waardoor die nu geïrriteerd is. Hopelijk is het snel weer normaal, want het voelt net alsof ik mijn tong verbrand heb aan hete thee.
Laatst gewijzigd door D-borah op 24 sep 2019 15:25, 6 keer totaal gewijzigd.
- Beauty is only skin deep -
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 aug 2019 16:54

Komt goed met je tong. Dat je nu weer wat voelt (dus verbrand gevoel) laat zien dat de zenuw aan het herstellen is. Duurt even maar geef het even tijd.
Dat je zo gezwollen bent komt door de medicatie die ze toedienen, daar ga je van zwellen mop. Komt goed hoor!!!
Ook met de acceptatie van jezelf gaat het goedkomen. Ik weet het zeker. Je moet weer gaan wennen aan het nieuwe beeld in de spiegel. Kost even tijd, maar wat wij kunnen kun jij ook hoor!!! En mocht je er echt niet uit komen, dan is er nog lipofilling. Dat geeft rust denk ik als je dat nog als back-up plan hebt.

Heel veel kusjes en liefs!!!!❤❤❤
Susana

Ongelezen bericht 07 aug 2019 18:40

Bedankt voor het delen van jouw verhaal D-borah. Ik wens je een hele fijne herstel!
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Wonderful

Ongelezen bericht 07 aug 2019 19:39

Hoi D-borah,

dank je wel voor het delen.... Heel veel beterschap!
Deze maand ga ik ook voor explantatie, best spannend. Prettig hier te lezen hoe het proces bij ieder verloopt.

Mooie avond,
Liefs Wonderful
D-borah

Ongelezen bericht 08 aug 2019 09:03

Dank jullie wel allemaal!!! Het zijn spannende, zware en onvoorspelbare tijden waarin je wordt teruggeworpen op jezelf. Voel me best wel 'alleen' in dit proces waar ik doorheen moet. Alhoewel ik goed verzorgd word door man en moeder, voelen zij niet wat ik voel en moet ik het toch allemaal alleen doen, dat herstellen en accepteren van mijn nieuwe lijf. Ik ben vreselijk ongeduldig en zit nu al te plukken aan de plakstrips over mijn hechtingen. Ik kan nog niet echt positief zijn en ik moet echt met spoed een groot blik eigenliefde opentrekken....

Ik heb een aardige nacht gehad, zat wel al om 6 uur beneden omdat ik pijn heb van het op mijn rug liggen. Heb erg veel last van de strakke bh, ik heb ook het idee dat alles nog platter wordt dan het al is. Ik weet niet of ik het wel volhou om dat ding nog 3 weken dag en nacht te dragen tot mijn follow up bij Van Selms. Hoe hebben jullie dat gedaan? Vind dat ze wel spaarzaam zijn met info voor na de operatie hoor. Van Selms zei nog wat dingen maar die zijn in mijn groggy hoofd niet blijven hangen haha. Ik mag wel weer douchen (durf ik nog niet), maar verder weet ik dus eigenlijk van niks; of die compressiebh echt nodig is, of ik op mijn zij mag slapen etc.

De borstjes zijn nog hetzelfde als op dag 1, er zit ook weinig tot geen gevoel in en de ene is kleiner dan de andere. Is dat allemaal normaal? Ik twijfel nu of ik toch niet ook voor een lift en lipofilling tegelijk had moeten kiezen! Grr waarom heb ik toch geen geduld!! :cry: :roll:
Laatst gewijzigd door D-borah op 12 aug 2019 11:48, 3 keer totaal gewijzigd.
AmbervdV

Ongelezen bericht 08 aug 2019 09:41

Hey D-borah, zo ontzettend herkenbaar allemaal.
Ik vond de info ook minimaal, maar ik had mijn twinsister Essie die toch iets meer had onthouden 🤪 Mijn bh deed niet echt zeer. Hebben ze hem niet te strak gedaan? Er zitten verschillende standen op dus je kunt hem verstellen. Ik heb trouwens op de 2e dag al een sportbh van de Hema aangedaan omdat ik die andere moest wassen. Ik vond de strakke bh zelf wel erg lekker zitten, de tegendruk was erg prettig voor mij. Op je zij slapen mocht zeker, maar of het prettig is? Van Selms zei dat we alles mochten!
Je kunt ook gerust douchen hoor, maar dat is eng. Ze zijn ineens helemaal bloot en dan voel je wel echt even onzeker. Gelukkig was mijn man vanaf het eerste moment enthousiast, dat helpt gelukkig wel mee, al duurde het wel een aantal dagen voor hij ze mocht zien.

Hoewel ik snel gewend raakte aan het hebben van een kleinere cup, moet ook ik nog steeds erg wennen aan mijn zachte kleine slappe borsten. Ik mis mijn oude borsten niet qua grootte en klachten, maar zeker wel om het esthetische gedeelte. Ik ben een fan van de sauna, maar ik zie mezelf (voorlopig ?) niet meer gaan. Zeker omdat het verschil in cupmaat maat sinds 1,5 week ineens flink aanwezig is. Nooit een zichtbaar verschil gehad, nu dus wel. Trekt ook nog niet weg. En toch.... ik heb er geen spijt van! Niet van het plaatsen en niet van het verwijderen.

Ook jij raakt straks gewend aan je nieuwe borsten. Echt waar! Geef het even wat tijd!
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
AmbervdV

Ongelezen bericht 08 aug 2019 10:06

D-borah schreef:
05 aug 2019 20:53
AmbervdV schreef:
05 aug 2019 19:43
Hey D-borah, wat fijn dat het erop zit. Je bent er zolang mee bezig geweest en zo lang naar uit gekeken.
Dat platte herkennen we allemaal wel denk ik :lol: , maar het trekt redelijk bij.
Nu even genieten en bijkomen. Beterschap 🥳
Dank je Amber. Heb helaas een gevoelloze tong aan de linker- en onderzijde. Trekt nog steeds niet weg. Mogelijk door de druk van het i-gel masker. Heb jij daar geen last van gehad?

Hey D-borah, geen last van gehad. Wordt het al minder?
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
D-borah

Ongelezen bericht 08 aug 2019 11:10

AmbervdV schreef:
08 aug 2019 09:41
Hey D-borah, zo ontzettend herkenbaar allemaal.
Ik vond de info ook minimaal, maar ik had mijn twinsister Essie die toch iets meer had onthouden 🤪 Mijn bh deed niet echt zeer. Hebben ze hem niet te strak gedaan? Er zitten verschillende standen op dus je kunt hem verstellen. Ik heb trouwens op de 2e dag al een sportbh van de Hema aangedaan omdat ik die andere moest wassen. Ik vond de strakke bh zelf wel erg lekker zitten, de tegendruk was erg prettig voor mij. Op je zij slapen mocht zeker, maar of het prettig is? Van Selms zei dat we alles mochten!
Je kunt ook gerust douchen hoor, maar dat is eng. Ze zijn ineens helemaal bloot en dan voel je wel echt even onzeker. Gelukkig was mijn man vanaf het eerste moment enthousiast, dat helpt gelukkig wel mee, al duurde het wel een aantal dagen voor hij ze mocht zien.

Hoewel ik snel gewend raakte aan het hebben van een kleinere cup, moet ook ik nog steeds erg wennen aan mijn zachte kleine slappe borsten. Ik mis mijn oude borsten niet qua grootte en klachten, maar zeker wel om het esthetische gedeelte. Ik ben een fan van de sauna, maar ik zie mezelf (voorlopig ?) niet meer gaan. Zeker omdat het verschil in cupmaat maat sinds 1,5 week ineens flink aanwezig is. Nooit een zichtbaar verschil gehad, nu dus wel. Trekt ook nog niet weg. En toch.... ik heb er geen spijt van! Niet van het plaatsen en niet van het verwijderen.

Ook jij raakt straks gewend aan je nieuwe borsten. Echt waar! Geef het even wat tijd!
De zuster wilde een M aantrekken maar ik heb toen om de een of andere reden gezegd dat ze maar een S moest omdoen. Zullen de drugs wel zijn geweest! Ik ga zo maar even kijken bij de Hema voor een goedkoop sportbh. Het voelt heel eng en wiebelig zonder de strakke bh, dat wel, dus ik heb graag wat veilige steun.

Het is idd wennen he, dat zachte en slappe. Ze zien er zielig uit, maar ze hebben ook al wat achter de rug 24 jaar lang. Bij mij zijn het net skischansjes met boven niks, ze zijn ook niet even groot, dat had ik ook niet voordat ik aan deze nep-ellende begon. Maar jij hebt echt heel veel borst van jezelf hoor als ik je foto's zie....ik heb bijna niks en dan ook nog slap! Heb jij last van gevoelloosheid (gehad)? Ben blij voor je dat je het al een beetje een plekje kan geven!

De tong....Ben gebeld door de anesthesiologe. Ze meldde dat dit eigenlijk nooit voorkomt, maar dat er laatst toevallig iemand was die het ook had en erger dan ik. Dat is gelukkig weggetrokken dus daar houd ik me maar aan vast. Ze belt me volgende week terug! Fingers crossed dat het dan weer normaal is!
Laatst gewijzigd door D-borah op 09 aug 2019 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
AmbervdV

Ongelezen bericht 08 aug 2019 11:33

Ik weet ook niet of ik dat masker ook heb gehad? Heb er niets over gehoord. Ik bregeep wel dat ze nieuwe methode gebruiken.

Ik lijk idd wel wat over te houden, maar ik heb ook schanjes en boven mijn tepels is het gewoon leeg 😏. Ik moet zeggen dat zo’n foto die je zelf maakt van je borsten wel een scheef beeld geven denk ik. Ik zal er eens laten maken door manlief, dan zul je zien dan het meevalt. Alhoewel, mijn bh die ik op die ene foto aanheb is inmiddels echt te klein. 1 x gedragen, maar niet meer te dragen. Die gaan we maar weer verkopen ofzo 😅
Is je gevoel in je tong toch al wel minder nu?

Over die bh van de Hema, ik heb er toen 3 gekocht in maat M. 2 gedragen, de andere ligt nieuw in de kast. 2 bh’s met pads (lijkt het nog wat)
Ik heb deze https://www.hema.nl/dames/dameskleding/ ... 02462.html

Qua gevoeligheid: vooral mijn tepels waren de eerste weken super gevoelig. Alsof ze bevrijd waren. Ik moest echt even wennen aan dat heftige gevoel 🤪
Nu eigenlijk alles weer als normaal, al kan ik nog niet op mijn buik slapen. Dat doet nog zeer.
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
D-borah

Ongelezen bericht 08 aug 2019 19:04

@Amber Ja jij hebt die waarschijnlijk ook gehad omdat ze daar niet meer intuberen voorbij de stembanden. Mijn zenuwen liggen erg aan de oppervlakte omdat ik heel tenger ben zei ze. Helaas is er nog niks verbeterd...baal als een stekker, geen tieten meer en als bonus nog een gevoelloze tong :’-(

Ik ben de deur niet uitgeweest vandaag, maar ik ga zeker even langs de Hema! Enne...jij houdt denk je nog wat over?? Je hebt mega veel eigen borst nog, tuurlijk hou je nog wat over :-) of is het nog veel geslonken nadat er zwelling is verdwenen? Dat belooft dan nog wat voor mij :-/

Mijn man vindt ze in elk geval beter dan die neppe ballen, ik mis ze vreemd genoeg een beetje.
Laatst gewijzigd door D-borah op 09 aug 2019 13:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Essi

Ongelezen bericht 09 aug 2019 00:17

Lieve Zee,
Ik hoef al niet veel meer toe te voegen aan het verhaal van Amber.
Info weinig na ok
B.h wel even blijven dragen.
Niet aan de strips rommelen die over de wondjes zijn geplakt.
Gewoon douchen
Foto's maken heb ik op dag 2 na ok gedaan, op dag 12 en met een week of vier na ok weer.
Ik zag echt wel verschil als ik de foto's naast elkaar legde.
Ik ben nog steeds blij met mijn keuze, maar ik kijk niet zo lang in de spiegel als ze bloot zijn.
En ook mij man heeft ze niet meteen mogen zien. Ik moest er eerst zelf nog aan wennen.

Doe rustig aan, geef het de tijd, de b.h ophouden heeft misschien ook wel een funktie dus dat heb ik echt braaf gedaan.
Liefs Essi4
Laatst gewijzigd door Essi op 09 aug 2019 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Onzeker

Ongelezen bericht 09 aug 2019 11:22

D-borah, dank je wel voor het delen van jou verhaal.
Zodra ik financieel alles bijenkaar heb zal ik ook door dr. van Selms geopereerd worden, dus voor mij fijn om te lezen.
Beterschap!
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
D-borah

Ongelezen bericht 09 aug 2019 13:50

Essi schreef:
09 aug 2019 00:17
Lieve Zee,
Ik hoef al niet veel meer toe te voegen aan het verhaal van Amber.
Info weinig na ok
B.h wel even blijven dragen.
Niet aan de strips rommelen die over de wondjes zijn geplakt.
Gewoon douchen
Foto's maken heb ik op dag 2 na ok gedaan, op dag 12 en met een week of vier na ok weer.
Ik zag echt wel verschil als ik de foto's naast elkaar legde.
Ik ben nog steeds blij met mijn keuze, maar ik kijk niet zo lang in de spiegel als ze bloot zijn.
En ook mij man hè ed et ze niet meteen mogen zien. Ik moest er eerst zelf nog aan wennen.

Doe rustig aan, geef het de tijd, de b.h ophouden heeft misschien ook wel een funktie dus dat heb ik echt braaf gedaan.
Liefs Essi4
Dank je Essi, het is allemaal zo wennen he. Hoe gaat het met jou? Merk je nog verandering in je borsten? Ik heb ze als ongeduldige wel meteen bekeken twee dagen later en aan de wederhelft laten zien. Hij vindt ze wel schattig en vooral wonderlijk dat ze zo zacht zijn. Zoals het hoort meent hij, alhoewel hij zich dat niet meer kan herinneren van andere vrouwen omdat hij mij leerde kennen met implantaten. Ik denk dat wij vrouwen heel anders naar onze borsten kijken dan mannen. Hij zegt dat hij wil scheiden als ik ooit nog implantaten wil nemen :lol: ;)
Onzeker schreef:
09 aug 2019 11:22
D-borah, dank je wel voor het delen van jou verhaal.
Zodra ik financieel alles bijenkaar heb zal ik ook door dr. van Selms geopereerd worden, dus voor mij fijn om te lezen.
Beterschap!
Ik hoop dat het je een beetje helpt, het is spannend zat. Aan het team hoef je in elk geval niet te twijfelen; lieve zorgzame mensen en dr Van Selms is een fijne man, maar dat had je zelf ook al ervaren.
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 aug 2019 14:03

Hoe is het met je tong?
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en bij mij duurde het helaas een paar weken omdat de zenuw bij mij was beschadigd (doorgeprikt). Bij jou is hij geirriteerd dus ik denk dat het wel sneller zal gaan al kan het zeker even duren. Misschien ga je ook gekke sensaties voelen enz. Schokjes en kriebels. Dat wijst erop dat hij nog werkt en aan het herstellen is. Ook het branden al is het geen leuk gevoel. Erger was het als je niks meer voelde. Maar gelukkig is het niet zo.
Sterkte weer moppie!!!!
💗💗💗💗💗💗💗💗💗
D-borah

Ongelezen bericht 09 aug 2019 14:20

Luna schreef:
09 aug 2019 14:03
Hoe is het met je tong?
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en bij mij duurde het helaas een paar weken omdat de zenuw bij mij was beschadigd (doorgeprikt). Bij jou is hij geirriteerd dus ik denk dat het wel sneller zal gaan al kan het zeker even duren. Misschien ga je ook gekke sensaties voelen enz. Schokjes en kriebels. Dat wijst erop dat hij nog werkt en aan het herstellen is. Ook het branden al is het geen leuk gevoel. Erger was het als je niks meer voelde. Maar gelukkig is het niet zo.
Sterkte weer moppie!!!!
💗💗💗💗💗💗💗💗💗
Nog steeds geen verbetering eigenlijk, alhoewel het wel af en toe een beetje prikt en schokt inderdaad, dus dat is dan hoopvol. Voel me echt een beetje gehandicapt en beschadigd en het is iets wat je niet kan negeren omdat je heel veel doet met je tong uiteindelijk. Ik hoop echt dat het wegtrekt, vind dit nog het ergste van alles! Dank je lieve Luna!
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”